Race.fi  Puotilan autokorjaamo

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426657 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #750 : 12.02.2017, 15:44:18 »
Vapareissa ei ole missään LH2.4. (joku voi vielä varmistaa)  :)
Kyyyllä niissä vapareissakin on lh2.4. Mutta en löytänyt etuvastuspakettia tästä niin aattelin että onko ollenkaan ollenkaan? että voisko laittaa suoraan vaan 12ohm suuttimet?

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #751 : 12.02.2017, 15:48:44 »
200srj LH2.4 johtonipussa ei ole etuvastuksia. Eli korkeaohmiset ovat bolt-on kamaa. Eli voit pistää 12 ohmiset suoraan, jos vain muuten mitoiltaan ovat sopivat.
Volvo 242DL -79

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #752 : 12.02.2017, 15:50:14 »
Vapari lh2,4:ssa ei ole missään etuvastuksia (joku voi vielä varmistaa)  :)
Korjasin väärinymmärryksen
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #753 : 12.02.2017, 16:01:45 »
Korjasin väärinymmärryksen


Joo jäi tuo etuvastus sana pois (helvetin puhelin)  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #754 : 12.02.2017, 16:16:55 »
Jeesjees!

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #755 : 13.02.2017, 17:06:21 »
Linkkailkaas edullinen hyväksi todettu eeprom  programmeri  ;)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #757 : 13.02.2017, 22:04:05 »
TL866 saa iipeistä alta puolen hinnan, ohjelmiston englanninnokset on hitusen ontuvia mutta palikka toiminut kyllä sillai ko pitääkin, on hitaampi kon jotkut mutta elän sen kanssa jos flashisirun poltto kestää 8 sek.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #758 : 14.02.2017, 11:23:55 »
TL866 saa iipeistä alta puolen hinnan, ohjelmiston englanninnokset on hitusen ontuvia mutta palikka toiminut kyllä sillai ko pitääkin, on hitaampi kon jotkut mutta elän sen kanssa jos flashisirun poltto kestää 8 sek.
http://m.ebay.com/itm/High-Speed-TL866CS-Programmer-USB-EPROM-EEPROM-FLASH-BIOS-AVR-AL-PIC-/191816776888?nav=SEARCH
Onko tämä oikea?

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #760 : 05.03.2017, 12:02:13 »
Heips! Päätin lähteä mukaan tähän LH säätämiseen. Olen kahlannut pitkävartisten kahluusaappaiden kanssa näitä aiheita läpitte jo hetken ja tahtoisin varmistaa vähän lueskelemiani asioita.. 

b230ft manuaali ja 984purkki
670cc korkeaohmiset decat(esivastukset poistettu)
-012 bosch immu ennen ahdinta
isompi ahdin ja cooleri

-937bini ja mrjaybreeze v28 xdf

imm linearisointikäyrät muutettu ja multiplicationit -012ksi
fuelcut 240
#4 = 1595
(Suuttimien skaalaus on sama kun tuon #4 hierominen, vai olenko ymmärtänyt väärin?)

Ensiksi siis hierotaan tuo #4 kohdalleen lämpimällä koneella tyhjäkäynnin afr arvoa tarkkaillen ja sitten lähdetään säätämään karttaa. Karttaa kun säädetään niin tuon lambdan saa laittaa openloop tilaan. Tyhjäkäynti arvoihin ei tarvitse välttämättä koskea ollenkaan jos tuon #4 saa kohdalleen.

Olenko kahlannut jonkun tärkeän tiedon ohitse mitä pitäisi vielä katsoa ennenkuin lyön binin purkkiin?  :buck2:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Heips! Päätin lähteä mukaan tähän LH säätämiseen. Olen kahlannut pitkävartisten kahluusaappaiden kanssa näitä aiheita läpitte jo hetken ja tahtoisin varmistaa vähän lueskelemiani asioita.. 

Taas yksi hullu, on joukkoon suureen tullut!   :2funny:

-937bini ja mrjaybreeze v28 xdf

imm linearisointikäyrät muutettu ja multiplicationit -012ksi
fuelcut 240
#4 = 1595
(Suuttimien skaalaus on sama kun tuon #4 hierominen, vai olenko ymmärtänyt väärin?)
Täysin oikein olet ymmärtänyt. #4 on oikealla tontilla bensalle.
Tosin käyttäisin 984 biniä, koska se osaa käyttää 95X ja myöhempien purkkien RAM-muistia ja muutoikin se on kehittyneempi kuin 937.
PID-säädinkin toimii siinä selvästi paremmin kuin 937:ssa (lambda-säätö siis).

Ensiksi siis hierotaan tuo #4 kohdalleen lämpimällä koneella tyhjäkäynnin afr arvoa tarkkaillen ja sitten lähdetään säätämään karttaa. Karttaa kun säädetään niin tuon lambdan saa laittaa openloop tilaan. Tyhjäkäynti arvoihin ei tarvitse välttämättä koskea ollenkaan jos tuon #4 saa kohdalleen.
Jep, lambda pitää laittaa openloop tilaan kun vakiota #4 aletaan hieromaan. Purkin nollaaminenkin on ihan hyvä tehdä aluksi.

Kartan tyhjäkäyntiä ei kannata hirveästi rukkailla, vaan huolehtii siitä, että vakio #4 on hierottu kohdilleen.

Olenko kahlannut jonkun tärkeän tiedon ohitse mitä pitäisi vielä katsoa ennenkuin lyön binin purkkiin?  :buck2:

Hyvät ja pitkävartiset kahluusaappaat olet löytänyt, koska pääsit tähän asti ihan oikein!  :D

Ja muista, ettei ole tyhmiä kysymyksiä, vaan tyhmiä, jotka eivät kysy!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #762 : 05.03.2017, 22:13:27 »
984 koodin suhteen huomautan, että minä olen tehnyt sillä kliinisenä eläinkokeena hauskasti toimivia lastuja: checksum palikka toimii ilmeisesti jotenkin väärin, koska ensimmäisellä startilla voit ajella kuin kauas tahansa ja kaikki pelaa hienosti, mutta sammutat ja uusiks tulille niin lampaattivalo jää killittämään, syy ecu fault, 1-1-2. Ei välttämättä tapahdu kaikissa tapauksissa, mutta tällaisen sain aikaiseksi  :2funny:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #763 : 05.03.2017, 22:54:37 »
Tuosta 937 binistä on ollut jotain puhetta että se olisi "karkea" ja hyvin sopeutuvainen.  ???

Latasin tuon 984 ja tein siihen samat muutokset. Jos huomenna uskaltaisin laittaa töpselit kiinni.. Eka kerta jännittää aina. Saiskoha tuoho purkin ja läppärin väliin jonkun kondoomin ettei tulis tehtyä mitään peruuttamatonta tai kaduttavaa...?  *taavih->
*köhköh* mikä puujalka!  ELK

Latasin myös tuon LH checksum plug-inin. Meinaatko TVS että juuri tuossa plug-inissa olisi joku juttu? (Minähän näistä en mitää tiiä mutta kunhan kyselen)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #764 : 05.03.2017, 23:00:15 »
Sitten heitän jokerin...

954 bini.... 

Sopeutuu ja on kaikki uusien kotkottimet!  ;)

XDF on sitten kiven alla, eikun siis peukaloni alla.   ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

KL-varaosat  Race.fi