Futurez  Kulkukoira

pomon V70 "Tomppa"

  • 263 Vastauksia
  • 93295 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6143
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #240 : 24.06.2016, 14:17:40 »
Noh, itse kun tekee niin tulee sellaista kuin sattuu tulemaan.  :D

Jäi muuten sanomani että takapenkkien alle laitan vielä tänään. Mattoa oli 12arkkia/4.5m2. Noi kun oon nyt tehny niin puoltoista arkkia on jäljellä. Joten jos vaimentelee paremmin niin kannattaa heti ottaa kaksi pakettia.
Etupyörä kotelot jää nyt vielä vaimentamatta kun matto ei riitä. Ehkä joskus.  ::) Ja moottorin ääni kuuluu sisälle, mutta onhan sitä kiva kuunnella kun voimamoottori ärjyy.  :2funny:

Kyllähän siinä eron huomaa. Omaan T-5R:ään laitoin 8.1m2.

Ja olisi ainakin puolet lisää voinu laittaa. :) kriittisimmät laitoin. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #241 : 24.06.2016, 15:02:10 »
Kyllähän siinä eron huomaa. Omaan T-5R:ään laitoin 8.1m2.

Ja olisi ainakin puolet lisää voinu laittaa. :) kriittisimmät laitoin. :)
Mä oon laittanu siten, miten vaan helpoimmalla saa, purkamatta isommin. Kuten nytkin laiton takapenkin alle muutaman palasen irrottamatta mattoja ja listoja sen ihmeemmin.
Alkuperäinen ajatus oli soundin parannus, ja siinä onnituin. Eroa on. Kaikki muu on ollukkin sitten "hipistelyä" joka lähti vähän lapasesta. Mattookin jäi kyllä vielä pikkasen . . .  :D

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6143
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #242 : 24.06.2016, 15:12:48 »
Juuu. Ja omaksi iloksi. Ärrä oli eka mitä aloin eristämään. Tätä tuskin edes alan. :) käyttöauto vaikka vähän saatan sitä "tuunailla" :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #243 : 24.06.2016, 15:52:16 »
Juuu. Ja omaksi iloksi. Ärrä oli eka mitä aloin eristämään. Tätä tuskin edes alan. :) käyttöauto vaikka vähän saatan sitä "tuunailla" :)
HMM! Katsotaampas alatko . . . huonosti sua tunnen mutta on sellanen kutina ettet pysty oleen tekemättä.  :D
Pienellä työllä saa mukavuutta takapenkillekkin. Käyttishän tuo mullakin on.  ;)

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #244 : 24.06.2016, 18:20:42 »
Voi olla hyvä ajonautinto tuon jälkeen :)
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6143
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #245 : 24.06.2016, 18:40:20 »
HMM! Katsotaampas alatko . . . huonosti sua tunnen mutta on sellanen kutina ettet pysty oleen tekemättä.  :D
Pienellä työllä saa mukavuutta takapenkillekkin. Käyttishän tuo mullakin on.  ;)

Ainahan nää on jossain määrin lähtenyt lapasesta  :2funny:  :2funny:

No eipä tässä menny edes kahtaviikkoa kun madalsin  :2funny: vanteita päivittäin katon ja onhan mulla nuo ärrästä jääneet popit tallissa :D
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #246 : 24.06.2016, 19:06:02 »
Voi olla hyvä ajonautinto tuon jälkeen :)
Näkee kun kuski on ajokunnossa.  O:-)

Ainahan nää on jossain määrin lähtenyt lapasesta  :2funny:  :2funny:

No eipä tässä menny edes kahtaviikkoa kun madalsin  :2funny: vanteita päivittäin katon ja onhan mulla nuo ärrästä jääneet popit tallissa :D
Hyvin huudettu siellä takana.  :D

Mä vaihdon elementit DLS MS6:iin ja soundissa oli heti huomattava muutos. Helppo homma kin 6.5" midit menee orggis paikalle ja dissen laittaa orkkiksen tilale vaikka sialla. Hop hop! :pomo:

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6143
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #247 : 24.06.2016, 21:49:04 »
Näkee kun kuski on ajokunnossa.  O:-)
Hyvin huudettu siellä takana.  :D

Mä vaihdon elementit DLS MS6:iin ja soundissa oli heti huomattava muutos. Helppo homma kin 6.5" midit menee orggis paikalle ja dissen laittaa orkkiksen tilale vaikka sialla. Hop hop! :pomo:

Olen aatellut päivittää ovien erillisarjat.  :) katsoo koska, 6.5" menee?? Ja kun laitan ni laitan kaikki jemmaan muutokset ei saa näkyä. Mites tuo jos lisää oem vahvistimen? Tarviiko johdotuksia tehdä? Mulla ei oo vahvaria.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #248 : 24.06.2016, 23:00:20 »
Olen aatellut päivittää ovien erillisarjat.  :) katsoo koska, 6.5" menee?? Ja kun laitan ni laitan kaikki jemmaan muutokset ei saa näkyä. Mites tuo jos lisää oem vahvistimen? Tarviiko johdotuksia tehdä? Mulla ei oo vahvaria.
Ei oo tarkkaa tietoa mutta jotkut on kertonu että liitännät pitäs vahvarille olla apparin penkin alla.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #249 : 25.06.2016, 11:02:37 »
Mielenkiintoista kuulla kommenttia, kuinka vaikuttaa vaimentaminen.
Eräs tuttuni vaimensi 90-luvun alun käyttöautonsa (ihme himmeli jonka jokainen muovi ja pelti kumisi/rämisi ajaessa). Outoa kun nykyään jos musiikkia ajaessa kuuntelee, ei kuulu mitään moottorin/alustan ääniä. :D

Mietiskelin tuossa, että olikos tuossa vaimennusbitumin käytössä joku "sääntö", jonka mukaan ei tarvitse/kannata 100%:sti peltejä peittää? Että sama hyöty saavutetaan hiukan vähemmälläkin?

Tätä mietin, kun näyttäisi tuossa Tompankin kontissa olevan muotoja, joihin on pakko jättää paljasta peltiä. Bitumihan vähentää pellin värähtelyä, joten periaatteessa kait ei tarvitse sitä 100%:sta peittoa tehdä vai olenko nyt ihan metsässä? ???

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #250 : 25.06.2016, 13:42:47 »
Kyllä kaikkiin paikkoihin ton maton saa jos haluaa. Peittää isojakin aukkoja tukematta, mutta paljon enemmän pitää purkaa jos täydellisen haluaa.
Mutta kyllä se tässäkin taitaa olla niin että, mitä enemmän on vaimennettu, sen hiljasemmaks tulee. Taas jos haetaan vaan pelleistä pois resonointi ja eläminen, ei tarvita täydellistä vaimennusta.

Mulla kun oli pääasiallinen tarkoitus saada soundiin parannusta, siinä onnistuin, niin ei ollu tarvetta täydelliselle vuoraukselle. Myyjä kertoi vinkit kun ostin materiaalin, mitä vähintään kannattaa tehdä. Tein sit vähän enemmänkin kun pääsin vauhtiin ja mattoo oli reilusti.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #251 : 01.07.2016, 20:18:15 »
Miittiä varten pientä sipistelyä. Hätänen pesu ja pikkasen vahailua. Peseen tän joutuu kuitenkin vielä ennen lähtöä.  :(




Ja viimeisimpänä. Vanteista hukkui yks keskilätkä, se aiheutti miettimistä. Mutta ratkaisu löytyi todella helposti, X40 Gaspra vanteen keskilätkä menee soppelisti, siis sellaiset sit ostin.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #252 : 10.09.2016, 13:35:15 »
Pitkästäaikaa tuli tällekkin tehtyä jotain muuta kuin pestyä. FoamLance tuli taannoin ostettua, ja kyllä se vaan on hyvä.


Käsijarrun parannusta eilen illalla tein.


Vaijeri on jo venahtanu vaihtokuntoon mutta mutta, laitoin noi säädettävät valitangot. Kyllä nyt tuntu olevan pitoo ihan toisella lailla, ja vaijerin säätöökään ei tarvinnu kiertää tappiin asti.


Toinen moottorinohjaus boxi, jossa Turbotechin softa sisässä, oottelee ajoneston "puukotusta". Ehkä joskus. Nyt kun tuo katsastus alkaa olla ajankohtainen niin otin evrynkin pois. Kyllä siitä jotain hyötyä oli kun vakio tuntu laiskemmalta.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #253 : 12.09.2016, 20:09:21 »
Mistä ostit nuo säädettävät välitangot käsijarruun? Omaankin nuo voisi asentaa, saisi käsijarrun pitämään kunnolla.
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: pomon V70 "Tomppa"
« Vastaus #254 : 12.09.2016, 20:39:28 »
Mistä ostit nuo säädettävät välitangot käsijarruun? Omaankin nuo voisi asentaa, saisi käsijarrun pitämään kunnolla.
Motonetti niitä myy.

 

KL-varaosat  Race.fi