Futurez  Kulkukoira

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886520 Lukukerrat

0 jäsentä ja 14 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1965 : 17.06.2015, 09:37:43 »
Onneksi ite päässyt jo tästä liiasta madaltamisesta yli, ainakin volvojen kohdalla.

Hitsaamalla taitavat alunperinkin olla kasassa ja samallai nuo bc:n tolpat hitsataan, että en sitte tiiä mikä siinä niin arveluttaa. Toki edellytyksenä että hitsari osaa asiansa! Väittäisin että kestää varmasti sen minkä alkuperäinenkin, jos tolppa on alapäästä tiukka putkeen ja sitten hitsataan ympäriltä kiinni.

Noihin coilitolppiin saa erimittaisia ja jäykempia jousia, jos tuntuu ettei mene tarpeeksi jäykäksi muuten. Tuossa yks paikka esimerkiksi http://www.race.fi/fi/product/44690a/d2-coilovers-springs

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1966 : 17.06.2015, 11:17:35 »
Sitä odotellessa että tää madalletaan vaan madaltamisen takia villitys menee ohi. Jokainen toki tyylillään mutta itse näkisin alustamuutoksien tekemisen enemmän ajo-ominaisuuksien parantamisen kannalta. Muutenkin on aika arveluttavaa ihan yleisesti neuvoa hitsailemaan pyörän tuennan osia.

Mutta noi kuvat ja kertomukset mikä setuppi on alla on hyviä! Navasta kaareen mitat kertoisi vielä aika paljon lisää. ;)

Omissa autoissa ajo ominaisuudet taas pilataan TÄYSIN madaltamisen takia.. :idiot2:



Onneksi ite päässyt jo tästä liiasta madaltamisesta yli, ainakin volvojen kohdalla.

Hitsaamalla taitavat alunperinkin olla kasassa ja samallai nuo bc:n tolpat hitsataan, että en sitte tiiä mikä siinä niin arveluttaa. Toki edellytyksenä että hitsari osaa asiansa! Väittäisin että kestää varmasti sen minkä alkuperäinenkin, jos tolppa on alapäästä tiukka putkeen ja sitten hitsataan ympäriltä kiinni.

Noihin coilitolppiin saa erimittaisia ja jäykempia jousia, jos tuntuu ettei mene tarpeeksi jäykäksi muuten. Tuossa yks paikka esimerkiksi http://www.race.fi/fi/product/44690a/d2-coilovers-springs

Kiitosta vinkistä. Pitänee ottaa asiasta selvää ja rueta rakentelemaan. Onkohan näitä monikin tehnyt?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1967 : 17.06.2015, 20:00:45 »
Minua taas ei peloita mikään muu kuin et vastaan ajavasta laikka/hitsi-madalletusta autosta repeää/pettää jotain kriittisellä hetkellä (tai vaikka pohjakosketus ja hallinnan menetys) ja se merilaiva on minun auton keulassa.

Toki, asiallisesti tehtynä niin rälläköinti kuin hitsaus ovat päteviä toimia, mikäli osaa asiansa. Tuolla liikenteessä vain näkee mielestäni liikaa "tonttiin hinnalla milä hyvänsä" -autoja jotka pomppivat ja ajelehtivat jo taajamanopeuksissa holtittomasti.

Eli yritän tässä vain sanoa, maltti on valttia. Syyte kuoleman tuottamuksesta/vamman aiheuttamisesta ei ole kenellekkään toivottu/hieno asia.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1968 : 18.06.2015, 15:48:00 »
Sitä odotellessa että tää madalletaan vaan madaltamisen takia villitys menee ohi. Jokainen toki tyylillään mutta itse näkisin alustamuutoksien tekemisen enemmän ajo-ominaisuuksien parantamisen kannalta. Muutenkin on aika arveluttavaa ihan yleisesti neuvoa hitsailemaan pyörän tuennan osia.

Mutta noi kuvat ja kertomukset mikä setuppi on alla on hyviä! Navasta kaareen mitat kertoisi vielä aika paljon lisää. ;)

Minua taas ei peloita mikään muu kuin et vastaan ajavasta laikka/hitsi-madalletusta autosta repeää/pettää jotain kriittisellä hetkellä (tai vaikka pohjakosketus ja hallinnan menetys) ja se merilaiva on minun auton keulassa.

Toki, asiallisesti tehtynä niin rälläköinti kuin hitsaus ovat päteviä toimia, mikäli osaa asiansa. Tuolla liikenteessä vain näkee mielestäni liikaa "tonttiin hinnalla milä hyvänsä" -autoja jotka pomppivat ja ajelehtivat jo taajamanopeuksissa holtittomasti.

Eli yritän tässä vain sanoa, maltti on valttia. Syyte kuoleman tuottamuksesta/vamman aiheuttamisesta ei ole kenellekkään toivottu/hieno asia.

Puhtaasti ulkonäön perässä ainakin tuo edellinen 940 oli madallettu, ajo-ominaisuuksia jos hakee niin stance-tyyli ei oikein sovi samaan vehkeeseen.

Navasta kaareen mitat oli tossa omassa 28cm edessä ja 29cm takana, eli melkolailla 100mm vähemmän kuin vakiona. Lisään ne vielä siihen kuvan alle! :) Mitä ajatuksia toi oma alusta toi, niin sanoisin että vaarallisuuden tuo se kuka on siinä ratin ja penkin välissä. Eihän tollasella nyt hullukaan paina mitään 200kmh nopeuksia ellei tunne ympäristöä todella hyvin, toikin oli aikas herkkä raapimaan heitoissa niin jokainen voi miettiä millaisia tilanteita saattaa aiheuttaa jos ei tiedä mitä tekee ::)

Mitenkäs 2,5 kierroksella on miltein yhtä matala entä 1,5 kierroksisilla jousilla? Ootkos muokannut tolpasta alakuppia alemmas vai mitenkä?

Tämähän ei todellakaan ole pysyvä ratkaisu, diisselin vieterit ovat jo tilauksessa ja luultavasti alakupit tulevat alemmaksi tai jotain tähän täytyy keksiä.
Sulla näytti ainakin pohjaanlyöntikumit olevan vielä paikallaan, mulla putos tolla 2,5kierroksen jousella auto melkein 5cm kun otin ne pois. Ja tosiaan, mulla ei ollu vakiojouset.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1969 : 18.06.2015, 15:59:57 »
Puhtaasti ulkonäön perässä ainakin tuo edellinen 940 oli madallettu, ajo-ominaisuuksia jos hakee niin stance-tyyli ei oikein sovi samaan vehkeeseen.

Navasta kaareen mitat oli tossa omassa 28cm edessä ja 29cm takana, eli melkolailla 100mm vähemmän kuin vakiona. Lisään ne vielä siihen kuvan alle! :) Mitä ajatuksia toi oma alusta toi, niin sanoisin että vaarallisuuden tuo se kuka on siinä ratin ja penkin välissä. Eihän tollasella nyt hullukaan paina mitään 200kmh nopeuksia ellei tunne ympäristöä todella hyvin, toikin oli aikas herkkä raapimaan heitoissa niin jokainen voi miettiä millaisia tilanteita saattaa aiheuttaa jos ei tiedä mitä tekee ::)
Sulla näytti ainakin pohjaanlyöntikumit olevan vielä paikallaan, mulla putos tolla 2,5kierroksen jousella auto melkein 5cm kun otin ne pois. Ja tosiaan, mulla ei ollu vakiojouset.
mitenkäs noi pohjaanlyönti kumien poisto vaikuttaa auton käyttäytymiseen.

onko järkeä ottaa ne pois, tiedän kyllä mikä niiden tehtävä on ;D
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1970 : 18.06.2015, 17:50:20 »
mitenkäs noi pohjaanlyönti kumien poisto vaikuttaa auton käyttäytymiseen.

onko järkeä ottaa ne pois, tiedän kyllä mikä niiden tehtävä on ;D
No mulla ainakin pelkästään positiivisesti, tuo kun makas melkein pelkästään niiden varassa. Ei ainakaan mulla päässyt iskari pohjaamaan kun jousissa oli sen verran jäykkyyttä. Toki niitä voi myös vaan lyhentää, itekkin jälkeenpäin laitoin 1/3 vakio pohjaanlyöntikumista takaisin, muuten ei saanu pölysuojaa kiinni järkevästi.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1971 : 18.06.2015, 18:02:05 »
No mulla ainakin pelkästään positiivisesti, tuo kun makas melkein pelkästään niiden varassa. Ei ainakaan mulla päässyt iskari pohjaamaan kun jousissa oli sen verran jäykkyyttä. Toki niitä voi myös vaan lyhentää, itekkin jälkeenpäin laitoin 1/3 vakio pohjaanlyöntikumista takaisin, muuten ei saanu pölysuojaa kiinni järkevästi.
täytyypä itekkin koittaa, kiitoksia 8)
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1972 : 20.06.2015, 15:02:48 »
No mulla ainakin pelkästään positiivisesti, tuo kun makas melkein pelkästään niiden varassa. Ei ainakaan mulla päässyt iskari pohjaamaan kun jousissa oli sen verran jäykkyyttä. Toki niitä voi myös vaan lyhentää, itekkin jälkeenpäin laitoin 1/3 vakio pohjaanlyöntikumista takaisin, muuten ei saanu pölysuojaa kiinni järkevästi.

Tosiaan itsekkin olen lyhentänyt noita pohjaanlyöntikumeja muutaman sentin.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1973 : 20.06.2015, 17:38:43 »
Tosiaan itsekkin olen lyhentänyt noita pohjaanlyöntikumeja muutaman sentin.
pitää ilmeisesti tolppa irroittaa ainakin yläpäästä ja jousi pois että niihin pääsee käsiks kun ei taida jousen välistä mahtua niitä pilkkomaan :-\
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1974 : 20.06.2015, 19:13:46 »
pitää ilmeisesti tolppa irroittaa ainakin yläpäästä ja jousi pois että niihin pääsee käsiks kun ei taida jousen välistä mahtua niitä pilkkomaan :-\

Joo eli tolppa yläpäästä irti ja ja koiranluu irti niin saat taitettua tolpan kaaren alta ulos. Sitten mitään muuta kuin ottaa pohjaanlyöntikumesta parisenttiä pois, riippuu siitä paljonko olet madaltanut.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1975 : 20.06.2015, 19:18:48 »
Mitenkä ihmiset on käytännössä toteuttanu tuon jääkiekkojen laiton takajousten yläpäähän? Ongelmana on lähinnä se pinnapulttien pituus, kun eivät yllä edes jääkiekosta läpi. Onko pultit ihan perus kierteellä autonssa vai miten? Omassa niin rapsakan näköiset että ei uskaltanu alkaa irti koittamaan.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1976 : 20.06.2015, 19:22:44 »
Joo eli tolppa yläpäästä irti ja ja koiranluu irti niin saat taitettua tolpan kaaren alta ulos. Sitten mitään muuta kuin ottaa pohjaanlyöntikumesta parisenttiä pois, riippuu siitä paljonko olet madaltanut.
no 60mm madaltavat jouset on edessä. Mietin vain että onko vaivan arvoista tuo kumien leikkaaus? Huomaako leimasetä jos siististi lyhentää? :o
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1977 : 20.06.2015, 19:39:05 »
Mitenkä ihmiset on käytännössä toteuttanu tuon jääkiekkojen laiton takajousten yläpäähän? Ongelmana on lähinnä se pinnapulttien pituus, kun eivät yllä edes jääkiekosta läpi. Onko pultit ihan perus kierteellä autonssa vai miten? Omassa niin rapsakan näköiset että ei uskaltanu alkaa irti koittamaan.
Ne originaalit on pinnapultit jotka yleensä aukeaa kaikkine paskoineen korista (muttei ei aukea). Omassa oli niin /C:stä jo originaalit yläpäät kasata niillä pinnapulteilla että kaivoin miljoonalaatikosta pitkät pultit sinne yläpäihin.

Eli kierret en tiedä, mutta uskoisin olevan joku melko yleinen kun löytyi tosiaan semmoisesta tallin nurkassa maanneesta "miljoonalaatikosta".

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1978 : 20.06.2015, 19:45:33 »
Ne originaalit on pinnapultit jotka yleensä aukeaa kaikkine paskoineen korista (muttei ei aukea). Omassa oli niin /C:stä jo originaalit yläpäät kasata niillä pinnapulteilla että kaivoin miljoonalaatikosta pitkät pultit sinne yläpäihin.

Eli kierret en tiedä, mutta uskoisin olevan joku melko yleinen kun löytyi tosiaan semmoisesta tallin nurkassa maanneesta "miljoonalaatikosta".

Ok. omassa ihme kyllä lähti se mutteri siitä tuhannen ruosteisesta pinnapultista ihan vittuilematta irti. Pitää koittaac kiertää ne pinnapultit pois ja toivoo etteivät katkia. Ja ihan perus millikierteelle se näytti.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1979 : 20.06.2015, 19:55:14 »
Ok. omassa ihme kyllä lähti se mutteri siitä tuhannen ruosteisesta pinnapultista ihan vittuilematta irti. Pitää koittaac kiertää ne pinnapultit pois ja toivoo etteivät katkia. Ja ihan perus millikierteelle se näytti.
Jos mahdollista niin lämpöä pultille ja kierros auki/puoli kierrosta kiinni -tyylillä auki.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron