Ateho  Elekma

Tarvike puhallinmoottorista... ja muutakin puhaltimeen liittyen.

  • 28 Vastauksia
  • 6901 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Tarvike puhallinmoottorista
« Vastaus #15 : 04.08.2011, 10:08:21 »
Potikka olisi syytä unohtaa.

Tässä yksinkertainen PWM-kytkis.

http://www.dprg.org/tutorials/2005-11a/index.html
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tarvike puhallinmoottorista
« Vastaus #16 : 04.08.2011, 21:46:48 »
Kannattaako tuolle vanhalle moottorille tehä jotain muuta samalla kuin putsata ja rasvata?
Katsele hiilien kunto, nekin saa vaihdettua kohtuullisella vaivalla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Tarvike puhallinmoottorista
« Vastaus #17 : 06.08.2011, 20:15:34 »
Mites tuo propelli lähtee irti?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tarvike puhallinmoottorista
« Vastaus #18 : 06.08.2011, 23:14:27 »
Siipi pitää tukea ja sen jälkeen tuurnalla akselia lyömällä. Tai jos saa prässiin viriteltyä sopivasti. Mitäs varten se pitää irti saada?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Tarvike puhallinmoottorista
« Vastaus #19 : 06.08.2011, 23:37:23 »
Siipi pitää tukea ja sen jälkeen tuurnalla akselia lyömällä. Tai jos saa prässiin viriteltyä sopivasti. Mitäs varten se pitää irti saada?
Kaikkihan pitää aina purkaa atomeiks.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Tarvike puhallinmoottorista
« Vastaus #20 : 07.08.2011, 14:28:02 »
Tulipahan purettua, putsattua ja rasvattua.
Hiilet oli tuommoset, kai noilla vielä ajelee hyvän matkaa?



Ajattelin nyt kuitenki kiinnittää moottorin the tiskiltä ostamillani uusilla kumeilla ja viilailen siivistä vähän pois niiltä kohin mistä se voi osua koteloon. :)

Tuskimpa tää auto mulla enää 10v kuluttua oo, kun ne kumit rupee pehmeneen tosissaan...

edit: taidampa kuitenki vaihtaa hiilet, muutama euro sinne tänne.
« Viimeksi muokattu: 07.08.2011, 19:15:10 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa sunnuntaikuvaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Tarvike puhallinmoottorista
« Vastaus #21 : 08.08.2011, 07:46:22 »
Hyviä kuvia! Kiitos.

Missä kunnossa tuon laakerit on? Minulla oli soikeaksi kuluneet - toiseen suuntaan ei klapannu yhtään vaan oli aikas jämäkkä, toiseen suuntaan klappasi oikein kunnolla.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Tarvike puhallinmoottorista
« Vastaus #22 : 08.08.2011, 11:03:26 »
Hyviä kuvia! Kiitos.

Missä kunnossa tuon laakerit on? Minulla oli soikeaksi kuluneet - toiseen suuntaan ei klapannu yhtään vaan oli aikas jämäkkä, toiseen suuntaan klappasi oikein kunnolla.
Akselin pituussuunnassa pääsi liikkumaan jonku verran purkuhetkellä, mutta käsittääkseni tuolla etummaisen laakerin takana olevalla valkosella muovikauluksella on osansa tuossa välyksen poistossa? Ainakin kun sen liu'utti hiukan lähemmäs laakeria, välyksen sai luonnollisesti pienenemään tai kokonaan pois.

Sivusuunnassa ei ollut laakereissa yhtään heittoa. Auto on ajettu 430tkm, että liekö tuo sitten vaihdettu joskus...
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tarvike puhallinmoottorista
« Vastaus #23 : 08.08.2011, 22:26:38 »
Ajattelin nyt kuitenki kiinnittää moottorin the tiskiltä ostamillani uusilla kumeilla ja viilailen siivistä vähän pois niiltä kohin mistä se voi osua koteloon. :)
Kunhan vaan on kiinnitetty oikein, ei tartte ottaa siivistä pois oli tarvike tai alkuperäinen puhallin tahi kumit. Hiilet ja liukupinta näyttää siltä, että niissä ois vielä elinkaarta jäljellä hyvin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Tarvike puhallinmoottorista
« Vastaus #24 : 08.08.2011, 22:58:49 »
Kunhan vaan on kiinnitetty oikein, ei tartte ottaa siivistä pois oli tarvike tai alkuperäinen puhallin tahi kumit. Hiilet ja liukupinta näyttää siltä, että niissä ois vielä elinkaarta jäljellä hyvin.
Ei varmaankaan tartte, täytyy testata ensin ennenku mönttää paketin paikalleen.
Niillä vanhoilla kumeilla ja samalla orkkismoottorilla tosiaan raapi koteloon joka pienimmässäkin montussa, mut ehkä ne kumit oli vaan pehmenny niin vuosien saatossa.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Tarvike puhallinmoottorista
« Vastaus #25 : 08.08.2011, 23:05:45 »
Kumit oli löystyny, ja jos paljon veistelet niin puhallusteho kärsii.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Tarvike puhallinmoottorista
« Vastaus #26 : 02.10.2011, 23:34:45 »
Täytyy vähän palata tähän vielä...

Tuo tarvike moottori jakso toimia vajaan kuukauden ajot ja sit hävis ykkös- ja kakkosnopeudet. Nappasin keksinnön esiin ja se toinen vastuksista oli irronnu juotoksestaan. Helppo korjaus, mutta iso homma purkaa TAAS.  :P

Paikoilleen meni alkuperänen Electroluxi hyvin voideltuna ja uusilla TARVIKE kumilla. Tulipa nimittäin ostettua Volvolta orkkiskumit, mutta ne olikin tosi löysät siihen alumiinikiinnikkeeseen. Moottori pääs tekeen semmosta sentin liikettä melkeen. Tarvikekumit paikoilleen ja ei yhtään löysää missään. Kasasin paketin ja pyörittelin puhallinta vielä akulla ettei hiero koteloon.
http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/puhaltimenkumit.jpg

Nyt on taas paikoillaan autossa ja saa nauttia tosta pehmeästä äänestä, ei enää tärinää ja pörinää.  *taavih->

Vertasin noita moottoreita myös irtiollessaan, akulla pyörittelin vuorotellen. Huomattava ero ruottalaisvalmisteen hyväks. Eli ei se tärinä tainnut täysin johtua siitä ruuvikiinnityksestä.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2011, 00:19:37 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: Tarvike puhallinmoottorista
« Vastaus #27 : 15.11.2012, 13:07:27 »

Tuo tarvike moottori jakso toimia vajaan kuukauden ajot ja sit hävis ykkös- ja kakkosnopeudet.

Oikeasti kuukaudessa sökö???  :o

Eilinen tarvikemoottorinvaihtopaini ekakertalaiselta vei tasan kuusi tuntia. Aika homma, mutta onpahan nyt tehty. Ei haluaisi aivan heti palata saman operaation pariin, vaikka meni se ilta noinkin...
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Tarvike puhallinmoottorista
« Vastaus #28 : 15.11.2012, 14:33:52 »
Oikeasti kuukaudessa sökö???  :o

Eilinen tarvikemoottorinvaihtopaini ekakertalaiselta vei tasan kuusi tuntia. Aika homma, mutta onpahan nyt tehty. Ei haluaisi aivan heti palata saman operaation pariin, vaikka meni se ilta noinkin...
Niin, siitä tosiaan irtosi vastus juotoksistaan eli korjaus oli helppo eikä vika sinänsä iso. Mut tympäshän tuo aukoa uusiks...    :P
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron