Ateho  Elekma

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886411 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1950 : 16.06.2015, 13:42:35 »
Eli autossasi ei käytännössä ole etujousia ollenkaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1951 : 16.06.2015, 14:55:48 »
Laitetaas esimerkkiä seuraavasta madalluksesta: Edessä alkuperäiset iskarit, jouset motonetin lesjöt -35mm vähän vajaa puoli kierrosta pätkästynä.
Takana 744 turboIc alkuperäiset vieterit ja vakiot iskarit. Renkaat 205/55 R17

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kyllä. Näyttää suurinpiirtein tolta, tosin takana kuormajouset josta kierros pois.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Yllättävän samalle korkeudelle asettuvat ylläolevat esimerkit! Vai valehteleeko kuvat vaan?

Edit: Tarkemmin katsoen taitaa P11S1:llä olla kuitenkin tuumaa pienemmät vanteet? Eiks hydrat oo vaan 16"?

Elikkäs takana on vakio iskarit ja 3 ja puoli kierrosta lyhennetyt 245 kuormajouset. Etupää onkin sitten vähän mielenkiintosempi elikkä 240 korkiapaine kaasut ja tuommoset jouset:



  :2funny:

Apurungosta on noin 3 senttiä maahan.

Mielenkiintoistahan tässä on että tämmöisellä alustalla on parempi ajaa entä kaverin mk2 golffi jomin blueline alustalla.  :2funny:

Ei helvetti, toivottavasti et satuta muita kun ittees tolla...
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1952 : 16.06.2015, 15:02:58 »
Lainaus
Yllättävän samalle korkeudelle asettuvat ylläolevat esimerkit! Vai valehteleeko kuvat vaan?

Mitä olen pomon autoa vierestä katsellut niin kyllä aikalailla samalla korkeudella mennään.

Aika passeli muutenkin tuo korkeus. Ei vielä pohjaa joka kuopassa.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1953 : 16.06.2015, 16:23:01 »
Tässä kans yhenlainen.. (pahoittelen kuvien laadusta)


Elikkäs takana on vakio iskarit ja 3 ja puoli kierrosta lyhennetyt 245 kuormajouset. Etupää onkin sitten vähän mielenkiintosempi elikkä 240 korkiapaine kaasut ja tuommoset jouset:



  :2funny:

Apurungosta on noin 3 senttiä maahan.

Mielenkiintoistahan tässä on että tämmöisellä alustalla on parempi ajaa entä kaverin mk2 golffi jomin blueline alustalla.  :2funny:
Tollaseen korkeuteen pääsee vielä jotenkuten toimivallakin jousituksella. Pohjaanlyöntikumit täytyy kyllä poistaa.


Tässä oli maavaraa suunnilleen 4cm apurungosta, ja joustakin 2,5 täyttä kierrosta, ei tosin vakiojousia. Navasta kaareen mitat 28cm edessä, 29cm takana.

Järkevämpiäkin ratkaisuja on.

Ps. tolla wheelgapilla ei 3cm maavaraan päästä.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2015, 15:49:46 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1954 : 16.06.2015, 17:10:52 »
Laitetaan samalle sivulle vielä tuo omakin esimerkki muutaman sivun takaa niin on helppo sitten kyselijät ohjata tälle sivulle tulevaisuudessa. :)

"Eilen laitoin eteen 240 iskarit ja sorvautin holkit tolppiin. Kaverina 1 kierroksen pätkästyt lesjöt, ei pyöri kupeissaan. Otin siitä 240 iskarin pohjasta vielä muutaman millin pois hiomalla sitä "kuppia". Takana -2 kierroksen kuormajouset ja kohtuu uudet vakioiskarit."


« Viimeksi muokattu: 16.06.2015, 17:24:50 kirjoittanut JesseV »

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1955 : 16.06.2015, 18:58:46 »
Tollaseen korkeuteen pääsee vielä jotenkuten toimivallakin jousituksella. Pohjaanlyöntikumit täytyy kyllä poistaa.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tässä oli maavaraa suunnilleen 4cm apurungosta, ja joustakin 2,5 täyttä kierrosta, ei tosin vakiojousia.

Järkevämpiäkin ratkaisuja on.

Ps. tolla wheelgapilla ei 3cm maavaraan päästä.
kuinka kauhea toi oli ajaa. ja siis mitkä iskunvaimentimet tuola oli?

Itellä on nyt toi 60/40 madallusjouset. Mutta hiukan voisi vielä olla matalempi, mutta ei kuitenkaan kauheasti enempää tuota pinta kovuutta tarvittaisi :D
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1956 : 16.06.2015, 20:05:35 »
kuinka kauhea toi oli ajaa. ja siis mitkä iskunvaimentimet tuola oli?

Itellä on nyt toi 60/40 madallusjouset. Mutta hiukan voisi vielä olla matalempi, mutta ei kuitenkaan kauheasti enempää tuota pinta kovuutta tarvittaisi :D
Sanotaan niin, että ei ainakaan mikään mukavuuspainotteinen :D Jousina tossa oli edessä e36 bemarin weitec merkkiset madallusjouset, takana jonkun passatin jouset, molemmat huomattavasti jäykempiä kuin esim. kuormajouset tai mitkään takavetovolvon omat madallusjouset. Vakio iskarit :D Aika pintakova ja takapää hyppi, etupää oli ihan ok, takapää oli laikatuilla vakiojousilla ajoltaan ihan ok, mut kun tehoo oli vähän päälle 300hv niin loppu joustovara kardaanin/perän ja korin välistä, otti vielä kolmosellakin kovan paukkeen saattelemana kiinni ::)

Tohon settiin kun olis saanu jotkut oikeesti "sporttiset" iskarit jotka toimii isollakin madalluksella niin ois voinu tulla jopa hyvä. Itseä ei kuitenkaan niin paljoa haitannu pieni pompotus että olisin asialle jotain tehny :D
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1957 : 16.06.2015, 21:55:55 »
Tässä kans yhenlainen.. (pahoittelen kuvien laadusta)


Elikkäs takana on vakio iskarit ja 3 ja puoli kierrosta lyhennetyt 245 kuormajouset. Etupää onkin sitten vähän mielenkiintosempi elikkä 240 korkiapaine kaasut ja tuommoset jouset:



  :2funny:

Apurungosta on noin 3 senttiä maahan.

Mielenkiintoistahan tässä on että tämmöisellä alustalla on parempi ajaa entä kaverin mk2 golffi jomin blueline alustalla.  :2funny:

Täytyy kyllä olla vi**n tyhmä jos tollasilla jousilla ajelee liikenteen seassa.:idiot2:

Niinku Juusoo tossa aikasemmin sano, nää menee alemmas ihan toimivallakin jousituksella.  Järkeä näittenki rakentelussa saa käyttää.  :nuhtelu

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1958 : 16.06.2015, 22:59:21 »
Tollaseen korkeuteen pääsee vielä jotenkuten toimivallakin jousituksella. Pohjaanlyöntikumit täytyy kyllä poistaa.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tässä oli maavaraa suunnilleen 4cm apurungosta, ja joustakin 2,5 täyttä kierrosta, ei tosin vakiojousia.

Järkevämpiäkin ratkaisuja on.

Ps. tolla wheelgapilla ei 3cm maavaraan päästä.

Mitenkäs 2,5 kierroksella on miltein yhtä matala entä 1,5 kierroksisilla jousilla? Ootkos muokannut tolpasta alakuppia alemmas vai mitenkä?

Tämähän ei todellakaan ole pysyvä ratkaisu, diisselin vieterit ovat jo tilauksessa ja luultavasti alakupit tulevat alemmaksi tai jotain tähän täytyy keksiä.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1959 : 16.06.2015, 23:08:09 »
Täytyy kyllä olla vi**n tyhmä jos tollasilla jousilla ajelee liikenteen seassa.:idiot2:

Niinku Juusoo tossa aikasemmin sano, nää menee alemmas ihan toimivallakin jousituksella.  Järkeä näittenki rakentelussa saa käyttää.  :nuhtelu
Noniinno, täällä väännetään jo akseleita mutkalle ulkonäön takia, että... :2funny:
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1960 : 16.06.2015, 23:08:14 »
Sanotaan niin, että ei ainakaan mikään mukavuuspainotteinen :D Jousina tossa oli edessä e36 bemarin weitec merkkiset madallusjouset, takana jonkun passatin jouset, molemmat huomattavasti jäykempiä kuin esim. kuormajouset tai mitkään takavetovolvon omat madallusjouset. Vakio iskarit :D Aika pintakova ja takapää hyppi, etupää oli ihan ok, takapää oli laikatuilla vakiojousilla ajoltaan ihan ok, mut kun tehoo oli vähän päälle 300hv niin loppu joustovara kardaanin/perän ja korin välistä, otti vielä kolmosellakin kovan paukkeen saattelemana kiinni ::)

Tohon settiin kun olis saanu jotkut oikeesti "sporttiset" iskarit jotka toimii isollakin madalluksella niin ois voinu tulla jopa hyvä. Itseä ei kuitenkaan niin paljoa haitannu pieni pompotus että olisin asialle jotain tehny :D
jees. Tuossa kyllä omaan mieleen aika sopivan korkuinen. Itsekkin tekisi mieli katkasta noista madallusjousista vielä yksi kierros mutta sitten alkavat luultavasti pomppia kupeissa.

Eikä joka leimalle jaksaisi alkaa jousia vaihtelemaan  :idiot2:
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1961 : 17.06.2015, 00:03:12 »
Kyllähän tämä 3 sentin maavara rupiaa tympimään melko nopeaa.. Mutta kukin tyylillään!  ::)

Mitenkäs toimis semmoinen että ottais alakupit pois ja tilais ebaystä coilover diy setit ja rakentelis nuihin tolppiin?

Myönnetään, aivan pelleilyksi mennyt koko laikkaaminen. Ei ole järjen hiventäkään tuommoisissa 1,5 kierroksen jousissa.  :nohnoh Mutta älkää nyt pillastuko, oikeaa ratkaisua tässä justiinsa mietiskelemässä.

Voishan tuommoiset coilover diy setit hommata, kun ei ole kuin 50e/2 tolppaa. Osaakos joku äkkiseltään sanoa 740 87 vm tolpan halkaisiaa? 

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1962 : 17.06.2015, 00:14:32 »
Leikkaat vanhat tolpat poikki. Sitte etit siihen alapäähän sopivan coilin ja hitsaat sen kiinni siihen orkkistolppaan. Muistaakseni jonku volkkarin tolppa on ainaki lähelle oikeella halkasijalla. Käytettynä näitä löytyy muutamalla kympillä.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1963 : 17.06.2015, 00:39:47 »
Leikkaat vanhat tolpat poikki. Sitte etit siihen alapäähän sopivan coilin ja hitsaat sen kiinni siihen orkkistolppaan. Muistaakseni jonku volkkarin tolppa on ainaki lähelle oikeella halkasijalla. Käytettynä näitä löytyy muutamalla kympillä.

Pitääpä huomenna mittailla tuota tolppaa. Ainut ongelma on että saakohan nuilla coiloverin jousilla tarpeeksi jämäkkää alustaa 2-3 sentin maavaralle vai pitääköhän niitäkin mennä laikkaamaan?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1964 : 17.06.2015, 09:17:28 »
Sitä odotellessa että tää madalletaan vaan madaltamisen takia villitys menee ohi. Jokainen toki tyylillään mutta itse näkisin alustamuutoksien tekemisen enemmän ajo-ominaisuuksien parantamisen kannalta. Muutenkin on aika arveluttavaa ihan yleisesti neuvoa hitsailemaan pyörän tuennan osia.

Mutta noi kuvat ja kertomukset mikä setuppi on alla on hyviä! Navasta kaareen mitat kertoisi vielä aika paljon lisää. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Proturbo  Autodiagnoosi