Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B230F ei toimi ja jäälle pitäs päästä...

  • 3 Vastauksia
  • 1541 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
B230F ei toimi ja jäälle pitäs päästä...
« : 25.02.2012, 14:43:34 »
Eli auto 142 jossa on 240 -90 B230F tekniikka. Aattelin että lähtis luotettavammin käyntiin kuin kaasareilla... Auto lähtee kyllä hyvin käyntiin ja toimii alle 3000rpm joskin todella laiska ottamaan kierroksia. N.4000rpm tapahtuu jotain mistä en sitten ymmärrä mitään. Kierroslukumittari hyppää kello viiteen, lambda valo syttyy ja kone sammuu kunnes löysää kaasua. Tekee saman veto päällä ja tyhjiltään. Uudestaan kun koittaa heti perään, niin sama mutta nyt lambda-valo kirtkastuu samalla kun mittarin neula heilahtaa tappiin?
Vikakoodi 6:s navasta
1-1-1 Ei vikaa
Ja 2:s navasta tulee
1-3-1Sytytysjärjestelmän RPM-anturin signaali puuttuu startatessa
2-1-2 Lambda-anturin signaali puuttuu
3-1-1Nopeusanturin signaali puuttuu (perä on eri jolloin anturia ei ole)
Nokan jako on tarkistettu, bensalle laitoin erillisen kerääjäsäiliön kun aattelin että se ei sen takia kierrä. Kaasuläppäkytkin tarkastettu/säädetty myös.
Täytyy lähteä työautolla ajamaan jäälle tänään!

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F ei toimi ja jäälle pitäs päästä...
« Vastaus #1 : 25.02.2012, 19:53:28 »
imuvuodot tulee heti ensimmäisenä mieleen  siis immun ja kannen välissä
ja ykk anturi tekee kuolemaa, se nyt ainakin kannattaa vaihtaa
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=10-9062
« Viimeksi muokattu: 25.02.2012, 19:56:46 kirjoittanut Ari E »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230F ei toimi ja jäälle pitäs päästä...
« Vastaus #2 : 26.02.2012, 18:21:15 »
Eksoottinen vika, mutta laitetaas muutama veikkaus mitä näillä pohjatiedoilla voi arvata: Kierrostieto ilmeisestikin sekoaa tuossa kohtia kun veto ryytyy, koska rundarin neula hyökkää ylös. Kenties vauhtipyörää lukeva YKK-anturi suoraan kannen keskilinjan kohdalla kytkinkopan etureunassa. Toinen veikkaus olisi latausvika, tarkistas mitä tuo tekee jännitettä kuormitettuna? Ja kahtele samalla sulakerasialta, että tuleeko lampaadan lämmitykselle virta, voit testata tuon jälkeen koneen käydessä lambdan kakspinnisestä liittimestä että sinne tulee +12 koneen käydessä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F ei toimi ja jäälle pitäs päästä...
« Vastaus #3 : 26.02.2012, 19:28:36 »
Tänään pääsin ajelemaan. Aamulla vikaa tutkiessa auto lakkasi käynnistymästä kokonaan-> pääpumppu oli jumissa. Olisiko alhaisen bensan-paineen takia mennyt seos laihalle, lambdan vikakoodi ja joku turvaohjelma joka rajaa kierrokset?  Lataus toimii oman mittarin mukaan OK(14V) Yhtä kaikki toisella pumpulla ja boxin nollauksella pääsin ajamaan, yli 30l bensaa poltettu ja auto toimi koko ajan. Lambdan vikakoodi oli taas tallentunut, eli täytyy katella toinen.

 

Proturbo  Autodiagnoosi