Ateho  Elekma

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895018 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2235 : 29.01.2014, 20:22:57 »
No niinpä tietenkin... taas tajunnu että sehän liikkuu noista ylös-alas.

Eikä vika ollu edes ilmavuodossa. Hehkujen sulake oli palanut. Eipä tätä selviteltykkään kuin viisi päivää...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa ipia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2236 : 30.01.2014, 08:52:16 »
Mikähän jumittaa nyt. Välillä kun koittaa startata niin valot himmenee, voltit tippuu 9-10v ja ei startti pyöri? Sit ku renkkaa hetken ni lähtee. Aluks ajattelin että heikohko maadoitus akulla (siirretty takakonttiin) mutta sitten uusin maadoituksen kunnolla ja sama toistuu joskus ilman toistuvaa kaavaa.  >:(
Mulla oli kans vastaavia oireita, puhistelin maakaapelien liitokset auttoi jonkin verran, vaihdoin akun ei paljoakaan auttanut, startin vaihto auttoi vähän, lopullinen apu löytyi siitä kun vedin lisä maadoituksen moottorin ja rungon väliin muistaakseni 16neliön kaapelilla ja lisäksi toinen alkuperäistä vähän paksumpi kaapeli, alkuperäisen lisäksi laturilta akun +. Vaihdoin myös alkuperäisen maadoituksen lokasuojaan pois runkopalkista. Nyt toiminut pitkään moitteettomasti ja virtaa on riittänyt...
Hmmm... tämähän on siis tehon lisäys keskustelu...  :hello:
« Viimeksi muokattu: 30.01.2014, 08:56:52 kirjoittanut ipia »

Poissa ipia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2237 : 30.01.2014, 09:02:46 »
Mikä olikaan tuon ahtokaran paksuus? Pystyisiköhän jotenkin mittaamaan ahtokaran painumaa tietyllä ahtopaineella, helpottaisi kara-aihion viilausta, voisi siis jyrkentää reilusti ahtopaineesta x lähtien? Vai onkohan tuo nyt ihan tyhmä ajatus....

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2238 : 30.01.2014, 09:20:50 »
Mikä olikaan tuon ahtokaran paksuus? Pystyisiköhän jotenkin mittaamaan ahtokaran painumaa tietyllä ahtopaineella, helpottaisi kara-aihion viilausta, voisi siis jyrkentää reilusti ahtopaineesta x lähtien? Vai onkohan tuo nyt ihan tyhmä ajatus....

Jousilla sitä säädetään. Tiukempi, menee hitaammin alas.  Ja tosiaan sori offtopicistä. Teiltä saa vaan hyvää infoo aina ;)

Poissa ipia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2239 : 30.01.2014, 11:36:09 »
Jep. Tiesinkin että jousilla säädetään. Ajatuksena siis oli jos saisi mitattua painuman esim. 0,5bar ahdoilla niin tuosta kohdasta olisi helppoa lähteä radikaalisti jyrkentämään karan kulmaa jos ihan aihiosta tekee karaa ja vastaavasti loiventaa esim. 0,9bar. Tulisi mahdollisesti vähemmällä säätämisellä vetoja tietylle ahtoalueelle... Siis jos vaikka haluaisi korostuneen turbopotkun ja sen jälkeen tasaisen kiihtyvyyden... Lieneekö edes teoriassa mahdollista tuollainen säätäminen karan muokkauksilla....

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2240 : 30.01.2014, 12:18:12 »
laitat jotain väriä siihen karan kartioo ja koitat jollain tietyllä paineella ja sitte katot mihin kohtaa se jälki jää?

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2241 : 30.01.2014, 14:00:40 »
itse ainakin perstuntumalta säätelin, jos tuntu että liikaa savua alhaalla, tein karasta jyrkemmän ylhäältä ja en koskenut alkupäähän. Aikalailla sinne ylös kannattaa viilailla muuten savua on liikaa ja alhaalla tukehtuu.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2014, 15:37:29 kirjoittanut Sukkamies »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2242 : 30.01.2014, 17:56:31 »
Sitä karan painumista ahtopaineella säädetään kylläkin sillä kierteellä joka on jousen alla....

