Samppasport  Futurez

940 B230FT -98 "The Black"

  • 268 Vastauksia
  • 98195 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" --> Säädettävä tihku!
« Vastaus #225 : 02.04.2014, 21:41:09 »
:2funny:

Eiköhän tuolla nokan vaihdolla luulisi hieman herkistyvän. Täälläpäin noille nokille on annettu ihan nimiäkin, esimerkiksi T niinkuin Tukkoinen... :D
:D
Toivotaan että tehot vähintään kaksin kertaistuvat  :)
Lainaus
Taitaa pelata niin että tihku päälle, tihku pois, odotetaan haluttu viive ja tihku uudestaan päälle. Näin tuollainen "opetettava" tihkurele toimii ainakin Volvon kuorma-autoissa. ;)
Jep :)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" --> Säädettävä tihku!
« Vastaus #226 : 03.04.2014, 07:41:24 »
Lasipesu nousi taas seuraavalle levelille.  :D
Tänää tuli postista foorumin kautta tilattu volkkarin säädettävä tihkurele.

Vähän arvelinkin että ei ole bolt-on, ja eihän se ollutkaan. :)
Pieni suunnittelu hetki, jonka jälkeen päätin että johtosarjoihin en halua kajota, niin tuli tehtyä adapteri.

Vasemalla Volvon rele, ja oikealla vw säädettävä.
https://lh4.googleusercontent.com/-rDwKp_ryzAI/UzmqJPPtWcI/AAAAAAAABM0/rzltRAsDggQ/w1548-h873-no/IMAG0009.jpg
Pinnit ei ollut sinnepäinkään!
Joten adapteria tekemään.

https://lh6.googleusercontent.com/-4ij2iAGzfRo/UzmqI09sKXI/AAAAAAAABMs/zyQ8N1Ocu-c/w1548-h873-no/IMAG0010.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-unvtuDkAAj8/UzmqJPWVL8I/AAAAAAAABMw/02X8q5CUs6k/w1548-h873-no/IMAG0011.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-U9AyV-xm9zU/UzmqJ7jf8RI/AAAAAAAABNE/_PCaUaUnpV4/w493-h873-no/IMAG0012.jpg
Eihän tuo kaunis ole, mutta ajaa asiansa  :D

Siellä se mötköttää. :)
https://lh5.googleusercontent.com/-HnMLn05tD6Q/UzmqKKgyDZI/AAAAAAAABNA/fGZLnA1g8Pk/w1548-h873-no/IMAG0013.jpg

Tunnin verran meni yhteensä aikaa, ja yksi palanut sulake :D


Eli nyt pyyhkiminen säädettävissä 1,5-20sek väliltä, pyyhkijän viiksestä.

Menikös kytkennät sen kuvion mukaan, minkä linkitin sulle?
« Viimeksi muokattu: 03.04.2014, 10:56:02 kirjoittanut VT86 »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" --> Säädettävä tihku!
« Vastaus #227 : 03.04.2014, 21:54:56 »
Riippuen taas mm. kaikesta saatat ihan oikeasti pettyäkin tuon A:n kanssa. Tietyt LH:n versiot ei vaan suostu toimimaan A-nokan kanssa kunnolla, ja toiset sitten taas paremmin, mitään selkeää yleispätevää sääntöä en ole onnistunut muodostamaan. Toisaalta voidaanhan me alkaa vaan louskuttamaankin kun se tuntuu teemana olevan, mutta sanotaan että kirjoita muistiin venojen säätöpalat ja mittää nykykepillä välykset ennen nokan vaihtoa, jos sullakin on semmonen yksilö että ei ole Autuus-yhteensopiva niin on sitten helpompi heittää takasin. Ja koska varaudut noin perusteellisesti siihen, että homma menee suteen, niin se aivan varmasti ei mene  8)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" --> Säädettävä tihku!
« Vastaus #228 : 03.04.2014, 22:05:03 »
Menikös kytkennät sen kuvion mukaan, minkä linkitin sulle?
Kyllä vain, kiitos. :)
Riippuen taas mm. kaikesta saatat ihan oikeasti pettyäkin tuon A:n kanssa. Tietyt LH:n versiot ei vaan suostu toimimaan A-nokan kanssa kunnolla, ja toiset sitten taas paremmin, mitään selkeää yleispätevää sääntöä en ole onnistunut muodostamaan. Toisaalta voidaanhan me alkaa vaan louskuttamaankin kun se tuntuu teemana olevan, mutta sanotaan että kirjoita muistiin venojen säätöpalat ja mittää nykykepillä välykset ennen nokan vaihtoa, jos sullakin on semmonen yksilö että ei ole Autuus-yhteensopiva niin on sitten helpompi heittää takasin. Ja koska varaudut noin perusteellisesti siihen, että homma menee suteen, niin se aivan varmasti ei mene  8)
Aivan, kokeilemallahan selviää. :)

Tänään tuli hankittua orginaali osaa, eipä tarvi sitten katua myöhemmin. :)

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #229 : 08.04.2014, 21:46:16 »
Täältä on jääny iha päivittämättä viime viikon iskari päivitys  :P

Eli tommoset G&M kaasupamput eteen.


Kuvia taas huonosti ja vielä huonomalla laadulla  ::)

Tiukassahan ne oli, mutta otti koko paketin pöydälle ja lämmittämällä lähti sitte lopulta auki. :)


Selvästi kyllä jämäkämpi ku orggis iskarit, ei kyllä ollu vuotanut mutta aika löysät oli  :P


Tänään sitten tuli huohotinta putsailtua, startin ympäristö ollut pidemän aikaa öljysenä.
Tyhjäkäynnillä tikun reiästä mitattuna 0,3bar painetta.

Imusarja tieltä pois ja pönttö ylös


Sen jälkee liotin sen liukkareilla sisältä puhtaaksi, ei kyllä aivan mahdottomassa kunnossa ollutkaan. Samalla toki letkut ja liekkilukko.
O-rengas säiliön pohjalla mureni aivan käsiin, joten sinne tuli uusi tiiviste. :) Jospa nyt pysyisi kuivana.

Ja uudella tiivisteellä sarja takaisin, kun vanha pääsi hieman repeämään. :(


Sen jälkeen vielä öljyn vaihto, ja uusi filtteri.
Samat 0,3baria edelleen tikunreiästä, mitenhän paljo vinokoneessa kuuluis olla  ::)


Lisähommina sai vielä laturin hihnan vaihtaa, onneksi tuli viime viikolla hankittua Volvolainen valmiiksi.
Kestihän se mätänetin remmi 8tkm.. onni onnettomuudessa että ei kerennyt mihinkään väliin vielä päästä.
"Hyvin" se kyllä väärinpäinkin toimi, ei ainakaa mitään ylimääräistä ääntä pitänyt. Ei kyllä montaa kymmentä kilometriä ole voinut olla noin päin  :D

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #230 : 17.05.2014, 22:15:33 »
Tosi laiskasti tänne taas päivitelty.

Osia on tullut nyt haalittua jonkin verran, kohta pitäis olla taas aikaa harrastaa. :P
Mutta on tässä jotain tehtykkin  :D

Virranjakajan tiivistettä vaihdoin, mutta ei ihan putkeen mennyt, sokka oli sen verta tiukassa että jakaja vähän murtui kun alasinta vasten naputettelin sokkaa.  :-\


Sen jälkeen annoin olla, että pysyy viel käyttis ajossa  :)
Ja pari päivää tuli sitte tuolla ajettua kunnes sain uuden jakajan :)
Kyllä se yhelläkin pyöri.  :D


Viikko sitten tuli T nokka hyllytettyä.  :)

Eli A nokka meni paikalleen ja venttiilejä tuli säädettyä pariinkin otteeseen. Ja nyt kunnossa.
Samalla siinä sitten vaihtui nokantiiviste, jakohihna ja kiristin. Kaikki luonnollisesti orggis osaa.  :)

Pari todistus aineistoa





Ja kyllä sen eron huomasi perseelläkin.
Herääminen vähän myöhemmäksi, mutta selvästi paremmin jaksaa 4t rpm jälkeen  :)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #231 : 17.05.2014, 22:19:28 »
Ja kyllä sen eron huomasi perseelläkin.
Herääminen vähän myöhemmäksi, mutta selvästi paremmin jaksaa 4t rpm jälkeen  :)
A on kyllä passeli nokka tällaiseen lähes vakioon turbovinomottiin. Mukavasti keskialueella jo vetoa mutta T-nokan tukkoisuus on tosiaan poissa. O0
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #232 : 18.05.2014, 00:42:59 »
ja oota vaan hetki niin tuntuu taas tukkoselta  :D

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #233 : 18.05.2014, 10:13:46 »
ja oota vaan hetki niin tuntuu taas tukkoselta  :D
Juu, lisää tässä jo kaivataan :D

15G oliskin seuraava päivitys, eli jos joltain löytyy ylimääräsenä niin voidaan päästä kauppoja tekemään.  :)

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #234 : 18.05.2014, 16:54:49 »
ja kannattaa muutes sitten katella 7 pakopesää myös, 6 ahdistaa aikalailla

AUH

  • Vieras
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #235 : 18.05.2014, 20:09:06 »
Eikös tuolla markkinoilla ollu 19t myynnissä?

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #236 : 21.05.2014, 10:33:17 »
13C ahtimen voi myös muokata 19T ahtimeksi, kuten itselläni on tehty...

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #237 : 21.05.2014, 10:57:37 »
13C ahtimen voi myös muokata 19T ahtimeksi, kuten itselläni on tehty...

Aika paljon menee osia vaihtoon, ellei halua tehdä isoja kompromisseja.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #238 : 31.05.2014, 10:05:18 »
Tämähän oli todella hyvän näköinen kampe livenä ja näytti että meno halujakin on mukavasti.  :3/4 jättää sen:

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #239 : 31.05.2014, 10:55:30 »
Tämähän oli todella hyvän näköinen kampe livenä ja näytti että meno halujakin on mukavasti.  :3/4 jättää sen:

-Tero

No kiitos  :)
Mutta enemmän tais kuljettajalla olla meno haluja kun autolla  :D
ja oota vaan hetki niin tuntuu taas tukkoselta  :D
Nyt tuntuu jo kovin.. :-\

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy