RallyBaron  Samppasport

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179085 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa niksude`

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #240 : 07.03.2011, 00:26:49 »
Suosittelen Laajakaista mittaria tähän laitteeseen. Silloin kun mulla oli modattu LH, niin laajakaista pelasti pelin pariin kertaan.

Sitä kyllä itsekin vähän mietiskelin, saas nährä minkä Tomppa tähän keksii...  8)
Futurezilla tais olla sellanen ihan kunnonkin laajakaistapaketti ~300 €eron hinnalla kaupan.
« Viimeksi muokattu: 07.03.2011, 00:28:58 kirjoittanut niksude` »
Volvo 240 GL b200k "talvi-projekti"
Bmw E39 M5 "käyttöauto"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #242 : 07.03.2011, 20:32:42 »
taitaa olla että kallistun laajakaistan puoleen ni näkee tarkalleen seokset  :)  Ois vaan pirun hyvä jos jollain ois myydä sellanen käytetty??   ku on vähän budjetti tiukilla..  :-[ 

sain rikkoutuneen bensapumpun takuuseen :)  ( tuotto romahtanut, paine pitää )

lisäksi laitoin tilaukseen yläpään tiivistesatsin.. eli ei muutakun kansi pois ja tarkasteleen vauriot ja uusilla osilla nippuun.

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #243 : 08.03.2011, 11:27:03 »
noin isoilla suuttimilla voi tulpat mennä nopeaan pilalle.
itellä sattunu sillain että tallista ulos ajamisen aikana pimeni tulpat.

Tulpat on muuten jännä juttu. Ei sitä uskois, miten ronkeleita osaa jotkut moottorit olla niitten suhteen. Esim. meikäläisellä Fordin 1.3 Kent ei toiminu hetkeäkään NGK:lla, vaati Densoa. 1,6 OHC taas tuhoaa Densot heti ja NGK:lla pelaa ihan nätisti. Toitsikan 2T kisakone sanoo NGK:lle jyrkästi ei, pimenee välittömästi. Densolla laulaa muutaman sprintin korkeelta ja kovaa. Että merkin vaihtoakin kannattaa koettaa.

Ja tämä on nyt ehkä typerä kysymys, mutta kun mainitsit sisäkurkuissa olevan 1-1,5mm väljää, niin on kai siellä ne kurkkujen lukkoruuvit tallella? :-\
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #244 : 08.03.2011, 17:01:48 »
Tulpat on muuten jännä juttu. Ei sitä uskois, miten ronkeleita osaa jotkut moottorit olla niitten suhteen. Esim. meikäläisellä Fordin 1.3 Kent ei toiminu hetkeäkään NGK:lla, vaati Densoa. 1,6 OHC taas tuhoaa Densot heti ja NGK:lla pelaa ihan nätisti. Toitsikan 2T kisakone sanoo NGK:lle jyrkästi ei, pimenee välittömästi. Densolla laulaa muutaman sprintin korkeelta ja kovaa. Että merkin vaihtoakin kannattaa koettaa.

Ja tämä on nyt ehkä typerä kysymys, mutta kun mainitsit sisäkurkuissa olevan 1-1,5mm väljää, niin on kai siellä ne kurkkujen lukkoruuvit tallella? :-\


pitääkin koittaa myös jollain muulla merkillä  :)  kokeiltu on jo bosch ja volvo turbo r6 tulpilla..

niin siis sisäkurkuissa oli väljää sen verran.. ruuvit oli löysällä, kirrasin ne ja nyt ei ole yhtään väljää..

vika paikallistettu bentsiinipumppuun jonka paine pysyy kohdallaan mutta tuotto on romahtanut kaksi litraa/ min siintä mitä oli  ::) 

saas nähdä miten toimii sit ku saa uuden kansipahvin paikalleen ja pumpun ( osat tuli jo tänään ) :)


Melko varma vian aiheuttaja oli bensapumppu ja sen tuotto  :)  tänään laitoin uuden bensapumpun kiinni ja auton käyntiin.. rupes vastaamaan kaasuun ei enää booaa ja jos kunnolla polettaa jo paikallaan ni tulee mustaa putkesta niinkuin tuli silloinkin kun toimi JES!!  :pomo: 

enää uusittava kansipahvi ja kaikki yläpään tiivisteet sekä, tarkastettava kansi.. sit ois vissiin taas rallikunnossa  ;) sekä muutoksia alipaineletkuihin..
« Viimeksi muokattu: 09.03.2011, 17:48:17 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #245 : 09.03.2011, 20:35:58 »
voi jeesus että tässä autossa on monta vikaa päällekkäin.. nytkun bensaa tulee ni kipinä ei..  :-\  vapaalla toimii hiton hyvin..

heti kun kuormitusta tulee ni ensi putoaa yksi sylinteri käytöstä.. vähän vielä lisää kuormaa ni toinen sit popottaa kahdella eikä vedä.. sytkäennakolla vaikutusta asiaan. kun ottaa alipaineletkun irti ni toimii paremmin eli kun on enemmän ennakoita. mutta silti popottaa. tai sit kun se kansipahvi on rikki ni päästäiskö se kahden sylinterin paineet / kaasut sekottumaan aiheuttaen sekasortoa ja popotusta..  pitää ensimmäiseksi purkaa jakaja osiin ja tarkistaa sekä pahvi uusintaan ( mallia viktor reinz )
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #246 : 09.03.2011, 22:09:37 »
joko vaihdoit tulpat?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #247 : 09.03.2011, 22:14:40 »
joko vaihdoit tulpat?

juu uudet volvolaiset.. tällä kertaa vaparin mallia.. ei vaikutusta. >:(   kylmänä antaa revitellä n. 2min jonka jälkeen alkaa pöpöttää ja ajaessa jo huomaa kun ensin lähtee yksi sylinteri jonka jälkeen toinen.. kun löysää kaasua hieman saa puuttuvat takaisin ja kuormittaessa ne taas karkaavat.
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #248 : 13.03.2011, 21:26:57 »
jaa a.. saas nähdä mitä seuraavaksi keksin  :-[  tuli taas volvoa laitettua.. tein lisämaan koneeseen jos se olis ollu siintä kiinni ei toimi.

Tuli myös todettua ettei kansipahvi mennytkään  :)  koneen vesikierrossa oli vain ronskisti ilmaan johtuen yllättävästä keittämisestä jota en huomannut.. nyt ei enää roplata säiliössä ja vedet pysyy sisällä..

vaihdoin imusarjan tiivisteen TAAS.. vieläkin ampuu 1 sylinterin kaasarin kurkkuun kun auto käy tyhjää / jos antaa kaasua.. kaasareita ei saa jostain syystä mitenkään synkkaan popottaa..  ja välillä kun suihkasee jarrukliineriä 1 syl imusarjan ja kannen väliin ni käynti muuttuu välillä taas ei  ::)  ja aina kun lyö tulet takaisin ni kuuluu tosi kova vinkasu.. mikä lie undulaatti.

toimimaan en saanut.. täytyy olla mennyt imusarjan laippa kieroksi sitä en kyllä ymmärrä miten se on voinut mennä..

pitää vissiin laittaa strömppä kiinni ja kokeilla toimiiko sillä? tuplista en löydä mitään vikaa enkä imusarjastakaan on suora rautasahan terällä mitattuna.  ja aikasemmin toiminut moitteetta.. alkaa mennä mielenkiinto koko autoiluun kun ei vaan yksinkertasesti löydy vian aiheuttajaa. :idiot2:  lähes kaikki on uusittu / kokeiltu uudella.

edelleen vika on seuraavanlainen:  kylmänä kun lähtee ajamaan toimii noin kilometrin ok, antaa revitellä yhden kerran 1,2 vaihteen loppuun jonka jälkeen alkaa turraamaan ikäänkuin häviäisi 2 sylinteriä koko auto tärrää.. sit rupeaa jo tasaisen 80km/h vauhdissakin turraamaan.. vaikka painaa kaasua lisää mitään ei tapahdu ainoastaan löysäämällä saa taas käymään kaikilla.. lämmetessään vika pahenee, ei meinaa päästä mäkiä ylös jne. sit jos odottaa tyhjäkäynnillä hetken ni antaa taas vetää 1,2 loppuun 
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #249 : 13.03.2011, 23:09:53 »
kokeile startti pilotilla imuvuodot. jarru kliineri ei heti pala pois.
edelleen sanoisin tulppien lämpöarvojen olevan pielessä.
laita yv:nä paikka kunta missä oot nii katotaan voinko tulla jeesaan.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #250 : 14.03.2011, 17:38:33 »
kyllä siellä imuvuotoa on jo jarrukliinerilläkin havaittavissa.. 1 syl kohdalla, ei pidä alkuperäinen imusarjan tiiviste eikä tarvikkeetkaan eli laippa kiero  :(  mut ilmeisesti kohta tulee uusi imusarja ja painekotelo jossa myös sisäkurkut ja muutenkin tosi paljon paremmat kuin entiset  :)  ja siistimmät.  muutenkin tuo tämänhetkinen painekotelo on epävarma vaikka tällä hetkellä pitääkin.. on nimittäin niin ohutta että pullistelee.

tänään purin malpassin ja tsekkasin kalvon että on ehjä ja ehyt se olikin ja vieläpä aivan uuden näköinen.  :)

epäilyttää myös yksi asia tällä hetkellä ei tule pa-pumpulle kuin reilu 11v jännitettä vaikka akulla on 12,60v pumpulle ei tule enempää vaikka auton käynnistää.. eli toisinsanoen tuottoon tuokin vaikuttaa ja bensaa tämä ei jostain syystä saa. ei muutakun uutta johtoa vetämään.  :P


noniin kunnon imusarja ja painekotelo tulossa  :)  jos loppuis imuvuodot ja loppuis ikuinen painekotelon muodonmuutos ahdoilla   ::)

täytyy hommata tuplabensapumput eli vielä toinen kiinalainen kaveriksi  :P  nykyisessä ei riitä tuotto kovin pitkälle..eikä tällähetkellä ollenkaan johtuen vioittuneesta johtosarjasta. + miljoonasta muustakin selvittämättömästä syystä auto ei toimi.


tänään mittasin puristuspaineet koska epäilin myös venttiilivikaa mutta puristukset oli hyvät  :)

1 syl 10,2
2 syl 10,5
3 syl 9,8
4 syl 10

tänään tuli priima alumiiniset uusi imusarja ja painekotelo  S*  perjantaina kuvia ja kokeiluja, pakko saada tämä toimimaan kun käyttis on kolarista johtuen melkein ajokunnoton.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2011, 19:37:10 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #251 : 19.03.2011, 11:24:03 »
eilen tuli oltua klo: 16:00-01:00 tekemässä volvoa  :)  imusarja vaihtui tehdasvalmisteiseen sekä painekotelo parempaan malliin jossa on kiihdytyssuppilot..

sain eilen kaiken nippuu ja auton liikkumaan.. synkat / seokset / sytytys ym. kaikki on vielä metsässä mutta toimii jotenkin

ja antaa vähän kenkiäkkin, mutta röveltää välillä.  kaasuvivusto on aivan susi kun ei avaa kuin 1/3 kaasua.

eilen posahti ahtoputki irti vedossa, tasakaasulla kulkee nykimättä ja kökimättä

vieläkin ampuu imusarjaan, joka loppuu kun nostaa bensanpaineita.. imuvuotoja tällä kertaa ei ole pientäkään missään kohdassa.  :)

tänään jatkuu ja kuvia illalla ;)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa niksude`

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #252 : 19.03.2011, 13:09:14 »
Mie voisin tulla vilkaseen illalla, kunhan vaan ehdin...
Ja jos tarviat apuja...  :P

Toivottavasti sais nyt tän kuntoon kesän ajoja varten !!! Kohtahan se kesä on jo ovella...  8)
Volvo 240 GL b200k "talvi-projekti"
Bmw E39 M5 "käyttöauto"

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #253 : 19.03.2011, 17:26:06 »
kyllä se nyt jo melkein toimii.. bensapinnat on hitusen ylhäällä just siinä rajalla et tulviiko vai ei vähän välillä röpöttää ja sytkässä häikkää.. joku ei toimi siinä oikein alkaa ahtopaineen vaikutuksesta myöhästämään liikaa ja paukuttaa putkessa

sain kuitenkin n. 0,5bar ahdoilla jo kytkimen / renkaan sutimaan joka vaihteella :D  nyt kytkin luistaa jo kakkosella.. tein kokonaan uuden kaasuvivuston josta tuli tosi jäykkä käyttää mutta toimiva. menohaluja autolla riittää jo nyt ja kemppilukko tekee siitä kivan ajettavan asfaltilla  ;)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #254 : 19.03.2011, 17:30:46 »
kemppilukko tekee siitä kivan ajettavan asfaltilla  ;)

 :D niinhän sitä luulisi  ;)
mitä meinaat kytkimelle tehä ? / millasen asetelman meinaat tilalle ?

 

Samppasport  Futurez