Autoracing  KL-varaosat

Amazon -69

  • 561 Vastauksia
  • 241749 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #150 : 09.04.2013, 01:24:35 »
Juuu no jäi nyt tällä erää tuo konehuone maalaamatta. Kun on tuo vappukin tulossa kovaa vauhtia, ja kovasti tekis mieli päästä ajelemaan. No ehkä maalaan konehuoneen sitten myöhemmin, tuskin viimenen kerta minun aikana kun konehuone on tyhjillään  ;D

Tekniikan nostin paikalleen:


Tekniikka kun on peräisin 244:stä, niin Aman laatikosta piti vaihtaa kytkinkoppa tuohon. Aman laatikosta otin myöskin pitkäkeppivermeet tuohon uuteen lootaan.

Peltipakosarjankin laitoin paikalleen, se menikin suht kivuttomasti. Ei vaan käynyt tuo Misab-imusarja Marteliuksen peltisarjan kanssa paikalleen ihan bolt on-meiningillä  >:(


No, rälläkkää ja vinkua peliin:


Nyt on hyvin paikallaan. Huomenna pulttailen kaasarin kiinni, kikkailen jonkinlaisen kaasuvivuston, ja laitan syylärin yms. jäähdytinvermeet paikalleen. Loppuviikosta jos saisi otettua savut.

Kävisiko penkkiin vanhemman mallinen niskatuki, Amazonista taikka 140-sarjasta.

Ulkonäöllisesti varmasti kävisi, oli nimittäin mielessä itsellänikin  ::) luulisi olevan suht helppo homma, siirtää vaan ne kiinnitystangot oikealle kohdalle tarvittaessa. Jos jostain löytyisi valmiiksi mustat niin ei tarvitsisi ruveta verhoiluhommiin.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #151 : 09.04.2013, 15:12:18 »
Kaasarin vivusto pientä viilausta vaille valmis.

Syylärijuttuja en nyt kerennyt miettimään, kun meni tätä aamuista hankintaa ihmetellessä  ::)

Poissa Tontsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #152 : 10.04.2013, 10:36:07 »
JESS!

Kerrankin joku laittaa amaan pussit. Ota reilusti kuvia. Minäkin laitan pussit kun joskus rikastun... Etenkin keulan touteutus kiinnostaan. Taaksehan ne on vaan heittää kiinni.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi!
Escort RS Cosworth
Volvo Amazon

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #153 : 10.04.2013, 12:20:10 »
Onhan tälläkin foorumilla yksi projektipäiväkirja jossa ama pussitetaan. Mutta tää yksilö vaan jalostuu koko ajan herkullisemmaks.  O0
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #154 : 10.04.2013, 12:22:26 »
Onko linkkiä mistä tilasit ton sarjan?

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #155 : 10.04.2013, 15:06:06 »
Joo nimimerkillä -JS- on Amazonissa pussit  ::) se projekti olikin yksi innoittajista. Hänellä on vaan magneettiventtiileillä toteutettu, meikäläisellä on manuaalit näin alkuun ainakin. Säiliö puuttuu kuvasta, koska sitä minulla ei vielä ole. Oli kaupastakin loppunut, niin lähettäävät heti sitten, kunhan saavat lisää.

Takapään pitäisi olla suht helppo, etupäässä on varmasti enemmän hommaa, kun pitää palkkiin tehdä lisää tilaa pussille. Nelipiirisenä teen, eli jokaista nurkkaa voi säätää erikseen.

Paketti on Lowtoysin tee se itse -setti, pienin muutoksin. Hyvä firma, suosittelen!

Tänään tein kaasarin vivuston melkein valmiiksi, pitäs vaan vielä maalata. Syylärinkin laitoin paikalleen, enää lämppärin kennoon letkut kiinni niin voi laittaa nesteet sisään.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #156 : 12.04.2013, 20:33:03 »
Noni, joko olet sovitellut pusseja? Noilla makkaroilla saanee perästä oikeasti matalan :) Omaan laitoin rullapalkeet, mitkä ei mahdu ihan niin matalaan tilaan. Vanhat kuvalinkit hävisi kun kuvablogi lopetti toiminnan, mutta vaihtoehtoja on.. Vakain kannattaisi kai jättää eteen, olin laiska ja siirsin iskarit sen paikalle. Tuolla jotain kötöstely kuvia http://s1250.photobucket.com/user/volvo701/library/?sort=6&page=4

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #157 : 13.04.2013, 11:21:23 »
Noni, joko olet sovitellut pusseja? Noilla makkaroilla saanee perästä oikeasti matalan :) Omaan laitoin rullapalkeet, mitkä ei mahdu ihan niin matalaan tilaan. Vanhat kuvalinkit hävisi kun kuvablogi lopetti toiminnan, mutta vaihtoehtoja on.. Vakain kannattaisi kai jättää eteen, olin laiska ja siirsin iskarit sen paikalle. Tuolla jotain kötöstely kuvia http://s1250.photobucket.com/user/volvo701/library/?sort=6&page=4

En ole vielä kerennyt, ajattelin kasailla tuon tekniikan loppuun ensin ja keskittyä pussitushommiin vasta sitten, eli luultavasti huomenna. Mitenhän lyttyyn nuo makkarat saa matalimmassa asennossa mennä? Varmaankin niin, että ainakaan ne pussien päädyt ei ota toisiinsa kiinni? Kätevän näköinen toteutus sinulla noissa etusäkeissä, noin tehtynä ei tarviis tehdä palkkiin tilaa. Meneekö edessä säkit miten ruttuun matalimmassa asennossa? Vai saisko enemmän madallusta aikaan, jos säkkiä yrittäisi saada hitusen palkin sisään?

Joo ajattelin siirtää iskarit tukivarsien takapuolelle, alatukivarteen hitsaan samanlaisen kiinnityskorvan iskarille kuin vakaimellakin on, ja yläpäähän teen koriin pulteilla kiinnitettävän korvan. Muutenkin ajattelin tehdä kaikki muutokset siten, että rautajouset saa tarvittaessa suht pienellä vaivalla takaisin paikalleen.

Torstaina hörähti konekin käyntiin, suht helposti lähti vielä  :P eilisen illan muokkailin Simonsin putkea paikalleen, joka ei yllätys yllätys ihan suoraan käynytkään  :-\ keskiputki otti melkein koko matkalta pohjaan kiinni, pienellä mutkittelulla sain aikaan sentin rakosen putken ja pohjan väliin, toivottavasti riittää. Putki ottaa ensimmäisenä kipeää, jos säkit tyhjänä lasettaa töyssyyn.

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #158 : 13.04.2013, 18:37:08 »
Nahkapenkit on kuin tehty tuonne, hyvää jälkeä!
Tuo pussitus on hyvä vaihtoehto, alkaa cruisailu maittaa. Kuvat paikallisen amazonista jossa myös pussitus. Keulan kanssa kannattaa kahtoa liikkumisvara, pienen muutoksen joutuu tekemään. :pomo:



« Viimeksi muokattu: 13.04.2013, 18:40:39 kirjoittanut Shikaka »

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2201
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #159 : 13.04.2013, 22:37:18 »
Kannattaa varmaan laittaa tohon pakosarjaan kääre kun tulee nuin lähelle imusarjaa, ei mulla muuta :)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #160 : 14.04.2013, 18:25:13 »
Nahkapenkit on kuin tehty tuonne, hyvää jälkeä!
Tuo pussitus on hyvä vaihtoehto, alkaa cruisailu maittaa. Kuvat paikallisen amazonista jossa myös pussitus. Keulan kanssa kannattaa kahtoa liikkumisvara, pienen muutoksen joutuu tekemään. :pomo:


Kiitosta!  ;D
Ei löytys lisää tietoa tuosta autosta, tai lähinnä alustasta? Jostain tapahtumakuvista olen tuon bongannut ennenkin, siisti laite. Aika tonttiin näyttäs laskeutuvan. Tukivarsiinko muutosta, vai mihin?

Kannattaa varmaan laittaa tohon pakosarjaan kääre kun tulee nuin lähelle imusarjaa, ei mulla muuta :)

Joo suattaapi tulla vähän ongelmia tuon kanssa, kokeillaan nyt ensin ilman että miten käy  ::) viime kesänä ihan vakiokamppeilla oli probleemaa, kun pakosarja kuumenti seokset, tosi hankala saada välillä lämpimänä käyntiin.

Eilen sain tutulta lainaan FMI - 1.4 boksin ja lambda-anturin, nakkaan ainakin alkuun sen paikalleen.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2013, 18:30:19 kirjoittanut Amanssi »

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #161 : 16.04.2013, 00:45:24 »
Tänään rupesin takapään pussijuttuja tekemään. Jousen yläpäätä lähinnä hahmottelin, ja alapään kiinnityspisteenkin päässäni mietin. Kuvia ei tullut hirveämmin nyt otettua, kun ei mitään sen kummempaa tullut tehtyäkään  :-\

Jotakuinkin tältä näyttäisi kassit tyhjänä tuo kaaren ja renkaan suhde:


No tuo miulle riitä... Pitää vissiinkin kardaanitunnelia nostaa loppupäästä joitakin senttejä (eli taas takapenkkikin pois, ja siitä muokkaamaan kardaanitunnelille sopiva), siihen ottaa kiinni nyt. Maata vastenhan tuo kottero on nyt saatava, kun on kalliit tarvikkeetkin siihen tarkoitukseen ostanut!

Pakoputkenkin sain tehtyä, taisi tulla nyt vähän turhan kovat pörinät tuolla Simonsin vaimentimella, niinkuin aikaisemmin vähän arvelinkin. Katsellaan myöhemmin ajossa, että lähteekö häiritsevä mökä hyttiin asti, jos lähtee, koitetaan tehdä asialle jotain.

Edit: lähteekö takajousen yläpäässä olevan pohjaanlyöntikumin "kiinnityspatti", eli toisinsanoen ylempi jousilautanen mitenkään irti? Tiukassa ainakin tuntus olevan...
« Viimeksi muokattu: 16.04.2013, 00:51:18 kirjoittanut Amanssi »

Poissa firebolt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • Custom Farm Motorcycles
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #162 : 16.04.2013, 11:17:21 »
Hyvältä näyttää, meinaakko jättää roiskeläpät?  :D
-80 Mustang
-84 Mustang (eka) (palanu)
-70 Amazon rotta
Pari Harrikkaa...

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #163 : 16.04.2013, 21:57:20 »
Se takapään pohjaanlyöntikumi on kierteellä siinä "patissa". Ylälautanen/patti on hitsattu koriin :( menee rälläkkä hommiksi ja ihanan ahdas paikka työskennellä, vingulla saanee väkerrettyä.

Keksihän joku simppeli ratkaisu, matkin sitten perässä ;D Itsekkin on tarkoitus tulevana kesänä muokata takapäätä ja ehkä etupäätä niin että saa oikeasti matalan..

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #164 : 16.04.2013, 23:41:31 »
Taitaapi väistyä ainakin nuo läpät  :D jotkut pitää kyllä laittaa, että ei kivet hakkaa kylkiä.
Se takapään pohjaanlyöntikumi on kierteellä siinä "patissa". Ylälautanen/patti on hitsattu koriin :( menee rälläkkä hommiksi ja ihanan ahdas paikka työskennellä, vingulla saanee väkerrettyä.

Keksihän joku simppeli ratkaisu, matkin sitten perässä ;D Itsekkin on tarkoitus tulevana kesänä muokata takapäätä ja ehkä etupäätä niin että saa oikeasti matalan..
Joo, no en hakkaa ylälautasta sitten enempää moskalla, ei siis ole ruosteella kiinni   :D Muuten sopis olemaan se patti siellä, mutta tulee ilmaputken liittimen tielle. Kumeja yritin pyöritellä irti, lie ruostuneet kiinni kun ei lähtenyt. Mattopuukolla lähti.

Tulipa huomattua, että vielä menee pakoputken akselinylitys uusiksi  :-\ ottaa akseli kiinni putkeen, kun madaltelee. Semmonenkin ominaisuus vielä, että reilummin madaltaessa kallistuksenvakaaja näköjään kampeaa perää apukuskin puolelle, rengas nappaa apparin puolelta kaareen kiinni samaan aikaan, kun kuskin puolella renkaan ja kaaren välissä on 20mm rako  :idiot2: Jospa vakaajaa vähän pidentäisi?

Tämmösen rutaleen sain aikaiseksi:

Punainen osa on vaahtosammuttimesta  :2funny: käytin sitä suunnitteluvaiheessa, sopiva halkaisija ja ohut seinämä, niin helpompi muokata. Lopulliseen versioon tulee 8mm seinämällä. Lisäksi pitää tehdä vielä jonkinlainen pulttikiinnitys, että yläpää kestää kupissaan. Alapää onkin sitten melkeinpä pultinreikiä ja lopullisia saumoja vaille valmis (kuvassa vasta heftattu). Vasemmalla tököttävät kolmiot ovat pohjaanlyöntikumin kiinnityskorvakkoa varten. Kokonaisuutena vaikuttaa toimivalta, pussi jää hyvään asentoon sekä tyhjänä, että täynnä ollessa, eikä jää mitenkään ruttuun tai mutkalle.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2013, 23:44:22 kirjoittanut Amanssi »

 

Carcom Oy  Ateho