Autodiagnoosi  Carcom Oy

Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi

  • 365 Vastauksia
  • 154956 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #195 : 17.08.2012, 15:07:41 »
Ohjeiden mukaan tein ja kyllä siitä viikon-kaksi näki läpi, jonka jälkeen rupes häiritsemään. Nimenomaan pyyhkijöiden vaikutuksesta/kohdalta tuli tämä haitta.
Ensimmäinen käsittelykö?

Mihin olet pyyhkijöitä tarvinnut jos käsittely on onnistunut? 
Tietysti mitätön tihkusade on tilanne jossa pyyhkijöitä voi tarvita.
Nimittäin jo merikontin pystyssä tuulilasissa pisarat juoksevat 60km/h nopeudessa iloisesti ja hitusenkin vinommassa lasissa vieläkin alemmassa nopeudessa.

Ja jos pyyhkijöitä on käytetty runsaasti, niin pari viikkoa voi olla jo se aika, jolloin käsittely on uusimisen tarpeessa.

Ja kun seuraavan kerran ainetta laitat, niin sipaise sitä kevyesti niin pyyhkijöihinkin. Putsaa ensin huolellisesti lasi ja pyyhkijät.

Itse uusin käsittelyn heti kun oireita kulumisesta ilmaantuu (eli pisarat juoksevat hitaasti tms.) parista kuuteen viikon välein.  Talveksi pesen sen pois tuulilasista mutta pidän sivulaseissa ja peileissä.

Se huono puoli tuossa witut sateesta aineessa on, ettei sen hyvä toimivuus kestä ikuisuuksia.   ???

Ainahan sekin mahdollisuus on, että en vaan ole osannut. :(
Kun ohjeen mukaan toimit, niin et voinut olla osaamatta!  :)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Jaro

  • Vieras
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #196 : 17.08.2012, 16:00:26 »
Tiivisteisiin,siis oviin,laitto kaverin faija ennenvanhaan saippuaa,sanoi että pysyy kimmoisana eikä talvella jäädy,en ole kokeillut vielä tähän päivään saakka mutta ehkä sitten kun taas on tiivisteet jäässä tulee mieleen.itse en ole laittanut llukkosulaa pariinkymmeneen vuoteen,talvella jos pesen niin laitan erkanpalat avaimenreikien päälle ja sitten toppaan avaiman nokan n. puolsenttiä öljyyn,moottori ompelukone tms juokseva ja rassannut eestaas muutaman kerran..ei ole lukot jäätyny eikä muutenkaan temppuilleet.kesäisin olen mökillä ollessa muuten pessyt auton mäntynestesaippualla,hyvin lähtee lika ja jättää kiillonkin pintaan jos ei huvita vahata heti pesun jälkeen,oli muuten vtt:n testissä mäntynestesaippua joku vuosi sitten vertailussa vahasamppoiden kanssa ja vtt:n ukkeli sanoi että yhtähyvä on kuin kalliit samppoot.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2012, 16:07:08 kirjoittanut Jaro »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #197 : 17.08.2012, 18:46:01 »
Mäntysuopaa (kovaa) olen laittanut moottorin tiivisteisiin, jotta eivät tartu kiinni.
On toiminut oikein hyvin aina.  Oven tiivisteisiin en sitä ole koskaan laittanut mutta varmasti toimii siinäkin ja ei estä maalaamista kuten silikoni.

Mäntysuovalla voi tehdä vaikka bensatankin hätätilapaikkauksen, sillä suopa ei liukene öljyihin, bensaan tai ylipäätään hiilivetyihin.

Lukot (auton) voitelen aseöljyllä (toimii pakkasessakin hyvin) ja muut lukot/saranat voitelen HSS2000 (wurth) vaseliinilla tai teflon-vaseliinilla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #198 : 09.09.2012, 13:41:20 »
Mitä olette puhdistusSAVEN liukkarina käyttäneet?
« Viimeksi muokattu: 15.10.2012, 17:44:39 kirjoittanut tomimikael »

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #199 : 14.09.2012, 11:54:21 »
Mitä olette puhdistusvahan liukkarina käyttäneet?
Tarkoitatko nyt savea, eli "claybaria"?
Autoshampooliuos toimii jos ei muuta ole käsillä.
Tuohon on myös ihan omia aineita olemassa.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #200 : 14.09.2012, 22:45:47 »
Mitä olette puhdistusvahan liukkarina käyttäneet?

Joo, meikäläinenkin nyt mietti mitä tuotetta tarkoitetaan, mutta 90% tapauksista menee siten, että ensin auto pestään: puhdistusvaha levitetään nihkeällä rätillä -> pyyhitään perään (kiilotetaan) kuivalla, puhtaalla rätillä -> pintavaha.  :)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #201 : 15.10.2012, 17:43:25 »
Tarkoitatko nyt savea, eli "claybaria"?
Autoshampooliuos toimii jos ei muuta ole käsillä.
Tuohon on myös ihan omia aineita olemassa.

Joo, just tuota puhdistusSAVEA siis tarkoitin!  :crazy2:

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #202 : 16.09.2013, 01:32:32 »
onko joku koittanu tota turtle waxin black box vaha satsia?
-
http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=1051#.UjY1Fz89VQ0

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #203 : 22.09.2013, 15:33:54 »
Le chat saippua nahkaverhoilulle, Liberon musta nahanhoitoaine, tärpätti pienpoistossa, Simoniz original wax.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #204 : 22.09.2013, 17:58:57 »
Tuulilasiin kun ottaa käsittelyn, niin ei tarvitse käyttää pyyhkijöitä. Omassa ollut jo vuoden ja hienosti toimii. Maksaa tosin paljon, mutta apu sateella, jään poistossa jne korvaa sen. Annettiin 10000km/puoli vuotta takuuta. Minkäänlaista kalvoa tästä ei jää.
Tässä näemmä mahdollisesti vastaavaa? http://www.sbm.fi/produkter/sbm-tuulilasin-nanok-sittely
Tilasin pari tuubia ja kokemuksia myöhemmin.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #205 : 05.01.2014, 19:06:19 »
Tilasin pari tuubia ja kokemuksia myöhemmin.

Kokemuksia tuosta tuulilasin käsittelystä?

Tilasin tuossa joku aika sitten Projectechiltä tavaraa ja eilen kokeilin Flexipads Merino Lambskin with Thumb -lampaanvillapesukinnasta. En enää tuon jälkeen omaan autoon entisellä halvalla mikrokuitupesukintaalla koske, pesutuntuma oli aivan erilainen ja huomas että on hellävaraisempi.
Hommasin kuivaukseen Chemical Guys Miracle Dryer -mikrokuitukuivausliinan ja säämiskä saa toimia tästä lähin vaan ovien välien kuivaukseen ja konehuoneen kuivaukseen  :) Onhan tuo aika iso pyyhe, mutta todella hyvin imi veden itseensä ku levitti tasopinnoille ja nosti pois. Kyljet sai ihan vaan painelemalla vedettömäksi.

Eli nuo tuotteet tekivät ainakin tosi positiivisen vaikutuksen Bilt Hamber Auto-foam -esipesuaineen ohella!
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #206 : 05.01.2014, 19:58:58 »
Kämmäsin ilmeisesti silloin jotenkin noiden lasiaineiden tilauksessa. Eilen juuri taas mietin laittaako tilaukseen. Odottelen kuitenkin lämpimämpiä kelejä. Fixus varaosaliikkeestä ostin taannoin kans nanokamaa mutta paketti on avaamaton. Liinat maksoi muostaakseni noin 14 ekua.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #207 : 05.01.2014, 20:18:18 »
Itse huomasin kätevän tavan kuivata et pistän pikavahaa samalla pintaan ja sit liinalla levittää/kuivaa sen samalla  :)

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #208 : 05.01.2014, 21:58:16 »
Itse huomasin kätevän tavan kuivata et pistän pikavahaa samalla pintaan ja sit liinalla levittää/kuivaa sen samalla  :)

Kyllä, jokusen kerran kesään tulee suihkutettua AG Aqua Wax märälle pinnalle ja sit vaan normaalisti kuivaus...lopuks käyny viel puhtaalla liinalla koko auton lävitte.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #209 : 06.01.2014, 14:57:02 »
Onko kukaan törmännyt Aquapel -nimiseen lasinpinnoiteeseen. Ihan vakuuttavan oloinen, mutta saatavuus taitaa olla huono Suomessa.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo