Autoracing  KL-varaosat

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179095 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #195 : 26.02.2011, 17:18:15 »

nyt en kyllä muista yhtään mihin tuli laitettua kun kaveri sääti ne sillä aikaa kun minä tein muuta mutta tais olla silleen et kohokammioin kannesta 7mm tai jotain sinneppäi en muista juuri nyt  ::) 

mikäs on sinun mielipide mihin ne pitäs säätää?

aikasemmilla säädöillä oli suht koht samassa kun nyt ja pelas hyvin 3000km..

Säätäkää ne bensapinnat oikeisiin arvoihin. ;)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #196 : 26.02.2011, 18:26:20 »
Säätäkää ne bensapinnat oikeisiin arvoihin. ;)
ja ne arvot on?

sen osaan varmaksi sanoa että mulla oli liian alhaalla.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #197 : 26.02.2011, 22:35:12 »
Muistaakseni lorttokirja antaa arvoksi 14mm kohon kärjestä mitattuna, tiiviste asennettuna. Tästä olen melko varma, mutta ihan en päätäni pantiksi laita, kun se on kaverin kirja, mistä on tullut opiskeltua, eikä oo nyt tässä käsillä. Freetechnics varmaan osaa kyllä auttaa tässä. Ja tosiaan ne kohot tuntuu noissa olevan aika kulutustavaraa. Onkohan tähän mennessä iteltä menny kolme kappaletta neljään vuoteen. Ja osia kannattaa kysellä myös Mopo-Sportilta. Esim. DHLA:n kansi on siellä vähän helkkaristi halvempi. Jos nyt oikein muistan.

Se sytkä --> http://www.msdignition.com/Products/Ignitions/6530_-_MSD_Digital_Programmable_6AL-2.aspx

Summitilla huokeampi.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #198 : 27.02.2011, 00:17:59 »
nyt katto työkaveri bensanpintoja väitti että paras pinta lorttoihin on koho melkein 90 asteen kulmassa kanteen nähden pikkusen siintä yli ( on ajanut useita vuosia jokkista )  mutta niin ne olikin säädetty..

irroitin tänään vanhat neulavenat, toisen perässä roikkui joku ihme sihti joka oli täynnä sontaa ja itse venan välissäkin oli jotain kumipurua hiukan..

laitoin uudet neulaventtiilit ja läksin koeajolle ei enää rötännyt ainakaan niin paljoa.. kunnolla en päässyt testaamaan kun perä irtosi aina tiestä kun vähän enemmän vedätti.. ja aina kun rupes ahtamaan ni jäi omituisesti kaasu päälle  :o

sit sain viimein hiukan enemmän pitoja ja ahtoa about 0,6bar jonka jälkeen jysähti putkessa aivan mielettömän kovaa tuntu et tulee pohjasta läpi ja penkka senkun välähti ja äänet muuttu tosi kovaksi , sit pysähdyin ja näin auton alla turvonneen ja kauttaaltaan revenneen raptor vaimentimen  :2funny:

mutta toimii paremmin nyt  :) ei puudu enää.. mutta ei vielä yhtä hyvin pelitä niinkuin aikasemmin..


EDIT: voitko vielä varmistaa tuon p.pinnan säädön 14mm??  :) kiitoksia jo etukäteen..
« Viimeksi muokattu: 27.02.2011, 00:24:27 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #199 : 27.02.2011, 02:58:48 »
Dell`Orto DHLAn Pa pinta tarkistetaan kaasuttimen kansi pystyasennossa niin että kohon liuska juuri koskettaa neulaventtiiliä, mutta ei paina sitä. Mitta kohon alasivusta kaasuttimen kanteen on tällöin oltava 14,5mm-15mm tiiviste ml..

Kiva että on alkanut toimimaan paremmin, olisit kyllä päässyt vähemmällä jos olisit heti käynyt kaasuttimet täydellisesti läpi, eli purkanut ne osiin, puhdistanut , säätänyt ja tarkastanut ja uusinut tarvittavat osat.

Sinuna tilaisin Heikolan Mikalta DHLA Turbon Täydellisen huoltosarjan, tarvitset sitä kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. Sen kun asentaa puhdistettuihin kaasuttimiin paikoilleen ja säätää ne sitten niin toimii taas moitteetta, jollei kaasuttimissa ole runkovaurioita.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2011, 03:03:19 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #200 : 27.02.2011, 11:14:42 »
15mm kohon kärjestä tiivisteen pintaan.(DHLA)

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #201 : 27.02.2011, 11:27:11 »
nyt katto työkaveri bensanpintoja väitti että paras pinta lorttoihin on koho melkein 90 asteen kulmassa kanteen nähden pikkusen siintä yli ( on ajanut useita vuosia jokkista )  mutta niin ne olikin säädetty..

irroitin tänään vanhat neulavenat, toisen perässä roikkui joku ihme sihti joka oli täynnä sontaa ja itse venan välissäkin oli jotain kumipurua hiukan..

laitoin uudet neulaventtiilit ja läksin koeajolle ei enää rötännyt ainakaan niin paljoa.. kunnolla en päässyt testaamaan kun perä irtosi aina tiestä kun vähän enemmän vedätti.. ja aina kun rupes ahtamaan ni jäi omituisesti kaasu päälle  :o

sit sain viimein hiukan enemmän pitoja ja ahtoa about 0,6bar jonka jälkeen jysähti putkessa aivan mielettömän kovaa tuntu et tulee pohjasta läpi ja penkka senkun välähti ja äänet muuttu tosi kovaksi , sit pysähdyin ja näin auton alla turvonneen ja kauttaaltaan revenneen raptor vaimentimen  :2funny:

mutta toimii paremmin nyt  :) ei puudu enää.. mutta ei vielä yhtä hyvin pelitä niinkuin aikasemmin..


EDIT: voitko vielä varmistaa tuon p.pinnan säädön 14mm??  :) kiitoksia jo etukäteen..


Niin "jokkismiehillä olen nähnyt painotettuja kohoja ym, että saavat lisää bensaa, ettei tarvitsisi suuttimia porailla ja tinata , eikä vaihtaa neulaventtiiliä. Unohda moiset viritelmät, ei toimi katuautossa.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #202 : 27.02.2011, 13:35:04 »
Dell`Orto DHLAn Pa pinta tarkistetaan kaasuttimen kansi pystyasennossa niin että kohon liuska juuri koskettaa neulaventtiiliä, mutta ei paina sitä. Mitta kohon alasivusta kaasuttimen kanteen on tällöin oltava 14,5mm-15mm tiiviste ml..

Kiva että on alkanut toimimaan paremmin, olisit kyllä päässyt vähemmällä jos olisit heti käynyt kaasuttimet täydellisesti läpi, eli purkanut ne osiin, puhdistanut , säätänyt ja tarkastanut ja uusinut tarvittavat osat.

Sinuna tilaisin Heikolan Mikalta DHLA Turbon Täydellisen huoltosarjan, tarvitset sitä kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. Sen kun asentaa puhdistettuihin kaasuttimiin paikoilleen ja säätää ne sitten niin toimii taas moitteetta, jollei kaasuttimissa ole runkovaurioita.


Erittäin paljon kiitoksia  :)  en meinannutkaan näihin mitään ylimääräisiä ruveta virittelemään vaan ihan alkuperäisinä pysyvät..  pitää soitella mikalle kunhan tässä nyt sais vähän rahaa..

mutta en ymmärrä miksi tää rähäyttelee putkessa näin mielettömän kovaa.. onneksi se loppui melkein kokonaan kun vaihto ehjät johot, konkan, kärjet, tulpat..

ei ole kaasuttimissa onneksi runkovaurioita ne on muutenkin pirun hyvässä kunnossa  :)  rungoltaan tiivisteet tietty ajettu jonkun verran mutta ei juurikaan vuotoja.
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #203 : 28.02.2011, 00:31:44 »
joo.
hyvä tietää nyt nuo pensa pinnat.
oli mulla tosiaan liian alhaalla ja männärenkaat näky kun irrotin kannen...

pienestä se on kiinni ku uusin moottorin tukikumet nii kone on vähä eri asennossa ku aiemmin nii nyt suli männät...
b-p:t on ollu liian alhaalla ja näin ollen hävisin voimassa ja sain koneen rikki.

mulla oli noin 35mm kannesta b-p parin viikon seisonnan jälkeen. tiiä sitte paljonko oli jo haihtunut?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #204 : 28.02.2011, 17:31:41 »
voi hemmettiläinen harmittaa ihan siun puolesta :(  onneks miulla ei oo päässy käymään mitään tuollaista  ??? 

pitää tässä joku ilta irrottaa ja putsata kaasarit kauttaaltaan sekä saatää bensapinta kohdalleen.. hittokun se pakoputkikin on nyt entinen   :D 
« Viimeksi muokattu: 28.02.2011, 17:39:43 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #205 : 28.02.2011, 19:00:25 »
no tämän talven jäärata hommat oli sitte kolme kierrosta ja kone.
nyt tosiaan muutto eessä nii ei oo aikaa laittaa autoa kuntoon...

mukava seurata miten saat turbona toimiin sun projektin ;)
samallainen projekti pitää jossain vaiheessa tehä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #206 : 28.02.2011, 21:32:50 »
no tämän talven jäärata hommat oli sitte kolme kierrosta ja kone.
nyt tosiaan muutto eessä nii ei oo aikaa laittaa autoa kuntoon...

mukava seurata miten saat turbona toimiin sun projektin ;)
samallainen projekti pitää jossain vaiheessa tehä.

Suosittelen kyllä turboa lorttojen kamuksi  ;) on melko alavireinen isollakin puhaltimella niinkuin miulla  :) mutta sit ihan yläältä tulee vasta ne  :2funny: repivät tehot

miulla tosiaan pelas n. 3kk ja rapiat 3000km  tosi hyvin ei ollu mitään muuta ongelmaa kuin huohotin jääty yhessä vaiheessa ja sen jälkeen meni sit painekotelon tiiviste josta nää ongelmat alko  >:(

pitäs löytää joku kuka tekis miulle kokonaan uuden painekotelon vähän vahvemmasta tavarasta mittojen mukaan  :hello:

itse kun en osaa alumiinia oikein työstää eikä ole siihen tarvittavia laitteitakaan.. ( tuo nykyinen kotelo on vissiin 1mm alumiinista ja vääntelehtii melko kivasti)

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #207 : 28.02.2011, 22:07:30 »
mulla oli teräksinen paine kotelo mutta leikkasin sen auki että sain passaamaan imurarjan kans yhteen.
kaasareihin pultattava laippa muistaakseni 3.5mm ja muu kotelo 2.5mm.
paljon tehoon ja kulutukseen vaikuttaa kiihytys suppiloiden mallit...
ainaki ilman suppiloita meni ihan sikana pensaa eikä ollu voimaa...
no sitte tein hitsipillillä ja vasaralla  noi 6cm pitkät suppilot nii tuntu tulevan voimaa lisää ja kulutus tippu huomattavasti.
nyt on ollu sitte prässillä puristetut noin 4cm suppilot joilla on ollu huomattavasti kierros herkempi.
tietenki kaikkia muitaki juttuja on muuttunu.
mutta ahtopaine koteloon pitää laittaa suppilot ja arvelisin tuon 4cm olevan aika hyvä mitta...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #208 : 28.02.2011, 22:14:43 »
mulla oli teräksinen paine kotelo mutta leikkasin sen auki että sain passaamaan imurarjan kans yhteen.
kaasareihin pultattava laippa muistaakseni 3.5mm ja muu kotelo 2.5mm.
paljon tehoon ja kulutukseen vaikuttaa kiihytys suppiloiden mallit...
ainaki ilman suppiloita meni ihan sikana pensaa eikä ollu voimaa...
no sitte tein hitsipillillä ja vasaralla  noi 6cm pitkät suppilot nii tuntu tulevan voimaa lisää ja kulutus tippu huomattavasti.
nyt on ollu sitte prässillä puristetut noin 4cm suppilot joilla on ollu huomattavasti kierros herkempi.
tietenki kaikkia muitaki juttuja on muuttunu.
mutta ahtopaine koteloon pitää laittaa suppilot ja arvelisin tuon 4cm olevan aika hyvä mitta...


ai tuota en tiennytkään, ei miulla siellä mitään suppiloita ole  eikä puhunu freetechnicsilläkään mitää suppiloista kun kyselin painekotelon mitoista.. sano vaan et tee tiivis ja niin iso kun mahtuu olemaan ja tilavuutta on parempi olla liikaa ku liian vähän  ::)  ei miulla viel kyllä pensaakaan kun 17-20l satasella, jos oikein hissuttaa ni 15l / 100km meni  :)  eikä tuo tuhnukaan tainnu olla  :D  jakso lankata sentäs vielä 3 vaihteella lukkoperällä ja 4 meni sit kytkin.. en oo vielä kerennyt tuota kunnon kytkintäkään asentaa..

onko siulla siis se kotelo kuitenkin vielä tallella? voishan sen hitsata takas yhteen?  :P


Edit: pitäskö jatkaa yv??  :)  tämä alkaa jo menee off topic..
« Viimeksi muokattu: 28.02.2011, 22:17:16 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #209 : 28.02.2011, 22:18:38 »
joo on tallella kaikki tarvittavat metalli kappaleet.
aukastuna näyttää tältä. ;)



ei vaan sovi olemaan paikalla tuon malisen jarrutehostajan kans.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2011, 22:22:03 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

 

Autoracing  KL-varaosat