Elekma  Autoracing

Äänestys

Millä näistä autoista on eniten potenttiaalia seuraavaksi klassikoksi?

300- sarja
6 (12.8%)
700- sarja
26 (55.3%)
900- sarja/V90 ja S90
12 (25.5%)
850
3 (6.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 47

Tulevat klassikot 200/700

  • 88 Vastauksia
  • 27749 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #15 : 09.01.2011, 13:14:50 »
Ihan hyvä lista, paitsi tuo lainaamani kohta, joka mielestäni määrittää, että auto ei ole klassikko, vaan paaliin joutava romu. ;)

Klassikot ovat sellaisia, joihin osia löytyy ja joiden osia ruvetaan valmistamaan jopa uustuotantona.

No jaa-a, minusta tuo tarkoittaa sitä että niitä ei saa enää ns. alkuperäisestä kaupasta, ei 240:een enää saa kaikkea mahdollista Siniseltä. Yritin saada sieltä lisämittaripaikkoja, turbon pakoputkea, muistaakseni jotain muutakin ja ei vaan löydy.

Poissa Volvo245

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #16 : 09.01.2011, 13:16:12 »
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tuulilasin-extra-klassikkoautot-ja-kaytetyt
Kansikuva sen kertoo, niin ja aiheen otsikossa ajatusvirhe, ne ovat jo sitä, Klassikoita.

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #17 : 09.01.2011, 13:25:17 »
Ja klassikot.fi -sivustolta voi myös selailla esim. arkistosta mitä sinne on kerätty klassikkoautoista:
http://www.klassikot.fi/arkisto/autot
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #18 : 09.01.2011, 14:30:52 »
Ihan hyvä lista, paitsi tuo lainaamani kohta, joka mielestäni määrittää, että auto ei ole klassikko, vaan paaliin joutava romu. ;)

Klassikot ovat sellaisia, joihin osia löytyy ja joiden osia ruvetaan valmistamaan jopa uustuotantona.

Joo, kaikki sata vuotta vanhat Bugatit ja Rolls Roycet paaliin vaan ku ei niihin saa ees osia  :idiot2:

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #19 : 09.01.2011, 14:37:45 »
Sehän on melkein selvä, että Turbo malleista tulee klassikoita. Autowikikin sanoo, että turbo ja aerodynamiikka(?) alkoivat olemaan muotia, ja turbo malleja onkin melko paljon 80- luvulta eri merkeiltä, mutta mitkä muut mallit voisi nousta esiin?
  "Turbo ja neliveto olivat huippumuotia" vuodelta 1986.
Ja kyllä, 200-sarja on klassikko, ja 700-sarja tulee isoveljensä perässä, 900-sarjan sitä vähän hidastaen.

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #20 : 09.01.2011, 14:49:33 »
Joo, kaikki sata vuotta vanhat Bugatit ja Rolls Roycet paaliin vaan ku ei niihin saa ees osia  :idiot2:

Kuule melkeen helpompi satavuotta vanhaan Rollsiin on osia saada, kun yhdeksäntoista vuotta vanhaan volvoon ;)
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #21 : 09.01.2011, 15:35:32 »
Broidi sano että 164 ei ole klassikko. Meinasin vetää klassisesti turpaan ;D
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #22 : 09.01.2011, 16:56:32 »
Klassikoita alkaa olla jo vähemmän tuosta 90-luvun alusta, koska autot muuttuivat "kertakäyttöisiksi" ja joka vuosi uusi malli. Itselläni on pari, kolme "klassikkoa" ollut: Ford Customline V8 1953, Ford Cortina 1500 GT 1965 ja Volvo 740 GLT 1990. Näistä ensimäinen on lähinnä USA-klassikko, koska Suomessa on kai kaikki pantu paaliin. Ja osia saa jenkeistä. Cortina GT on taas omaa lukuaan tähtiperäisenä "rallikalassikkona" ja ilahduin kovasti nähdessäni sellaisen joskus toissakesänä Tampereella Sammonkadun Prisman parkkipaikalla. Volvo 740 GLT taas lähentyy klassikkorajaa, koska sen 16V -moottori oli oikeastaan ensimäinen Volvon 16V tuotantomalli ja sai huonon maineensa "venttiilinhävittäjänä" kun kunnon amatööri eivät osannet säätää se jakohihnakompleksia. Lisäksi auto on erittäin huonosti ruostuva ja sillä oli kiva ajaa. USA:ssa mallimerkintä oli GLE. Poistuma liennee jo melkoinen :(.

hevonen

  • Vieras
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #23 : 09.01.2011, 17:10:44 »
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tuulilasin-extra-klassikkoautot-ja-kaytetyt
Kansikuva sen kertoo, niin ja aiheen otsikossa ajatusvirhe, ne ovat jo sitä, Klassikoita.
Joo, luin tuon jutun, en vaan tajua mitä se 780 erikoismalliturbo siellä teki?
Oli pentan koneesta tehty 2.5 turbo jollekin tehtaan tekniikkapuolen pomolle tuohon 780 koppaan. Klassikko? Ei mun mielestä.
Erikoinen kyllä.

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #24 : 09.01.2011, 22:36:51 »
Kuule melkeen helpompi satavuotta vanhaan Rollsiin on osia saada, kun yhdeksäntoista vuotta vanhaan volvoon ;)
Motonetissä tai Biliassa käynti saattaa kyllä tuottaa joillekkin vaikeuksia  :idiot2:  :P
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa V70XC99

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #25 : 10.01.2011, 17:26:13 »
Kyllä 200:n on jo klassikko, ei siitä pääse mihinkään, tosta 700:sta en oikein vielä osaa sanoa.
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #26 : 11.01.2011, 21:21:29 »
Mitä täällä itketään että nykyään ei valmisteta samaa mallia 30 vuotta, vaan muutaman vuoden välein uudistetaan. Onko ketään perehtynyt vaikka 50-luvun amerikkalaisiin, ei tosiaan ole kahta vuotta peräkkäin samannäköistä mallia.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #27 : 11.01.2011, 21:58:41 »
Mitä täällä itketään että nykyään ei valmisteta samaa mallia 30 vuotta, vaan muutaman vuoden välein uudistetaan. Onko ketään perehtynyt vaikka 50-luvun amerikkalaisiin, ei tosiaan ole kahta vuotta peräkkäin samannäköistä mallia.

Joo totta, mutta nythän onkin puhe Volvoista, 200-, ja 700-sarjalaisista  ;)

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #28 : 11.01.2011, 22:35:37 »
Mitä täällä itketään että nykyään ei valmisteta samaa mallia 30 vuotta, vaan muutaman vuoden välein uudistetaan. Onko ketään perehtynyt vaikka 50-luvun amerikkalaisiin, ei tosiaan ole kahta vuotta peräkkäin samannäköistä mallia.

Tosin noista 50-luvun ameriikkalaisista muutokset olivat yleensä sangen kosmettisia vaikka pellitkin sattuivat vaihtumaan. Selailin kerran ihan mielenkiinnosta tuon Ford Customlinen varaosakirjaa ja siltä se näytti. Tosin tuo kirja oli ihan alkuperäisestä tehty "nettikopio" ja osa myytävää tavaraa oli tosiaan "niitä alkuperisiä osia". Joku kaveri oli kai ostanut loppuvaraston ja pannut liikkeen pystyyn. Volvolla on aikalailla sama perusidea. Tuota tähtiperää tehtiin kaiketi 5 - 6 vuotta samoilla pelleillä, koska veljelläni oli samoihin aikoihin ns Consul Cortina sieltä 60-luvun alusta 1200 kuutioisella koneella.

Fordin sivuventtiili-V8 säilyi aika pienillä muunnelmilla sieltä Bonnie & Clyde -kaudelta ja Suomeenkin tuotiin viel 60-luvun lopulla jotain Simcaa, jossa tuo sama V8 oli pienennettynä ihan "kirjaimellisesti"  ;D. Tuli vertailtua kun oli ihan naapurissa (Beaulieu?).

« Viimeksi muokattu: 11.01.2011, 22:47:06 kirjoittanut pikatraktori »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #29 : 11.01.2011, 23:24:09 »
Joo, luin tuon jutun, en vaan tajua mitä se 780 erikoismalliturbo siellä teki?
Oli pentan koneesta tehty 2.5 turbo jollekin tehtaan tekniikkapuolen pomolle tuohon 780 koppaan. Klassikko? Ei mun mielestä.
Erikoinen kyllä.

Sulla on tiukat kriteerit klassikolle. Vähän iskua lisää niin ei kelpaa? Saako porata edes ylikokoon?


Saksmanialaisessa klassikkoautolehdessä oli juttua Saabin turboista niiden hinnoista. Joku 85 900 Turbo arvostettiin huippukuntoisena yli kymppitonniin ja kolmoskuntoluokassa (mitäs se meinaa ei kerrottu, mutta luokkia oli viisi) nelisen tonnia. Samassa jutussa esiteltiin sopivia vaihtoehtoja, ja esim 240 Turbo mainittiin. Ne näyttää olevan vähän kalliimpia kuin Saabit....
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Futurez  Kulkukoira