Jos kyseessä on vakiopituiselle jouselle tarkoitettu iskari, niin en paria senttiä enempää madaltaisi jotta toimii suunnitellulla tavalla. Konista riippuen sama homma.
Onko eroa sit siinä, et jos ajaa 1 tai 2 kierrosta lyhemmillä jousilla vakioiskareilla niin et onko neste, kaasu vai korkepainekaasut? Siis meinaan sitä, että paljonko tommonen korkeapainekaasuiskari kestää sitä madallusta verrattuna normi nesteiskariin? Kestääkö 30-40mm vakiopituisena?
Tilaan tällä viikolla osia motonetistä, täs mietin vaan et ku en viel oikee tiiä haluunko takaa kierroksen vai enemmän ottaa poies.. Korkeapainekaasuja taakse ajattelin ja sit haen paikallisesta varaosaliikkeestä etuiskarit. Ku motonetissä ei oikee tunnu olevan suosiossa toi etuiskari valikoima 200-sarjalaiseen..
Paljon tommonen 240 laskee ku takaa ku ottaa kierroksen veke ja paljonko takapäästä kärsii ottaa poies, niin että jousi pysyy kupissaan?
Kiva ois ehkä taaksekki semmonen 3-4cm saada laskua.. puolestaan sit pitää varmaan eestä lähte 5-6cm.. on nimittäin tuo volvo jotenki takapainoinen..en kyl ymmärrä miks..vaikka on raskas 6-kone keulalla niin silti perä on alempana.. tosin mul on kyl vähä väsyny jo peräpään jouset mut..
Tuntuu olevan muillaki sama onkelma, et jos laittaa 40/40 madallukset niin perä on alempana?
Kumpia suosittelette taakse:
Näitä Vahv takajousi Volvo140/200
242/244 Taakse VAHV [1974-1993]
245-Farmari Taakse vakio [1974-1993]
Vai näitä
Vahv/Sport Volvo 145/245 (T)
245-Farmari Taakse VAHV [1974-1993]
242/244 Sportjousi taakse (vakiopituinen hyvin kova!) [1974-1993] ??