Alla olevassa kuvassa näkyy keskellä kierre, tästä voidaan säätää jousen jäykkyyttä joka vastaa kalvoon eli taistelee ahtopainetta vastaan. Säätämällä hammasruuvia voidaan vaikuttaa siihen millä ahtopaineilla kara alkaa painua alaspäin ja lisäämään syöttöä. Jousen jäykentäminen eli hammasruuvin ylöspäin ruuvaaminen siirtää paineen alaisen syötön alkua kovemmille paineille.




laitat jotain väriä siihen karan kartioo ja koitat jollain tietyllä paineella ja sitte katot mihin kohtaa se jälki jää?
Jos on paineilmakompura, missä on paineensäädin niin onnistuu helposti...eli säätää kompuraan sen 0.5 bar, laittaa karaan vaseliinia. Sitten vain kompuralla ahdonalaisen painenippaan painetta ja sen jälkeen kara irti ja katsoo missä kohtaa se on liikkunut. Tarvittaessa säätää tuota jousta jäykemmälle.

myös karan mitat löytyivät ihan etusivulta..



« Viimeksi muokattu: 30.01.2014, 18:03:22 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2243 : 30.01.2014, 21:08:15 »
nonniin vielä offtopickia pienen verran. Sain selvitettyä miksi auto ei aina starttaa.


Pidin starttia pohjassa noin 10 sekkaa kun koitin etsiä että lämpeekö joku, sitten rupesi savua nouseen verhoilun alta ja nopeasti revin verhoilut tieltä pois ja etsin lähteen. Siellähän oli hyvät viritykset päässy osuun runkoon ja aiheutti oikkarin. Hienoa, hyvä ettei koko auto palanut  :nohnoh
Mikäs nyt kun ei kuva tule, no jos ei näy niin linkki: http://aijaa.com/6HaQ4M

Okei ei tuo ollut syy vaan seuraus. Teen oman ketjun tälle ongelmalle: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44282.0
« Viimeksi muokattu: 31.01.2014, 15:50:02 kirjoittanut Sukkamies »

Poissa SoSSe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2244 : 01.02.2014, 17:27:01 »
Milläkäs tyylillä porukka on noita kieroksia nostanut? itse tein vwdiesel foorumin mukaisen shimmauksen jouselle: http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?PHPSESSID=0989a2db4a21386c71077524efff95db&topic=24323.0 . Kaasusta tuli kyllä tuli parempi ja eikä tunnu niin leikkaavan syöttöä niin herkästi mutta kieroksia se ei kyllä juuri siitä 5000rpm nostanut :idiot2: Pääsisi sinne lähemmäksi 6000rpm jollakin konstilla  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 01.02.2014, 17:32:53 kirjoittanut SoSSe92 »

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2245 : 01.02.2014, 18:33:01 »
Milläkäs tyylillä porukka on noita kieroksia nostanut? itse tein vwdiesel foorumin mukaisen shimmauksen jouselle: http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?PHPSESSID=0989a2db4a21386c71077524efff95db&topic=24323.0 . Kaasusta tuli kyllä tuli parempi ja eikä tunnu niin leikkaavan syöttöä niin herkästi mutta kieroksia se ei kyllä juuri siitä 5000rpm nostanut :idiot2: Pääsisi sinne lähemmäksi 6000rpm jollakin konstilla  :pomo:
en tiedä mitä omalle koneelle on tehty kun katsastuksessa saatiin 5500rpm pihalle. Vai tarkoititko vetäviä kierroksia?

Poissa SoSSe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2246 : 01.02.2014, 19:36:42 »
en tiedä mitä omalle koneelle on tehty kun katsastuksessa saatiin 5500rpm pihalle. Vai tarkoititko vetäviä kierroksia?

Mulla ei kierrä juuri tuota 5000rpm enempää. Ei edes konttorilla :D

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2247 : 01.02.2014, 20:02:59 »
Kaasuakseli väärässä kohdassa? Pohjaa johonki?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2248 : 01.02.2014, 20:16:29 »
Mites se kaasuakselin max. liikkeen rajoitin on säädetty ?...eli siis se 6mm kierteellä oleva samanlainen säätö kuin tyhjäkäynnillekin, jossa on 10mm kannalla oleva lukitusmutteri...

Poissa SoSSe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2249 : 01.02.2014, 21:31:39 »
Pitää kokeilla pyöritellä sitä kaasuakselia johonkin suuntaa. Melko pienelle on tällähetkellä tyhjäkäynti ruuvi pyöritetty että justiinsa yltää kaasupohjassa siihen max kierros ruuvin päähän. Ja tuo ruuvi on koskematon. Joutuu luultavasti pyörittelemään jonku kierroksen syöttöä pois. Tai sitten kaasuvivustolle tehä jottain että saapi enemmän liikevaraa?. Tunnostaa jotenkin että ei irtoa kakkua iha odotetusti tuosta 12mm nestepäästä ???. Tai sitten on säätäjässä vika. Nestepää kyllä asennettu ihan dieselpajalla...

 

Samppasport  Futurez