Samppasport  Futurez

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179094 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #210 : 28.02.2011, 22:24:34 »
hyvältähän se näyttää  8)  meinasitko luopua koko painekotelopalapelin osista vai?  voisin olla kiinnostunut..

tuo oma alukotelo saa lähteä, on nimittäin pullistunut ja vääntänyt kiinnityspinnankin aivan solmuun mikä tulee kaasareita vasten, ei onneksi vielä falskaa kiitos paksun kumitiivisteen  :)

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #211 : 28.02.2011, 22:38:39 »
voin kyllä luopua noista kun seuraavana tulee isompi imu venttiili nii pitää myös hommata isommat kaasarit. ;)

yks mutta on matkassa, ei ole minkäälaista käsitystä että missä on loput palaset.
kotelossa oli lisä suuttimille paikat ja paineen mittaus lähtöjä ja lämpöanturin paikka.
eli täys kotelo siihen asti minne noilla kaasareilla voi päästä...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #212 : 28.02.2011, 22:44:13 »
voin kyllä luopua noista kun seuraavana tulee isompi imu venttiili nii pitää myös hommata isommat kaasarit. ;)

yks mutta on matkassa, ei ole minkäälaista käsitystä että missä on loput palaset.
kotelossa oli lisä suuttimille paikat ja paineen mittaus lähtöjä ja lämpöanturin paikka.
eli täys kotelo siihen asti minne noilla kaasareilla voi päästä...

ilmottelehan kunhan löydät puuttuvat palaset  :) 
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #213 : 28.02.2011, 22:51:08 »
ois mulla tuossa alumiininen paine kotelo kans jouten.
kaasrin laippa 10mm peltiä ja oliko kolme painemittaus lähtöä passaa molemmille jarrutehostajille.
mutta suppiloita ei ole. :'(
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #215 : 02.03.2011, 20:58:22 »
bensanpinnat säädetty 15mm kansi / koho   pitäen kantta pystyasennossa siten että kohot juuri tavoittavat neulaventtiiliin..

bensanpinnat oli 20mm..  :-\

käyntiin.. käynti muuttui hieman. käy suht normaalisti niinkuin ennenkin mitänyt tyhjäkäynti nousi 1200rpm

pintakaasulla toimii ok.. vastaa kaasuun nopeasti.. antaa vedättää n.4000rpm jolloin alkaa röveltää rrrrpppäänmämäkspoks..poks  >:(  puputtaa jännän oloisesti kun alkaa röveltää.. ja ei nosta kierroksia enempää.. sit jos väkisin vetää tuon alueen yli ni saattaa yrittää vetää jonka jälkeen räjäyttelee putkessa tuhoisin seurauksin ( yksi vaimennin räjähti jo )


sit ajelin n. 20km  hävis yks pytty.. onneks vaan tulpanjohto oli jostain syystä irronnut.  ::) 

irrotin myös tulpat 1 sylinteri ( vaalea tulppa? laihakö? )  2 sylinteri ( musta / tumma tulppa ) 3 sylinteri ( musta/ tumma tulppa)  4 sylinteri ( vaalea tulppa laihakö?) 

että sellasta.. varmaankin kaasareihin jää vika.. ??  pitää purkaa ja putsata ne viikonloppuna sekä tarkastaa misabit ja imusatsi.

nyt kaasarigurut vinkeistä olisin hyvin kiitollinen!!  :)  auto on siis toiminut jo kerran näillä kaasareilla ja suuttimilla ym.  :idiot2:
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #216 : 02.03.2011, 23:32:46 »
imusarja vuodolta vaikuttaa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #217 : 02.03.2011, 23:57:45 »
Ja vinokoneeseen ei sitten muuta imusarjantiivistettä kuin orkkis. Tää on tullu kokeiltua jo monta kertaa.. tarvikkeet ei kestä edes vakiokoneessa.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #218 : 03.03.2011, 12:27:44 »
Kun nyt käyt ne kaasuttimet kunnolla läpi ja sitten niiden ilmavuotojen kimppuun. Kun muutit bensanpintaa, niin tottakai tyhjäkäynti nousi  kun se sai enemmän ruokaa. eli kun bensapitaa muutetaan niin kaikki säädöt menevät uusiksi. Muista sitten se kaasuläppien synkan säätö kohdalleen ja mieluimmin niin että ne ovat just eikä melkein.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #219 : 03.03.2011, 18:35:43 »
kiitoksia! soitin tänään freetechnicsille ja mika antoi hieman ohjeita oireiden perusteella.. sanoi että turhaan purat kaasareita kun ovat kerta jo toimineet ja sanoi että vika bensansaannissa elikkä pumppu tai linjat ahistaa.. taikka sitten siinä painekotelossa kun muuhun ei ole koskettu kuin painekoteloon..

