Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys

  • 89 Vastauksia
  • 51923 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #45 : 21.12.2011, 13:34:51 »
Voisko joku selittää tyhmälle, mikä tekee tuosta hukkakipinä-sytkästä niin ylivoimaseen jakajasytkään verrattuna?
Ts. onko merkittävää eroa alle 300hv koneessa jota ei kierrätetä 8000rpm.  ;)

Itellä kun on mega kans siinä vaiheessa, että asioita voi vielä helposti muuttaa...
« Viimeksi muokattu: 21.12.2011, 14:38:55 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #46 : 21.12.2011, 16:00:22 »
Tehokkaampi kipinä, vähemmän liikkuvia ja kuluvia osia, tarkempi säädettävyys kun ei ole sitä pyörivää jakajaa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #47 : 02.01.2012, 12:33:16 »
Komppaan edellistä. Ei liikkuvia=mekaanisesti kuluvia osia, tarkempi säädettävyys ja luotettavuus (varauksin).

Volkkarin FSI puolilla ollaan päästy hyviin tuloksiin,  järkevillä latausajoilla 600 pollea neloskoneesta. Voi pojat sitä asennuksen siisteyttä kun saa puolan suoraan tulpan päähän, siinäkin karsiutuu yksi vikaantuva kohde pois.

034 pääteasteelliset puolat on myös olleet hyviä. Kärsii latailla kuutta-seittemää milliä ongelmitta. Näihinhän tarttee sitten erilliset tulpanjohdot, enkä suosittele käyttämään hinnat alkaen malleja. Kalliimpi ratkaisu, useimmille riittää ensin esitelty, ainakin kun katsotaan toteutuneita tehoja.

Molemmissa tapauksissa riittävän paksut kaapelit, myös maa puolelle... Plussa mieluiten akulta releen kautta.

CDI vahvistimissa piilee vaara, nimittäin vapauttavat lyhyemmässä ajassa sytytysenergian ja jos seos sattuu pyörteilemään voimakkaasti niin tuloo ongelmia. Monet viat on korjautuneet kun cdi on otettu pois välistä ja panostettu puola osastolle...
« Viimeksi muokattu: 02.01.2012, 12:38:23 kirjoittanut [Max] »

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #48 : 06.01.2012, 08:30:57 »
Lainaus
Komppaan edellistä. Ei liikkuvia=mekaanisesti kuluvia osia, tarkempi säädettävyys ja luotettavuus (varauksin).

Volkkarin FSI puolilla ollaan päästy hyviin tuloksiin,  järkevillä latausajoilla 600 pollea neloskoneesta. Voi pojat sitä asennuksen siisteyttä kun saa puolan suoraan tulpan päähän, siinäkin karsiutuu yksi vikaantuva kohde pois.
Jeps,
ja vielä lisäyksenä, että volvoista kun kyse niin volvon omilla tinakoneen puolilla pääsee vielä parempiin tuloksiin kuin noilla vag- puolilla joita yleisesti hypetetään kaikkialla. Toki volvon omat puolat istuu myös paikalleen täydellisesti toisin kuin nuo vaggilaiset.

Tinakoneen puolilla tarkoitan esim. 2001-2004vm. bensakoneiden puolia.
raw d

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #49 : 09.01.2012, 09:46:11 »
Jeps,
ja vielä lisäyksenä, että volvoista kun kyse niin volvon omilla tinakoneen puolilla pääsee vielä parempiin tuloksiin kuin noilla vag- puolilla joita yleisesti hypetetään kaikkialla. Toki volvon omat puolat istuu myös paikalleen täydellisesti toisin kuin nuo vaggilaiset.

Tinakoneen puolilla tarkoitan esim. 2001-2004vm. bensakoneiden puolia.

Jep, usein kuitenkin on ihan se ja sama kumpaa puolaa käyttää, kunhan on uusia eikä oo halkeemia. Täälläkin kun vertaa toteutuneisiin tehoihin niin ihan sama, kumpi nyt sattuu silmää miellyttämään.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #50 : 25.01.2012, 20:13:19 »
mielenkiintonen varsinki herroille jotka tappikoneita hiplaa, ainaki omasta mielestä. ois muittenki mielipiteitä mukava kuulla. tai kenties joku jopa omaa kokemuksia moisista...

edittiä linkkii: http://www.kgtrimning.nu/fordelare.htm (ja menkää tuolta FÖRDELARE 123 kohtaan).

postataan uusiks nii kaikki taas näkee mitä halusin esitellä :D nyt pitäs olla oikein
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #51 : 23.02.2012, 20:53:31 »
Jeps,
ja vielä lisäyksenä, että volvoista kun kyse niin volvon omilla tinakoneen puolilla pääsee vielä parempiin tuloksiin kuin noilla vag- puolilla joita yleisesti hypetetään kaikkialla. Toki volvon omat puolat istuu myös paikalleen täydellisesti toisin kuin nuo vaggilaiset.

Tinakoneen puolilla tarkoitan esim. 2001-2004vm. bensakoneiden puolia.

Lyhyen empiirisen tutkimuksen perusteella, ainakin kahdella
eri myyjällä viidestä oli myynnissä VAG-sytytyspuolia, jotka
kuuluu tehtaan kampanjan piiriin, koska ovat viallista erää.
Voivat olla rikki jo ostettaessa, tai ehjiä, ja hajota pian.
Voihan ne tietty kestää. Kannattaa ostaa Volvon puolia.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #52 : 29.12.2016, 21:32:51 »
Mulla on tommonen Bosch hukkakipinäpuola  0 221 503 407 , ja boxi ohjaa sitä suoraan kytkentäohjeiden mukaan ? Ja kun en mitään ymmärrä autosähköstä , saavutanko mitään jos laitan
väliin tommoisen bosch 0 227 100 200 kipinänvahvistimen tuollaisen kytkentäohjeen mukaan ?
http://www.tatech.fi/cms/index.php?page=kipinavahvistin
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #53 : 30.12.2016, 22:25:06 »
Joo toi vahvistin tarvitaan jos sun ecussa ei ole pääteastetta. Sitten sorvaat dwell kartan Boschin arvojen mukaan. Tohon puolaan on vähän hankala löytää tulpanjohtoja teetin omat finjectorisss.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #54 : 31.12.2016, 00:01:01 »
Joo toi vahvistin tarvitaan jos sun ecussa ei ole pääteastetta. Sitten sorvaat dwell kartan Boschin arvojen mukaan. Tohon puolaan on vähän hankala löytää tulpanjohtoja teetin omat finjectorisss.

Kyllä kai tuolla Ecussa (DTA S60) jonkinlainen pääteaste on ? Koska onhan autolla nyt vähän ajeltu viime vuosina ? Parempi kipinä vaan hakusessa , kun yli 1,5 ahdoilla ei oikein syty (RE85) . Eli olisiko tuollaisesta vahvistimesta välissä jotain hyötyä , vai täytyykö suunnitella puolan/puolien vaihtoa  :-\
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #55 : 31.12.2016, 00:22:29 »
Ei taida auttaa, puolahan on se johon  energia ladataan. Paljonko sulla on latausajat?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #56 : 31.12.2016, 00:29:03 »
Ei taida auttaa, puolahan on se johon  energia ladataan. Paljonko sulla on latausajat?

En kyllä muista , koitan huomenna herätellä "autoläppärin" ja tsekata  :P Jatketaan jos saan asiasta selkoa   ???
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #57 : 31.12.2016, 11:55:48 »
Joo toi vahvistin tarvitaan jos sun ecussa ei ole pääteastetta. Sitten sorvaat dwell kartan Boschin arvojen mukaan. Tohon puolaan on vähän hankala löytää tulpanjohtoja teetin omat finjectorisss.

riipuu missä autossa puola on. omassa on sama puola ja volkkarin johdot.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #58 : 31.12.2016, 21:57:59 »
En kyllä muista , koitan huomenna herätellä "autoläppärin" ja tsekata  :P Jatketaan jos saan asiasta selkoa   ???

Enhän mä paljoa kerinnyt mitään tutkia , mutta jotain , tiedä sitten selvittääkö tuo mitään ?



Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #59 : 02.01.2017, 10:28:45 »
Tuon latausajan (Coil on time) voisi kasvattaa 3000 µs->4500 µs
Onko sulla vastukselliset tulpanjodot? Siinä tapauksessa kannattaa käyttää vastuksettomia tulppia ja ehkä pienentää vielä tulpan kärkiväliä 0,5 mm. Näillä saatiin ainakin yhdestä vinokoneesta ahdoilla pätkiminen pois. Puolan ottamia virtoja en ole vielä mitannut. Korkeajännitepuolella pätkiminen näkyi skoopissa hienosti.

« Viimeksi muokattu: 02.01.2017, 10:30:53 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy