Autoracing  KL-varaosat

245 GL -88 B230K, myyty

  • 9 Vastauksia
  • 5067 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
245 GL -88 B230K, myyty
« : 22.10.2015, 22:34:52 »
Ama ei vielä ehtiny edes myyntiin kun jo tiistaina tein kaupat tällaisesta "helmestä".


Loput kuvat. Pohjan kuvat taattua kännykkälaatua.
Ja sitten se pakollinen osuus eli pikkupuklu ;D

Perus B230K saastelaitteilla ja M47. Keskuslukko puuttuu tästäkin, ohjaustehostin ja pikkuratti sentään on. Käyttöönotto heinäkuussa -87 ja valmistenumeron mukaan -88 eli aika liki liippaa vuosimalliraja. Tuotu 90-luvun loppuvuosina Brysselistä, jäänyt kilventausta ja paikalliset siirtokilvet konttiin pyörimään. Sisusta muuten ok, mutta ovipahvit on vissiin koira syönyt ylälaidasta täysin ja on haukannut kojelaudan "lipan" oikeasta nurkastakin palan.

Edellisellä omistajalla ei pitkään ehtinyt olemaan, sitä edeltävän omistajan aikaan pintapuoli on käyty läpi ja tehty ylimaalaus. Pinta on aika hyvä. Ei selvästi silmään paistavia roskia tai muuta epämääräistä. Mitä nyt joitain rajoja näkyy sopivasti katsoen ja muutamia peittämisiä tehty vähän huonosti. Ovet on käsitelty sisäreunoja myöden ja näyttäisi, että ainakin osittain on laitettu uutta saumamassaa niihin.

Eilen sain autoa nosturille ensikatsausta varten sen heti jälkeen kun käytiin noutamassa myyjältä. Katsastettu heinäkuussa ja sen jälkeen ajettu 1000km. Ois voinu varmaan inssi huomauttaa kahden ruostereiän lisäksi myös takavaloista sekä parista pikku jutusta. Vilkku ja jarru on hailakan värisiä, enemmän kirkkaita kuin värillisiä, oikea etujousi poikki ja pää korin välissä sekä vasemmassa etupyöränlaakerissa aika reilu välys. Oikeassakin laakerissa välys, mutta vielä menettelevä. Yksi ruostereikä löytyi kahden käsikopelolla ostotilanteessa todetun lisäksi ja muutama alku johon pitää puuttua jossain vaiheessa. Takapuskurin taakse jäävä takakontinreunapelti on heppailtu vaan kasaan ylimaalausoperaation yhteydessä. Puhallushiekkaa oli kontissa eli ei sitä ole ainakaan ihan suoraan ruosteen päälle tehty. Sitä lukuunottamatta koria ei näyttäisi olevan vielä hitsattu. Takakaarissakaan ei ole yhtään turvotusta kanteissa. Kytkin jostain syystä säädetty ottamaan aivan ylhäältä.

Konepellin alta ensimmäisenä lähti Pulsairin kumiletkut, tulppasin reiän ilmanputsarista ja mytistelin kannelta tulevat putket. EGR:n putki oli puhki rintapellin puolelta ja sitä oli yritetty paikata letkuklemmarilla sekä pakoputkitahnalla. Pätkä mädempää putkea pois ja päät lyttyyn toistaiseksi. Risat ovipahvit vaihdoin ehjiin. Kangaskuosi on vähän eri, mutta tarpeeksi lähelle. Samalla voitelin ovisaranat ja lukkomekanismit. Etupyöränlaakereihin vaihdoin uutta rasvaa ja tiukkasin kohilleen.

Edessä oli molemmin puolin ulommat palat aivan umpijumissa. Piti irrottaa satulat ja hakata palat irti. Männät sentään on herkät. Koneeseen vaihdoin öljyt ja suodattimen. Vois vaihtaa lähitulevaisuudessa uudestaan, koska haisi sen verran vanhalle. Venttiilivälystensäätö on listalla myös. Mukana tulleet kesä- ja talvipyörät siirtyivät myyntiosioon ja vaihdoin alle 15" nastat.

Tänään pesaisin konehuoneen(pieni ero, näkyy kuvissa) ja päälipuolen, tiputin oikeaa etutolppaa alas sen verran, että sain raplattua katkenneen jousenpätkän pois korin ja tolpan välistä ja säädin kytkinvaijerin kohilleen. Noin sentin joutui löysäämään :idiot2:

Jos tällä nyt talven pääsis edes, yhdessä valkean 245:n kanssa. Parit uretaanihelat on jo tilattu Autoracingilta toki ja pieni madallus pitää tehdä kunhan lyhennetyt vakiot etuiskarit vapautuvat valkeasta. Omistajanvaihdoksen jälkeen autolla on ajettu noin 10km josta itse ehkä noin 100m :P Kauppoja tehdessä tuli suoritettua vain koekäyttö kuten asiaan kuuluu(?).
« Viimeksi muokattu: 26.01.2016, 20:20:33 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 245 GL -88 B230K
« Vastaus #1 : 22.10.2015, 22:42:39 »
Ja huomenna siinä on ahdettu kutonen?  ;D

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: 245 GL -88 B230K
« Vastaus #2 : 22.10.2015, 23:20:11 »
Onnee vaan uuden "helmen" johdosta!

Koneeseen vaihdoin öljyt ja suodattimen. Vois vaihtaa lähitulevaisuudessa uudestaan, koska haisi sen verran vanhalle.

Minäkin ostin kesällä yhden "laatan" ja mikä lie ollut kun tuntui että vielä ensimmäisen öljynvaihdon jälkeen öljy vaikutti vielä likaiselta. Vaihdoin syksymmällä vielä uudestaan ja nyt on hyvä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -88 B230K
« Vastaus #3 : 23.10.2015, 23:06:19 »
Ja huomenna siinä on ahdettu kutonen?  ;D
Ei kait tähän tommosta peruskonetta viitti tehdä. Jos pidetään nykyinen tekniikka kiinni näillä näkymin ::)

Minäkin ostin kesällä yhden "laatan" ja mikä lie ollut kun tuntui että vielä ensimmäisen öljynvaihdon jälkeen öljy vaikutti vielä likaiselta. Vaihdoin syksymmällä vielä uudestaan ja nyt on hyvä.
Joo eipä ensimmäinen öljynvaihto vielä siihen auta kunnolla. Vanhaa jää vinokoneeseen puolisen litraa kuitenkin ja kaikilla pinnoilla oleva pieni kuona vaikuttaa myös.


Käyttöönottoa edeltävää huoltoa tuli jatkettua tänään ja siihen sisältyi pyyhkijänsulat, tulpat, jakohihna, apulaitehihnat, konepellin säätöä sekä uretaanihelat panhardiin ja oikeaan etutukivarteen. Vasemmalle jäi laittamatta, koska etuhelan pultti on mennyt ruostumaan kiinni keskiholkkiin. Tarvitsee lämpöä ja/tai muita voimakeinoja. Ajovaloumpiot pitää irrottaa niissä toiveissa, että sais säädöt liikkumaan. Näyttävät reilusti alas ohi asteikon, siinäkin ois ollut yksi huomautuskohta katsastuksessa ::) Uudet kilvet tilasin, vanhat on niin runnottu.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2015, 23:09:19 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -88 B230K
« Vastaus #4 : 26.10.2015, 22:35:06 »
Taas on huollettu lisää.
Laikkasin vasemman etutukivarren etuhelan pultin poikki tukivarren molemmin puolin ja vaihdoin uretaanit paikoilleen. Takahelan holkki oli jämähtänyt täysin kiinni, piti polttaa kumi päältä pois ja holkki punaiseksi että irtosi. Vaihdoin taakse EBC GreenStuff-palat, öljyt perään ja laatikkoon, voitelin takapyöränlaakerit ja säädin käsijarrun. Laatikon täyttöroppu oli perinteisesti niin tiukassa, että hylsyllä ei toivoakaan, avaushylsyllä sai tehtyä lopullisesti pyöreän ja lähti vasta kun hitsasi mutterin reilusti päälle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -88 B230K
« Vastaus #5 : 10.11.2015, 22:43:11 »
Jotain edistystä.
Hain päivällä uudet kilvet ja ruuvasin ne kiinni. Nyt vastaa kilpien kunto maalipinnan kuntoa :) Irrotin ajovalot, herkistin säädöt ja säädin kohilleen.
Saapa nähdä "joutuuko" tästä luopumaan vähän tuoreemman farkun tieltä. Sen tietänee viikonlopulla kun pääsee käsiksi siihen :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -88 B230K
« Vastaus #6 : 16.11.2015, 22:54:38 »
Otin lauantaina liikennekäyttöön ja ajelin työpaikalta kotiin sekä tänään kävin töissä. On se kumman hyvä ajolleen, vaikkei ole kuin parit uretaanit. Mitä nyt kulkee ~metrin irti maasta ja perinteisesti reilummin kääntäessä sivupeili raapii maata.

Termarinvaihto oli jo muutenkin listalla ja ajossa mittari ei noussut lähellekään puoliväliä. Se tuli siis uusi. Takavilkkuihin vaihdoin oranssit polttimot ja takaparkki-/jarrupolttimoihin suihkaisin kerroksen punaista. Mitä sitä ehjiä takavaloja vaihtamaan pelkän haalistumisen takia, kun värit saa kohilleen muutenkin ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: 245 GL -88 B230K
« Vastaus #7 : 17.11.2015, 19:53:58 »
Mitä nyt kulkee ~metrin irti maasta ja perinteisesti reilummin kääntäessä sivupeili raapii maata.
Hyvin kuvailtu tuo normi alusta.Ilmeisesti alusta päivitystä ainakin tulossa...
Nätin 2satkun noin kuvan perusteella olet löytänyt . :P
Täytynee pistää seurantaan
kiitoos ja anteeks.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -88 B230K + 245 GL -92
« Vastaus #8 : 25.11.2015, 22:43:36 »
Onhan tuossa oikein hyvä maalipinta, varsinkin jälkikäteen maalatuksi.

En tiiä kannattaako tätä niin tarkkaan seurailla, mutta aiemmin mainittu tuoreempi -92 farkku näkyy tässä aiheessa jatkossa. Vielä ei kuvamuodossa kuitenkaan ole. -92 on valkea ja nyt valkosia on kaks(yhteensä vain neljä 245:ttä), joten sanotaan tästä vaan -92 :2funny: Ja tämän aiheen ensin mainittu saa olla punainen jatkossa.

Eilen ja tänään on jotain tapahtunutkin punaiselle. Jakajankansi, pyörijä ja ilmanputsari tuli uutta, keskikonsolin taustavalot vaihdoin ehjiin sekä hitsasin pohjasta kaksi paikkaa kuntoon. Paikkoihin päälle sinkkimaali ja massa, sisäpuolelle kotelosuoja. Nipsasin oikeasta etujousesta katkoskohdan pois ja otin vasemmasta jousesta saman verran kuin oikeasta kokonaisuudessaan puuttuu. Hieman asettui keuliminen ja nyt helmalinja on aika suorassa. Samalla tuli todettua, että etuiskarit on aika tuoreet. Ei olleet iskarin kiinnitysmutterit ehtineet ruostumaan vielä yhtään.

Muun ohessa aloitin "päivitysosien" siirron -92:een. Vaihdoin etutukivarret ja panhardin ristiin, jottei siihen tarvitse hommata uretaaneja. Hyvinpä punainen kulkee ehjillä kumisillakin heloilla. Vaihdoin 14" pyörät -92:sta punaiseen ja -92:een meni siis 15". Greenstuffitkin poistin takaa ja laitoin aiemmin olleet hyvät vakiopalat takaisin. Myös Greenit siirtyvät -92:een. Kuten voinee päätellä, toinen olisi jäämässä ja toinen lähtökuopissa...
Silti huomenna vois vaihtaa punaiseen uudestaan öljyt moottoriin kuten oli tarkoitus, hitsata apparin etulattian kuntoon ja tais jotain muutakin näperrystä olla. Kuten venttiilivälysten tarkastaminen.


Sitten -92:sta jotain lisämainintaa. Kuvia tosiaan myöhemmin.
Päältä reilusti nuhjuisempi kuin punainen, sisusta on putsauksen jälkeen aika lähellä samaa. Mutta se tärkein osa eli pohja on sen verran parempi muutaman vuoden päähän ajateltuna, että se ratkaisi osaltaan kumpi jää. Tietysti sillähän ei ole asian kanssa mitään tekemistä, että on toki valmiiksi ruisku(230F) ja vuosimallin myötä myös vahvoilla veiveillä. Tuulilasi menee vaihtoon ja pari lommoa pitää oikaista jossain vaiheessa. Maalipinta oli aika pinttynyt varsinkin konepellin ja katon osalta, eikä lähtenyt edes hieman vahvennetulla pesuaineliuoksella. Tarvitsee ottaa vielä vahvempi aine käyttöön seuraavalla pesukerralla. Kontissa on kahden hengen lisäpenkki vöineen ja ne lähtee heti kunhan saan hommattua siistin sinisen pohjalevyn tilalle.

Pesun lisäksi sen verran olen vaivautunut parin viikon aikana tekemään, että laitoin eteen englantilaisessakin aluksi olleet katkaistut lesjöt ja valkeassa käyneet lyhennetyt vakioiskarit. Eteen lipsahti Juzilta hommattu IPD:n 25mm etuvakaaja. Taakse en sen 25mm kaveria ollut laittamassa, vaan 19mm tangon. Varsinkaan nyt kun lukkoa ei ole, vielä. 25mm vois mahdollisesti olla kaupan.

Kansi on 530 ja pysyykin. Sille sovin jo pienen virkistysoperaation. Eli venttiili/seetityö ja tarvittaessa oikaisu. Perjantaina meinasin irrotella ja tehdä kevyen siistimisen kanaviin ennen vientiä. Jotain muutakin ehkä tapahtuu ennen ajoon ottamista.

Huomaa selvästi miten paljon löysempi Lesjön madallusjousi on verrattuna yhtä paksulla langalla varustettuun alkupään 700 etujouseen. Lesjön vapaapituus on suurempi, mutta kierteen nousu tiheämpi. Vaikka keulilla on vapavinokone, niin silti mennään huomattavasti syvemmällä verrattuna valkeaan, jossa on kuitenkin tinakutonen turbon ja hilujen kera. Takaa taisin ottaa kaksi kierrosta ja se jätti sopivan lievän etukenon.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -88 B230K + 245 GL -92
« Vastaus #9 : 29.11.2015, 18:26:38 »
Punaisesta tarkastin venttiilivälykset, eikä niissä mitään ihmeempiä. Moottoriöljyt vaihdoin, olihan ehtineet menemään parinsadan kilometrin aikana aika mustaksi. Jos nyt ois vähän puhtaampi kone sisuksiltaan. Apparin jalkatilan reiän hitsuuttelin umpeen ja sinnekin suihkasin sinkkisprayn ennen kotelosuoja-ainetta ja massaa.

-92:sta käytin kannen irti. Kävi siinä välissä seetien työstössä ja oikaisussa sekä siistin kanavat. Vaihdoin V-nokan kiinni jatkoa ajatellen ja säädin venttiilivälykset. Pyttyjen kunto yllätti positiivisesti, ei juuri yhtään rappua vaikka pitäisi olla ajettu melkein 360tkm. Siitä lisää täällä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=72633.0


Punainen lähti tänään(26.1.) uuteen kotiin, joten laitetaan aihe kiinni.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2016, 20:22:33 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

KL-varaosat  Race.fi