Kulkukoira  Proturbo

kysymys perästä

  • 88 Vastauksia
  • 29000 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #45 : 03.09.2012, 22:10:52 »
eiku enhän mä lukenu ajatuksella tuota tekstiä.
millä mittasit nopeuseron? voihan ne palalukon "kitkalevyt" luistaa, jotka on vaan uritettuja metallilevyjä , etenkin jos vanha lukko

Videokamerani (DVR) GPS vs. Auton nopeusmittari.   Nopeusero syntyi nurmikko kokeessa kun nostin ahtoja jarrua vasten.
Kun lähden kaasua painamalla ja jarrun vapauttaen, niin nopeusero pysyy yllättävän pienenä.
Ja sillä yhdelläkin lumiketjulla mäkeä noustessa (n. 35 astetta) se lumiketjuton pyörä sutii mutta silti mäkeä noustaan.

Eli saatte videon, kunhan tuo stanan wintoosan live-elokuvan tuhoamistyökalu saa tehtyä omat kikkansa.

Miksi se on niin vaikeaa uskoa, että se voi todellakin olla kitkalukko?

Ja juu, auto on 945 vm. 95 B230FK+AW71L


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #46 : 03.09.2012, 22:15:19 »
Paljonko maksaa peräkopan tiiviste, saadaan asiaan varmuus ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #47 : 03.09.2012, 22:18:05 »
 :D


mutta kun ei ole tullu todisteita, etteikö se olis g80  ;) kyllähän se sutii kahdella ,vaikka toisessa renkaassa olis lumiketju ja niinhän sen pitää toimiakkin.
 Kun nopeus ylittää tuon 40, hölläät kaasua> lukko vapautuu, eikä lukitu uudestaan ennen 40 km/h alitusta

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #48 : 03.09.2012, 22:20:17 »
Paljonko maksaa peräkopan tiiviste, saadaan asiaan varmuus ;D

Vastahan minä ostin siniseltä kopan tiivisteen. En kyllä nyt muista, mutta ei se paljoa ollut. :D

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #49 : 03.09.2012, 22:22:56 »
eiku enhän mä lukenu ajatuksella tuota tekstiä.
millä mittasit nopeuseron? voihan ne palalukon "kitkalevyt" luistaa, jotka on vaan uritettuja metallilevyjä , etenkin jos vanha lukko

Tuon palalukon virityttyä lukituspyörä liikkuu akselinsa suuntaisesti ja sen kyljessä on tapit jotka lukittuvat vastinkoloihinta, jos kitkapakat on liiaksi kuluneet niin tapit eivät ulotu koloihinsa.


Paljonko maksaa peräkopan tiiviste, saadaan asiaan varmuus ;D

960:ssa on nestetiivisteet sekä venttiilikopassa että perämurikassa, nesteliimapurkki ei maltaita maksa.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012, 22:27:44 kirjoittanut Juniku »
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #50 : 03.09.2012, 22:28:42 »
Mutta tässä jäykkä akseli ja paperitiiviste. Silikonikin käy mutta miten käy anturin shimmin kanssa?

Olikos mikan akseliputkessa tarra vielä tallessa?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #51 : 03.09.2012, 22:33:45 »
Paljonko maksaa peräkopan tiiviste, saadaan asiaan varmuus ;D

Saat kyllä tehdä työn ja minä hankin uuden öljyt!    ;D

Hyvää vääntöä!   :)

Edes tuossa heittolukon testissä esiintyvää kolahdusta ei kuulu, vaan perä tarraa kiinni, niinkuin jarrua painettaisiin ei tajuttoman äkkipikaisesti, mutta ei missään tapauksessa nykäisten...

Ja tuo stanan wintoosan live antoi äsken jonkun vatun vikailmoituksen kesken tallennuksen. Kokeilen uudestaan.

:D


mutta kun ei ole tullu todisteita, etteikö se olis g80  ;) kyllähän se sutii kahdella ,vaikka toisessa renkaassa olis lumiketju ja niinhän sen pitää toimiakkin.
 Kun nopeus ylittää tuon 40, hölläät kaasua> lukko vapautuu, eikä lukitu uudestaan ennen 40 km/h alitusta

Kun tuossa lumiketju tilanteessa se sutii yhdellä renkaalla (sillä ketjuttomalla) ja toinen pitää...   :D


Ja jos auttaa asiaa, auto on tilattu alunperin taksiksi... Jota se oli elämänsä ensimmäiset 150tkm. Ja sen jälkeen autolla ajoi lestadiolaisperhe, josta se tuli itselleni. Minulla sen on ollut vasta yli kolme vuotta.

Mutta tässä jäykkä akseli ja paperitiiviste. Silikonikin käy mutta miten käy anturin shimmin kanssa?

Olikos mikan akseliputkessa tarra vielä tallessa?

Empäs ole varma nyt (siis tänäpäivänä)  tuosta tarrasta. Siellä sellainen ainakin kolme vuotta oli ja siinä oli 1031 numerot muistaakseni.

Video löytyy pian tästä linkistä.
www.youtube.com/watch?v=gZeIvNJ7tIE


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #52 : 03.09.2012, 22:38:18 »
Linkki ei taida toimia?

1031 viittaisi johonkin muuhun kuin G80

Toisaalta tuo lumiketju testi siihen ettei siinä olisi lukkoa ollenkaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #53 : 03.09.2012, 22:51:36 »
Linkki ei taida toimia?

1031 viittaisi johonkin muuhun kuin G80

Toisaalta tuo lumiketju testi siihen ettei siinä olisi lukkoa ollenkaan.

Linkki toimii kyllä, kunhan maltat odottaa...   Se 100Mt tiedosto ei lataudu hetkessä.

Yli 35 asteen ylämäkeen yhdellä lumiketjulla lukottomalla? Juu ei onnistu tai näytä miten se tehdään.
Entäs sellainen yhdellä ketjulla tehty tilanne, jossa toinen takapyörä oli ilmassa? Peruutin penkasta pois siten että repsikan pyörä oli ilmassa ja kuskin puolella oli ketju...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #54 : 03.09.2012, 22:52:33 »
Englanninkielisillä on tässä suhteessa helpompaa, kun heillä on ihan eri termit näille:

Limited Slip Differential vs. Locking Differential

Suomen kielessä menee sujuvasti sekaisin puheet kitkalukosta, heittolukosta, palalukosta jne.

Mutta itse asiaan en osaa ottaa kantaa, että voiko 90-luvun loppupuolen turbovolvossa olla limited slip -perä. Jatkakaa vääntöä! ;)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #55 : 03.09.2012, 23:04:51 »
Mutta tässä jäykkä akseli ja paperitiiviste. Silikonikin käy mutta miten käy anturin shimmin kanssa?

Olikos mikan akseliputkessa tarra vielä tallessa?
mulla oli btw nestetiiviste -94 1041 perässä, laitoin kyllä 0.8 paperitiivisteen torsenin kanssa ihan shimmin takia. ( nopeusanturin kehä tuli millin ulommas vs vakio)
en tiedä oliko alumiini kannella tekemistä tiivisteen materiaalin kanssa?
Tuon palalukon virityttyä lukituspyörä liikkuu akselinsa suuntaisesti ja sen kyljessä on tapit jotka lukittuvat vastinkoloihinta, jos kitkapakat on liiaksi kuluneet niin tapit eivät ulotu koloihinsa.


960:ssa on nestetiivisteet sekä venttiilikopassa että perämurikassa, nesteliimapurkki ei maltaita maksa.
just rupesin miettimään toimintaa tuon oman kirjotuksen jälkeen, keskipakohässäkän virityttyä tuohan kiristää lukkoa kunnes luisto loppuu tai tuo keskipakohässäkän akseli rupeaa luistamaan itse keskipakohässäkkään nähden jos lukko ei vaan lukitu 100%

eikös rampin tapit ole vaan esijännitystä varten, ettei lähde kiertymään ennen kuin keskipakohässäkkä virittyy?
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012, 23:12:44 kirjoittanut Ari E »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #56 : 03.09.2012, 23:08:34 »
mutta hei, lukittuko koko lukko tuossa videossa, saatto tulla 40 lasiin ennen täydellistä lukkiutumista  ???
Hembalandilla oli muuten hyvä ohje jossain:

 "Paras erottaa on tehdä se vastapaino testin avulla, se tuntuu toimivan aina. Eli perä ylös vauhtia 50km/h ja toista pyörää jarruttaen, jos saa toimimaan kuten tp, on asia varma."

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #57 : 03.09.2012, 23:24:22 »
mutta hei, lukittuko koko lukko tuossa videossa, saatto tulla 40 lasiin ennen täydellistä lukkiutumista  ???
Hembalandilla oli muuten hyvä ohje jossain:

40km/h ei ylittynyt kuin siinä ahtoja jarruja vastaan nostettaessa. Jossa se alussa ns. ryntäsi aluksi mutta sitten alkoi voimaa siirtymään sille pitävälle puolelle.

Soratestissä huomaat varmaan itsekkin, ettei sitä vauhtia tai kierroksia todellakaan ole likikään sen 40km/h edestä. Kierrokset nousevat kyllä sinne 2500rpm tuntumaan nopeasti, ennenkuin laatikon stall-speed tulee vastaan.

Ja huomatkaa, että en muuta misään vaiheessa kaasupolkimen asentoa ennenkuin höllään sen kokonaan.

Miksikö sitten kierrokset vaihtelevat? No, kun rajoitettu luisto astuu peliin ja siirtää voimaa sille pitävälle puolle.

Katsokaa tuo video ajatuksella monta kertaa, niin kyllä se siitä selviää, ettei palalukkoa ainakaan ole, koska ahtoja jarruja vastaan nostettaessa se lukko ei olisi enää kytkeytynyt...   ;)

Ja lukoton se ei ole.... 

Edit:

Ja kannattaa katsoa tämä uudelleen...
http://www.youtube.com/watch?v=ftyJvIO0DZ8&feature=related
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012, 23:41:20 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #58 : 04.09.2012, 08:13:50 »
Tuosta videosta en ainakaan läppärin kaiuttimilla ota yhtään mitään selkoa, kuin että nurmikolla on sutinut ja naapureilla ollut hauskaa  ;D

Millos sulla peräöljyjen vaihto oli mielessä, hommataan tiivisteet väliin  :P
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #59 : 04.09.2012, 15:05:03 »
Tuosta videosta en ainakaan läppärin kaiuttimilla ota yhtään mitään selkoa, kuin että nurmikolla on sutinut ja naapureilla ollut hauskaa  ;D

Millos sulla peräöljyjen vaihto oli mielessä, hommataan tiivisteet väliin  :P

Jos majailisimme lähempänä toisiamme, niin tulisin vaikka tänään...   ;)

Mutta kolme tuntia suuntaansa tuota varten ei oikein nappaa...  :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

RallyBaron  Samppasport