Viikonlopun saldo:
- Aussie Locker siirretty tallin hyllylle, tilalle laitettu perinteinen tasauspyörästö
- Takaiskarit vaihdettiin Monroe Reflex kaasuihin
- Kardaanin tukilaakeria säädeltiin taas
- Moottoriöljyt ja suodatin
- Kirkkaat vilkut eteen
- Ulkopesu
Alkoi siinä määrin rassaamaan hermoa nuo voimansiirron sekä taka-akselin välykset ja kolinat, että tein radikaalin päätöksen: muutetaan kaikki takaisin orkkiskuosiin ja mietitään sitten lisää. Eli räikkälukko pois, uudet öljyt perään, iskarit uudet ja kardaanin linjaus "ajatuksella". Tuloksena aivan toinen auto !
Pitkään vaivannut kalkatus hävisi iskareiden vaihdolla. Luultavasti Bilsteinit saivat kipeää loppukesän jousikokeiluissa, joten ei ehkä ihan täysin voi syyttää ko. merkkiä. Aussie Locker -lukkoperä taasen toimi aivan kuten pitikin, mutta pitkän päälle normi duunimatka pyörityksessä alkoi lukon välys rassaamaan. Purkaessani mittailin ja tutkiskelin räikän sielun elämää vielä kertaalleen, ja luulen että jos olisi heittänyt asennusohjeet alunperin takkaan, niin homma olisi toiminut paremmin. Kuten aiemminkin totesin, ohjeessa olevat välykset ovat tuumamitoitettuna vähintäänkin ohjeellisia, ja niistä ei kannata välittää. Jos räikän shimmaisi reilusti tiukemmaksi kuin mitä ohje antaa, niin varmaan kokonaisvälys olisi siedettävä. Tähän palataan vielä.
Tänään tehdyn reilumman koeajon perusteella taka-akseli on lähes äänetön, eli puslaremontti saa odottaa. Pahempia ravistuksiakaan ei tunnu, mutta edelleen epäilen että kytkin/ vauhtipyörä vaatii kohta huomiota. Kokonaisuutena kuitenkin erittäin onnistuneita muutoksia (vaihteeksi) !