Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895151 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2130 : 08.01.2014, 20:17:55 »
Omalla kohalla ensin ajellaa vakioromuilla ja sitte ku kone vuotaa joka välistä öljyä ni ostetaa muutamal satkul toinen kone.Sitte halutaa vähän lisää voimaa ni ostetaa hx35 ja 12mm nestepää.Nyt on jo 1000€ sileen.Kappas ku kytkin luistaa ni ostetaa uus levy ja sre.Oho ku meni taas 400.2vk ni oho ku meni lootasta kolmosen rattaat sileeks.Getrakin satuin saamaa satkulla ja ite sain sovitettuu sen koneen perää/jatkettuu kartaanii.Sitte rupeski kaipaamaa lukkoa.No torseenin sai niinki edullisest ku 250 ja sen sai ite asennettuu paikallee.Huppista keikkaa ku taas hajos kone ja muutama satku meni että heilahti.Coolerinki ostin 100€.Sitte oliki jo pari tonnii selällää ja laskeminen loppu siihen.Joten aja vakioromuilla tai jos haluat ottaa voimaa ni säästä sen verran että saat kaikki kerralla kuntoo ni ei tarvi monee kertaa tehä :)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2131 : 08.01.2014, 20:21:10 »
Omalla kohalla ensin ajellaa vakioromuilla ja sitte ku kone vuotaa joka välistä öljyä ni ostetaa muutamal satkul toinen kone.Sitte halutaa vähän lisää voimaa ni ostetaa hx35 ja 12mm nestepää.Nyt on jo 1000€ sileen.Kappas ku kytkin luistaa ni ostetaa uus levy ja sre.Oho ku meni taas 400.2vk ni oho ku meni lootasta kolmosen rattaat sileeks.Getrakin satuin saamaa satkulla ja ite sain sovitettuu sen koneen perää/jatkettuu kartaanii.Sitte rupeski kaipaamaa lukkoa.No torseenin sai niinki edullisest ku 250 ja sen sai ite asennettuu paikallee.Huppista keikkaa ku taas hajos kone ja muutama satku meni että heilahti.Coolerinki ostin 100€.Sitte oliki jo pari tonnii selällää ja laskeminen loppu siihen.Joten aja vakioromuilla tai jos haluat ottaa voimaa ni säästä sen verran että saat kaikki kerralla kuntoo ni ei tarvi monee kertaa tehä :)

Joo näin se menee... just naureskelin puhelimessa ku yks kaveri oli saanu päähänsä alkaa ahtamaan v12 bemaria. Kyseinen auto siis on jo kaverilla ollut pari vuotta. Olis ko.tyypin ensimmäinen turbotus projekti, budjetti 5000e... sanoin että unohda :)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2132 : 08.01.2014, 20:26:42 »
Kyllähän ton koneen tolla rahalla turbottaa ja saa toimimaaki pienillä paineilla.Mut ois se hyvä ku sais sen budjetin riittämää koneesta viel taaksepäin.Ennen tuli tuol jatkefoorumilla hengailtuu mutku huomasin et on jo tarpeeks iso ni siirryin tänne kanttihousujen ihmeellisee maailmaa  ;D

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2133 : 08.01.2014, 21:30:38 »
Yli 200hp pääsee ku laittaa pumpun ja kytkimen ja hyrrän (voi ostaa kinukin tai käytetyn jos on rahasta tiukkaa) Mutta kyllä sinne väkisinki yli 1000€ menee...lähemmäks 1500€. Voimaansiirto kestää tuolla teholla ja väännöllä (300-380Nm..) vielä, mutta lukkoa kyllä alkaa kaipaan..mut ei viitti kemppiliimaakaa laittaa käyttikseen.

Välillä miettii ku kattoo mitä tohon deekuun rahaa on menny (pitäny suht tarkkaa kirjaa siitä), että samalla rahalla ois kannattanu virittää B2xx konetta hyrrän kera, mutta kaikkea pitää kokeilla.  ;D Se sitten seuraavaksi. ;)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2134 : 08.01.2014, 22:06:05 »
Kaks lootaa tuhonnu 150hv/350Nm, niin en kyllä uudelle rakentajalle sanois että suuremmilla voimilla voimasiirto kestäis.... :hello: Kyl kaikki mikä menee vakiopumpusta yli niin tarvii paremman laatikon koneen jatkoks.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2135 : 08.01.2014, 22:21:10 »
Onhan se mahdollista..varmaan vähän yksilöstäkin kiinni. Eipä itellä oo kokemusta yli 340Nm:sta.  ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2136 : 09.01.2014, 01:00:24 »
Eroaako hydraulisilla venttiilinnostimilla varustettu kansi mekaanisesta? ja käykö näissä nokka-akselit ristiin vai onko niissä jotain eroa?

EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2137 : 09.01.2014, 11:17:41 »
Kyllähän ton koneen tolla rahalla turbottaa ja saa toimimaaki pienillä paineilla.Mut ois se hyvä ku sais sen budjetin riittämää koneesta viel taaksepäin.Ennen tuli tuol jatkefoorumilla hengailtuu mutku huomasin et on jo tarpeeks iso ni siirryin tänne kanttihousujen ihmeellisee maailmaa  ;D

Kyllä tuo turbotus-harrastus kannattaa mun mielestä aloittaa aivan jostain muusta koneesta... ei nimittäin ole kovinkaan halpaa jos/kun V12 porsii :)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2138 : 10.01.2014, 12:14:16 »
Eroaako hydraulisilla venttiilinnostimilla varustettu kansi mekaanisesta? ja käykö näissä nokka-akselit ristiin vai onko niissä jotain eroa?

Perimätiedon mukaan nokat ei käy ristiin. Itse en ole kokeillut tai vertaillut, kun ei ole sattunut mekaanista kantta käsiin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2139 : 10.01.2014, 12:38:44 »
Itse laskeskelin joskus tuon oman 940 d24tic:n budjettia, mutta en muista yhtään mitä siihen meni.
Tavoitteena oli kuitenkin käyttöauto, jota ei tarvitsisi kovin moneen kertaan tehdä, joten homma lähti liikkeelle kokolailla näin:

-Lohkon tarkistus, hoonaus ja tasopinnan oikaisu
-Uudet mäntäsarjat, laakerit, stefat, tiivisteet
-Kannen oikaisu, venttiilien hionta, ohjurien tarkastus, elring peltitiiviste, kannenpultit, ym
-Uusi Holset HX35W
-Uusi kiinacooleri+putket+letkut+kunnon klemmarit
-3" Putkiston osat motonet+biltema
-Pakosarjaan väliseinän hitsaus, jonka jälkeen laippojen koneistus
-Uusi Sachs SRE -763 asetelma (edellinen omistaja oli juuri uusinut kytkimeen kaikki sylintereistä lähtien, joten niissä säästin)
-Uusi facet siirtopumppu

-Syöttöpumppu oli ainoa jonka laitoin käytettynä, koska oli melko vähän ajettu pp-dieselin pumppu.

+ Kaikki muu mitä tässä nyt ei muista laskea, joista kertyy myös yllättävän paljon. Ja tässä oli m90 jo valmiina, joten laatikon suhteen ei tarvittu kummempia toimenpiteitä.

Eli rahaa meni varmasti enemmän kuin auton arvo on tällähetkellä, mutta melko huolettomista kilometreistä on saanut nautiskella.

Halvallakin kyllä saa tehtyä (murto-osalla tuosta budjetista), jos ei luotettavuus ole se pääkriteeri, eikä pelkää pientä ylimääräistä työtä. Ja jos hyvä säkä käy niin saattaa pelata ihan yhtä pitkäänkin. Omalla kohallani murphyn laki on sen verran tuttu etten viitsinyt lotota. :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2140 : 15.01.2014, 12:42:17 »
Mites teillä tuntuu käynnistyvän ilman lämmitystä? Itse käynnistin varmaan minuutin hehkutuksilla -18c ja käynnisty alta kahden sekunnin. Nyt taas mittari näyttää -12c ja tuntu paljon vaikeammalta saada käyntiin, sammukin ekalla kertaa melkein heti.

Poissa Deeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • B230
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2141 : 15.01.2014, 13:33:40 »
Mulla toimii vaan 3 hehkua niin ihan viimeisillä akkuvirroilla lähtee käyntiin.. (älkää huoliko tilipäivän koittaessa tulee loputki ja paljon muutaki osaa)  ;)

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2142 : 15.01.2014, 13:36:30 »
onkos tuo hehkujen vaihto hankala homma? Tuntuu että saa hehkuttaa ja kauan... Mutta sitten kun on hehkuttanu ni lähtee kyllä tosi hyvin käyntiin.

Poissa Sohveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • Aina ei voi voittaa, ei edes joka päivä.
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2143 : 15.01.2014, 15:26:52 »
onkos tuo hehkujen vaihto hankala homma? Tuntuu että saa hehkuttaa ja kauan... Mutta sitten kun on hehkuttanu ni lähtee kyllä tosi hyvin käyntiin.

Ei oo paha homma. Hehkulangat vaan irti ja hehkut poisa, ainoa vaan että 5. Ja 6. Hehku voi aiheuttaa itkua ja hampaiden kiristystä + veriset kädet. (Ei ole kunnon remontti jos nämä ei tapahdu)  ;D

Sen verran ahdas paikka, hehkulangan kiinnitys mutterit on kaikein hankalimmat laittaa. Apuna voi käyttää magnetti kärkistä meisseli, viilaa yms jolla sen mutterin voi alulle saada.

 Voin myös ottaa kuvan 8mm lenkistä joka on taidolla käännelty niin että sillä saa helpoiten sen 6. hehkun mutterin kiinni jos ei meinaa onnistua.

Jotku leikkaa hehkulangasta palan pois että sen saa paikolleen vaikka mutteri on valmiiksi paikollaan.

Kannattaa laittaa heti kerralla hyvät hehkut sinne, ei mitään tarvike euron kappale roinaa.  ;)
*V70 -05 D5 Black Sapphire --- Volvo 240 Ambulance D24*

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2144 : 15.01.2014, 15:41:07 »
Itellää meni hehkujen vaihtoo n.20min pumpun ollessa paikallaan.Eli ei se niin hankala homma oo jos on vaan sorminäppäryyttä ja oikeet työkalut.

 

Proturbo  Autodiagnoosi