Futurez  Kulkukoira

Customen styling 360

  • 426 Vastauksia
  • 143042 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #270 : 20.01.2013, 19:03:23 »
Kiitokset P>

Prässäilin tänään uudet pyöränlaakerit paikalleen ja sitten pulttasinkin navat kiinni taka-akseliin. Myös vetoakselin laipat menikin nätisti paikalleen, ne
pysty omalla mutterillaan vetämään paikalleen napaan, edes mitään puristimia ei tarvinnutkaan.

Kertokaapa jotka olette nuita rivilaakereita autoihin vaihellut, niin onko tuollainen jopa reilu millin välys ok rengas paikallaan kokeiltuna, siis ilman
jarruja ja vetoakseleita ihan vapaana laakerin varassa pyörä. Eturenkaiden kartiorullalaakereihinhan pitää tuon tapainen välys jättääkkin, mutta mites
näissä rivikuulalaakereissa? En ikinä hokannu kokeilla vanhoja laakereita täysin vapaana että klappaako ne samalla tavalla. Vähän epäilyttäny nuo italian
laakerit heti kun ne sai. Parasta eli FAQia ei ollu saatavissa. Eikä nuot italiaanotkaan halvimmat olleet vaan keskiluokkaa. Muuten kyllä pyörivät justiin ku
pitää.





Jarrupuolelle aloin siirtyyn, uudet sylinterit maalasin, ja huomenna saa alkaa katteleen uusia putkia ja muttereita.

s73

  • Vieras
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #271 : 20.01.2013, 19:23:26 »
Hieno, jäi vaan rosteripannat hapottamatta. :(

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304

s73

  • Vieras
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #273 : 20.01.2013, 21:10:01 »
Tätäkö meinaat?
http://www.euro-inox.org/pdf/map/Passivating_Pickling_FI.pdf
en saa linkkiä auki, hapottamalla olisi hävinnyt nuo hitsauksen aiheuttamat epäpuhtaudet. :(

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #274 : 20.01.2013, 22:11:14 »

Pojat keskittyy nyt ihan epäolennaisiin asioihin. Autohan on käyttöpeli jolla liikutaan kevät-syksy aika säällä kuin säällä paikkaan kuin paikkaan. Hitsatut alueet
jää piiloon, enkä usko perusjamppakaduntallaajan menevän auton alle etsimään tankinpantojen hitsauksien palojätteitä. Ainoa mikä näkyviin jää on nuo 10mm
mutterit joista ripustetaan käsijarruvaijerit, kuten näkyy niin niissä ei hitsiä juurikaan ole ja lähtee kun pyyhkäsee metalliharjalla. Tärkeintä oli saada vanhat mäelle
ja pistää kestävät tilalle.

Mutterit tossa on siksi kun kello oli varttiavaille kymmenen torstai-iltana kun näitä tein ja oli jo valmista kun huomasin että pitäskö niille käsijarruvaijereille tehä
ripustimet. En sitten siinä enään viitsinyt alkaa taivutteleen asiallisempia.

Nyt olis olennaisinta saada niitä asennuskokemuksia nuista laakereista että ruukaako niissä olla se pikku välys.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #275 : 21.01.2013, 08:28:42 »
saakohan noita tankin pantoja mistään? kun pitäis ens leimaan vaihtaa kun toinen oli poikki kun viimmeksi kävin leimaamassa ja toinen menee kans varmaan minähetkenä hyvänsä.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #276 : 21.01.2013, 09:08:50 »
Pojat keskittyy nyt ihan epäolennaisiin asioihin. Autohan on käyttöpeli jolla liikutaan kevät-syksy aika säällä kuin säällä paikkaan kuin paikkaan. Hitsatut alueet
jää piiloon, enkä usko perusjamppakaduntallaajan menevän auton alle etsimään tankinpantojen hitsauksien palojätteitä. Ainoa mikä näkyviin jää on nuo 10mm
mutterit joista ripustetaan käsijarruvaijerit, kuten näkyy niin niissä ei hitsiä juurikaan ole ja lähtee kun pyyhkäsee metalliharjalla. Tärkeintä oli saada vanhat mäelle
ja pistää kestävät tilalle.

Mutterit tossa on siksi kun kello oli varttiavaille kymmenen torstai-iltana kun näitä tein ja oli jo valmista kun huomasin että pitäskö niille käsijarruvaijereille tehä
ripustimet. En sitten siinä enään viitsinyt alkaa taivutteleen asiallisempia.

Nyt olis olennaisinta saada niitä asennuskokemuksia nuista laakereista että ruukaako niissä olla se pikku välys.

Eiku kyse oli tästä:
"Hitsattu ruostumaton teräsosa "hitsatussa tilassa": oksidikerros johtaa
korroosioon, jos sitä ei poisteta perusteellisesti."


Meinaan vaan, kun muutenkin teet vimosen päälle, ettei sitten putoo tankki muutaman vuoden päästä... :D
Mut kestää tuo kai noinkin aika pitkään??
Minähän en näistä mitään tiedä, kiinnostuin vaan, että mistä on kyse, kun s73 tossa asiaan viittasi.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #277 : 21.01.2013, 09:11:26 »
saakohan noita tankin pantoja mistään? kun pitäis ens leimaan vaihtaa kun toinen oli poikki kun viimmeksi kävin leimaamassa ja toinen menee kans varmaan minähetkenä hyvänsä.

Ite tein alumiinista, tosin 960:iin mutta kuiteskin sitä oli helppo muokata valmiista soirosta. Kestää sit mitä kestää, mut kokeilen ainakin.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #278 : 21.01.2013, 16:45:36 »
Eipä ne sieltä käytännössä mihinkään ruostu vaikka oliskin hitsattu ja vielä peruslangalla.
Kaikkia ei tarvi niin teoreettisesti aatella.  Korroosiota tulee saumoihin mutta puhki nuo ei ruosru.

Niin ja petes;  en usko että uusia mistään saa. Ei ole ainakaan koskaan silmään osunut. Voijaan neuvotella jos tekis sullekkin pannat. 
« Viimeksi muokattu: 21.01.2013, 16:50:48 kirjoittanut Customer »

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #279 : 21.01.2013, 16:52:16 »
laita vaikka yv paljonko haluat pannoista :)
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #280 : 21.01.2013, 20:16:36 »
Pakko kommentoida vanhan pierunkin, että hiukan hienoa jälkeä tulee ja vielä aikalailla massasta poikkeavaan autoon.
Hienoa.  O0 :hg:
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #281 : 21.01.2013, 20:53:07 »
Pakko kommentoida vanhan pierunkin, että hiukan hienoa jälkeä tulee ja vielä aikalailla massasta poikkeavaan autoon.
Hienoa.  O0 :hg:
Kiitokset, arvostan tätä :hg:

Tuli tässä iltasella taiteltua uusia jarruputkia, ei olisi enään kuin niputtaisi jarrut :)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #282 : 03.02.2013, 00:27:40 »
Tässäpä näitä viimesimpiä askarteluja. Viime lauantaina tuli merikonttiin tehtyä katsastusremonttia niin yksi lauantai meni siinä.

Tänäänkin meni vähän myöhään kun piti eka toipuilla eilisillasta, kohtuullisen pimiää oli. No joo tässä iltasella pyöräytin tommosen professional kalun
jolla olisi tarkotus pätkästä laakerit kardaaniputkeen. Uudet C4 laakerit pitäs saapuilla maanantaina. Seuraavaksi pitää sovittaa uudet kumipuslat
kardaaniputken päälle joihin tulee keppiteline kiinni. Löysinkin saman kokoluokan puslat jotka menee paikalleen kun poraa yhet uudet reijät vanhaan
kiinnikekorvakkoon.



Kahdet lyömävarret on tuohon, toinen on noin metrin luokkaa jolla laitetaan keskimmäinen laakeri paikalleen. Lyhyemmällä varrella laitetaan päiden laakerit.

Tankinlämpöpellit kunnostettuna.



Jarrut nipussa.


Eipä siinä olis enään kuin tosiaan kardaaniputken laitto ja etujarruletkut vaihtaa ja ilmaus.

Sitten vielä pakoputkisto ja siirrytään "sisähommiin". Alkaa autorakentajaa ahdistaa kun kesä painaa jo kovasti päälle ja stereot laittamatta :o

E: Niin ja tossa yksi ilta tuli roplailtua sähkölasien hissejä. Toinen pelasi hienosti. Toinen ei, jotain se kuitenkin yritti, niin purin koneiston ja näyttäs olevan
kaikki kunnossa mutta aika hyvästi oli pintakorroosio iskeny joka paikkaan. Toivottavasti näiden rappailulla alkaa pelaamaan.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2013, 00:33:42 kirjoittanut Customer »

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #283 : 09.02.2013, 01:18:17 »
Tässä on puuhasteltu kardaani kasaan. Kardaaniputki tuli maalattua sitten punasella kun alko musta oleen loppu. Laakerit ja itse kardaani asentu lopen
kivuttomasti vaikka vähän jänskättikin tuommosta alkaa kasaamaan.

Tässä perjantai-iltana auto nousi kokonaan pukkien varaan parasta ennen tahdissa. Etujarruletkut vaihtui. Etupäässä alkuperäset 24 vuotta vanhat jarruputket
ja letkut lähti auki tuosta vaan. Vänkärinpuolella ilmaruuvvikin aukesi tuosta vaan. Kun oli letkut vaihettu niin aloin vielä aukaseen kuskinpuolen ilmaruuvia, ja
napsistakeikkaa sehän nasahti poikki. Tänne oli ruostepeikko jo vähän purrut. Tuli siinä koitettua vasaralla takomista ruuvin ympärillä ja pihteillä koittaa saada
pyöriin tynkää mutta ei. Ainoa vaihtoehto oli sitten enään saada lämpimäksi ruuvi. Eli yhdestä 8mm mutterista sinkit ja kierteet pois, hitsi kaveriksi, isot virrat
että saadaan tarttuun ja lämpöä, ja sitten lähti ruuvi keveästi pois. Sitten piti miettiä että mistä uusi ruuvi. Sitten tuli mieleen että edesmenneestä pelto 340:stä
jäi satulat talteen. Tästä saikin ehjän ruuvin, tuohon rassiin kun oli aikoinaan vaihettu jarrut uudet.

Huomena sitten koitetaan päivämiehen kanssa ilmata. Kun jarrut saa taas peliin mukaan niin viikon päästä olisi tarkotus raahata auto kaverin nosturille kokoonpanoa
varten :hello:

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #284 : 09.02.2013, 19:28:36 »
Jarrut ilmattu ja hyvin luonnistu. Takapää ilmaantu heti, edessä oli tieten joku ilmalukko kun ei heti meinannut, mutta siinä kun pumppaili ja välistä käytti säiliön
korkkia kiinni ja auki niin lähti nekin ilmaantuun. Laitoin vielä uudet ilmaruuvit eteen.

Nyt ei olisi sitten muuta kuin takaiskarit kiinni, auto pyörilleen ja voimansiirron kokoonpano. Huomena käydä vielä sorvilla tekaseen työkalu jolla kytkinlevy saadaan
asettumaan kasausvaiheessa.

Eikait siinä sitte kuin pakkailla osat valmiiksi ja auto kasaan :pomo:

 

Kulkukoira  Proturbo