Race.fi  Puotilan autokorjaamo

M45-Vaihteiston naittaminen 700/900 sarjalaiseen.

  • 23 Vastauksia
  • 8942 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tiiliseiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: M45-Vaihteiston naittaminen 700/900 sarjalaiseen.
« Vastaus #15 : 31.03.2016, 18:34:19 »
M90-kardaanin etupätkä on 74,5cm, ja varmaan pisin mitä löytyy.
M47-kardaanin etupätkä on jossakin 68-69cm tietämissä.
M46-kardaanin etupätkä on tynkä, ehkä jopa kaikista lyhin.

Nämä arvailut koskee siis 7/900-sarjan ajoneuvoja

Automaatitkin on lootaltaan kamalan pitkiä, joten kardaani tuskin on sieltä pisimmästä päästä.
Ja todnäk M45 tarvii kohtuu pitkän kardaanin, jos ei halua istua moottorin kanssa samassa tilassa...

Äkkihätäpäinen vois tuosta laskea mikä on M45:llä varustetun 240:n kardaanin etupätkän pituus, jos olis irrallinen M45  ::)

Kiitoksia! M46 kardaaninpätkää joskus mitanneena, voin sanoa että se on naurettavan lyhyt. M47 pätkässä taisi olla melkeen puolet enemmän.

Pitäs melkeen mitata tuo prv + aw etupätkän pituus. Tullu kahteltua että se tulee jotenkin reilusti eteen se moottori ja vaihdelaatikko. Alle en vaan oo vielä päässyt.

Noheva poikahan mittaisi m46 & m45 pituudet kytkinkopasta laippaan, ja laskisi erotuksen.. Pitää kysellä kavereilta mittoja.

Pyöreitä laippoja on Volvoissa kahta kokoa, joista 200/700/900-sarjassa se isompi on aika paljon yleisempi. Kolmiolaippa on aina samalla jaolla.

M90:n kolmiolaippa sopii M45:seen, mutta onko niitäkään sitten ihan hirveästi tarjolla, niin se on toinen juttu.

Pyöreä laippa olisi ehkä helpompi ratkaisu, koska siihen löytyy kardaanejakin helpommin eri pituusvaihtoehdolla.
.
Kiitoksia tiedosta!
760, 760, 960.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: M45-Vaihteiston naittaminen 700/900 sarjalaiseen.
« Vastaus #16 : 31.03.2016, 20:21:37 »
Laipanhan voi aina vaihtaa.

Miten tämä liittyy mihinkään?
Näihin on muutkin vastannut, mutta jos ajattelisi eikä keskittyisi haukkumaan kaikkia muita niin viestin idean olisi ymmärtänyt. Anteeksi että yritin auttaa, en tee sitä virhettä toiste.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tiiliseiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: M45-Vaihteiston naittaminen 700/900 sarjalaiseen.
« Vastaus #17 : 31.03.2016, 20:48:09 »
Näihin on muutkin vastannut, mutta jos ajattelisi eikä keskittyisi haukkumaan kaikkia muita niin viestin idean olisi ymmärtänyt. Anteeksi että yritin auttaa, en tee sitä virhettä toiste.

Olis pitänyt lukea sun viesti useampaan kertaan - kesti muutama tunti ennenkuin aivot ja silmät teki yhteistyötä. Nöyrimmät anteeksipyyntöni.  :idiot2:
760, 760, 960.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: M45-Vaihteiston naittaminen 700/900 sarjalaiseen.
« Vastaus #18 : 31.03.2016, 21:24:33 »
Oliskohan ollu sitten lisäksi vielä niin, että D24:n M90 oli pyöreällä kardaanin laipalla, ja D24:n kardaanit oli saman mittaset M90:ssä ja M47:ssa.
Muistaakseni Volvomies89 kirjoitteli tällästä omassa TDi-745 -projektissaan...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Paikalla JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6365
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: M45-Vaihteiston naittaminen 700/900 sarjalaiseen.
« Vastaus #20 : 02.04.2016, 09:34:51 »
Tarkemmin asiaa pohdittuani tuli mieleen, että tuskinpa löytyy 900:n koriin riittävän pitkää kardaania mistään, jos käyttää M45 laatikkoa. Todennäköisesti ainut vaihtoehto on jatkaa kardaania, tai yhdistää kaksi etupätkää yhdeksi pidemmäksi, mikä olisi parempi vaihtoehto, kun sitten ei tulisi kuin yksi sauma.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: M45-Vaihteiston naittaminen 700/900 sarjalaiseen.
« Vastaus #21 : 02.04.2016, 20:55:04 »
Tarkemmin asiaa pohdittuani tuli mieleen, että tuskinpa löytyy 900:n koriin riittävän pitkää kardaania mistään, jos käyttää M45 laatikkoa. Todennäköisesti ainut vaihtoehto on jatkaa kardaania, tai yhdistää kaksi etupätkää yhdeksi pidemmäksi, mikä olisi parempi vaihtoehto, kun sitten ei tulisi kuin yksi sauma.
Minä uskaltaisin rohkeasti veikata että pervon kardaani voisi jopa olla liiankin pitkä, se on meinaan aivan älyvapaan pitkällä etuakselin etupuolella se moottori. Tehtiin meinaan testi, minä oikeasti mahduin istumaan konehuoneessa turbiinikopan päällä moottorin ja tulipellin välissä. Askin häntäkin on niin lähellä tulipeltiä, että laatikonpalkki on aivan itse tehdyn näkönen jossa isoilla kulmaraudoilla viedään tukikumia ehkä 20cm edemmäs kun etummaisetkaan askinpalkin reiät.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6365
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: M45-Vaihteiston naittaminen 700/900 sarjalaiseen.
« Vastaus #22 : 02.04.2016, 22:25:46 »
Minä uskaltaisin rohkeasti veikata että pervon kardaani voisi jopa olla liiankin pitkä, se on meinaan aivan älyvapaan pitkällä etuakselin etupuolella se moottori. Tehtiin meinaan testi, minä oikeasti mahduin istumaan konehuoneessa turbiinikopan päällä moottorin ja tulipellin välissä. Askin häntäkin on niin lähellä tulipeltiä, että laatikonpalkki on aivan itse tehdyn näkönen jossa isoilla kulmaraudoilla viedään tukikumia ehkä 20cm edemmäs kun etummaisetkaan askinpalkin reiät.

Niin niin. Mä jotenkin ajattelin, että tämä tulee pervolla, kun siitä niin paljon koko ajan puhutaan, mutta eipä sitä missää olekaan mainittu, että millä koneella tämä setti on  ???

Poissa Tiiliseiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: M45-Vaihteiston naittaminen 700/900 sarjalaiseen.
« Vastaus #23 : 03.04.2016, 14:10:28 »
Pahoittelen puutteellista informaatiota. Punakoneella olis tarkotus tehdä, nähtävästi en aloitusviestissä muuta kuin "sivunnut" suunniteltua tekniikkaa..
760, 760, 960.

 

Ateho  Elekma