Kulkukoira  Proturbo

Customen styling 360

  • 426 Vastauksia
  • 143035 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #315 : 10.03.2013, 00:28:03 »
Taas puuhasteltu.

Ryönänen lattiamatto tuli pestyä ja sattupa tuleen niinkö uus :pomo:

Lähtötilanne:


Vaahdotus ja hankaus karhealla sienellä. Tätä ennen oli tietenkin imurointi.


Lopputulos:


Sitten tässä iltasella tuli eristyshommia tehtyä:


Sitten huomenna olis vielä pikkusen eristyshommia ja matto paikalleen. Kojelautaakin voisi alkaa zuumaileen paikalleen.

Poissa volvo360

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #316 : 14.03.2013, 06:09:15 »
mahtavaa jälkeä :p itse ostin juuri 360 projektiksi ! osaatko vinkata kuinka saisin sytkäennakon kohilleen kun ei tunnu auttavan vaikka kuinka virranjakajaa pyörittelee ?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #317 : 14.03.2013, 11:27:28 »
Ite pesin omasta sisustan viime kesänä, penkin verhoilut irti ja likoon lämpimään veteen jossa pesuainetta, ja sama operaatio lattiamatolle 200L tynnyrissä. Tuli muuten puhdasta. :)

mahtavaa jälkeä :p itse ostin juuri 360 projektiksi ! osaatko vinkata kuinka saisin sytkäennakon kohilleen kun ei tunnu auttavan vaikka kuinka virranjakajaa pyörittelee ?
Jos koneena B200 (kaasari tai ruisku) saat pyörittää jakajaa vaikka kuuhuh asti, se ei vaikuta mihinkään (paitsi jos pyörität jakajaa niin paljon ettei kipinä enää osu oikeaan pyttyyn). Näissä on Renix kärjetön sytytys, ja ennakkoanturi on kampiakselilla, lohkon takapäässä vauhtipyörää lukemassa. Ennakkoa ei tarvitse eikä ole tarkoitus säätää (lukee muuten auton käyttöohjekirjassa).

Jos koneena on B19E, jakajaa pyörittämällä ennakko muuttuu, koska niissä on jakajassa HALL anturi, B19A kaasarikoneessa taas kärjellinen wanhanaikainen sytytys jossa sama periaate.

Uudelle foorumin jäsenelle, niin kandee tällaset kyssärit laittaa projektiosioa mieluummin yksityisviestinä, tai vielä paremmin tuonne korjaamo osioon, ni ei mene topicci sekaisin (täällä on se vähän tapana että luisuu sivuraiteille). :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #318 : 14.03.2013, 21:18:16 »
Mun puolesta saa kysellä tekniikkaankin liittyvää kun kaikilla ei näitä ole. Jos vaikka sattus olemaan kokemuksia. Kuhan nyt ei viestikaupalla.

Mulla ei oo sytkä ongelmia ollu niin ei kummempia kokemuksia. Joo tosiaan niinkö sjs sano niin siellä on tosiaan se antura vauhtipyörää lukemassa jos ruiskuvehe. Tuo anturahan tieten voi olla jotenkin perstavunu tai mykistynyt? Mutta sillon ei taida käydä ollenkaan. Oma kokemus on että ainakin jos jako hyppää niin sytytys on pahasti pielessä.

Niin ja hienoa että näitäkin vielä ostellaan, ei muutako rojektiosiota tekeen! Minkälaista meinasit autosta tehdä?

Tässäpä nyt viimeaikaisia edistymisiä:

Lattiamatto on löytänyt takaisin, myöskin kojelauta meni eilen paikalleen. Kiitos Hemballe kojelaudasta! Alkuperänen sähkölasien johtosarja asentu myös paikalleen :pomo:


Hätävilkku pitäs siirtää tähän. Koska tuo tuleva radiopaneeli ulottuu ihan ilmasuuttimien ympärille asti ja siinä samalla tuo alkuperänen tökerö katkasimen asennuspaikka
sheivataan pois kokonaan.


Hifipuoltakin saa tässä alkaa alotteleen kohtapuolin. Tulee oma vahvari kaijuttimille ja oma subbarille. Tuli tuossa ostettua AIV:n 6 kanavanen RCA-kaapeli jolla hoidellaan
yhteys nätissä paketissa soittimen ja vahvistimien välillä.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #319 : 14.03.2013, 21:38:01 »
Mulla ei oo sytkä ongelmia ollu niin ei kummempia kokemuksia. Joo tosiaan niinkö sjs sano niin siellä on tosiaan se antura vauhtipyörää lukemassa jos ruiskuvehe. Tuo anturahan tieten voi olla jotenkin perstavunu tai mykistynyt? Mutta sillon ei taida käydä ollenkaan. Oma kokemus on että ainakin jos jako hyppää niin sytytys on pahasti pielessä.

Koskee kaikkia 300 sarjan B200 koneita, ei ole väliä onko B200K (kaasari), E (ruisku) tai F (kattiruisku). :)

Jos anturi rikki, kone ei käy ollenkaan, tai pätkii TODELLA pahasti, mutta ennakkoon se ei vaikuta.

Tosiaan, jos väliakselin ratas on hampaan pielessä, ni sytkä on päin prinkkalaa, tämä on jostain syystä yleinen ongelma, en tajua mikä siinä on vaikeaa laittaa ne hampaat oikein väliakselille ku vaihtaa hihnaa. (on meinaan muutama tullu vastaan). :O

Ja ps. tämän takia just ei kannata kysellä projuosiolla näistä, nyt jo 3. viesti samasta jutusta, tulee sutturaa :D

Siel on muistaakseni koko läjä johtoja (7-10) jotka menee sille hätävilkkukatkasijalle, aikamoinen jatkaminen niissä. :D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #320 : 14.03.2013, 22:09:08 »
Joo kyllähän siinä johtoja piisaa. Mutta eipä se paha homma ole kunhan saa kolvin kuumaksi.

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #321 : 16.03.2013, 12:04:19 »
Pakko kehua jälleen; erittäin nättiä jälkeä!  8)

Ehkä hienoin pikku-volvo, jonka nähny koskaan.  ;)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #322 : 16.03.2013, 12:48:51 »
 :hg:

Jees, eilen tuli taas pajotettua 20.00 -> 1.00 välisenä aikana. Siistiä hommaa oli vain, johtoja niputeltu kojelautaan, ja hätävilkunkatkasin on jatkettu, olipa siinä
kyl tinaileminen. Samalla tossa tuli tinailtua tuon aikasemmin asentamani hälyytin/keskuslukituksen liitoksia, tuli laitettua se ihan piha-asennuksena sillon niin
vain abicoilla liitetty johdot.

Tässä nyt ei paljoa eroa näy edelliseen kuvaan, mutta johdot niputeltu paikalleen, radioaukosta roikkuvat siistitään radion asentelun aikana.


Sitten tuossa jatkettu hätävilkku:

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #323 : 17.03.2013, 00:45:46 »
Olipa vähän paha päivä sit. Tuntuu että ei tarpeeksi saanu tänään tehtyä. Kirosanojakin pääsi saneleen ihan huolella kun lasinlämmitin perstavu (!!)
Ja lämppärin säätöpaneelin liukusäätimen ohkanen peitemuovi katkesi, se joka peittää nuiden liukusäätimien raon :tickedoff:

Lasinlämmittimen juttu on nyt aivan täysi mysteeri. Se nimittäin pelasi kun kasailin tuota mittaristoa ja testailin pelaako kaikki. Sitten kun kaikki merkkivalot
eivät palaneet ja niitä siinä roplailin kuntoon niin eipä jumavita enään lasinlämmittimen merkkivalo syttynyt. Pyörittelin senkin polttimoa vielä ja kokeilin
muitakin mutta ei niin ei. Sitte tarkastin sulakkeen, ok, myös katkasin pelaa. Eikai ny perskele voi ihte vastuslangat mennä?? Kokeillessa näpäytin vaan
muutamaksi sekunniksi päälle että näkee toimiiko kaikki merkkivalot. Ei herranjumala sentään. :buck2: Onko tuolle jossain rele ja mitä releitä ne on mitkä
on rattiputken ympärillä? Mutta eihän nyt hemmetti voi rele napsahtaa nuin sopivasti. Vastukselle nyt ei ainakaan virtaa enään tullu mitä mittailin :facepalm:
Voi elämä eihän voi olla tosikaan.

Mutta jotain hyvääkin saatiin aikaseksi. Pitkien/lyhyiden viiksen vaihoin ja alko taas pitkät vaihtuun. Taloudellisuusmittarin letku siirretty imusarjaan ja vedetty
asiallisesti. Mittariston kehys saatu istumaan kohtuullisesti uuteen kojelautaan. Lämppärinpaneeliin saatu vihdoin valot S* Hätävilkku siirty siististi mittariston
kehykseen.




Mutta mitä ihmettä teen tuolle lasilämmittimelle? Eikai tässä saa enään nukuttuakkaan.

Huomenna päästään alottaan hifijohtojen veto. Jos viikonpäästä lomalla pääsis tekeen erkkasarjoille koteloita niin oltas kivasti aikataulussa.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #324 : 17.03.2013, 22:12:25 »
Sain lasinlämmittimenkin toimiin eli nou hätä *taavih->

Sitte tuumasin että laitetaanpa vielä nuo sähkölasit ennen hifikaapeleiden vetoa.


Ja kyllä on pähiä :pomo: Tuli vielä tämä kytkettyä lopullisesti, eli johdot vedettiin oven läpi sisälle. Liitokset tinattiin. Samalla vetäsin jo kaijutinpiuhat tänne.

Vänkärinpuoli oli totaali jumissa. Tuli se aikasemmin purettua. Moottori oli korroosion peitossa ja hissi ruostunu jumiin. Paikat tuli herkisteltyä:


Ei muutako testaamaan. Eka ei sanonu mitään muutako yritti. Muutama kolautus moottoriin ja käsin avittamista niin johan lähti pelaan. Vähän
väsynyt tuo moottori on kuitenkin, rullaa hitaammin mitä kuskinpuoli ja edestakas ajellessa kuumenee ja lopen ei jaksa nousta enään. Mutta
kahtellaan josko virkkuisi kätössä, kun se aluksi välistä pysähteli keskenkaiken mutta virkku siitä kun käytteli.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #325 : 24.03.2013, 09:46:35 »
Joka päivä on jotain tapahtunut. Hifikaapelit on vedetty ja soitinkin päästiin ruuvvaan paikalleen. Erkkasarjankoteloiden runko-osien sapluunoita viety levykeskukseen
teetettäväksi. Eilen hajin jo valmiiksi hartsia ja lasikuitumattoa josta lähtään tekeen erkkakotelot ja subikotelo.

Vielä ei pääse hartsilla läträän kun levyt saa vasta huomenna. Tuli sitten eilen illalla ja tänäänkin tarkotus hipostella tätä soitinpaneelia:




Paikalla D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #326 : 24.03.2013, 10:26:24 »
Pirun tyylikäs asennus. Meinaatko verhoilla sen mustalla keinonahalla?
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #327 : 24.03.2013, 11:37:43 »
Kiitos.
Ajattelin tuon kiillottaa tai esim harjattu viimeistely. Ehkä joku hopeanharmaa maali. Pitää tässä makustella vielä. Tässä pitää vielä suunnitella ritilät nuihin suuttimien aukkoihin. Ritilöjen suuntaus-säätö jätetään pois sillä sitä ei ole ennenkään tullut käytettyä. Mietein myös että teenkö tähän paikan usb tikulle, mutta taidan sen vetää jonnekkin keskikonsoliin ja jättää tämän kliiniksi.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #328 : 24.03.2013, 12:22:52 »
Pistä tohon alas joku lokero vielä  :P
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #329 : 24.03.2013, 23:30:17 »
Tämmönen tuli maalien poistolla ja kromitahnalla:






Olkoot nyt sellanen, parannella voi vielä kun tässä päästään ajeleen ja makusteleen jos tuntuu että parannettavaa löytyy. Livenä paljon makiampi, oikeen kutsuu
sisään. Ja oha se 100% crafted by own hands 8) Samaan tyyliin voisi tehdä paneelin tohon kojetauluun ratin vasemmalle puolelle missä valokatkasia ja nuot parit
muut namiskat :)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo