Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 945 Classic -98

  • 92 Vastauksia
  • 35913 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #30 : 28.05.2014, 16:53:43 »
Jaa sitä ois semmosta filleriäkin. Eipä tuo liikkeessä semmosesta mitään maininnu. Kyllähän tuo kuullostaisi hyvälle semmosta pistää pohjalle.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #31 : 28.05.2014, 17:11:23 »
Mistä päin konehuonetta löysit tuon Turbo+ mötikän?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #32 : 28.05.2014, 17:14:22 »
Ilmanputsarikotelossa etupuolella pitäis olla. Eli siis siinä kotelon ja umpion välissä.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #33 : 28.05.2014, 18:30:05 »
Ilmanputsarikotelossa etupuolella pitäis olla. Eli siis siinä kotelon ja umpion välissä.

Jep, tuolla samaisessa paikassa se mullakin on :) Jonkinlainen "ohjausboksi" vasemmalla, jolle tulee jokunen johto ja oikealla venttiili, josta lähtee kaksi letkua turbolle ja yksi ilmansuodatin boksin sisään.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #34 : 03.06.2014, 17:03:34 »
Navigaattorille tuli tässä väsäiltyä teline, kun alkoi tarpeeks v*tuttaa tuo heiluva kiinnitys tuulilasissa imukupilla.

Tämmöinen tuosta sitten tuli, omasta mielestä istuu aika fiksusti.



Taittelin tuon tuommoisesta alumiinisoirosta, sai varsin "mallikohtaisen" kiinnityksen tuolle naville :) Pintaan viskasin tuota CF-teippiä, kun tuota useampi rulla nurkissa pyörii. Kojelautaan kiinni 3M:n kirkkaalla 2-puoleisella teipillä kiinni, niin saa pois jälkiä jättämättä jos tarve tulee.

Vikakoodinlukija tuli kanssa rakenneltua tuohon OBD-porttiin, vihdoin ja viimein. Tuommoinen näppärä pikku boksi tuosta tuli. Siihenkin tuli käytettyä tuota CF-teippiä, kun oli muuten niin ruma tuo bilteman mutterirasia :2funny:
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #35 : 03.06.2014, 17:06:47 »
nyt kyllä näyttää siltä ettei huonolta näytä. ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #36 : 03.06.2014, 19:43:39 »
Jep, tuolla samaisessa paikassa se mullakin on :) Jonkinlainen "ohjausboksi" vasemmalla, jolle tulee jokunen johto ja oikealla venttiili, josta lähtee kaksi letkua turbolle ja yksi ilmansuodatin boksin sisään.
Jep, tommonen mötikkähän sieltä ilmanputsarin ja umpion luota löytyi O0

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #37 : 05.06.2014, 19:35:58 »
Tänään saapui Kinugawalta pikkupaketti:

Sisältönä oli korjaussarja by-passiin ja yhden baarin kello hukkikseen


Aika simppeli homma tuntui olevan tuo kalvon vaihto, kansi vaan irti kolmella pultilla.


Kalvot vierekkäin vasemmalla uusi ja oikealla vanha.


Sitten vaan putsaus kannelle ja tasopinnalle ahtimessa, ja eikun kasaan.


Vanha kalvo olikin jo aika rapeassa kunnossa, ja tuntui vuotelevan jonkin verran puhallus/imutestin perusteella. Ja paistoihan siitä yhdestä kohtaa päiväkin läpi vähäsen :P


Pikkasen jäi mietityttämään tuon pässin äänekkyys, kuuluuko tuon miten kovasti tuhahtaa ??? Nyt pellin alta kuuluu suhteellisen hyvin korviin kuuluva tuhaus, kun kaasun päästää pienilläkin ahdoilla. Ilmansuodatinboksista on tosin tullut nuo fyllit otettua pois, joten se voinee tuohon myös vaikuttaa ??? Vedot kyllä parani aika mukavasti matalemmilla kierroksilla tuolla uudella kalvolla :)

Lastut tuli kanssa tuossa tilailtua LH:lle ja sytkälle Tonilta. Lastut kun saa paikoilleen, niin sitten vois harkita tuon turbo+ sarjan pois purkamista ja hukkiksen kellon vaihtoa tuohon jämympään.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #38 : 11.06.2014, 18:52:10 »
Jahans, pistetäänpä taas pientä tarinanpoikasta. Viime perjantaina tuli Tonilta lastut tuohon, jotka piti sitten heti roplailla paikoilleen ;D Ihan mukava vaikutus oli noilla lastuilla ihan vakioahdoillakin, aika paljon nopeutti ahtojen nousua. Tänään tuli sitten tuo hukkiksen kellokin laiteltua paikoilleen niin sai ahtojakin pikkasen. Ihan mukavasti tuli taas pikkasen lisää vetoja.

Ledejä tuli kanssa tässä ropailtua lisää sisustaan. Vaihdekeppi, lämppäri, tuhkikset ja penkinlämppärin kytkimet saivat osakseen vihreätä ledistystä.  Tämän tyyppisiä ledejä tuli käyteltyä noiden t5 lasikantapolttimoiden tilalle: http://www.ebay.com/itm/74-3-3528SMD-DASHBOARD-LED-CAR-LIGHT-Green-/271517767918?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f37b858ee&vxp=mtr

Istuvat orkkiskantaan tosi nätisti, ohuella langalla vaan juotteli hyppylangat polttimon ja kannan välille. Unohtu näköjään kuva ottaa siitä, hokasinpahan just :-[ Yllättävän hyvä valojakauma tuli noilla sivulle osoittavilla malleilla :)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #39 : 01.07.2014, 16:56:06 »
Volvoon tuli käytyä uusi "lämppärin hana" kun on tihuutellut nestettä siitä jonkin verran. Tuon uuden ei pitäis ihan heti lahota prkl ::)
Uusi alla.


"Laatutarvikekin" näkyi olevan paikoillaan, hyvä että näki läpi tuosta venasta auki asennossa >:(


Pakkivaloihin tuli tuossa kanssa tilattua ledistystä, tuommoiset ebaystä: http://www.ebay.com/itm/2x80W-1156-BA15S-Cree-XB-D-LED-Auto-Rucklicht-Bremslicht-Blinker-Standlicht-/400698087611?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item5d4b7798bb

Eihän nuo ihan halvat ollut, mutta ihan testailu mielessä/mielenkiinnosta tuli tilailtua. Tuskin on ainakaan ottaa 80 wattia tehoa, jos edes kymmenisen wattia ottaa voinee olla tyytyväinen :D 3 wattia näkyi olevan tuommoisen yksittäisen XB-D-sirun max. käyttöteho, kun katteli datasheetistä, mutta täysillä tehoilla loppuunee jäähdytys varsin nopeaan.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 765
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #40 : 01.07.2014, 23:05:20 »
Lainaus
Volvoon tuli käytyä uusi "lämppärin hana" kun on tihuutellut nestettä siitä jonkin verran. Tuon uuden ei pitäis ihan heti lahota prkl ::)

"Laatutarvikekin" näkyi olevan paikoillaan, hyvä että näki läpi tuosta venasta auki asennossa >:(


Mulla hikoili kans tuo venttiili mutta tuollaista hanaa en ihan vielä laittanu.. ihan kovan rahan "tarvikeventtiilin" laitoin vaan että saisin tuo hikoilun pois... Varmaan talveksi pitänee kaivaa kuvetta sen verran syvältä että raskii siniseltä tilata ihan alkuperäisen., Kajaanin Wetteriltä jo sitä kyselin ja tais n.110e jäädä hintaa..  :(
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #41 : 02.07.2014, 11:22:51 »
Mulla hikoili kans tuo venttiili mutta tuollaista hanaa en ihan vielä laittanu.. ihan kovan rahan "tarvikeventtiilin" laitoin vaan että saisin tuo hikoilun pois... Varmaan talveksi pitänee kaivaa kuvetta sen verran syvältä että raskii siniseltä tilata ihan alkuperäisen., Kajaanin Wetteriltä jo sitä kyselin ja tais n.110e jäädä hintaa..  :(

Tuo hana oli n.20e ja kestänee aika pitkään. Varsinainen syy oli oikeastaan tuon hanan laittoon sen virtaavuus, kulkee talvella sitten kunnolla neste kennolle. Ei tuo nyt kylmä tuollakaan tarvikkeella viime talvena tullut, mutta lämpiämisnopeus olisi voinut olla parempi. Itekin mietin että kävisi volvolta orggiksen, mutta loppujen lopuksi päädyin sitten tuohon messinkihanaan, kun ei tuota nyt niin usein tarvitse käännellä kiinni-auki :)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 765
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #42 : 02.07.2014, 12:16:03 »
Tuo hana oli n.20e ja kestänee aika pitkään. Varsinainen syy oli oikeastaan tuon hanan laittoon sen virtaavuus, kulkee talvella sitten kunnolla neste kennolle. Ei tuo nyt kylmä tuollakaan tarvikkeella viime talvena tullut, mutta lämpiämisnopeus olisi voinut olla parempi. Itekin mietin että kävisi volvolta orggiksen, mutta loppujen lopuksi päädyin sitten tuohon messinkihanaan, kun ei tuota nyt niin usein tarvitse käännellä kiinni-auki :)
Kävin varsikseen tuota paikallaan ollutta venttiiliä aukomassa ja eihän sekään hirveesti näkynyt avautuvan eli liekköhän sekin ollu jo tarvikehana.. (en ainakaan mitään volvon-leimoja hanasta löytänyt) Onkohan se originelli ihan samanlainen "muovikellolla" oleva..?
Kun meinaan tuollaisiakin on olemassa:

http://www.ebay.com/itm/VOLVO-HEATER-CONTROL-VALVE-740-745-760-780-940-960-OE-1259327-/251500625816?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolvo&hash=item3a8e9aff98&vxp=mtr
« Viimeksi muokattu: 02.07.2014, 12:25:08 kirjoittanut MK-73 »
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #43 : 02.07.2014, 16:08:37 »
Mulla on kaikki orggikset olleet metallisella kellolla.
Pikkusen muuten ahistaa tuo tarvikehana, näin kesälläkin huomaa että lämpöä ei tule kuten ilman koko hanaa  >:(

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #44 : 02.07.2014, 18:17:42 »
Kattelin itekin tuota metallista hanaa ebaystä, en sitten tilannut kun ei nähnyt suoraan postikuluja. Tuli nyt tuossa äsken pikaisesti lueskeltuakin tuon metallikelloisen hanan pakkaajasta, MTC:stä(ilmeisesti hieman vastaava kuin Scan-tech). Ei kovin hyviä tuntunut olevan kokemukset tuon pakkaajan tavaroista :-\ Toisen ebayssä olevan metallikelloisen hanan valmistajaksi oli merkattu Vollig, joka sekään ei kovin hääppöiseltä vaikuttanut muutaman luetun keskustelun perusteella :-\

Mulla on kaikki orggikset olleet metallisella kellolla.
Pikkusen muuten ahistaa tuo tarvikehana, näin kesälläkin huomaa että lämpöä ei tule kuten ilman koko hanaa  >:(

Huomasin muuten tuon itekin tässä tänään kun sattui vähän viileämpi päivä. Ihan jo muutaman kilometrin ajon jälkeen alkoi auto lämmetä varsin nopsaan :)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo