RallyBaron  Samppasport

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886509 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1980 : 21.06.2015, 00:06:55 »
Itse olen aina mopolla pamauttanut nuo auki. Yleensä on lähtenyt hyvin auki joko pelkkä mutteri taikka sitten pinnapultti myös. Se pahempi on jos vastamutteri alkaa pyörimään runkopalkin sisällä. Niin on käynyt vetokoukkua irroittaessa ei onneksi vielä jousten kanssa. Ja on ihan ''perus'' kierteellä.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1981 : 21.06.2015, 12:37:36 »
pitää ilmeisesti tolppa irroittaa ainakin yläpäästä ja jousi pois että niihin pääsee käsiks kun ei taida jousen välistä mahtua niitä pilkkomaan :-\

Kyl mää leikkasin iha tolppa paikoillaan siitä kumista ylimääräset pois.

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1982 : 21.06.2015, 12:41:25 »
Ok. omassa ihme kyllä lähti se mutteri siitä tuhannen ruosteisesta pinnapultista ihan vittuilematta irti. Pitää koittaac kiertää ne pinnapultit pois ja toivoo etteivät katkia. Ja ihan perus millikierteelle se näytti.

M10 jenka.

Yhen katkenneen oon joutunu poraan pois. Kierrettä tehdessä lähti se neliö mutteri melkein irti runkopalkin sisästä. Senkin pääsee kurkkaan, soikee kumilätkä kontin puolella on just sen päällä.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1983 : 21.06.2015, 15:42:58 »
Kyl mää leikkasin iha tolppa paikoillaan siitä kumista ylimääräset pois.
Millä sä pääsit leikkaamaan sinne  ::) ::)
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1984 : 21.06.2015, 17:32:27 »
Millä sä pääsit leikkaamaan sinne  ::) ::)

Oisko ollu puukkosahan terä ja puukolla halkasin sen irtileikatun.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1985 : 21.06.2015, 17:34:18 »
Oisko ollu puukkosahan terä ja puukolla halkasin sen irtileikatun.
okei, pitääpä koittaa jos sinne mahtuisi taiteilemaan  :D
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa kaljumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1986 : 29.06.2015, 23:23:31 »
Tuli tuossa asennettua/katsastettua kyseinen setti 96-vuoden 940:
-Bilstein B8 iskarit eteen ja taakse
-LMR 60/40 jouset

Muutamat havainnekuva alkuperäis iskareiden vierellä. En tajunnut ottaa mittoja ylös noille pituus eroille.






Mitat navasta kaaren reunaan: edessä 33cm ja takana 34cm. Eli aikalailla vaaterissa ilman silmiinpistävää etukenoa. O0

Tuolla setillä konttorille kun meni niin katsuri ajoi laskutuksen jälkeen suoraan halliin nosturille ja mittasi mitat pyörän navasta lokarin reunaan ja katseli että asennus oli asiallinen. Lopuksi kysyi että oliko mulla näille jousille jotain papereita jota lähettää trafin miehille ihmeteltäväksi. Annoin ruotsinkielisen kuitin osista jonka hän skannas ja lähetti eteen päin. Lopuksi tulostimesta uusi ote hanskalokeroon.

Ainut mikä jäi itseä vähän häiritsemään oli se, että alkuperäisiä pohjaanlyöntikumeja ei voinnut asentaa noille iskareille eteen, kun on melkosen paljon järeämpi tuo iskarin varsi. Mukana ei tullut kuin iskarille oma pölysuoja. Mutta mitä olen googletellut niin joissakin B8 iskareissa on sisäänrakennetut pohjaanlyöntikumit, mutta en löytänyt tarkkaa tietoa onko juuri tuossa mallissa sisäänrakennetut.

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1987 : 30.06.2015, 00:35:05 »
 ::)
« Viimeksi muokattu: 30.06.2015, 11:26:15 kirjoittanut masa88 »
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1988 : 30.06.2015, 08:37:13 »
Tuli tuossa asennettua/katsastettua kyseinen setti 96-vuoden 940:
-Bilstein B8 iskarit eteen ja taakse
-LMR 60/40 jouset

Muutamat havainnekuva alkuperäis iskareiden vierellä. En tajunnut ottaa mittoja ylös noille pituus eroille.


Mitat navasta kaaren reunaan: edessä 33cm ja takana 34cm. Eli aikalailla vaaterissa ilman silmiinpistävää etukenoa. O0

Tuolla setillä konttorille kun meni niin katsuri ajoi laskutuksen jälkeen suoraan halliin nosturille ja mittasi mitat pyörän navasta lokarin reunaan ja katseli että asennus oli asiallinen. Lopuksi kysyi että oliko mulla näille jousille jotain papereita jota lähettää trafin miehille ihmeteltäväksi. Annoin ruotsinkielisen kuitin osista jonka hän skannas ja lähetti eteen päin. Lopuksi tulostimesta uusi ote hanskalokeroon.

Ainut mikä jäi itseä vähän häiritsemään oli se, että alkuperäisiä pohjaanlyöntikumeja ei voinnut asentaa noille iskareille eteen, kun on melkosen paljon järeämpi tuo iskarin varsi. Mukana ei tullut kuin iskarille oma pölysuoja. Mutta mitä olen googletellut niin joissakin B8 iskareissa on sisäänrakennetut pohjaanlyöntikumit, mutta en löytänyt tarkkaa tietoa onko juuri tuossa mallissa sisäänrakennetut.

Mun mielestä itellänikään ei ollut erillisiä pohjaanlyöntikumeja, sekä olikohan niin että ohjeissahan tais olla maininta juurikin siitä ettei niitä kaipaa (juuri tuon "väärinpäin" olevan rakenteen takia, että olisi sisäänrakennettu). Mutta muisti on niin hatara kyllä itsellänikin ettei kykene enää muistamaan.

Onhan se joo aikalailla jytympi pamppu:


Mulla tuli bilsteinien mukana ihan siniset suojakumitkin eteenkin  :o

Niinhän ne tuleekin/on tullutkin?

« Viimeksi muokattu: 30.06.2015, 08:40:41 kirjoittanut sekokupu »

Poissa A-j-P

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 391
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1989 : 05.07.2015, 20:11:29 »
On niin pirun monta sivua täällä etten jaksanu selailla kaikkia sivuja läpi tätä tietoa etsien.
Porukka kun on 940 takapään iskareita vaihdellu kärryn iskareihin niin minkä mittaista porukka on laittanut.
2,5 kiekkaa vakio vietereistä poistettu niin tuuppaa jouset lähtemään kupistaan pois. Eli minkähän mittaiset mahtas olla passelit niin että ois joustoa tarpeeksi ja jousetkin pysys kupissaan...
V70 D5 2002

Poissa VOLVO-TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1990 : 25.07.2015, 22:33:17 »
Kertokaas mistä ja mitkä madallusiskarit olis taakse hyvät ja mahdollisimman edulliset seitenneliskanttiin, kun tällä hetkellä 40mm madallusjousista on leikattu yks kiekka pois. ???
« Viimeksi muokattu: 25.07.2015, 22:35:17 kirjoittanut VOLVO-TIC »

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1991 : 26.07.2015, 11:59:39 »
Kertokaas mistä ja mitkä madallusiskarit olis taakse hyvät ja mahdollisimman edulliset seitenneliskanttiin, kun tällä hetkellä 40mm madallusjousista on leikattu yks kiekka pois. ???

Peräkärryn tarvikeiskarit. 13€ kpl on eri pituisia joten mittaamalla selviää.


Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1992 : 28.07.2015, 21:28:42 »
ei tahtonut löytyvän asiasta vielä, niin kysästäämpä.

Oisko kenelläkään kertoa kokemuksia/mielipiteitä bc racing sarjan jousista ja tai mitä jäykkyyksiä olette käytelleet?

bc:n vakio katusatsissa edessä 5 kg/mm ja takana 6 kg/mm, omaan miettinyt hieman jäykempää jousta, muttei kuitenkaa sen drifting satsin luokkaa (etu 10 kg/mm ja taka 8 kg/mm).

joten, olisi pari vaihtoehtoa:
eteen 8 kg/mm ja taakse 6 kg/mm
eteen 8 kg/mm ja taakse 8 kg/mm
(ehkä myös eteen 6 kg/mm ja taakse 6 kg/mm, jossei ole liian leeni)

Auto on toistaiseksi käyttis, mutta jonkin ajan päästä siirtyy harraste/kesäpeliksi. joten rata- ja suoraanvetoja on tiedossa, siksi ajattelin hiukan jäykempää satsia katsella.

Todennäköisesti iskarit sarjasta käytetään auki ja vaihdellaan laadukkaammat öljyt ja kokeillaan keksiä muitakin parannuksia iskarihuoltajan kanssa.  :)
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1993 : 28.07.2015, 21:45:33 »
Mulla on tossa 760:ssä etujouset 10kg/mm ja alkuun vaikutti liian jämäköiltä mutta kun iskareita ruuvasi hieman löysemmälle ja hetken ajeli, niin täytyy sanoa että en ainakaan löysempiin niitä vaihtaisi.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1994 : 28.07.2015, 22:57:20 »
Moi. Mä haluaisin muutaman sentin madalluksen ja vähän jämäkämmän ajotuntuman. Mitä pitäisi tehdä?
 ;)



Eikö tänne saada FAQ:osiota???

 

Samppasport  Futurez