Autoracing  KL-varaosat

D5 viritysvinkkejä

  • 342 Vastauksia
  • 139641 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa shotgun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #90 : 08.10.2013, 13:58:43 »
Olisiko tietoa mistä löytyisi isommat suuttimet vm.2002 D5:een?
Lisäksi pitäisi löytää isompi cooleri joka menee S60:een paikoilleen ilman isompia modeja?
Ex. S60 D5 aut -02
Ex. V70 D5 aut-05
V70 D5 man-04

Poissa volles60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #91 : 08.10.2013, 14:39:16 »
Cooleri löytyy ainakin kl racingiltä. Ja vakion tilalle vaihdettava ilman isompia muutoksia. Letkut käy suoraan ja kiinnitys pitäis kans. Tosin ei ole siitä parhaimmasta päästä jäähdytyksen kannalta koska siellä paketin välissä on..

Keulalle vaan vaikka motonetistä otr:n cooleri ni kyllä pysyy imulämmöt kurissa. Tosin sitten joutuu jo säveltää vähän enemmän  ;)
S60 T8 Polestar -2021

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #92 : 08.10.2013, 15:46:15 »
Olisiko tietoa mistä löytyisi isommat suuttimet vm.2002 D5:een?
Lisäksi pitäisi löytää isompi cooleri joka menee S60:een paikoilleen ilman isompia modeja?

Uudemman D5:sen suuttimet.
Ja tuosta cooleri http://shop.klracing.se/sv/artiklar/modellanpassat/volvo-22/v70n/intercooler_tillbehor-5/volvo-v70n-2000-2007-45mm.html
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #93 : 08.10.2013, 16:21:49 »
Olisiko tietoa mistä löytyisi isommat suuttimet vm.2002 D5:een?
Lisäksi pitäisi löytää isompi cooleri joka menee S60:een paikoilleen ilman isompia modeja?

Lueskele tätä threadia ajatuksella, niin löytyy tietoa. :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Jantunen

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #94 : 11.10.2013, 15:56:05 »
Tuli myös vaihdettua tuo KL-racingckooleri keulalle.

Käytin auton penkissä ennen ja jälkeen vaihdon. Ajo tuntuman muutos vaihdon jälkeen tuntui aikaisemmalta moottorin heräämiseltä ja tämä kävi ilmi myös penkitys tuloksista.

Arvot penkissä eivät juurikaan muuttuneet. Toki varmasti suoritus arvot ovat eriluokkaa olosuhteissa, joissa jäähdytys tehoa kaivataan lisää.

Vanhalla coolerilla 186hv ja 494nm

KL-Racing coolerilla 188hv ja 509nm

Hallissa vallitsi mollemmissa mittauksissa reilu 18 asteen lämpötila.

Auto tuntuu kuitenkin mukavemmalta ajaa nyt.
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #95 : 11.10.2013, 17:36:23 »
Tuli myös vaihdettua tuo KL-racingckooleri keulalle.

Käytin auton penkissä ennen ja jälkeen vaihdon. Ajo tuntuman muutos vaihdon jälkeen tuntui aikaisemmalta moottorin heräämiseltä ja tämä kävi ilmi myös penkitys tuloksista.

Arvot penkissä eivät juurikaan muuttuneet. Toki varmasti suoritus arvot ovat eriluokkaa olosuhteissa, joissa jäähdytys tehoa kaivataan lisää.

Vanhalla coolerilla 186hv ja 494nm

KL-Racing coolerilla 188hv ja 509nm

Hallissa vallitsi mollemmissa mittauksissa reilu 18 asteen lämpötila.

Auto tuntuu kuitenkin mukavemmalta ajaa nyt.

Eikä tarvi pelätä että cooleri repeää niinkuin allekironneella, hienosti pukkaa mustaa :D

Sillähän sitä pystyis mittaamaan paremmin jos oli ottanu tuloksia kellolla ennen ja jälkeen coolerin vaihdon.
Olis kellottanu 0-100km/h, 80-120km/h...

Vois omasta mittailla jos ei tuo cooleri olis jos sökö..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #96 : 12.10.2013, 11:32:51 »
Tuli myös vaihdettua tuo KL-racingckooleri keulalle.

Käytin auton penkissä ennen ja jälkeen vaihdon. Ajo tuntuman muutos vaihdon jälkeen tuntui aikaisemmalta moottorin heräämiseltä ja tämä kävi ilmi myös penkitys tuloksista.

Arvot penkissä eivät juurikaan muuttuneet. Toki varmasti suoritus arvot ovat eriluokkaa olosuhteissa, joissa jäähdytys tehoa kaivataan lisää.

Vanhalla coolerilla 186hv ja 494nm

KL-Racing coolerilla 188hv ja 509nm

Hallissa vallitsi mollemmissa mittauksissa reilu 18 asteen lämpötila.

Auto tuntuu kuitenkin mukavemmalta ajaa nyt.

Melkoisesti vääntöä mutta tehot on maltilliset. Onko niin että vääntö on aivan alhaalla? Mulla mitattiin Valkeakosken miitissä vuosia sitten 515Nm ja 212hp ja siinäkin parhaat väännöt on noin 2000rpm. Ei saa oikein kunnon aikoja esim. 80-120 kun joutuu 4.vaihteella tekemään. Kolmosella puhti loppuu jo 100km/h. Sitten pidemmät kiihdytykset näyttää aika pliisuilta kun 3000-4000 rpm väännöt on jo oleellisesti alemmalla tasolla. Iso plussa tässä on kuitenkin, että normaalissa ajossa väännöt on juuri siellä missä liikenteessä niitä tarvitaan eli vaivatonta menoa ja potkua löytyy silti heti tyhjäkäyntikierrosten yläpuolella.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #97 : 12.10.2013, 13:55:48 »
Kai se on softasta ja penkistä kiinni...

Kunhan tuo ahdin vielä vaihtuu omaan kotteroon, niin sitten syöttöä aletaan uudella softalla rajoittamaan vasta 4500rpm jälkeen.

Muuten samat havainnot, että kyllä tuo on erittäin hyvä muutos heräämisen suhteen. Kovissa vedoissa jaksaa vetää kunnolla loppuun asti.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2013, 13:58:00 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
D5 -07 D5244T4 viritys
« Vastaus #98 : 20.11.2013, 17:38:26 »
Tuollaisella tullut nyt pari kk ajeltua ja jo alkoi piristykset pyörimään mielessä ;D

Ajattelin että voisin aloitella tyhjentämällä hiukkassuodattimen, mutta onko kellään tietoa alkaako herjaamaan vikakoodia, kun pönttö on tyhjä? Pitääköhän paineanturille olla aina joku tietynlainen paine-ero ennen jä jälkeen loukun? Jos loukun tyhjentää niin todennäköisesti ei ole mitään paine-eroa enää. Olis vaan suht helppo homma tehdä duunin jälkeen.

Ohjelmoinnissa olis varmaankin tarkoitus käyttää jossain vaiheessa. Saakos ton egr:n ohjelmoitua käytöstä pois, vai pitääkö ihan manuaalisestikkin vielä tulpata?
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #99 : 20.11.2013, 17:42:44 »
Ohjelmointi DPF-tyhjennyksen kaveriksi, niin ei tule varmasti mitään vikakoodeja. EGR:n deaktivointiin riittää ohjelmamuutos. Kaikki tarpeellinen onnistuu tehdä optimoinnin yhteydessä.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 -07 D5244T4 viritys
« Vastaus #100 : 20.11.2013, 17:46:19 »
Tuollaisella tullut nyt pari kk ajeltua ja jo alkoi piristykset pyörimään mielessä ;D

Ajattelin että voisin aloitella tyhjentämällä hiukkassuodattimen, mutta onko kellään tietoa alkaako herjaamaan vikakoodia, kun pönttö on tyhjä? Pitääköhän paineanturille olla aina joku tietynlainen paine-ero ennen jä jälkeen loukun? Jos loukun tyhjentää niin todennäköisesti ei ole mitään paine-eroa enää. Olis vaan suht helppo homma tehdä duunin jälkeen.

Ohjelmoinnissa olis varmaankin tarkoitus käyttää jossain vaiheessa. Saakos ton egr:n ohjelmoitua käytöstä pois, vai pitääkö ihan manuaalisestikkin vielä tulpata?

Hiukkassuodattimen tyhjentämisen jälkeen moottori menee melkein heti vikatilaan ja tehot putoaa. Paine-eroanturin huijaamiseksi on olemassa jotain konsteja, mutta niistä ei ole henkilökohtaista tietoa.

Hiukkassuodattimen tyhjennys, siihen tarvittava softamuutos ja optimointi tehtiin just omaan autoon ja lopputulokseen ei voi olla kuin tyytyväinen. Kulutus pieneni yli litralla/100km ja kulkupuoli on ihan eri planeetalta.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1694
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #101 : 20.11.2013, 19:55:48 »
Voi tyhjentää ilman herjausta kun tekee seuraavasti. Hitsaa kiinni sen takimmaisen paine-eroputken suun ja irroittaa moottorin takana sen kumiletkusta. Katso mun kuvat:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25725.msg463512#msg463512
« Viimeksi muokattu: 21.11.2013, 19:54:22 kirjoittanut JuHaU »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa wolmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #102 : 04.01.2014, 21:20:56 »
Tää topicci muuttui "hiukkahaavin" tyhjennykseen, hyvä: Kertokaa te kokeneet vielä mahdolliset riskit katsastuksen suhteen jos DPF:n -07 D5:sesta tyhjää???
Jos ei Volvolla, ni sit kävelen..
XC90 -11 155tkm

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #103 : 04.01.2014, 21:29:42 »
Tää topicci muuttui "hiukkahaavin" tyhjennykseen, hyvä: Kertokaa te kokeneet vielä mahdolliset riskit katsastuksen suhteen jos DPF:n -07 D5:sesta tyhjää???

Oikeen tehtynä ei mitään.




Uudella coolerilla vähän testailtu ja tuntu että herääminen on parempaa ja ahtopiikit rauhottu vähäsen. Huomenissa vois laittaa kuvia ku ajan auton ulos ja alan siivoamaan hallia ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #104 : 05.01.2014, 10:39:10 »
On alkanut kuulumaan huhupuheita, että katsastukseen tulisi joku uusi mittaustapa dieselin päästöille, jossa selviää aika helposti onko hiukkassuodatin kunnossa. Huhupuheet ovat lähtöisen Ammattikorkeakoulun autopuolen opettajiem suusta.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

 

Proturbo  Autodiagnoosi