Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

855 T-5R 95"

  • 9 Vastauksia
  • 3378 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
855 T-5R 95"
« : 05.05.2013, 21:03:06 »
Noniin, tarina alkaa 2011 joulukuusta, olin aiemmin ajellut 10v. farkulla, ja pikku muutosten jälkeen tykästyi kyseiseen laitteeseen. joskus pienempänä muistan nähneeni keltaisen volvon kuvia Tekniikan maailman sivuilla, ja jotenkin asia alkoi mietityttämään.. Joulukuu+veronpalautukset+nettiauto= autokauppaan    (okei, piti äitimuorilta lainata hieman rahaa lisäksi)  :P   Kokkolasta sattui silmään tämä, niin siinä kävi, että volvot vaihtoi omistajaa. 360xxx Km. ajettu oli silloin 12/2011, nyt 5.4.2013 on 413900 km.



 No 17" Titanit oli hävinnyt, kuin myös T-5R ja TWR-logo takaluukusta, saatikka nahkaista huoltokirjakansiota ei näkynyt. Tietenkin värikin olisi saanut olla se aito cream yellow.
 Sittemmin osa näistä puutteista on korjattu. toki se T-5R logo maksoi volvolla melkein 30€.. mutta minkäs itelleen mahtaa, auto oli siis aivan vakio/ mitään muutoksia ei ollut tehty, sittemmin tehtyä:

-Simonsin putkisto (onhan se vitoskone kivan kuulonen)
-Alatukivarret (alumiiniset+pu puslat)
-kattokaiteet
-R-logo säleikköön+tekstit takaluukkuun
-paneeli vv suodin orkkiskoteloon
-silikoniset ahtoputket+jäähyletkuja osa
-sekalaista huoltoa, mm. pyöränlaakeri yms. kulutusosia
-jäähytetyt biltema jarrulaikat (todettu toimiviksi jo edell. autossa)
-Nivomaticit heitetty mäkeen, ja vakiot jouset&iskarit tilalla
-sisätilassa radion alle 3 lisämittaria: ahto+voltti+ö-paine
-vrcf kilvenalunen ;)
-kirkkaat etu+sivuvilkut
-Ahtopaineet siinä 1bar. tienoilla, elkää kysykö tehoista, uutena ollut 240..
-Bkc 45kv puola

 Kivastihan tuolla menikin 2012 huhtikuuhun asti, kunnes noin 386tkm:n kohdalla kiertokangen laakerit kierähti päällekkäin 3-sylinteristä. Kevät yössä kolisten tallille ja Dx corolla isäukolta lainaan..  Moottori+kansi tuli korjattua, = eli kaikki irtoava irti. koneistamon kautta jotain osia ja uusia tilalle, mutta vakiot käytetyt veivi ja mäntä, koska mäntä löi päätä kanteen,  jälkeenpäin harmittaa, KOSKA:
2-viikkoa myöhemmin, kolmosen veivi poikki, moottori ylös, uus veivi ja mäntä. kovaa (sisään) ajoa, veivin pultti poikki, mäntä ylös, veivi söi lohkon, hermot meni ja meinasin polttaa koko laitteen, mutta ei! Arska11:ltä olin hankkinut tässä vaiheessa kokonaisen vaihtokoneen, ja tällä on menty. Toki vastoinkäymiseksi voidaan vielä lukea se, että moottori vuoti öljyä, ja jätin peukalon kiilahihnan väliin öljyvuotoa etsiessä,  Siitä seurasi 6vko. saikkua, semmoista se on, kun antaan kaikkensa  :idiot2:

 Tälle kesää 2013 olisi ideana parempi/tehokkaampi/vähemmän ajettu/ ei niin kiireellä rakennettu kone (taas) Eli:
H-profiilit, S60R pakosarja, GLT nokat+kaasuläppä, ja ehkäpä 19T turbo. Joten tavoittelemaan jotain maltillisia 300 hevosen lukemia, lisäksi erillinen öljynjäähdytin ideoituna.


 Siinähän tuo uus lohko odottelee osia. joo, väri on.. ELK (iveco venemoottori ?)
-7.5.13 kampiakseli asennettu, päittäisvälys luokkaa 0,140mm. Kaverin mittausten mukaan

Toisaalta korikin alkaa olemaan aikaa nähnyt, että helmojen korjailua yms. siistimistä tiedossa, katsotaan nyt.. tiesuola sunmuut tekee tehtävänsä. Vielä en ole helmamuovien alle katsonut, siellä on aika varmana yllätys. ::)

 Auto on siis alkuperäinen Suomi-auto, B5234T5 ja manuaali, perus sähkökattoluuku, yms. kaikki tarpeellinen sähköjakkaroista sähköikunoihin. lähtöisin etelä-Suomesta rannikolta jonkun Sahan omistajalla ollut. 

minun mielestä nämä T-5R:t on niin harvinaisia, etten aio tästä hetkeen luopua.

 Jahas, päivitelläänpä taas kun jotain jännää tapahtuu  :hello:

« Viimeksi muokattu: 08.05.2013, 16:48:32 kirjoittanut volvosami »
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 855 T-5R 95"
« Vastaus #1 : 05.05.2013, 21:10:23 »
Onpas kerenny olla epäonnea niin autolla kuin asentajallakin.  :(
Onkos tämä peli välillä parkissa tuolla teollisuuskadulla erään nosto ja kuljetusfirman pihassa?

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R 95"
« Vastaus #2 : 05.05.2013, 21:17:07 »
 >:(
Onpas kerenny olla epäonnea niin autolla kuin asentajallakin.  :(
Onkos tämä peli välillä parkissa tuolla teollisuuskadulla erään nosto ja kuljetusfirman pihassa?

 Kyllä sitä vastoinkäymisiä on joskus..  :D   
 Ja kyllä, sielläpä ainakin voi bongailla toisinaan, kun Laukaasta kuljen sielläpäin töissä.
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 855 T-5R 95"
« Vastaus #3 : 05.05.2013, 21:35:19 »
Sillälailla. Kahtotaan mielenkiinnolla mitä tästä tulee :hello:
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R 95"
« Vastaus #4 : 08.05.2013, 15:21:42 »
 
Parina ilta onkin tullut oltua tallissa piilossa, ja jotain edistystä saatu aikaan. Moottorin osaltahan tämä alkoi jo Joulukuussa 2012, kun ostin veivit, sittemmin kaikkea tarpeellista tullut hankittua. Mutta, kampiakseli, ja muita kannakkeita yms. tuli asenneltua. Öljysumuttimien kansien paperitiivisteet 5€ sarja Volvolla, tuohon hintaan en alkanu ite tekemään..  Niin, ja Ideana on ollut, että jos osa ei ole uusi, niin se on vähintäänkin puhdistettu..   ;)     
« Viimeksi muokattu: 08.05.2013, 16:51:32 kirjoittanut volvosami »
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 855 T-5R 95"
« Vastaus #5 : 09.05.2013, 14:00:52 »
 Samat ajatukset itellä ton t-5r:n harvinaisuuden suhteen  ;) Toisaalta aika porno jopa toi lohkon väri  :P ainaki 100 kertaa siistimpi ku orkkisharmaa. Ei muuta ku onnea rojektin suhteen ja toivotaan et kone pysyis valmistuttuaan nyt kauemmin kasassa  :hello:
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R 95"
« Vastaus #6 : 10.05.2013, 21:15:14 »
Joo, eipä näitä kovin montaa joka kylällä pyöri   ;)
sitä minäkin toivon hartaasti että tällä koneella nyt selvittäisiin ilman sen suurempia kommelluksia, no ainakin moottorin irrotus alkaa käymään nopeesti..  :hello:
« Viimeksi muokattu: 10.05.2013, 21:17:00 kirjoittanut volvosami »
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R 95"
« Vastaus #7 : 10.05.2013, 21:27:11 »
Kyllähän Volvossa toki kuuluu olla punalohko.  :hello:

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R 95"
« Vastaus #8 : 10.05.2013, 23:10:15 »
Kyllähän Volvossa toki kuuluu olla punalohko.  :hello:
näin olen ymmärtänyt ettei Se ole Volvo eikä mikään jos ei oo punalohko  ;)
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R 95"
« Vastaus #9 : 11.06.2013, 17:06:29 »
Kesälomalle kaavailin helmojen tutkimista, jonka aloitin tänään. En niin isoa reikää oottanut, mitä löysin.. Eli arviolta metri kertaa 10 cm. Puuttui peltiä kuskinpuolen helman alaosasta, vettä jäänyt ilmeisesti muhimaan?   >:(  lisäksi kynnyskotelon päällispuolelta (siinä missä on kynnyslistat) oli kolme reikää, mistä voi tähystää maahan. Helmamuovin kiinnitysreikien kohdalla nämä.  Nooh, vähän rälläkkää, maalia, hiekkaa, peltiä, hitsiä, ja massaa, jospa Se siitä  ;D  kuviakin tulee, kun pääsen koneelle (koska käytän puhelimella tätä)
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron