Futurez  Kulkukoira

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886480 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa AAntza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1515 : 13.04.2014, 21:06:05 »
http://www.l-m-r.se/p/volvo/940960/vaghallning-136/fjadrar-och-stotdampare-306/vaghallningssats-960sv90-95-98-40-50-mm.html

Tuolta löytyy myös facelift malliin sopiva setti.

Ja tuo 320 ja 310mm kaariin on vielä hyvinkin ajettava korkeus. Itellä ysinelikympissä 300mm navoista kaariin eikä mitään ongelmia kun hidasteetkaan ei tuota mitään tuskaa.
Juurikin tuota tarkoitin tuossa äskesessä viestissä. Jaa no se voi olla että silmä valehtelee ku mittailin juurikin tuota 310 ja 320 milliä kaariin niin näytti että tippuu pirun alas. No melkeinpä vois harkita jopa että testais. Mitenhän tuo perä mahtaa käyttäytyä ku siellä on tosiaan se paksumpi lehtijousi ja ainaki asennus vaiheessa köllötteli pelkän jousen varassa melko ryhdikkäästi

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1516 : 13.04.2014, 21:19:02 »
Jaa no se voi olla että silmä valehtelee ku mittailin juurikin tuota 310 ja 320 milliä kaariin niin näytti että tippuu pirun alas.
Sehän riippuu täysin rengaskoosta. ;) Ei ole 18" rengastuksella vielä kovinkaan tontissa noilla mitoilla..
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1517 : 13.04.2014, 21:40:38 »
960 mk2 etu tolpasta ei voi vaihtaa pelkkää patruunaa vaan se jalka on kiinteä, samalteen kuin 850. Takaiskarin yläpää pitää olla sellanen viisto sen nivon tilalle. Vähän niin ku yläpään lenkki ois vahingossa vinoon hitsattu.  :D

Ohops, vähä myöhäs..
« Viimeksi muokattu: 13.04.2014, 21:45:12 kirjoittanut Makru »
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa AAntza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1518 : 13.04.2014, 21:51:20 »
Sehän riippuu täysin rengaskoosta. ;) Ei ole 18" rengastuksella vielä kovinkaan tontissa noilla mitoilla..
No eiköhän se sitte 17" sinne asetu.  ;D
960 mk2 etu tolpasta ei voi vaihtaa pelkkää patruunaa vaan se jalka on kiinteä, samalteen kuin 850. Takaiskarin yläpää pitää olla sellanen viisto sen nivon tilalle. Vähän niin ku yläpään lenkki ois vahingossa vinoon hitsattu.  :D

Ohops, vähä myöhäs..

Peräpää on kyllä tuttu sen kanssa tullu revittyä. Keulaan ei oo vielä tarvinu koskee mutta alkaa olla etuiskaritki vaihon tarpeessa niin sytty sit hullu idea että madaltad koko autoo

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1519 : 22.04.2014, 18:07:20 »
http://www.tuningstudio.fi/33740/ekauppa/pQM01_14935/   onkos kellään tuommosesta kokemuksia? Mites tuo hinta vaikuttaa hieman kalliilta mutta onko se sitten loppujen lopuksi? :)
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1520 : 22.04.2014, 18:30:42 »
http://www.tuningstudio.fi/33740/ekauppa/pQM01_14935/   onkos kellään tuommosesta kokemuksia? Mites tuo hinta vaikuttaa hieman kalliilta mutta onko se sitten loppujen lopuksi? :)

Omalla kohalla ei oo nuista mitään kokemusta, mutta tuo hinta on kyllä omastamielestä tosi kohtuullinen.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Werzkuuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1521 : 24.04.2014, 18:09:08 »
mulla olis nurkissa ylimääräsenä 240 konin iskarit ja jouset, jotka olis tarkotus sovitttaa seiskaan. ajatus oli laittaa iskarin runkoon sopiva holkki eikö toimi näin? mitenkäs 240 jousi saadaan sovitettua kun tuo yläpää on erilainen ja jousi näyttäis olevan paljon paksumpi??

Projekti: Volvo 740 -89 mega viritelmä
Entiset: Volvo 740 b200f -91 Volvo 240 b200k -88 2x Volvo 940 b230fd volvo 940

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1522 : 24.04.2014, 20:31:49 »
mulla olis nurkissa ylimääräsenä 240 konin iskarit ja jouset, jotka olis tarkotus sovitttaa seiskaan. ajatus oli laittaa iskarin runkoon sopiva holkki eikö toimi näin? mitenkäs 240 jousi saadaan sovitettua kun tuo yläpää on erilainen ja jousi näyttäis olevan paljon paksumpi??

laitettava 740/940 etujousi. ellet rakenna/ laita ylälautasta ihan uusiks. esim coili tolpasta romut mut kai samalla vaivalla se coilitolppa kokonaan

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1523 : 24.04.2014, 20:42:43 »
Okei ja oman käsitykseni mukaan tuo on vain semmoinen ns bolt on osaa ettei tarvitse paljoa soveltaa muutakuin ottaa vanhat pois ja uudet tilalle? :)
Onkohan tuo sitten siihen jäykkään taka-akseliin vai multilinkkiin?

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1524 : 26.04.2014, 09:44:57 »
Seitensatku keulii aivan perkeleesti tällä hetkellä :D kyseessä on vakio alusta, niin pitäis laittaa joku halpa madallus setti sinne. Eli eteen jostain lyhyemmät tolpat vai joutuuko sorvauttamaan? Ja jäykemmät jouset eteen ja niistä kierros pois kun keula on aika korkealla??  Ja taakse kuormajouset joutuukohan näistä ottaa paljoa pois ja tarvii varmaan sinnekkin jonkun näköiset iskarit. Jeesatkaas vähän :D oon ihan kujalla että mistä sais halvalla toteutettua madalluksen siististi.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1525 : 27.04.2014, 13:14:54 »
Ihan rälläkkää vaan, n1.5 kierrosta voi huoletta ottaa niin pysyy vielä jouset kupeissaan, jos matalemmalle pitää päästä, ja aikooo saada vielä katsastettua niin lyhempää iskaria vaan
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1526 : 27.04.2014, 14:52:01 »
Eli siis vakiojousista 1, 5 kierrosta edestä? Entäs takaa

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1527 : 27.04.2014, 16:49:37 »
Jos madallan 945:sen, esim jousia lyhentämällä joutuuko muutoskatsastaan kun vuosimalli on 1993?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1528 : 27.04.2014, 19:30:25 »
Eipä ne koskaan ole leimalla kyselly, jos on asiallisesti tehty kanttivolvosta normaali korkuinen hlöauto. = jousista pätkät pois.

Vastaukseni siis EI JOUDU.

En edes kyllä tiedä noista pykälistä miten ne menee ja näin, mutta jos esim omasta ysistä laillisen tekisi, niin voi taivas sitä rahan määrää ja tekstiä rek. otteen takasivulla.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1529 : 27.04.2014, 19:35:34 »
Huomasittehan, kaikki ketkä kaipaa 700/900s pelkkiä etujousia että kimppatilausosiossa on sellanen vetääs, -50mm keulaa kohti tonttia, niin saa sopivan kulkukulman  :pomo:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Carcom Oy  Ateho