Autodiagnoosi  Carcom Oy

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179093 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #225 : 05.03.2011, 11:50:46 »
Onko tiedossasi ultraääni pesuria? Sillä saa kaasareista täysin puhtaita ja uuden veroisia. ;)

eipä tietääkseni ole  :P
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #226 : 05.03.2011, 13:38:18 »
Kuinkas kaasarien kiinnitys imusarjaan? Onko kumeilla vai jousilla.. tahtoo ne jouset ainaki välillä katkeilla..

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #227 : 05.03.2011, 19:16:38 »
Kuinkas kaasarien kiinnitys imusarjaan? Onko kumeilla vai jousilla.. tahtoo ne jouset ainaki välillä katkeilla..

kaasarien kiinnitys misabeilla ja pulteilla joissa kanssa kumityynyt..

tuli tänään purettua kaasarit irti koneesta ja leväytettyä imusarja ja painekotelo irti.. imusarja sai vähän lisää hitsiä kun yksi kohta oli puhki..

kaasarit purin aivan atomeiksi ja putsasin joka ikisen röörin..  kaasareissa oli sisäkurkut löysällä heiluivat hieman ( 1-1,5mm )

kaiken laitoin ohjearvoihin..   kaikki romut takasi nippuun ja ajamaan..  SAMA VIKA JATKUU vieläkin  >:(

nyt alkaa hermot mennä.. en keksi enää missä voisi olla vikaa.. vaikuttaa ettei saisi bensaa mutta kaikki toimii. en ymmärrä.
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #228 : 05.03.2011, 19:18:14 »
Puola?

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #229 : 05.03.2011, 19:23:48 »
Puola?


ei toiminut uudellakaan puolalla, se tuskin oli rikki  :(  pitää kokeilla varm. vuoksi vielä toista b-pumppua.. jossei tuossa riitä tuotto.. paine kyllä pysyy.  en kyllä jaksa hetkeen autoon koskea sen verran ottaa tällä hetkellä aivoon.. 7 tuntia putkeen äsken pelkkiä kaasareita putsailin.. 

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #230 : 05.03.2011, 20:10:49 »
noin isoilla suuttimilla voi tulpat mennä nopeaan pilalle.
itellä sattunu sillain että tallista ulos ajamisen aikana pimeni tulpat.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #231 : 06.03.2011, 00:45:46 »
noin isoilla suuttimilla voi tulpat mennä nopeaan pilalle.
itellä sattunu sillain että tallista ulos ajamisen aikana pimeni tulpat.

juujuu.. miulla ei oo ikinä pimentyny nyt oon kyllä varm. vuoksi kaksi kertaa vaihtanu tulpat..

ja ne suuttimet oli:

-tyhjäkäynnit 58
-pääsuuttimet 170
-lisäilmat 140
-seosputket 13
-kurkut 34
-neulaventtiilit 225



ja noilla toimi aikasemmin mainiosti :)

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #232 : 06.03.2011, 13:49:26 »
oletko synkannu kaasarit kunnollisella mittarilla? onko kaikki imuvuodot tutkittu?  ja sitten, oletko kahtonu ettei ole jako hypänny? jonkinasteista rötäämistä tuli itelle kun jako hyppäsi b230ft koneesta, kaksi hammasta siirty kesken ajon ja muuttu aika vinkeäksi..
LH&ostrich

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #233 : 06.03.2011, 19:30:30 »
oletko synkannu kaasarit kunnollisella mittarilla? onko kaikki imuvuodot tutkittu?  ja sitten, oletko kahtonu ettei ole jako hypänny? jonkinasteista rötäämistä tuli itelle kun jako hyppäsi b230ft koneesta, kaksi hammasta siirty kesken ajon ja muuttu aika vinkeäksi..

en ole mittarilla, mutta silmämääräisesti niistä pienistä reijistä mistä näkee läppien asennon.. ja jako on tarkastettu ja remmikin uusi  :)  tällä hetkellä vuotaa imusarjan tiiviste 1syl kohdalta mutta eipä taida enää olla isoin murhe sekään.. väitti freetechniksillä ettei pieni imuvuoto merkkaa mitään ahtojen puolella.. sanoi että korkeintaan sotkee tyhjäkäyntiä..

kuitenkin tänään kokeilin toisella b-pumpulla jonka kunnosta en tiedä ::)  ajoin 100m jonka jälkeen löi tulta putkesta ja auto pysähtyi.. avasin konepellin ni paisuntasäiliön välistä tuli vedet ulos ja lohko meni tyhjäksi vedestä ja sit katoin auton lämpömittaria ni oli tapissaan punasella  :(  sinne meni sit kansipahvikin..  pumppailin vähän ylävesiletkua auton käydessä sähköflekti pakkokytkennällä ni sain lämmöt takas puoleenväliin ja ajoin takas hallin hankeen lepäämään..

ei kyllä enää sen jälkeen nostanu lämpöjä eikä kuplinu säiliössä mut varmasti vaurioo tuli..


edit:  tarkastin sen pumpun siinä olikin tuotto pielessä.. kuten tuntus olevan tossa miun uudessakin ei jaksa enää tuottaa ku n.3l / min

aikasemmin oli yli 5l alle min.  paineen pitää kuitenkin. anushan tässä ratkeaa tämän kanssa :2funny: 
« Viimeksi muokattu: 06.03.2011, 19:42:13 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #234 : 06.03.2011, 21:26:42 »
ei ole välttämättä menny kansipahvi, ite olen vinokoneita joskus ajanu nesteittäki ja ei ole pahvi menny :) kyllä se vika löytyy, muuta ku uudella tarmolla ehtimään.
LH&ostrich

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #235 : 06.03.2011, 21:38:17 »
ei ole välttämättä menny kansipahvi, ite olen vinokoneita joskus ajanu nesteittäki ja ei ole pahvi menny :) kyllä se vika löytyy, muuta ku uudella tarmolla ehtimään.

en ole kyllä luovuttamassa ollut missään vaiheessa, sen verran rahaa uponnut tähän  :)  eihän näistä kovin helpolla pahvi mene mutta kun tämä pahvi on vuotanut jo puoli vuotta öljyä ja jäähdytysnestettä ulospäin  :D  ei ole kyllä menoa haitannut..

noh, maanantaina takuuseen uusi bensapumppu ja pitää varmaan tilata yläp. tiivistesarja sekä uusi syttypuola. sit kattoo pahvin tilanteen.. käy ainakin nyt tosi huonosti tyhjää kun meni vähä kuumaks.. johtuu kyllä varmaan vuotavasta imusatsin tiivisteestä.. alko iha yht äkkiä vuotaa kaasareiden putsauksen jälkeen..  johtunee varmaan siitä että tein sen 1mm tiivistepaprusta kun en muuta saanut siihen hätään..

myös jakajan vois purkaa osiin ja kattoo onko siellä kaikki ok.. kun sitäkin on hitsattu ja roplattu että on saatu sopivaksi tarpeisiin..

jännä tuo vika kun rupee röpöttää alipainealueella jo eikä muutu vaikka saa ahtojakin.. ja tulee aina eri tilanteissa esiin.. mm. tasakaasu alle 3000rpm tai sit urku auki 4trpm 

sen oon huomannut että mitä kylmempi kone sitä paremmin toimii  ::)  kuumana rövellys vaan pahenee.. ja tänään kun koitin korkeemmilla bensapaineillakin ni rupes vaa putkessa räjäyttelee..

lisää tutkimista taas joku päivä..  :)


noista suuttimista sen verran et onneks niitä löytyy kotonta säkillinen kaikkia monta eri kokoa jos tämä siihen menee et joutuu niitä muuttelee.. myös seosputkia on pari eri vaihtoehtoo ja tyhjäkäyntejä jne.. sit on myös extra larget pää suuttimet oisko ollu yli 200 set  ja pienet lisäilmat jos soosia haluaa  ;D 

täytyy vaan seuraavaks käydä se sytkä kauttaaltaan läpi vielä kun kuulostaa enemmän että antas väärään aikaan kipinää taikka puuttuis kipinä 2 sylinteristä.. voiphan kansipahvikin tehdä noin lämmetessään nytkö sylkäs vielä vedetkin ulos.. samperin romut sanon minä  :2funny:  silti näitä jaksaa ropata  S*  on se sit mukavaa kun kesällä tulee kylki edellä ;)
« Viimeksi muokattu: 06.03.2011, 22:08:30 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #236 : 06.03.2011, 22:23:01 »

sen oon huomannut että mitä kylmempi kone sitä paremmin toimii  ::)  kuumana rövellys vaan pahenee.. ja tänään kun koitin korkeemmilla bensapaineillakin ni rupes vaa putkessa räjäyttelee..


