Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Sininen 244 Turbo -84

  • 135 Vastauksia
  • 54808 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #105 : 11.04.2015, 18:51:14 »
Voihan venttiilisalaatti..

Asiallinen korjausopus tuossa pyödällä, mulla on samanlainen!

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #106 : 11.04.2015, 19:02:03 »
voi jukra nyt näyttää hyvältä! vieläkö jää LH? mikäs perä tähän tulee, Dana 30 kitkalevylukko? ;)
ja mites se keppiteline? ;D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #107 : 11.04.2015, 23:28:48 »
On vissiin tullut oltua kilttinä, kun joulu tuli harvinaisen ajoissa tänä vuonna.

Ompas hieno mukiteline!

Ei muuta kuin niputtelemaan osat järjestykseen.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #108 : 13.04.2015, 17:53:02 »
Korjausopas on kieltämättä hyvä. Löytyy mm. kattoluukun säätöohjeet ja kaikkea pientä mukavaa, joita puuttuu Haynesistä.

voi jukra nyt näyttää hyvältä! vieläkö jää LH? mikäs perä tähän tulee, Dana 30 kitkalevylukko? ;)
ja mites se keppiteline? ;D
Peräksi tulee varmaan 588 Torsseni ja sen kaveriksi vähintään 3,31 välitys. Tuo G80 pääsee viettämään eläkepäiviään TUA:ssa kuten tähän alunperin kaavailtu nokkakin ja pari muuta pisteosaa. Keppiteline meni lootan mukana, mutta ketjussa on ohjeet jos haluat tehdä replican. Voin tarvittaessa kyllä lähettää tota putkea sulle pätkän jos tarve. Pitää alkaa itsellekkin soveltamaan uutta telinettä sitten joskus. Nyt tosin vietetään hetken hiljaiseloa.



ZF S5D310Z

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #109 : 06.05.2015, 21:08:32 »
Tuli hommattua yksi B230FT moottori jemmaan. Pienen tällin se on saanut, mutta öljypumppu vaikuttais ehjältä. Tarvii vielä mittailla välykset ja pestä murtumien varalta.



Kuskinpuolen etulattiasta rälläköin mädät pois, mutta tyhjä kaasupullo esti sitten homman etenemisen. Muuten ei olekkaan oikein mitään tehty tälle. Visioitu vaan ja pohdittu. Ahdin valinta ja varsinainen tehotavoite taitaa nyt olla suurimmat kysymysmerkit.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #110 : 06.05.2015, 21:27:56 »
Ahdin valinta ja varsinainen tehotavoite taitaa nyt olla suurimmat kysymysmerkit.
HX60 ja 600hp?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #111 : 06.05.2015, 22:48:34 »
Tuli hommattua yksi B230FT moottori jemmaan. Pienen tällin se on saanut, mutta öljypumppu vaikuttais ehjältä. Tarvii vielä mittailla välykset ja pestä murtumien varalta.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Muista pestä pirun huolellisesti, sillä hius-murtumat ovat vaikeita huomata!  ;D

Mulla olisi ylimääräiset öljypumpun sisuskalut ja alaosa, jotka lienen toimivat.


Ahdin valinta ja varsinainen tehotavoite taitaa nyt olla suurimmat kysymysmerkit.

No, tehotavoite on syytä pitää järkevänä, erinäisten mittalaitteiden osalta, eli parametrejä ei pidä ylittämän, ettei tule pipi lohkon kylkeen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #112 : 24.05.2015, 20:57:01 »
Perunalla kuvattu otos todisteeksi homman etenemisestä:



Myös autoon kaavailtu ilmamassamittari tuli myytyä pois. Eletään jänniä aikoja.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #113 : 01.06.2015, 19:30:27 »
Pari päivää sitten koetin työnnellä koria vähän ees taas tallissa, mutta eihän siitä tullut yhtään mitään. On 7v ajamattomuus tehnyt jarruille senverta hyvää, että en edes sen kummemmin harkinnut niitä elvyttäväni. Tallin takaa löytyi onneksi romukasasta ehjät ja liikkuvat satulat joita aloin nyt sitten reeraamaan. Tarvii tyrkyttää kaverille mokomat lasikuulapuhallukseen ja sitten etsiä uudet suojakumit noihin jostain. Uusia satuloita ei raaski ostaa kun väitän vieläkin itselleni ostavani tähän joskus isommat satulat eteen. Voi toki olla, että nuo vakiojarrut riittävät katuautossa oikein hyvin ja asiaan ei sitten tehdä ikinä mitään parannuksia. Taakse meinasin kuitenkin investoida uudet satulat ja joka nurkkaan EBC:n palat. Jarrulevyt on vielä ihan kysymysmerkki. Uskaltaako nuo hakea ihan mätäsestä vai ovatko ekan isomman jarrutuksen jälkeen soikkelissa?

Loppuun perunalla otettu kuva:

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #114 : 01.06.2015, 19:47:53 »
mul oli turbos mätänetin levyt ajoin 200km/h jarrutin menin parkkiin niin hirveä savu jarruista mutta ei koskaan täristäny/ravistanu :) että kyllä ne toimii :)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #115 : 01.06.2015, 22:05:33 »
On niin yksilöllistä, eilen oli juuri puhetta kaverin kanssa mätänetin valmiiksi kieroista levyistä. Varauksella suhtautuisin, toki jos on ihan merkkikamaa mitä sieltä ostaa niin eihän siinä. Niiden kiinalaisten halpiksien laita onkin ihan toinen
« Viimeksi muokattu: 02.06.2015, 22:17:35 kirjoittanut miikel »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #116 : 02.06.2015, 22:00:50 »
Täytyy siis melkein kysästä, että mitä on tarjota ja mennä sen mukaan. Briteistähän näihin sai ainakin vielä jokunen vuosi takaperin jotain sporttilevyä urilla, rei'illä tai molemmilla tjsp. Pitää kaivella arkistojen uumenista jos löytyis.

Kellään mitään fiksua ideaa iskarin yläpäihin? Alkuperäiset on kuin haulikolla ammutut ja mätänettiläisiä en tonne varmasti laita. Se on kaksi viikkoa ja taas vaihtokunnossa... Kaplhenkeltä ja Myranesilta sais vähän erikoisempiakin ratkaisuja, mutta hintalappu taas ei oikein nappaa. Perusmallisetkin kun tässä menis oikein hyvin jos vaan kestäisivät. Sellaisia säädettäviä en ainakaan laita, joiden kanssa joutuu koppaa silpomaan. Lakki kourassa siniselle?

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #117 : 02.06.2015, 22:22:58 »
Rallyrace kysy niil on kahta mallia :)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #118 : 02.06.2015, 22:29:13 »
Täytyy siis melkein kysästä, että mitä on tarjota ja mennä sen mukaan. Briteistähän näihin sai ainakin vielä jokunen vuosi takaperin jotain sporttilevyä urilla, rei'illä tai molemmilla tjsp. Pitää kaivella arkistojen uumenista jos löytyis.

Kellään mitään fiksua ideaa iskarin yläpäihin? Alkuperäiset on kuin haulikolla ammutut ja mätänettiläisiä en tonne varmasti laita. Se on kaksi viikkoa ja taas vaihtokunnossa... Kaplhenkeltä ja Myranesilta sais vähän erikoisempiakin ratkaisuja, mutta hintalappu taas ei oikein nappaa. Perusmallisetkin kun tässä menis oikein hyvin jos vaan kestäisivät. Sellaisia säädettäviä en ainakaan laita, joiden kanssa joutuu koppaa silpomaan. Lakki kourassa siniselle?

Miksi perusmalliset ei kestä? Jos uskallat rekkarin tuuttaa yv:nä voin katsoa hintoja sulle.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #119 : 02.06.2015, 22:56:11 »
Ei kai nyt 240 jarruihin rekisterinumeroa tarvita? Atella oli niitä "atomilevyjä"
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy