Autoracing  KL-varaosat

V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?

  • 354 Vastauksia
  • 148960 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa minä_pyörin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #135 : 13.11.2014, 12:28:31 »
Osat alkaa olla hiljalleen keräiltynä. Mistäs löytyisi hyvät ohjeet remonttiin, lähinnä mitä kannattaa purkaa ja mitä ei? Kirististysmomentitkin olisi hyvä tietää. Saksimallinen autonosturi on käytettävissä, myös perinteinen "moottorinorsu" löytyy.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #136 : 13.11.2014, 16:04:39 »
Osat alkaa olla hiljalleen keräiltynä. Mistäs löytyisi hyvät ohjeet remonttiin, lähinnä mitä kannattaa purkaa ja mitä ei? Kirististysmomentitkin olisi hyvä tietää. Saksimallinen autonosturi on käytettävissä, myös perinteinen "moottorinorsu" löytyy.
Osta minulta Alfamerin korjausopas, siinä on mm. käsitelty vaihteiston irrotus alakautta.
Ja löytyy kiristys momentit.
Kirja on S60 vm.2000-2009 neuvot varmastikin soveltuu vaikka olisi V70.
10+postikulut.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #137 : 13.11.2014, 18:59:56 »
Aihetta sivuten.
Oma auto on 2.4D vm 2005.
Tuo vauhtipyörä rallattelee silloin tällöin tyhjäkäynnillä. Ei ravista eikä kytkin luista, mutta eihän vara kaada venettä jos remontin tekis ajoissa.

Eli saapiko tuohon ns. jäykkää vauhtipyörää jolla vois korvata tuon p*rkeleen kalkattajan? Onko joku tehnyt tuota vaihtoa?
Onko kytkimillä/vauhtipyörillä eroja D5 ja normaali 2.4D koneissa?
Kytkinpaketteja saa sieltä sun täältä mutta ainoastaan Blingfactoryn sivuilta löytyy kiinteä vauhtipyörä, tosin sekin D5-koneeseen.
Volvoton

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #138 : 13.11.2014, 20:50:03 »
Aihetta sivuten.
Oma auto on 2.4D vm 2005.
Tuo vauhtipyörä rallattelee silloin tällöin tyhjäkäynnillä. Ei ravista eikä kytkin luista, mutta eihän vara kaada venettä jos remontin tekis ajoissa.

Eli saapiko tuohon ns. jäykkää vauhtipyörää jolla vois korvata tuon p*rkeleen kalkattajan? Onko joku tehnyt tuota vaihtoa?
Onko kytkimillä/vauhtipyörillä eroja D5 ja normaali 2.4D koneissa?
Kytkinpaketteja saa sieltä sun täältä mutta ainoastaan Blingfactoryn sivuilta löytyy kiinteä vauhtipyörä, tosin sekin D5-koneeseen.
kaveri laittoi VW Passattiin jäykän vauhtipyörän ja on tyytyväinen sen toimintaan.
D5 ja 2.4D eiköhän niissä ole samat osat.

Poissa palonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #139 : 14.11.2014, 08:02:17 »
Aihetta sivuten.
Oma auto on 2.4D vm 2005.
Tuo vauhtipyörä rallattelee silloin tällöin tyhjäkäynnillä. Ei ravista eikä kytkin luista, mutta eihän vara kaada venettä jos remontin tekis ajoissa.

Eli saapiko tuohon ns. jäykkää vauhtipyörää jolla vois korvata tuon p*rkeleen kalkattajan? Onko joku tehnyt tuota vaihtoa?
Onko kytkimillä/vauhtipyörillä eroja D5 ja normaali 2.4D koneissa?
Kytkinpaketteja saa sieltä sun täältä mutta ainoastaan Blingfactoryn sivuilta löytyy kiinteä vauhtipyörä, tosin sekin D5-koneeseen.

voin melkein luvata, että kovalla pyörällä kalkattaa vuorostaan laatikko vähintään yhtä paljon, kun rikkinäinen kaksoismassa  :D
v70 D5 -03

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #140 : 15.11.2014, 08:10:35 »
voin melkein luvata, että kovalla pyörällä kalkattaa vuorostaan laatikko vähintään yhtä paljon, kun rikkinäinen kaksoismassa  :D

Omakohtaisia  kokemusta?
Volvoton

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #141 : 15.11.2014, 08:26:48 »
Jos tuo toimiva juttu, niin kaikkihan olis laittanu, mutta kokeilemaan. Helppoa tuo on. :2funny: :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa palonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #142 : 15.11.2014, 11:40:50 »
Omakohtaisia  kokemusta?
Ei Volvossa koska me volvolla ajavat ollaan niin mukavuuden haluisia ettei pilata hiljaista ja tasaista kyytiä kovallapyörällä  :2funny:

Kovapyörä on varmasti hyvä mutta valinta riippuu siitä mitä autolta haluaa  :D
v70 D5 -03

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #143 : 16.11.2014, 08:38:02 »
Tuossa toisaalta asiaa kun ajattelin niin autolla on ajettu se melkein 400tkm. Ja siinä on vielä alkuperäinen kytkin+vauhtipyörä. Eli jos siihen laittaa uudet kytkinhilut+kaksoismassapyörän niin uskon ja luulen että ne on siinä auton loppueliniän, jos säästellen ajelee.

Eli siis taidan tyytyä tuohon kaksoismassapyörään. Oisko jollain heittää volvon varaosanumeroa noista kaksoismassan kiinnityspulteista, kun niitä ei taida tuossa mukana tulla? Tarviiko jotain muuta hilua tilata/hommata tuohon pyörään? Nyt en siis tarkoita kytkimen hiluja.
Volvoton

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #144 : 16.11.2014, 08:50:00 »
Tuolla mun jutuissa taitaa olla, jos muistan oikein,sri en pysty etsimään. :buck2: :hello:

eipä ollutkaan, taitaa kyllä kuitti löytyä tallilta, voin katsoa, jos et muualta saa. :hello:
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014, 08:54:40 kirjoittanut paku97 »
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa minä_pyörin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #145 : 21.11.2014, 19:15:46 »
Nyt olisi laatikko irti ja kasailu voi alkaa. Oletteko käyttäneet uuden paineasetelman asennuksessa Volvon erikoistyökalua? Nähtävästi tuon tarkoitus on jotenkin varmistaa automaattisen säädön pysyvyys paikallaan tai säädön asettaminen tiettyyn tilaan? Vai kiristelenkö vaan tasaisesti paikalleen suoraan paketista? Tuo säätö vaikuttaisi olevan n. puolivälissä suoraan paketista otettaessa. Kyseessa on LuK -merkkinen kytkinsetti ja tuo työkalu mainitaan kyllä kytkinsetin paketissakin.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4650
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #146 : 21.11.2014, 19:20:09 »
En mie ainakaan käyttäny ja hyvin on pelannu kohta 70tkm :hello:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 450
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #147 : 21.11.2014, 20:08:51 »
voin melkein luvata, että kovalla pyörällä kalkattaa vuorostaan laatikko vähintään yhtä paljon, kun rikkinäinen kaksoismassa  :D

Samaa mieltä :-)
,,,tässä hieman 5 sylinterisen moottorin kampuran värinöistä ym,iso PDF tiedosto kannattaa kyllä lukea jos mielenkiintoa riittää.


https://dspace.cc.tut.fi/dpub/bitstream/handle/123456789/20916/makinen.pdf?sequence=3


S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa taittajanne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #148 : 02.12.2014, 17:46:36 »
Koko ketju luettu läpi mutta kukaan ei tunnu mainitsevan oireena kytkinpolkimessa tuntuvaa nypytystä, tuntuu polkimen ollessa siis ylhäällä/kevyeesti painettuna? Mulla ei (mielestäni) isompia sivuääniä koneesta kuulu kytkimen eri asennoissa. Kyseessä tosin pensakone (103kW, 2005, 230tkm) mutta eiks näissä ole about sama vauhtis vikaantumassa? Vai viittaako tää johonkin muuhun vikaan ja jos, niin mihin ni laitetaan oma threadi pystyyn.

nimim "nyppii"

Voiko ilmamassamittarin tuleminen tiensä päähän vaikuttaa nypytykseen? Muistelen, että appiukon V70:ssa (vm. 2001) oli tämän tyyppistä vikaa, joka sitten liikkeelle lähtiessä ja kiihdyttäessä lisääntyi. Epäilivät kytkintä, mutta ilmamassamittarin vaihdon jälkeen homma korjaantui kokonaan.
Kun tuli sammuu, niin sali tummuu.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #149 : 13.12.2014, 08:50:00 »
Onnistuuko tuon vauhtpyörän+kytkimen vaihtaminen tipauttamalla apurunko pois?
Eli toisin sanoen onko tarpeeksi tilaa jotta saa laatikon pois tuota kautta ilman koneen irrottamista?
Volvoton

 

Futurez  Kulkukoira