Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Pitääpä tuo tutkia ja mahollisesti pistää tilaukseen. Tarvihtiko tuon vaihto-operaatiossa mitään erikoistyökaluja ja saako vaihettuu kompura paikallaan?
12
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Alapallon irroitus
« Uusin viesti kirjoittanut Markku Salminen 18.05.2024, 20:44:03 »
Niin tollasella työkalulla oon aina saanut vaihdettua helposti.

13
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Alapallon irroitus
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 18.05.2024, 20:43:45 »
Joskus tullut vastaan niin juuttunut osa, että irroituksessa tarvittu paineilmatalttaa..
14
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Alapallon irroitus
« Uusin viesti kirjoittanut tomaattifarmari 18.05.2024, 20:35:56 »
koitin vähän tuollakin tapaa, mutta korvakkeet rupes vääntymään ja tuntui että alumiininen olkavarsi tuhoutuu jos kovin vääntää sitä vasten, kun se on aika ohutta siitä pulttien reikien kohdilta.. naputtelin korvakkeet takasin muotoonsa ja pistin pultit takaisin. leima tuli, mutta pallo on jo aika löysä, lähitulevaisuudessa pitää saada vaihdettua.

pitää ehkä koittaa jotenkin jarrulevyn alareunaa vasten jollain raudalla kammeta sitä ulos alatukivarresta tai jotain... onneksi nyt ei ihan heti tarvi tehdä. tai sitten vaan purkuautosta osia..

täytyy kyllä itekkin ehdottomasti laittaa kuparitahnat väliin uuteen palloon. nyt mietin että tulikohan laitettua tohon toiselle puolen mitään rasvoja kun sen kasailin...
15
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: XC60 haussa
« Uusin viesti kirjoittanut Pulmu57 18.05.2024, 20:12:51 »
Etuvedoissa vaihtui aiemmin tuo vitoskone pois VEA-moottorin tieltä ja siitä johtuu ilmoitettu pienempi kulutus. Nelivedothan on sitten korimallin loppuun asti vitoskoneella. Tuo 8-vaihteinen laatikko mikä uudemman koneen perässä on, on kyllä paljon fiksumpi käytökseltään, mutta pitäisi löytyä erittäin hyvällä huoltohistorialla oleva yksilö että uskaltaisin tuollaisen alkupään VEA-koneisen ostaa.
Hmm..luotettavuus edellä ois tarkoitus kuitenkin edetä eli tuo neliveto D4 saattais sittenkin olla viisaampi vaihtoehto ::)
16
Projektipäiväkirjat / Vs: Randsin 244 ikuisuusprojekti
« Uusin viesti kirjoittanut oh850 18.05.2024, 20:04:43 »
Oho, on kyllä komea O0
17
On ollut vastaava tapaus. Moneenkin kertaan täällä valitettu 5-pyttysen dieselin huono jakopään remmisuoja:
- Kompressorin magn.kytkimen laakeri valmis n. 350kkm -> remmipyörän laakeri hukkaa kuulansa ja hihnapyörä jumiin, hihna suikaleina ja kumipuruina ns. siellätäällä.
-hihnan sulput menee sopivista raoista hammashihnakoteloon, jako sekaisin ja pytynkannesta alu-valusta paloja pois -> uusi kansi, uusiovanha n. tonnin luokkaa ja melkein toinen mokoma tilpehöörejä, l. 2kEUR aika lähellä kun ite tekee.
- eli kannattaa ainakin tarkastaa/tai jopa vaihtaa satasen kytkin nyt, eikä sitten myöhemmin.
18
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Jakopäänvaihdon jälkeiset ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut vikki 18.05.2024, 19:21:52 »
Kannattaa testata PCV:n kunto. Ne usein tukkeutuvat.
Tässä lyhyt versio muovikäsine-testistä :
 https://www.youtube.com/watch?v=cFnt_yGhYj4
Tässä vähän enemmän aiheeseen liittyen :
 https://www.youtube.com/watch?v=FIRoc0VxLd4
Noissa testattiin käsineen kanssa, mutta mikä hyvänsä muovikalvo kelpaa. Lämpöisenä terve moottori imee muovia sisään voimalla.
Tukkeutunut PCV tekee ylipainetta ja aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa, öljyvuodot mukaan lukien.
Kuulostaa yhteensattumalta, mutta eihän sitä tiedä mitä siellä on tapahtunut.


Mulla teki niin julmetun alipaineen, että öljytikkua ei saanut ylös ja vinkuna oli korvia vihlova. Onneksi niinpäin, että ei paiskannut öljyjä mäkeen. Eli voi myös tehdä joko yli-tai alipaineen, riippuen venttiilin asennosta. Itellä oli kaikki paikat karstaa täynnä. S80 2,4 bensa.
19
Silloin kun olin nuori kossi ja vaihtelin itelleni 240iin nuo samat puslat. Niin käytin paksuinta kierretankoa mikä puslan läpi mahtuu. Kahta isoa laattaa prikkoina, ehkäpä sopivaa hylsyä väliin. Sitten silmukoiden väliin rälläköin lattaraudan palaset pitämään silmukat paikallaan. Rälläkällä yms vanha laho pusla pois.
Tuollainen setti lähtee tilaukseen:
https://www.virtasenkauppa.fi/helojen-irroitussarja-34-72-mm-xl-tools-33711
Jostain etsittävä sopivaa putken pätkää noiden silmukoiden väliin eli tutkittava rojulootia mistä vois saada tehtyä rälläkällä..
20
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / Vs: 2012 XC60 D5 ilmastointi pätkii
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka79 18.05.2024, 19:14:06 »
Noniin, nyt näyttää siltä että kuntoon tuli. Ilmastointikompuran magneettikytkimessä 4mm välys, korjattiin 0,4ään. Muutaman kymmenen kilsan koeajolla ac antoi kokoajan viileää.

Toivotaan että kuntoon tuli.

Täällä XC70 vm 2011, sama vika.

Sillä poikkeuksella että kylmää tulee sen noin yhden minuutin ajan, jonka jälkeen ehkä viiden minuutin ajan tulee lämmintä ja taas yhden minuutin ajan kylmää. Ihan äsken kävin ilmastoinnin täyttöhuollossa, reipas 500g tuli ulos ja 820g meni.

Täyttöhuollon jälkeen auto käyntiin ja tuulettimet nokalla alkoi pyöriä, hetken aikaa meni ja tuulettimet pyöri kovempaa, tänä aikana (auto paikallaan tyhjäkäynnillä) tuli viileää / kylmää. Lähdin ajamaan ja kappas alkoi puhaltaa taas lämmintä. Pysäytin auton ja flektit lähes seis.

Pyyntinä vaihtelevasti 21, 20 tai 19. Ei vaikutusta puhalluksen viileyteen silloin kun puhallin puhaltaa lämmintä.

Mikä vika ja missä...?
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Puotilan autokorjaamo  RallyBaron