Proturbo  Autodiagnoosi

740 tuplavakaaja eteen

  • 12 Vastauksia
  • 6046 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
740 tuplavakaaja eteen
« : 21.07.2011, 20:31:39 »
Jotkut näyttää rakennelleen tuplavakaajia 740 volvoihinsa niin kehtaisikko, joku kertoa mitenkä tuollainen tehdään? Mitä tarvikkeita tarvii? Jonkunlainen kuva valaisisi asiaa kummasti.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 740 tuplavakaaja eteen
« Vastaus #1 : 21.07.2011, 20:48:02 »
kiinnostaisi kans tieteää..


(kirjoitin että ei mene topick hukkaan)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 740 tuplavakaaja eteen
« Vastaus #2 : 23.07.2011, 18:10:50 »
Tuossa kuvassa näyttäisi että toinen tanko ehkä mahtuisi ihan tuohon vakiopituiseen reaktiotankoon.  Tiedä sitten miten keskiosasta, jollain kai kiinnitettävä siihen toiseen vakaajaan.  ???




Itsellä kanssa moinen operaatio suunnitteilla.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 tuplavakaaja eteen
« Vastaus #3 : 23.07.2011, 19:59:53 »
Tässä on tehty näin 144 volvoon.


Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 tuplavakaaja eteen
« Vastaus #4 : 24.07.2011, 02:06:35 »
Mites ajettavuuden käy kun tälläisen tekee eteen tai taakse tai eteen ja taakse? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 tuplavakaaja eteen
« Vastaus #5 : 24.07.2011, 16:37:06 »
Mites ajettavuuden käy kun tälläisen tekee eteen tai taakse tai eteen ja taakse? ???

No eikös tuolla haeta ihan samaa mitä sillä yhdellä paksulla vakaajalla? tiedä mitenkä muuttuu ajettavuus kun 2kpl ohuempaa. samallalailla?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 tuplavakaaja eteen
« Vastaus #6 : 24.07.2011, 16:42:14 »
Eli onko sillein että ei kallistu niin paljoa mutta hiekalla ja lumella vähemmän sivuttaispitoa?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 tuplavakaaja eteen
« Vastaus #7 : 24.07.2011, 16:47:57 »
Eli onko sillein että ei kallistu niin paljoa mutta hiekalla ja lumella vähemmän sivuttaispitoa?

Vakaaja periaatteesa vähentää pitoa. Taaksen kun laitat paksun vakaajan niin perä lähtee helpommin alta. Mutta myös parantaa hallittavuutta kun edessä on paksumpi vakaaja.

E: elikkä kokeilemalla eri paksuisia vakajaajia löytyy se itselle paras! Turbo 240 on yleensä se 21/23mm. Vallilan takomo tekee paksuja vakaajia mallista
« Viimeksi muokattu: 24.07.2011, 16:50:52 kirjoittanut Fileman »
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Commander

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • Volvo V90 -ST
Vs: 740 tuplavakaaja eteen
« Vastaus #8 : 01.08.2011, 20:52:36 »
Itse tein menneellä viikolla 700:een niin että jatkoin orginaalikannakkeita 2,5-3cm, näin mahtuivat molemmat vakaajat paremmiin.
Lisäksi jätin pois ne välilevyt mitkä tulevat runkopalkkienkannakkeiden väliin vakaajakummeja vasten.

Sitten lisäsin kannakkeen ja runkopalkin väliin 3cm rautaa. (Ylempi vakaaja otti muuten öljypohjaan)

Koiranluina käytin originaaleja, tosin yhtä koiranluuhun tulevaa kummia leikkasin ohuemmaksi noin 5mm, näin sai mutterin kiinni. Tunkilla nostin ripustuksen ylös kiristyksen ajaksi. Jäykkä ja herkkä tuli, vielä tarvii tehdä taakse samanlainen :P
« Viimeksi muokattu: 01.08.2011, 21:05:40 kirjoittanut Commander »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 740 tuplavakaaja eteen
« Vastaus #9 : 01.08.2011, 22:33:36 »
Itse tein menneellä viikolla 700:een niin että jatkoin orginaalikannakkeita 2,5-3cm, näin mahtuivat molemmat vakaajat paremmiin.
Lisäksi jätin pois ne välilevyt mitkä tulevat runkopalkkienkannakkeiden väliin vakaajakummeja vasten.

Sitten lisäsin kannakkeen ja runkopalkin väliin 3cm rautaa. (Ylempi vakaaja otti muuten öljypohjaan)

Koiranluina käytin originaaleja, tosin yhtä koiranluuhun tulevaa kummia leikkasin ohuemmaksi noin 5mm, näin sai mutterin kiinni. Tunkilla nostin ripustuksen ylös kiristyksen ajaksi. Jäykkä ja herkkä tuli, vielä tarvii tehdä taakse samanlainen :P

kuvia ?

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 tuplavakaaja eteen
« Vastaus #10 : 28.10.2011, 20:58:23 »
Kuvia lisää toteutuksista
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 tuplavakaaja eteen
« Vastaus #11 : 03.11.2011, 22:06:02 »
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=9587
Tuollain tehty 244 volvoon joten siitä mallia.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 tuplavakaaja eteen
« Vastaus #12 : 03.11.2011, 22:16:47 »
Alla olevassa 745 tuplavakaajat edessä, 30mm pidennetty noita kannakkeita ja koiranluut tehty pitkät. Kyllä on hyyvä. taakse ku viel jaksas... Mut on kyllä helppo tehdä. Itsellä meni noin tunti. On se helppoo ku vehkeet on kotona.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron