Ateho  Elekma

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179093 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #180 : 24.02.2011, 22:28:37 »
misabit löytyy imusarjan ja kaasarien välistä..  :) 

ei ole tullut autolle mitään tehtyä hetkeen kun tuli hommattua tuo toinen auto jota piti hiukan laitella..

huomenna vois jotain yrittää saada aikaseksi eli huomisen ohjelmaa

-muokata ahtoputkea joka tulee painekotelolle ( ettei täristä kaasareita ) pätkiminen voi johtua myös siintä..
-vaihtaa konkka
-tulpanjohdot vaihtoon ( kurkata myös tulppien väri )
-etsiä imuvuotoja ? 
-putsata kunnolla puolan liittimet
-vetää uudet piuhat puolalle ja puolalta eteenpäin
-varmistaa moottorin johtosarjan toimivuus
-tutkia kaikki mahdollinen käyntiin vaikuttava

-jos saan kuntoon ni polttaa yksi pari renkaita puhki :2funny: 
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #181 : 25.02.2011, 07:13:52 »
-jos saan kuntoon ni polttaa yksi pari renkaita puhki :2funny:

Tästä sitten kunnon video... ;)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #182 : 25.02.2011, 18:26:57 »
Kun kaasareita tsekkasit, niin olihan kaikki hajottajien kiinnnitysruuvit tallella, ettei siellä joku pyöri, ku puolukka perseessä?

Ja toi kärkisytkä osaa olla aika hassu. Kolme vuotta ajoin Tojotan 2T koneella kilpaa ihan orkkis kärkisytyllä ja nätisti laulo. Sit vaan kerran Laukaan sprintissä loppu meno. Välillä kävi, välillä ei, teki kaikki maholliset temput. Osaa vaihoin laidasta laitaan ja ei  kun ei. Sitten kahta eri jakajaa ja B21E koneen kanssa palvellutta Boschin ohjainta yhistämällä käretön sytty ja avot kun tuli veto takas.

Ei varmaan olis tuhmempi eikä kalliskaan laittaa ihan perus käretön. Ja sitten jatkossa jakaja jumiin ja vaikka MSD 6AL-2 Programmable. 8)
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #183 : 25.02.2011, 23:14:45 »
Kun kaasareita tsekkasit, niin olihan kaikki hajottajien kiinnnitysruuvit tallella, ettei siellä joku pyöri, ku puolukka perseessä?

Ja toi kärkisytkä osaa olla aika hassu. Kolme vuotta ajoin Tojotan 2T koneella kilpaa ihan orkkis kärkisytyllä ja nätisti laulo. Sit vaan kerran Laukaan sprintissä loppu meno. Välillä kävi, välillä ei, teki kaikki maholliset temput. Osaa vaihoin laidasta laitaan ja ei  kun ei. Sitten kahta eri jakajaa ja B21E koneen kanssa palvellutta Boschin ohjainta yhistämällä käretön sytty ja avot kun tuli veto takas.

Ei varmaan olis tuhmempi eikä kalliskaan laittaa ihan perus käretön. Ja sitten jatkossa jakaja jumiin ja vaikka MSD 6AL-2 Programmable. 8)


Ei tullut kuntoon.. potskii ja pötskii vaan ja välillä kulkee.. antaa yhden vedon ottaa ennen kuin käy röplöttää :-[

elikkä vaihdoin konkan sekä tulpanjohdot, putsasin puolan liittimet ja vedin puolalle uuden päävirran kun sinne ei tullut kuin 10,39v nyt tuli käynnissä 13,68v  :) 

irrotin myös sytytystulpat jotka oli aivan märät ja mustat?  :o  voiskohan fuskata neulaventtiilit? ne on ainoot mitä kaasareihin ei ole vaihdettu uusiin.. kun olivat ehjät kiinnilaittohetkellä.. pitää uusia huomenna  :)

kävin huuattamassa tätä 6 tiellä ni välillä anto vetää reilusti urku auki sit välillä puutu ihan pintakaasulle ja pöpötti vaan putkessa liekki ja bensa haisee ( vahvasti kaasarien tulvimisen oireita )  sen jälkeen tarkastin vielä että sytkä toimii oikein ja toimihan se näillä pienillä sytkäosien vaihdolla onneksi sai nuo kipinän pätkimiset pois  :) 

ja oli kyllä hajottajat kiinni  :) täytyy vielä tarkastaa kuitenniin huomenis..


hei ja mikäs se tällänen sytty on? MSD 6AL-2 Programmable. 8)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #184 : 25.02.2011, 23:22:28 »
en jaksanut lukea koko viesti ketjua nii kysyisin vaa onko minkä kokoiset neula venttiilit?
onko kumikärkiset vai metalli kärkiset?
ongelmat viittaa mun mielestä bensapintoihin...

edit. nämä oli näköjää edellisellä sivulla käsitelty. anteeksi.

mikä b-p säädin sulla on?
« Viimeksi muokattu: 25.02.2011, 23:47:18 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #185 : 25.02.2011, 23:33:21 »
en jaksanut lukea koko viesti ketjua nii kysyisin vaa onko minkä kokoiset neula venttiilit?
onko kumikärkiset vai metalli kärkiset?
ongelmat viittaa mun mielestä bensapintoihin...

225 kumikärkiset  ja on tähän saakka toimineet mainiosti, bensanpinnatkin säädin uudelleen.
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #186 : 25.02.2011, 23:48:41 »
mille korkeudelle säädät bensa pinnat?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #187 : 25.02.2011, 23:52:15 »
mille korkeudelle säädät bensa pinnat?


nyt en kyllä muista yhtään mihin tuli laitettua kun kaveri sääti ne sillä aikaa kun minä tein muuta mutta tais olla silleen et kohokammioin kannesta 7mm tai jotain sinneppäi en muista juuri nyt  ::) 

mikäs on sinun mielipide mihin ne pitäs säätää?

aikasemmilla säädöillä oli suht koht samassa kun nyt ja pelas hyvin 3000km..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #188 : 26.02.2011, 00:14:46 »
mulla on imusarjassa vika ku ei kaasarit ole vaakassa niin paha verrata oikeen mihinkään.
pikkusen kallistaa kaasarit koneeseen päin niin tuntuu että kurvista kun aukasee kaasun niin loppuu eväs ja käy hetken laihalla... varsinki vasemmalle olevan mutkan jälkeen.
en muista tarkkaan pintoja missä ne nyt on.
muutenki se mun imusarja on vähä sieltä syvältä kotosin.
nyt tosiaan pitää käyttää kone auki ku hävis yhestä pytystä puristukset.
luulen montaa polttoaine puolelta tulevaa vikaa syylliseksi kone rikkoon mutta aukaisemalla kaikki selviää.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #189 : 26.02.2011, 00:17:06 »
pitää alkaa seuraan tätä projektia ;)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #190 : 26.02.2011, 00:23:09 »
vai että kaasarimiehiä sielläkin  ;)  joku muukin jaksaa näiden kanssa vielä pelata  :)  onko turbolla vai ilman?

niin miulla pitää olla lorttojen kanssa melko paljon ennakkoa että toimii kunnolla! 

miulla on hiipakan imusarja mitä on lyhennetty 5cm.. 

huomenna lisää yrityksiä ja tyrityksiä.. neulaventtiilit vaihtoon ainakin.

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #191 : 26.02.2011, 00:33:10 »
joo kaasari koneella mennään.
ei vielä ole kokemusta ku noin 4vuotta lorttojen kans...
tarkistappa varsin onko ne kaasarit vaakassa, vaikuttaa rata ajossa aika paljon kun aina kaarteesta lähdössä on pinnat kohdallaan.
kyllä nuo kumi kärkiset pitäs toimia iha ok mutta sama kokeilla muitaki venoja.
vapari tuo mulla on ja toiminut noi kolme kierrosta kahteen vuoteen...
vähä elämä on... no jos sillä taas viikon päästä pääsis ajamaan...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #192 : 26.02.2011, 01:08:22 »
piti sitte kaivaa keittiön kaapista käyttämätön lortto pöydälle ja alkaa mittaan.
sulla on 7mm kannesta pensa pinta?
mitä tutkailin tuota kaasaria niin tk suuttimet hukkuu bensaan ja sekoittaa keskikierroksilla seoksia noin korkeilla pinnoilla...
jos oon väärässä viisaammat korjatkoon...
huomenna vois kattoa mitkä mulla on nyt ollu tuossa vaparissa...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #193 : 26.02.2011, 10:12:01 »
Oletko kokeillut muuttaa tulpan kärkiväliä?

Tein tässä jokkisautoon uuden pakoputkiston ja käynti sekos sen jälkeen totaalisesti. Vika poistu kun pienensi kärkiväliä. Ei suostunu kiertään kuin 5500 ja alko rötään, niin prkleesti. Sytkää aikaistamalla tilanne vähän parani, mut tosiaan vika oli lopulta tulpan kärkivälissä. Tuli kans haettua aluks ilmavuotoo ja purettua jakajaa sekä vaihdettua sytkän osat ennen kuin vika löyty  8)

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #194 : 26.02.2011, 11:22:19 »
piti sitte kaivaa keittiön kaapista käyttämätön lortto pöydälle ja alkaa mittaan.
sulla on 7mm kannesta pensa pinta?
mitä tutkailin tuota kaasaria niin tk suuttimet hukkuu bensaan ja sekoittaa keskikierroksilla seoksia noin korkeilla pinnoilla...
jos oon väärässä viisaammat korjatkoon...
huomenna vois kattoa mitkä mulla on nyt ollu tuossa vaparissa...


en ole ihan varma oliko se 7mm vai enemmän minkä verran oli koho/kansi  tarkistan asian tänään..

pitäskö laittaa sit 8mm 9mm?? ::) tää tosiaan kuulostaaki sille että hukkuu bensaan..  kylmänä eka veto ok, kaikki muut rötää.. ihan pintakaasu rötää pahiten keskivaihe rötää vähiten ja sit ku mennään melkein lisäilmoilla ni ei anna enää ottaa kierroksia..

mut tässä oli vielä tätä ennen tuo syttyvikakin ku löi kipinää vielä miten sattuu ni tuo hirmune määrä bensaa jytki aika kivasti putkessa

pakokaasutesterin mukaan tulee vain harmittomat  HC 6700 ja CO: ssa loppuki asteikko kesken O2 4% ja oisko lambda ollu jossain 90 siis laskennallinen lambda..

EDIT: tulpan kärkiväliä en ole vielä kokeillut muuttaa  :)  näytti pienelle nytkin uusissa tulpissa
« Viimeksi muokattu: 26.02.2011, 11:24:16 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo