RallyBaron  Samppasport

amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.

  • 24 Vastauksia
  • 9330 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Morjentes uusi jäsen ilmoittautuu!!
Eli kuplasta vaihdettiin vm63 amazoniin b18 koneella.
Auto on päivittäisessä käytössä kakkosautona. Eli uuteen kaveriin on tutustuttu jo 6000km ajan!!

Nyt vain muutamia pikku ongelmia tullut eteen.
Eli mikä hittolainen vaivaa takajarruja kun vähänkään voimakkaammin painaan poljinta niin vetää takaset ihan jysähtäen tönkkiin ja irtoaa vasta kun pysäyttää auton (tai siis pysähtyy renkaat kiljuen) muuten kyllä jarrut toimii hyvin ja ottaa tasaiseen.... konttorilla vain kehuivat tehokkuutta....
Kengät on uuvet kun käytin rummut poies mutta olisiko nuo väärinpäin???? kun näkkyy olevan erinmittaiset kitka pinnat??

Toinen ongelma on että lämpimänä vanhus ei ole oikein herkkä syttymään... kylmänä lähtee kun avainta näyttää mutta jos ajaa lämpimäksi seisoo vaikka 15min saattaa tarttauttaa pitkään ja sitten vasta lähtee käyntiin käy heti hyvin ei pöläyttele yms mitään...
kaasari on zenith.
Ensi hommina aattelin alkaa sytkäpuolen käymää läpi... johot käret tulpat yms....

Sitten tuo lataus. Eli ei pura akkua lähtee käyntiin hyvin valot kirkkaat jne mutta pimiällä huomasin että latauksen valo kiiluu pikkuisen ja kierroksilla kirkastuu tyhjäkäynnillä sammuu.... olisiko säätäjä menollaa vai?? sääpiko tuon bosh säätimen purettua?? tasa virta laturi näkkyy olevan.

Mikäs paikka olisi hyvä mistä ostaa ja etsiä osia?? skandix näkkyy olevan paikka josta löytyy kaikkea mutta aina viittisi alkaa sieltä tilaamaan....

Muuten kyllä tyytyväinen kamppeeseen pikkuruokainen kuplan jälkeen hyvä ajaa hiljasempi ja lämpenee niinku auton kuuluu  :D

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Olen huono käyttään hakua mutta tulen opettelemaan sitä vielä!!

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.
« Vastaus #1 : 23.08.2013, 21:48:32 »
No ja nyt sitten heitti vielä mittarin kilometrit rullaamasta..... mikähän tuolle tuli nopeuden kyllä näyttää mutta trippi ja matka ei toimi...  :'(

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.
« Vastaus #2 : 26.08.2013, 18:56:17 »
Omassa amassa oli tuo samanlainen käynnistymisongelma lämpimänä. Ilmeisesti pakosarja lämmitteli imusarjaa siinä määrin, että seokset meni keturalleen, ja siitä huono käynnistyminen. Imusarjan ja kaasarin välissä kuuluisi olla bakeliittitiiviste, se minulta ainakin näytti puuttuvan. Tiedä häntä, olisiko korjaantunut, jos sen olisi laittanut väliin. No tuo ongelma jäi minulta selvittämättä, kun vaihdoin uuden koneen, ja nykyisessä kokoonpanossa ei tuota ongelmaa ole.

Herkistelitkö jarrusylintereitä samalla, kun vaihdoit palat?

Onko koneen ja korin välinen maadotus kunnossa?

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.
« Vastaus #3 : 26.08.2013, 20:09:38 »
Juu jotain tuommoisia neuvoja olen kuullut ja yksi jäsen laittoi jo minulle mallia mimmoisen alumiinisen lämpösuoja levyn oli laitellut omaansa ja näytti ihan pätevältä ohjailee lämmön ohi kaasarin....

Jottain tuommoista minullakin on tuossa omassa uskoisin pitää tutkia kun kerkiää tarkemmin ja levy onjo tekeillä!!

Maadoitukset kävin läpitte ja puhistelin liitokset. Pitäisi tutkia tuota lataushommaa tarkemmin nyt latailee ihan niinku kuuluu välillä kiiluu lataus valo välillä ei... olisikohan hiilet tulossa kilometrien päähän.

Jarrusylinterit on uuvet.....

mietin että olisiko mitenkään mahdollista kun näkkyy olevan pitkittäis tukivarren puslat ihan loppu ja käsijarru on entisen toimesta sääjetty melko herkälle. Joten lujemmin jarruttaessa jos akseli vähän kiertyy niin vetaisee ittiää käsjarrun päällee????
Tuo käsi jarrukin on moinen että muutama napsu hiihtää kolmas niin jysähtää kerralla jumiin.... En ymmärrä mikä tuota takajarruja kyrpii... Talveksi on pakko saaja kuntoon voipi pian käyä vahinko liukkailla ku kiskasee takaset juntturaan....

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.
« Vastaus #4 : 26.08.2013, 23:08:10 »
Pystyzenith-VN kaasarissa ei koskaan lie lämpösuojaa ollutkaan mutta ei varmastikaan tyhmä idea rakentaa sellainen.
Vaikka sellainen joka ohjaa ne yleensä vanhasta kaasarista vuotavat bensat pakosarjan ohi...
Omissa Volvoissa ihan sama lämpökäynnistysongelma mutta en ole jaksanut stressata niin kauan, kuin akussa potku riittää.
Ominaisuus muuten paheni uudella kaasarilla, kun kohokammiosta tulviva bensa valui kaikki imusarjaan eikä osittain päässyt enää väljän läppäakselin kautta pakosarjalle...V:>

Latausvalon hehkuminen PV/Duett/Amazon ei ole vika vaan ominaisuus. Palaa muistaakseni kirkkaammin mitä enemmän sähkönkulutusta on. Jos se lataa kierroksilla yli 13.5V niin nou hätä.
Tosin tasavirtalaturi kuluttaa hiiliä nopeammin, kuin vaihtovirta.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.
« Vastaus #5 : 27.08.2013, 20:02:03 »
Juu niin kuulin myös appiukolta että elä sie poka ressaa son ominaisuus että vähän ottaa vieteriä lämpimänä ennenku syttyy :D
mutta pittää se piruilessaa rakennella semmoinen suoja jos auttaa kerta muiden mukkaa oireisiin.

Niin justiinsa pittää tarkemmin mittailla kun kerkiää tuo lataus nyt kun on mittarikin luotettavampi ostettu.
Jaa en ole koskaan kuullu että noin palaisi mutta kaikkihan on mahollista!!! ranseteissa kyllä tyhjäkäynnillä tarttauksen jälkii jaa palaa valo....

Tutkitaan sanoi lääkäri!

Mutta ossaako kukkaa noihin jarruihin sanoa mitään järkevää selitystä!!??

Kiitoksia paljon neuvoista ja vastauksista!!
Mukava kun uutta tyyppiä ei poljeta heti suohon kun jottai kyssyy!!

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.
« Vastaus #6 : 27.08.2013, 21:23:06 »
Kannattaisikohan ne takajarrut vielä aukaista ja katsoa vaikka korjaamokäsikirjasta:
http://www.volvoamazonpictures.se/documents/Volvo_Amazon_manuals_en.php
että kaikki on varmasti oikein päin. Se kenkien erimittaisuus on siksi, että itsetehostuksen vuoksi kuluisivat tasaisesti. En nyt tällä muistilla sano, että tuleeko pidempi etupuolelle vai päinvastoin.

Matkamittarista on mahdollisesti ensimmäinen välitys eli sellainen spiraalimainen osa kuoriutunut sileäksi. Näin on itseltäni parissakin mittaristossa käynyt. Ehjiä mittaristoja tai osia löytyy varmaan vaikka tämän foorumin kierrätyskeskus-osiosta.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.
« Vastaus #7 : 30.08.2013, 07:37:25 »
No pakko nuo on käyttää auki eihän tuolla uskalla oikein ajella ku tuollee lukkiutuu tuo takapää.....
Juu no ainaki tuo tehostus toimii turhanki hyvin tällä hetkellä :D pitäisi tässä kun kerkeää pyöräyttää nuo kengät toistepäin jos loppuisi tuo oire silloin kengät olisi oikein päin.

Juujuu pittääpä alkaa kattelee jostaki mittaristoa mites tuon mittariston saapi purettua autosta irti että ei tapahdu mittää katasrovia?? mm lämpömittarin eetterien kansa?? vai antaisiko vain olla tuon asian ja vaihtelee öljyt aikavälin ja tuntemuksen mukaan kun muutenkin tulee tihiää vaihettua niitä....

Kiitoksia tuosta linkistä pittää alkaa selaileen läpitte

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.
« Vastaus #8 : 30.08.2013, 18:44:14 »
Ne lyhyemmät kitkapinnat tulee eteenpäin. Omassa Amassakin ne olivat muinoin jonkin aikaisemman asentajan toimesta toisella puolella oikein ja toisella väärin  :buck2:

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.
« Vastaus #9 : 30.08.2013, 20:36:57 »
haahaa kiitoksia todella paljon elikkäkä ne on väärin päin sielä!!!!
Pittää täsä kun vapaata heti kattoa ne ja kääntää toiste päin!

Kiitoksia todella paljon!

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.
« Vastaus #10 : 31.08.2013, 10:04:05 »
Tuon näköinen on mittariston "vaihteisto", sieltä joku on pettänyt.




Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.
« Vastaus #11 : 22.09.2013, 11:25:04 »
Noniin nyt on jarrut korjailtu ei enään lukkiudu tai ei ainakaa vielä ole menny lukkoon.
Tuon mittariston kanssa en ole toiminut mitenkään nyt vain yksi aamu töihin ajaessa katosi taustavalot hehkut uusin joku aika sitten pitäisi kattoa mikä kosketus häikkä sielä on.
Latausta en ole vielä kerennyt tutkimaan mutta hyvin tuntuu virta piisaavan pyörittää ja muutenkin.
Ilmat jäähty niin tarvi pahemmin enään tarttaillakkaan lämpösuoja on jo tehty ku joku vain kerkiäisi laittaa paikoilleen.

Tuo ihme vinkuminen tai ulina vain onja pysyy en ymmärrä mistä se tulee???
voisin koittaa ottaa vilmille sitä mutta miten tänne pystyy laittaan sen sitten pitääkö laittaa you tubeen ja siten tänne linkki vai??

Eli tuommoinen jännä vinkuminen kuuluu matalilla kiekoilla painauttaa kaasua loppuu sitten ku jenkat laskee niin alkaa uuvestaan... laturin remmi se ei ole ja selkiästi ei pysty paikallistaa mistä päin konehuonetta se kuuluu.....

Muuten vanhus toimii todella hyvin kärkiäkkää ole tarvinu sääjellä vielä. Siitä puheen ollen missä tässä b18 koneessa on kampiakselin ykk merkit että saapi sitten sytkän kohillee ja tarkastettua?? kärkien väli on vissii se normi 0,4mm??????

Kiitoksia taasen vastauksista ja jelpistä

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.
« Vastaus #12 : 22.09.2013, 12:30:22 »
Sytytysmerkit löytyy kampiakselista,siivapyörästä moottorin puolelta, jos se on kovin likainen niin vaikea erottaa. Kärkiväli 0,4-0,5.  :-X Jakopään kopassa sitten valettu semmonen terävä
Kohouma johon merkit pitäs sattua. O0
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.
« Vastaus #13 : 22.09.2013, 15:38:54 »
Noniin nyt on jarrut korjailtu ei enään lukkiudu tai ei ainakaa vielä ole menny lukkoon.
Tuon mittariston kanssa en ole toiminut mitenkään nyt vain yksi aamu töihin ajaessa katosi taustavalot hehkut uusin joku aika sitten pitäisi kattoa mikä kosketus häikkä sielä on.

Uteliaisuuttani kysyn, että oliko jarruissa muuta vikaa, kuin väärinpäin olevat jarrukengät?
Mittarivalojen kirkkaussäädin saattaa oikkuilla vanhemmiten ja joskus virkistyy, kun pyörittelee sitä valokatkaisijan nuppia eestaas.
Laturi saattaa ihan ehjänäkin pitää sellaista jännää ujellusta.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: amazonin jarruista sähköistä ja käynistymisestä.
« Vastaus #14 : 22.09.2013, 21:33:50 »
nonniin pittääpä vähän peseskellä tuota koneen keulaa ja katella eiköhän sieltä löydy nuo merkit. Pittää täsä nousu viikolla vaihella öljyt ja tulpat johot yms vermeet tuohon niin saapi vielä tulille kun tietää missä on merkit mihin laitella sytkä! Juu en mie noile jarruille tehny muuta kuin pyöräytin kengät oikein päin. Muuttui myös paljon tunnokkaammaksi nuo jarrut ja toimii minusta nyt oikein ensin keula painuu vähän ja sitten menee vasta lukkoon kun kunnolla polkee.... Jaa tuossa on semmoinenkin hienous luulin että nuo valot tokeni siksi kun kävin kannat läpi ja otin sen potikan poies ja käytin katkaisijan irti. Noo tämä selittääkin miksi nuo palaa nyt niin pirun kirkkaasti kun tieten pyörittelin nupin ns kiinni asti. Juu ulina on vielä ihmetys tänään aamulla ei kuulunu mutta yhtäkkiä taas alkoi myöhemmin kuuluun ujellusta enkä oikein saa sitä paikallistettua kierroksien mukaan kuuluu voimakkaimmin kun pikkuisen painaa kaasua sitten isommilla kiekoilla katoaa. Esim kolmosella kuuluu 50 asti sitten loppuu....

 

Carcom Oy  Ateho