Carcom Oy  Ateho

TKR: Hegen märät päiväunet ja Volvo 164 vm73 B30 R6--->B36 V8

  • 216 Vastauksia
  • 78903 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Heipä hei.

Eilen tuli haettua heräteostoksena otsikon mukainen kosla Mikkelin takaa Mäntyharjulta ruostumasta. Auto On seissyt navetan perukoilla myyjän mukaan arviolta vuodesta 82 asti. Ajettu reilu 340tkm ja täysin vakiokuntoinen, muutamaa paikkamaalausta lukuunottamatta. Moottorina löytyy vakio B30, joka on jumissa. Pohja vaikuttaa kovalta, mutta pohjatöitä saa tehdä suhteellisen paljon ja hitsattavaakin varmasti löytyy. Auton mukaan tuli aika kattava historiikki. Minua aiempi omistaja oli ostanut kuolinpesältä maatilan, jonka navetasta tämä auto oli löytynyt.

Autoon oli suunnitteilla rakentaa joku turbokattila.. Mutta aloin empimään kun multa sellainen jo löytyy toisesta autosta. Mietin myös, että olisi kiva kumartaa välillä Volvon suuntaan ja tehdä hieman perinteitä kunnioittavampi projekti ainakin ulkonäöllisesti.

Tänään sitten erehdyin selailemaan foorumia ja vastaan tuli vähän harvinaisempi moottori. Kyseessä siis Volvon B36.. V8. Oikein matalaviritteinen kone jota valmistettu vuosina -52-73. Käytetty muunmuassa kevytkuorma-auto L420:n(Snabben) keulalla ja Pentan perällä. Tarkoitus kutitella hieman enemmän kuin tuo 120hevosta ja 260nyyttöniä :) Ostoakti puhelimen välityksellä tapahtui melkein yhtä nopeasti kuin auton hankinnankin suhteen.

164:n papereissa nyt siis 160hevosvoimainen kolmen litran suora kutonen ja luulisin ettei pitäisi jäädä tilavuudesta tai tehoista siis kiinni muutoskatsastuksessa. 164:ssä löytyy myös takaa levyjarrut.

Sisustan suhteen homma selvä. Ihastuin tuohon kermaisen oranssiin sisustaan ja se saa säilyä. Kuskin penkki verhoiltava ja rotat ovat nakertaneet muutamaa kohtaa sisustasta.

Alusta paremmaksi. Auto tullaan ylimaalaamaan samalla värillä. Tuo on joku turkoosin sinisen vihreä.

Projekti tulee etenemään verkkaisesti, koska mikään kiire tällä ei ole. Pyrin kuitenkin pitämään elossa tätäkin päiväkirjaa säännöllisesti vaikka pääpaino säilyykin tälläerää 940:ssä. Ainiin ja se on mainittava, että tähän projektiin sain houkuteltua nimimerkki Lartsa:n eli veljeni. Tottakai myös Karvavakojen erikoinen joukkio tulee olemaan mukana projektissa ja meno tulee olemaan vähintäänkin yhtä sekavaa kuin toisen projektini kanssa ;)

Tässä muutama kuvatus lähtökohdasta :)


Näillä mennään tällä erää :P

« Viimeksi muokattu: 06.11.2013, 19:26:44 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: TKR: Hegen märät päiväunet ja Volvo 164 vm73
« Vastaus #1 : 07.10.2013, 20:29:16 »
Oi oi taas S*
No kun halvalla sai.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: TKR: Hegen märät päiväunet ja Volvo 164 vm73
« Vastaus #2 : 07.10.2013, 20:42:26 »
Jumankekka nuo turvapuskurit 164sessa on RUMAT  :facepalm:

Hyvä tekniikkavalinta.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: TKR: Hegen märät päiväunet ja Volvo 164 vm73
« Vastaus #3 : 07.10.2013, 20:44:37 »
Ne puskurit o hienot, piä ehottomasti
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Hegen märät päiväunet ja Volvo 164 vm73
« Vastaus #4 : 07.10.2013, 21:07:29 »
Vähän pelkään, ettei ne puskurit pysy. Katsotaan nyt. Mutta pieniä parannuksia jokatapauksessa ulkonäköön tulee aikanaan vaikka samassa hengessä pysytään :)

Kiitos, kyllä tekniikka ainakin miellyttää ajatuksena :) Remmihän ois kiva apuri, jos sais laatikon kestämään. Sinne todennäköisesti jää tuo M40(?).
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Eikös näissä ollut niitä vahvempia m400 laatikoita?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Eikös näissä ollut niitä vahvempia m400 laatikoita?
Onko semmosiakin?  :o
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
No hitto, nappivalinta tekniikaksi. B36 on kyllä varsinainen löytö, noita kun ei ihan helposti löydy, edes ruotsista, mutta sä löysit 3kpl  :o

http://www.youtube.com/watch?v=chlIX8DRWAg

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
joskus samallaisesta paketista haaveillut...
tsemppiä projektiin.   O0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
No hitto, nappivalinta tekniikaksi. B36 on kyllä varsinainen löytö, noita kun ei ihan helposti löydy, edes ruotsista, mutta sä löysit 3kpl  :o

http://www.youtube.com/watch?v=chlIX8DRWAg
Kiitos vain :P Kolme joista yks on jumissa ja loput atomeina :D mutta eiköhän siitä toimiva saada :)

Paljonkohan tämmönen kestää tehoa. Meinaan ne veivit ei välttämättä hirveen lujat oo?

Tuo video katottu tänään sen sata kertaa :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
joskus samallaisesta paketista haaveillut...
tsemppiä projektiin.   O0
Kiitos, jospa tästä selvitään :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Kiitos vain :P Kolme joista yks on jumissa ja loput atomeina :D mutta eiköhän siitä toimiva saada :)

Paljonkohan tämmönen kestää tehoa. Meinaan ne veivit ei välttämättä hirveen lujat oo?

Tuo video katottu tänään sen sata kertaa :D

Tuskin noista kandee mitään kauheita tehoja ulos ottaa, kun varaosat on varmaan melkoisen kortilla, kampiakselit ainakin.
Ajella vaan naatiskellen ja kuunnellen sitä kasin höpinää.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Tuskin noista kandee mitään kauheita tehoja ulos ottaa, kun varaosat on varmaan melkoisen kortilla, kampiakselit ainakin.
Ajella vaan naatiskellen ja kuunnellen sitä kasin höpinää.
Totta tämäkin, mutta vähäsen lisää. Ei se nyt naurata jos B18 tulee tuplaströmpillä edelle veekasista :D Esimerkiksi OMA ISÄ tuolla amazoonillaan !  :2funny:
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Futurez  Kulkukoira