Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Äänestys

Ajatko / onko sinulla mikä seuraavista 300-volvoista. ja onko siinä vakio vai viritetty moottori?

340 vakio
6 (13.6%)
340 viritetty
4 (9.1%)
343 vakio
4 (9.1%)
343 viritetty
2 (4.5%)
345 vakio
0 (0%)
345 viritetty
0 (0%)
360 vakio
14 (31.8%)
360 viritetty
14 (31.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 43

volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.

  • 37 Vastauksia
  • 19261 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #15 : 22.03.2014, 19:06:25 »
Nuo Weberillä varustetut maahantuojan ahtamat 300-sarjalaiset olivat muuten ripeämpiä kuin 200-sarjan tehdasturbot.  8)
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa FinnDRZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #16 : 22.03.2014, 19:08:09 »
jotain tuonlaista muistelin..  Mutta tuotahan voidaan käyttää vertailumoottorina muutoskatsastuksessa, kuten Ford Caprin "Tickford Turboa", kunhan joku kaivaa Volvon arkistoja ja todistaa että se on ollut maahantuojan/myyjän valmistama optiomalli.

Jotenkin alkanut taas kiinnostamaan nuo sianpäät, vaikka vain 20v mennyt viimeisen omistamisesta :)

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #17 : 22.03.2014, 19:10:34 »
Tapauskohtaista, sellaisenaan ei mene koska noista ei löydy mitään varsinaisia dokumentteja kun ovat "sekamoottoreita". Volvon lausunnolla pystyy katsastamaan.

On mulla jossain varmaan tallessakin se Volvon lausunto tuon koneen alkuperästä ja sopivuudesta 300-sarjaan. 90-luvulla kun säännökset muuttuivat, vaativat tuohonkin muutoskatsastuksen ja isä haki Volvolta lausunnon tuolle koneelle, niin ei tarvinnut tehoja turhaan mittailla. Kelpasi tuolloiselle AKElle ja kone merkattiin otteeseen. 80-luvullahan noita turboja ei juuri muutoskatsasteltu tai merkkailtu otteisiin.

Tosin aika sama mikä siellä on vertailukoneena, jos nyt ei välttämättä halua otteeseen laillisesti jonkunverran suurempaa tehoa. Sillä 20% tehosäännöllä kun voi asentaa turbon ihan normaalia vaparia vertailukoneena käyttämällä ja hakemalla sopivan penkkilapun.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2014, 19:13:46 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa FinnDRZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #18 : 22.03.2014, 19:18:01 »
jep :) 
jos löydät paperin, niin pistä talteen :)
Tuolla lapullahan se maahantuojan ahtama vertailukone + 20% on sallittu viriraja.   Minkäverran muuten oli paukkua ahdetussa?

Silloin vuonna miekka ja perse, kun oma 345GLS makasi Volvon pihalla malmilla rosvojen jälkeen, katselin vaihtoautorivissä ollutta 360GLT:tä, joka sattui olemaan ahdettu.. hieman kutitti.. :)


Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3198
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #19 : 25.03.2014, 09:37:27 »
jep :) 
jos löydät paperin, niin pistä talteen :)
Tuolla lapullahan se maahantuojan ahtama vertailukone + 20% on sallittu viriraja.   Minkäverran muuten oli paukkua ahdetussa?

Silloin vuonna miekka ja perse, kun oma 345GLS makasi Volvon pihalla malmilla rosvojen jälkeen, katselin vaihtoautorivissä ollutta 360GLT:tä, joka sattui olemaan ahdettu.. hieman kutitti.. :)

Ei ole, vertailuraja tulee tehtaan (ei maahantuojan) tehokkaimman sarjatuotantomallin mukaan. Kyseessä on maahantuojan tekemä poikkeava auto jolloin jos sen edes saa vertailumalliksi sen tulee vastata täysin sitä, ilman muutoksia, eikä siihen enää voida laskea päälle 20%.

ideologisesti sama kuin vanteissa, vannekokoa kun saa sillä tuumalla kasvattaa vakioon nähden ilman muutoskatsastusta, ja jos muutoskatsastetaan kaksi tuumaa isommille niin ei siihen voi enää sen jälkeen kasvattaa 1 tuumalla vannekokoa ilman muutoskatsastusta, koska vannekoko olisi jo 3 tuumaa enemmän kuin vakiona.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #20 : 29.03.2014, 06:57:31 »
Aika mielenkiintoinen toi äänestys, ei kellään on ole 345 volvoa? :) onko ne kaikki hävinny maailman kartalta?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa krc360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • vahva kestää;toiset lähtee toiset jää
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #21 : 29.03.2014, 08:03:00 »
ajan rokkirallia 360glt korilla tai ainakin ulkomuoto lasikuitu flippikeula lasikuitu takakupeet 940jäykkä akseli 4-linkki etupää 240 50selholmtolpat putkitukivarret sähkönen ohjaustehostin tuliseinä 30cm siirretty eli moottori siirretty omalta paikalta noin 47cm taaksepain moot.on 2.5l 8v kansitehtyhyvin ja holset säestää loput! koneen perässä kytkin liitupyörä ja bmw m5 laatikko zf m3 bmw kardaani ja sff evo2 lukko.    muutokset tälle kesälle etanoolia tankkiin ennakoa ja ahtoa lisää tupla blenium imusarja laatikoksi mersun sähköautomaatti manuaali käytöllä ja kytkimellä!

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #22 : 29.03.2014, 08:05:33 »
ajan rokkirallia 360glt korilla, 940jäykkä akseli
bmw m5 laatikko zf m3 bmw kardaani ja sff evo2 lukko.

Kerro tuosta vähän lisää niin saa forumilla ihmiset hyviä vinkkejä?

Mitä muutoksia oot joutunu tekemään että olet saanut 940 akselin 300-koriin?
Tämä varmasti kiinnostaa monia forumilaisia koska moni kyselee että miten 940/740 akselin saa 240 volvoon niin samalla selviäisi että miten se menee 360 volvoon :)

Ja sama tuossa perässä, oliko iso urakka laittaa bmw laatikko volvoon?
Sattuisko sulle olee rakennus vaiheista päiväkirjaa tai kuvia??

Ai niin ja tuo äänestys on siis siksi että minua kiinnostaa tietää että kuinka monella foorumilaisella on 300 volvo ja millaisia ne on :)
Tuon äänestyksen voi myös vaihtaa jos jollain on joku hyvä 300-volvoihin liittyvä äänestys idea mikä kiinnostaa tietää? :)
« Viimeksi muokattu: 29.03.2014, 08:09:58 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #23 : 29.03.2014, 10:08:19 »
Laitoin 360 viritetty, tekniikka putkistoa lukuunottamatta vakio, mutta kun tuo ulkonäkö, alusta ja sisusta on enemmänkin viritetty.

Niin ja alustahommista, itsellä Classic Sweden alusta; -50 madallusjouset ja säädettävät iskarit joka nurkassa, kyllä on hyvä ja voin suositella. Jotain 550€ maksoi vuosi
sitten eteen madallusjouset ja säädettävät iskarit joka nurkaan.

Nyt tullut tarjolle myös valmiit coilitolpat 300-sarjalaiseen madallus -50:stä alaspäin 8) hinta oli tuolla jo hyvä, 840€ rahteineen ::)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #24 : 29.03.2014, 16:59:52 »
Mulla on kilpurissa 240:n perä nelilinkeillä, iskarit ja jouset akselin takana pystyssä. Tuo 240:n akseli on vähän turhan kapea 300:n alle jos ei levitä pyöränkoteloita sisäänpäin tai sitten pitää käyttää ulospäin levittäviä vanteita. Mulla lähes vakio kotelot ja 195 levee kumi ottaa sisäänjoustossa koteloon kiinni, lekalla on tehty tilaa. Toisaalta eipä tarvitse levittää etupäätä niin paljon kuin 740:n akselin kanssa. Linkkien korin puoleiset korvakot on siinä missä pohja nousee pystyyn takapenkin alla, pitää vahvistaa tai korvakot repee omasta pellistä irti. Iskareille ja jousille on tehty kotelot takakonttiin. Takakontin pohjaa joutuu nostamaan akselin kohdalla tai murikka ja linkkien korvat tekee tarvittavan tilan väkivalloin. Konetta tuotu n. 30 cm taaksepäin, M45 ja 240:n itse lyhennetty kartaani. Jos matalan haluaa niin runkopalkkeja on nostettava akselin kohdalla.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #25 : 29.03.2014, 18:07:20 »
Mulla on kilpurissa 240:n perä nelilinkeillä, iskarit ja jouset akselin takana pystyssä. Tuo 240:n akseli on vähän turhan kapea 300:n alle


Enpä ois heti uskonut että 360 on leveempi ku 240 volvo :D
Tuli mulle aika yllättävänä tietona :) Mä oon joskus miettiny sitä 360 volvon perän poistoa ja tilalle ois kiva laittaa 240 volvo perä ja laatikko.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #26 : 29.03.2014, 19:00:43 »
Juup ei heti uskoisi mutta 240 on tosi kapea, akseliltaan kapeampi taitaa olla vain pv. Vakioilla 240:n vanteilla renkaat jää tosi sisään, nyt vasta tilaa olisikin levittää ulospäin kun korjasin kaaret golfin kaarilla, lähemmäs kymmenen senttiä per puoli olis vara levittää :D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #27 : 29.03.2014, 19:52:01 »
Juup ei heti uskoisi mutta 240 on tosi kapea, akseliltaan kapeampi taitaa olla vain pv. Vakioilla 240:n vanteilla renkaat jää tosi sisään, nyt vasta tilaa olisikin levittää ulospäin kun korjasin kaaret golfin kaarilla, lähemmäs kymmenen senttiä per puoli olis vara levittää :D


Onko se paljon kapeampi? jos sellaista alkais suunnittelee ja laittais vaikka spacerit ja levipellit. :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #28 : 29.03.2014, 20:08:39 »
En tarkasti osaa sanoo. 300:n akseli on yhden projektin alla niin ei saanut kunnolla mitattua mutta n. 1500 mm rummun pinnasta pintaa hankalasti auton alla rullamitalla mitattuna, eli samaa luokkaa kuin 7/900 akselin leveys. Olisko 240:n akseli 1460 tai jotain. 100-sarjalaisen akseli kun kumminkin osuu leveydeltään noiden väliin... Papereissa 340:n raideleys takana 1400 mm ja 240:ssä 1350 mm
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa krc360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • vahva kestää;toiset lähtee toiset jää
Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
« Vastaus #29 : 30.03.2014, 09:43:29 »
ajan rokkirallia 360glt korilla tai ainakin ulkomuoto lasikuitu flippikeula lasikuitu takakupeet 940jäykkä akseli 4-linkki etupää 240 50selholmtolpat putkitukivarret sähkönen ohjaustehostin tuliseinä 30cm siirretty eli moottori siirretty omalta paikalta noin 47cm taaksepain moot.on 2.5l 8v kansitehtyhyvin ja holset säestää loput! koneen perässä kytkin liitupyörä ja bmw m5 laatikko zf m3 bmw kardaani ja sff evo2 lukko.    muutokset tälle kesälle etanoolia tankkiin ennakoa ja ahtoa lisää tupla blenium imusarja laatikoksi mersun sähköautomaatti manuaali käytöllä ja kytkimellä!
[/
quote
pien kirjotus virhe! kytkin m5 ja laatikko m3. koineistus taitoja täytyy olla ja hulluutta kun rakentelee tälläsiä! välilaipalla saa minkä laatikon tahtojaan mihinvaan! autost olis paljon kerrottavaa ajettu v86 tol kopal ekan 300cuppia sit pikkuluokka rossia alle2400 nää ollu ruottis sit suomes ss ja nyt superrokkia. aikaa ei oikein kirjotella mitään projekti päiväkirjaa ollaan joskus tiiminkan puhuttu projekti päikkiksestä kun tiimis ajaa vanha vimpanpäälle tehty krc 240 ja uuempikoppanen corolla volvon 16v 2.5 koneella. mut ei kellään aikaa eikä kiinnostusta kirjotella tulkaa kattoo kisoihin autoi. rokkiralli/lyijynen racing team

 

KL-varaosat  Race.fi