Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886410 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1665 : 07.10.2014, 01:44:54 »
Itsekkin tuli iskettyä audi 80 iskarit kiinni. Olkaakselista sen 6cm pois ja iskarin yläpäästä joutui pikkusen ottamaan lastua pois, että sai istumaan kunnolla vakio yläpäihin. Uudet jousilautaset kiinni ja se on hiekkapuhallusta vaille. Ei taida suomessa kauhean montaa pussitettua ysiä olla?


Ei ollut sorvia saatavilla, joten männän kavennus toteutettiin pienellä patentoinnilla ;D


Lopputulos ajaa asiansa vaikka työstöjälki vähän karua ;)


Vielä pitää pusseille tehdä yläjousilautaset ja sitten ne onkin maalia vaille valmiit :)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1666 : 07.10.2014, 06:32:11 »
Haen tässä vaan mahdollista säätää auton tonttiin, enkä hyviä ajo ominaisuuksia.
Aika mielenkiintonen näkökulma. Yleensä alustan jäykistämisellä kuitenki haetaan juuri jälkimmäistä. :)
Ohan tuo säädettävä tolppa ajatuksena kiehtova, mut taitaa vaatia useita tunteja testausta jotta löytyy sopiva jousi/iskari-pari niin että alusta tosiaan toimii ja kyyti säilyy siedettävänä.

Tuo Tuntsan pussisysteemi näyttää eksoottiselta, kerrohan kokemuksia kyytistä kuhan saat paikoilleen.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1667 : 07.10.2014, 11:13:42 »
Sama pointti itelläkin tossa oli, paska länään ja helppo nostaa leimalle. Audi 80:n kaasupatruunat ja bc:n 11kg/mm jouset on todettu toimivaks yhdistelmäks. Yläasennossa toimiva, mutta napakka ja ala-asennossa ei jousta liikaa
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1668 : 10.10.2014, 13:02:08 »
Aika mielenkiintonen näkökulma. Yleensä alustan jäykistämisellä kuitenki haetaan juuri jälkimmäistä. :)
Ohan tuo säädettävä tolppa ajatuksena kiehtova, mut taitaa vaatia useita tunteja testausta jotta löytyy sopiva jousi/iskari-pari niin että alusta tosiaan toimii ja kyyti säilyy siedettävänä.

Tuo Tuntsan pussisysteemi näyttää eksoottiselta, kerrohan kokemuksia kyytistä kuhan saat paikoilleen.
Oikeasti matalasta autosta ei tee hyvää ajettavaa vaikka kuinka testais eri iskari ja jousisettejä. Alle 100mm madalluksella vielä onnistuu. Pusseja ja hipo coileja lukuunottamatta.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa B204FT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1669 : 12.10.2014, 16:12:32 »
Mikä ero noilla motonetin takajousilla on, kun toisessa lukee että 'Takajousi Volvo745-std/740-vah' ja sitten 'Vahv takajousi Volvo745'. Eli onko nää jälkimmäiset sitten kuormajouset?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1670 : 12.10.2014, 16:14:49 »
On.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1671 : 12.10.2014, 20:58:10 »
Mikä ero noilla motonetin takajousilla on, kun toisessa lukee että 'Takajousi Volvo745-std/740-vah' ja sitten 'Vahv takajousi Volvo745'. Eli onko nää jälkimmäiset sitten kuormajouset?

Jousiahan on siis kolmenlaisia, löysimmästä jäykimpään:
-Sedanin vakiot
-Sedanin vahvistetut = farkun vakio
-Farkun vahvistetut
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1672 : 14.10.2014, 07:05:41 »
Jousiahan on siis kolmenlaisia, löysimmästä jäykimpään:
-Sedanin vakiot
-Sedanin vahvistetut = farkun vakio
-Farkun vahvistetut
Tööt! Ei (ainakaan kaikilla valmistajilla) ole samat.

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1673 : 14.10.2014, 13:09:47 »
Tööt! Ei (ainakaan kaikilla valmistajilla) ole samat.
Motonetissä näin kuten 8-pätkä tossa kirjoitteli.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa jarpz

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1674 : 20.10.2014, 13:27:03 »
Itsellä olisi täysäädettävä hakusessa 740 wagonii. Kenelläkään havaintoa käykö esim tuolta mamsanilta bc br alusta setti suoraan? Vai vaatiiko modaamista? kun sanoo vuosimalleiks 91-98 kun mulla taas on vm 88. Eikö siinä myöskään ilmoiteta että onko vagon vai ei niillä jotain eroa ?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1675 : 20.10.2014, 13:43:13 »
Käy ymmärtääkseni muuten suoraan, mutta etupää pitää rakentaa vanhoista tolpista (BCn kamat hitsataan kiinni vanhaan alaosaan). Sama setti käy molempiin ja vuosimallilla ei pitäisi olla eroa. L-M-R mainitsee vuosimalleiksi 84-98.
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=301511 Tosta näet miten pitää muokata (violetit osat vanhoja).
« Viimeksi muokattu: 20.10.2014, 13:46:55 kirjoittanut Acke »

Poissa jarpz

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1676 : 20.10.2014, 14:06:12 »
Käy ymmärtääkseni muuten suoraan, mutta etupää pitää rakentaa vanhoista tolpista (BCn kamat hitsataan kiinni vanhaan alaosaan). Sama setti käy molempiin ja vuosimallilla ei pitäisi olla eroa. L-M-R mainitsee vuosimalleiksi 84-98.
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=301511 Tosta näet miten pitää muokata (violetit osat vanhoja).

Joo no toi hitsattava etupää ei haittaa mitään ollut sama juttu muissa autoissa mut jos varmuuden sais jostain että käyvät muuten niin sais siitä hommailtua alustan :)

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1677 : 20.10.2014, 16:57:53 »
Tai sitten vaihtaa eteen 960 faceliftin navat ja 850 tolpat BC-racing:ltä 700/900 yläpäillä. Hammastanko 960:stä. Näin selviää ilman hitsailuhommia.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1678 : 20.10.2014, 18:21:06 »
Tai sitten vaihtaa eteen 960 faceliftin navat ja 850 tolpat BC-racing:ltä 700/900 yläpäillä. Hammastanko 960:stä. Näin selviää ilman hitsailuhommia.
Tuleeko näillä modauksilla eteen se etuvedon ja 960faceliftin ET?

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1679 : 20.10.2014, 18:32:44 »
ei muutu et, xuppo voisi vielä vahvistaa tämän.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

 

Ateho  Elekma