mainitsi myös että pienillä imuvuodoillakaan ei ole vaikutusta turbokäytössä yläkierroksille / painealueelle jossa miulla rötää..
sanoi vaan että voi ilmetä tyhjäkäynnin vaappumisena ei muuten.  :)

siispä bensanpainemittari kiinni ja ajelemaan ja kattomaan et paine pysyy halutussa.. aikaisemmin olen katsonut pumpun paineen oli ok sekä ahdoilla että perus. mutta en ole ajanut bp-mittari kiinni.

toinen vaihtoehto on että painekotelo ei jostain syystä paineista kohokammioita?  reijät on auki tarkastettu.


Tuli tänään laitettua pensapainemittari kiinni ja vedettyä mittari sisään että sai ajon aikana seurattua bensapaineita.. pysy normaaliajossa 0,2-0,25bar ja ahtojen mukaan nousi tuosta aina ylöspäin.. eli ei siis vikaa, kuormitin vielä pumppua lutistamalla letkua ni hyvin jakso silti pyöriä.. 

tarkistin myös katkojan kärkivälin ja totesin myös virranjakajan akselissa olevan hiukan välystä.. sit katoin syttyennakon ni oli kummasti noussu 30 asteeseen tyhjäkäynnillä ilman alipaineletkua.. säädin sen takas 15 asteeseen.. ei muutuksia käyntiin.. tyhjäkäyntiä käy edelleen tasaseen ja pintakaasulla menee röveltämättä jossei tule kuormitusta.. jolloin alkaa rötöttää,  jos antaa käydä hetken tyhjää ni saa otettua melkein yhen vedon n.0,6 bar saakka ja yli tuon 4000rpm röpöttävän alueen menee. IHME HOMMA.. kai sieltä pentsiini loppuu, kai? tämä on vähän arvailua kun ei ole seosmittaria, luulin etten tarttee kun meni laskennallisilla osilla alkujaan palikat niin hyvin kohdalleen  :idiot2:  mutta ei tämä voi isosta olla kiinni.  sitä olen kuunnellut että nakuttaako kun rötää ni ei nakuttanut vaikka rövellystä vasten nosti ahdot lähemmäs kiloa..

rötäjää vaan kun kuormittaa ni tasaista rötinää kuin pudottaisi 2 sylinteriä pois käytöstä..  ::) 

haluun saada tän kyllä kuntoon kohta on kesä ja pitäs päästä lennättelee !! :pomo: 

« Viimeksi muokattu: 03.03.2011, 20:53:08 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #220 : 03.03.2011, 21:12:09 »
tarkasta se synkkaus, ja puhista ne kaasarit niinku weberman jo aikaisemmin neuvo. :)
LH&ostrich

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #221 : 03.03.2011, 21:13:56 »
tarkasta se synkkaus, ja puhista ne kaasarit niinku weberman jo aikaisemmin neuvo. :)

näin meinasinkin tehdä viikonloppuna  :) 
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #222 : 04.03.2011, 04:05:46 »
on muuten paljo muuttujia jotka vaikuttaa vaivaan.
laitan puh nro yv:nä nii soitappa iltapäivällä.
eiköhän siihen saada joku tolkku rövellykseen.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #223 : 05.03.2011, 00:25:19 »
kiitoksia volovo miehelle paljon tämän illan tappeluista  :)  ikävä kyllä tulosta ei syntynyt, kaikkea muuta kyllä  :2funny:

on näköjään sama mihin lykkää bensapinnat tänään kokeiltu ihan niin ylhäällä kuin saa ja keskitasossa ja alhaalla.. kaikissa kohdissa sama oire ::)  nyt on paha.   millään / minkään muuttamisella ei ole parantavaa / huonontavaa vaikutusta käytiin.

huomenna puran lortot ja imusarjan irti ja pilkon ne osiin ja pesen..

sen verran tolkkua sain että bensapumpun sammuttaminen ja bensan loppuminen bensatankista pahentavat käyntiä.. jännää.
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #224 : 05.03.2011, 08:45:42 »
Onko tiedossasi ultraääni pesuria? Sillä saa kaasareista täysin puhtaita ja uuden veroisia. ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Elekma  Autoracing