Autodiagnoosi  Carcom Oy

FASTDOHC´s -96 Volvo 960 3.0 E85 herrasmies kehonkuljetin. MYYTY! Saa lukottaa!

  • 115 Vastauksia
  • 34325 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Heicon 18" vaan nettivaraosasta alle.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Heicon 18" vaan nettivaraosasta alle.

 O0 O0

Tuossahan nuo olisivat  :P https://www.nettivaraosa.com/vanteet/2379549  8) :nälkä: :nälkä: :)) O0

Ei kyllä olisi varaa, kun täytyy vielä kumitkin hommata.
17" kumit jo löytyy niin täytyy olla 17" vanteet  :)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
O0 O0

Tuossahan nuo olisivat  :P https://www.nettivaraosa.com/vanteet/2379549  8) :nälkä: :nälkä: :)) O0

Ei kyllä olisi varaa, kun täytyy vielä kumitkin hommata.
17" kumit jo löytyy niin täytyy olla 17" vanteet  :)

Ja mä ostin Saksasta just viime kuussa kun täältä ei saa  :tickedoff:

Edit: tarvii äkkii myydä sleipnerit pois ja hommata toinen heico setti itelle.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2017, 14:13:22 kirjoittanut Maxxxed »
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Ja mä ostin Saksasta just viime kuussa kun täältä ei saa  :tickedoff:

Edit: tarvii äkkii myydä sleipnerit pois ja hommata toinen heico setti itelle.

 ;D Juu muistelinki et sää tilailit moiset saksasta.
Mut niinhän se menee, aina jos tarviit jotain niin ei mistään saa, mut sittenku maksat ittes kipeeks niin sen jälkeen niitä on joka puolella puoli ilmaiseksi  :-\

Tää pätee melkein asiaan kuin asiaan.

Mut kyllä mää ny ihastuin noihin volvon orpheukseen http://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj725DBxNDRAhWjFZoKHYwGB6QQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fforums.swedespeed.com%2Fshowthread.php%3F106870-Volvo-17x7-5-Orpheus-Wheels-For-Sale&psig=AFQjCNF6SkXfaittCq9avZK6-IiwyuhiMw&ust=1484995188791588  S*  S*
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
;D Juu muistelinki et sää tilailit moiset saksasta.
Mut niinhän se menee, aina jos tarviit jotain niin ei mistään saa, mut sittenku maksat ittes kipeeks niin sen jälkeen niitä on joka puolella puoli ilmaiseksi  :-\

Tää pätee melkein asiaan kuin asiaan.

Mut kyllä mää ny ihastuin noihin volvon orpheukseen http://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj725DBxNDRAhWjFZoKHYwGB6QQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fforums.swedespeed.com%2Fshowthread.php%3F106870-Volvo-17x7-5-Orpheus-Wheels-For-Sale&psig=AFQjCNF6SkXfaittCq9avZK6-IiwyuhiMw&ust=1484995188791588  S*  S*

Laitoin myyjälle viestii Heicoista. Katotaan saanko osteltua ne itelleni. Jos niin, Sleipnerit lähtee vaihtoon.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Laitoin myyjälle viestii Heicoista. Katotaan saanko osteltua ne itelleni. Jos niin, Sleipnerit lähtee vaihtoon.

 O0 O0  On noi Heicot kyllä komeet  S*  S*

Olisin jo itelle hakenut ne jos itseltä löytyisi 18" kumit päälle, mut tuli hommattua nuo 17" kumit jo  :)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Kirjotellaans tännekkin välillä vähän kokemuksia autosta.

Nyt on muutama tuhat kilometriä ajettu ja auto toiminut startin vaihdon jälkeen hyvin. Kovimmilla pakkasilla kylmäkäynnistys on tuon E85 hivenen kankeaa, mut senkin pystyy ratkaisemaan sillä, et laittaa väh. 1h roikkaan niin moottori pärähtää vaivatta käymään  :)

Kulutus on suht. kovaa, mut täytyypi nuo tulpat vaihdella sit, kun saa tietoon et mitkä olisi hyvät kun auto vaihdettu viinalle, ei mitään käryä vielä, et millaiset toimisivat viinan kanssa hyvin, sillä nuo tulpat mitkä nyt on, niin alkaa joko oleen loppuun ajetut tai sitten ei ihan sovellu viinalle, koska edellinen tankkaus ja kulutus oli tosiaan n.16l/100km ja nyt oli tarkka kulutus 50:50 ajolle 15.3l/100km.
Litran kun saisi tippumaan niin olisin enemmän kuin tyytyväinen, mut meneehän tuo noinki  S*

Välissä on ollut lämpöisempiä kelejä niin on päässyt oikein kuivalla asfaltilla kiihdyttelemään ja kyllä tuo jokseenkin paremmin kiihtyy tuolla viinalla kuin bensalla. esim. 50km/h- 130km/h kun kiihdyttää täydellä kaasulla, niin eron kyllä huomaa selvästi et on ripeämpi.

Tuossa katsellut ja ettiny  virtaavampia pakosarjoja millä saisi oikeasti tuota potkua lisää, kuulemma E36 M3 pakosarjoilla tulisi selvästi vääntöä lisää joka olisi ihan tervetullutta, mut en mää tästä mitään rakettia teekkään, tämä on käyttöauto jolla käyn töissä, kaupassa ja miiteissä.
Mut täytyyhän näitä kauppakassejakin vähän laittaa niin pääsee pappa-meiningistä eroon.
"moottorin viritykset" jätän tämän auton kohdalla pelkästään hyvään pakoputkistoon jolla saadaan myös hivenen tuota 6 syl. ääntä pihalle  8)

Tuossa aamulla meinasin ajaa kerjukolarin, mut refleksit pelasti nokka kolarilta ja vetokoukku takana perään ajolta, eli mun edessä kaksi autoo veti toisiinsa ja mun volvon perään tultiin, mut vetokoukku onneksi esti mun takapuskurin neitsyyden ja siihen ajajan auton etupuskin halkesi lievästi  ;D
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Ettei se kaasupoljin lisää kulutusta?
Meinaan että sitä soppaa menee suuttimista yllättävän paljon kiihdytellessä. Perässä tuleva usva on välillä naurettavan paksua :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Ettei se kaasupoljin lisää kulutusta?
Meinaan että sitä soppaa menee suuttimista yllättävän paljon kiihdytellessä. Perässä tuleva usva on välillä naurettavan paksua :D

Kyllähän se lisää joo  ;D

Loppujen lopuks ajelen oikeesti suht. rauhallisesti  ::)
Mut on se välillä kiva kurittaa tuota kutosta  S*  mutta maltilla tottakai, tähän väliin nimittäin ei mahtuisi mikään kansi remppa  :D

Mutta jos joku tietää, niin saa ehdotella tähän tulppia jotka soveltuu hyvin viinan kanssa!  :nälkä:
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Samoissa kulutuslukemissa meidän molemmat 960 pyörii, toinen vei abaut litraa enemmän ennen kansirempan, en tiedä miks.

Hyvin onnistuu ajaminen re85:lla eikö

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Välissä on ollut lämpöisempiä kelejä niin on päässyt oikein kuivalla asfaltilla kiihdyttelemään ja kyllä tuo jokseenkin paremmin kiihtyy tuolla viinalla kuin bensalla. esim. 50km/h- 130km/h kun kiihdyttää täydellä kaasulla, niin eron kyllä huomaa selvästi et on ripeämpi.

Tuossa katsellut ja ettiny  virtaavampia pakosarjoja millä saisi oikeasti tuota potkua lisää, kuulemma E36 M3 pakosarjoilla tulisi selvästi vääntöä lisää joka olisi ihan tervetullutta
Joo, kyllä sen eron pitäisi huomata ihan penkillä kun painaa paikoiltaan kaasun pohjaan (D vaihde päällä..).
E98 bensalla (tai E85:lla ja vakio suuttimilla) ei tunnu kiihtyvän mihinkään , mut samojen muutoksien jälkeen huomaa selvästi että painuu penkkiin vähän.. ja toki kellokin on samaa mieltä "persdynon" kanssa.

S50B30/32 pakosarjoilla saa koko kierrosalueelle (1,000-6,200rpm.. mikä nyt tarkalleen rajoitin onkaan) lisää voimaa, ja äänetkin muuttuu paljon miellyttävimmiksi 3" putkiston kanssa. Tekee vaan primäärien kanssa saman mittaiset sekundääri putket ja loivalla kulmalla (12-15°) kollektorin (eli Y -haaran putkien tulokulma).. ja jos haluaa, niin merge kollektorin tekee suoraan (ts. kartio, siihenkin löytyy omat mitoitustapansa.. sanotaan nyt vaikka 180-200mm pituus 50->76mm ja siitä jatkaa loppuputkeksi).
 Halutessaan jaksaa vetää suoralla vaihteella (M90:llä 4. vaihde) ja 3.73 perävälityksellä jopa 500rpm kierroksilla jyrkänkin mäen ylös, ja kyllä, jaksaa lähteä vetämään mukisematta kun painaa kaasua. :D

Nokkapyöriä säätämällä myöhäisemmälle saa toki kadotettua voimaa pienemmiltä kierroksilta.. ja sitten saa vastineeksi enemmän voimaa korkeammille kierroksilla. Sillä reilun 6,000rpm kierrosrajoittimella siitä ei tosin paljoa iloa ole. :buck2:
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Mulla nokat on niin alavääntöiseksi säädettynä kuin mahdollista. Fastdohc voisi tilailla jonkun bemarin rosterisarjan ja sovittaa sen niin jatkan matkimista :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Samoissa kulutuslukemissa meidän molemmat 960 pyörii, toinen vei abaut litraa enemmän ennen kansirempan, en tiedä miks.

Hyvin onnistuu ajaminen re85:lla eikö

No hyvä kuulla et kulutuslukemat pyörii "ok" lukemissa  :)
Ja hienosti tosiaan menee E85:lla ei mitään murheita ja on pirteämpi, olen erittäin tyytyväinen tähän tällähetkellä  O0

S50B30/32 pakosarjoilla saa koko kierrosalueelle (1,000-6,200rpm.. mikä nyt tarkalleen rajoitin onkaan) lisää voimaa, ja äänetkin muuttuu paljon miellyttävimmiksi 3" putkiston kanssa. Tekee vaan primäärien kanssa saman mittaiset sekundääri putket ja loivalla kulmalla (12-15°) kollektorin (eli Y -haaran putkien tulokulma).. ja jos haluaa, niin merge kollektorin tekee suoraan (ts. kartio, siihenkin löytyy omat mitoitustapansa.. sanotaan nyt vaikka 180-200mm pituus 50->76mm ja siitä jatkaa loppuputkeksi).
 Halutessaan jaksaa vetää suoralla vaihteella (M90:llä 4. vaihde) ja 3.73 perävälityksellä jopa 500rpm kierroksilla jyrkänkin mäen ylös, ja kyllä, jaksaa lähteä vetämään mukisematta kun painaa kaasua. :D

Nokkapyöriä säätämällä myöhäisemmälle saa toki kadotettua voimaa pienemmiltä kierroksilta.. ja sitten saa vastineeksi enemmän voimaa korkeammille kierroksilla. Sillä reilun 6,000rpm kierrosrajoittimella siitä ei tosin paljoa iloa ole. :buck2:

Kiitoksia taas vinkeistä  O0
Täytyypi mennä ensikuun alussa tampereen rautasoinille hakemaan vähän savuhormia ja AGAlta hakemassa lisää kaasua ja tehdä tallissa taikoja  ::)

Mulla nokat on niin alavääntöiseksi säädettynä kuin mahdollista. Fastdohc voisi tilailla jonkun bemarin rosterisarjan ja sovittaa sen niin jatkan matkimista :D

Juu selvä, mää tilailen heti kun joku sopivan hintainen sarja tulee vastaan  ;) (voi olla, että saa vähän aikaa etsiä  :-\  )
Tai sitten jos sais erittäin hyvät ohjeet putkien koosta ja paksuuksista kuvien kanssa niin miksei sitä itsekkin vääntelisi sarjat.
Tuli mieleen, et eks nimimerkki: Rusakko ole näiden pakosarjojen amatimies ??? olen vaan kuullut et on tehnyt muutamalle sarjoja ja asuisi suht. lähellä meikäläistä. Täytyypi kysyä  :)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Nyt mielipiteitä kiitos!

Auton mukana tuli tuollaiset 17" vanteet ja leveyttä 7,5".

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Itsellä on jo kumit hommattuna (225.50) ja nyt aloin miettimään asiaa:

Sopiikohan nuo ulkonäöllisesti tuohon autoon vai pitäisikö keksiä jotkut muut vanteet alle?
Nyt voi antaa oman mielipiteensä :) .
Itse olen kahdenvaiheilla ja täytyy joku kerta sovitella alle et miltä näyttää  :P

Tuossa aikani kuluksi eilen hioin vanteet kunnolla ja päätin maalata nämä kokeeksi, jos vaikka ulkonäkö parantuisi  ::) , sillä nyt ei kyllä budjetti anna moneen kuukauteen hankkia mitään vanteita, kun muuta rahan reikää ja tuo prokkiskin pitäisi saada eteenpäin, joten jätetään uusien vanteiden hommaaminen toiseen vuoteen.
Kuvaa en siinä eilen muistanut ottaa, mutta vedin amazonin/P1800 värikartasta löytyvän harmaan päälle ja muuttu kyllä kebabeista hivenen siedettävämmäksi  ;D
Vedin sen takia tuon värin, sillä sattui löytymään kaapista runsaasti, kun jäi viime vuodelta ylitte kun maalasin äRRän levipeltejä.
Volvon "siniset" keskikupit kun viä nappaa kiinni ja laitattaa kumit päälle, niin eiköhän niillä 2017 kesän ajele  8)

Lakkasin tottakai myös ne ja laittelen kuvaa sitten kun olen ne keskiöt ensin hommannu  :)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Siellä olis yks peltipakosarja, kun satuin bongaamaan (varmaan kiinalaatua, mut eipä tuo mitään meinaa).
https://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/2384928

Jos ei viitsi etsiä juuri EURO S50B30/32 pakosarjaa (alkuperäistä siis), joka olisi toki paras vaihtoehto.
Niiden hinnat kun on välillä mitä on.. 200-500€ (Suomessa), Saksan Ebayssa hinnat vielä pahempia.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

 

Samppasport  Futurez