Mulla menny imusarjantiiviste kaks kertaa ja kummallakin kertaa oireilut alkanu vasta lämpösellä koneella. Kylmänä pelaa kuin mitään vikaa ei olisikaan. Ja kuten jo aiemmin sanoin, niin käytä vain volvolta ostettua tiivistettä. On materiaaliltaankin ihan erilainen kuin tarvike. Poksautteleeko se takas kaasareihin päin? Oireilis sillon laihasta seoksesta..

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #237 : 06.03.2011, 22:46:19 »
Mulla menny imusarjantiiviste kaks kertaa ja kummallakin kertaa oireilut alkanu vasta lämpösellä koneella. Kylmänä pelaa kuin mitään vikaa ei olisikaan. Ja kuten jo aiemmin sanoin, niin käytä vain volvolta ostettua tiivistettä. On materiaaliltaankin ihan erilainen kuin tarvike. Poksautteleeko se takas kaasareihin päin? Oireilis sillon laihasta seoksesta..

tällä hetkellä poksauttelee.. aikaisemmin ei. ja kun vapaalla painaa nopeesti tyhjäkäynniltä kaasun pohjaan ni boooooaa jonka jälkeen poksauttaa imusarjaan.. ajossa ei poksuttele kylmänä vain antaa ottaa vedon 1-2 ja vasta kakkosen lopussa alkaa turraamaan, tasaisesti. jos yrittää liikutella kaasua eri asentoihin ni mitään ei tapahtu.. sit alkaa yhtäkkiä taas kulkea taas vaikka tasaista 80km/h ja jonkun ajan päästä turraa jo tasakaasullakin alipainealueella tyyliin että puuttuis kaksi pyttyä pelistä..  ::)  jos alkaa vedättää turrausta vasten ni lyö tulta putkesta ( kerran räjähti jo vaimennin  :2funny: )

ei anna edes pikku kaasulla ottaa kierroksia ajossa 6000rpm vapaalla ollessa kiertää hyvin pienen rötäyksen huomaa 4000rpm.. ja se booaa äkkiä kaasua painettaessa..


myykää joku hyvä edullinen seosmittari? taikka linkki sivulle mistä saa..

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa niksude`

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #238 : 06.03.2011, 23:53:02 »
Oisit Tommi pirauttanu miulle tuosta seosmittariasiasta tänään !  ;) Mutta Futurezilta saa ainakin Fmi-mittaria. Kyseessä siis tälläinen kampe http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20102008-105722/Products/seos-fmi12

En muista olikohan tuolta Audifoorumin puolelta yksi kaveri, joka teki kyseistä mallia itse samalla toimintaperiaatteella kun tuo mutta melkeen puolet halvemmalla... Hintaa taisi olla 50-60€. Eli siis sama vehje kun tuo linkin takaa löytyvä mutta itsetehty. :o

Mutta en sitten tiedä, kannattaako tuon perusteella ihan käydä seoksia säätämään vai onko sellanen suuntaa antava mittari vaan... Että pitäiskö olla kunnon laajakaista...

Voin etsiä käsiini sen, jos vain kiinnostaa... Pirauta vaikka huomenissa kun töiltäs joudat...  :pomo:

E: Free Technics Oy:lla on ainakin Fmi 1.2 ja 1.4 myynnissä  :P
« Viimeksi muokattu: 06.03.2011, 23:59:13 kirjoittanut niksude` »
Volvo 240 GL b200k "talvi-projekti"
Bmw E39 M5 "käyttöauto"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #239 : 07.03.2011, 00:03:43 »
Suosittelen Laajakaista mittaria tähän laitteeseen. Silloin kun mulla oli modattu LH, niin laajakaista pelasti pelin pariin kertaan.

 

Autoracing  KL-varaosat