Proturbo  Autodiagnoosi

strömberg 175 cd paineistu/säätö

  • 9 Vastauksia
  • 7317 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Skubu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
strömberg 175 cd paineistu/säätö
« : 02.02.2014, 13:20:18 »
Elis tollanen strömbergin 175 cd vaakaimu tuli nyt laitettuu B200K kiinni. Toimii muuten hyvin jos ajelee pinta kaasulla,  3-4 tonnin kierros alueella. Kun alkaa polkee kaasuu puolen välin yli, alkaa strötääminen ja sen jälkeen alkaa huonosti kiihtyä. Kiihtyy paremmin kun kiihyttää ala kierroksella, on sama kun ajais diesel autolla :2funny:.
Eli oisko tietoo minkä laisella työkalulla, pystyy sen neulan korkeutta säätää?
Ja onks muita säätöjä kuin neula ja pohjassa oleva ruuvi.
Ja vissiin on iha turbo käyttöön oleva kaasutin?  :-\
Mietin myös kun sytkän säätö on solexsin cisak (B200K vanha sytytys vm -89) kaasarin sähkö möykky alipaine paska et voiks johtuu siitäki :/
Minkä kokoista turboo/paineistusta tommoselle B200K roinalle vois tarjoilla?

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: strömberg 175 cd paineistu/säätö
« Vastaus #1 : 02.02.2014, 15:37:57 »
Ja vissiin on iha turbo käyttöön oleva kaasutin?  :-\
Jos sulla on turbon strömberi vaparissa niin säätö voi olla vähän hankalaa.
Niissä on eri muotoinen neula ja isompi suutin eli bensaa se syöttää kierroksilla enemmän kuin vaparin neulalla.
Muuta eroahan siinä ei vaparin kaasariin ole noiden lisäksi, paitsi että öljyn täyttö korkki on vihreä.

Garretin T03 niissä paketeissa normaalisti on eikä varmaan paljon isompaa kannata laittaa jos vakio moottorin turbottaa.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa Skubu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: strömberg 175 cd paineistu/säätö
« Vastaus #2 : 02.02.2014, 23:58:52 »
Okei, se miun strömppä on keltasella öljykorkilla. (eliturbomallinen). Vissii en tee mitää muutakun alan etsii pakosarjaa ja turboo ja ynnäämuuta hilpeittä. Oiskohan kokemuksii minlaista painetta B200K ottaa vastaa ennekun antautuu? (vakio)  :-\
-Mitä öljyy käytetään sieljuuttuvakurkusessa kaasaris?
-Miten neulaa säädetään/koko kaasaria? (onks jotain manuaaleja)
« Viimeksi muokattu: 03.02.2014, 00:04:43 kirjoittanut Skubu »

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi
Vs: strömberg 175 cd paineistu/säätö
« Vastaus #3 : 03.02.2014, 00:47:17 »
Omassa R-Sportissa eli b200k ja Strömberg otteessa 0.5 Bar. Noita vanhempia Strömbergiä säädettiin pohjasta (suutinta) ja uudempia ylhäältä neulaa. Tuo säätöavain helppo tehdä itsekin. Seos ruuvista pystyy tekemään hieno säätöä. Normi kaasariin ATF, mutta ilmeisesti paineistettuun moottoriöljyä (viisammilta kuultu). 9 mm kanget kestää 200 hp ja 13 mm 300hp.

Poissa Skubu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: strömberg 175 cd paineistu/säätö
« Vastaus #4 : 03.02.2014, 09:30:14 »
Se on sit vissii otettava vanha pensapumppu vekee ja samalla chekattava onks siel 9 vai 13 kanget (sokeeta laippaa tilalle)... Mut tuskinpa tol kaasarin turbo tuksella päästää ees 200hepoo  :2funny:
Sit kysyisin onks porukalla mitä tietoo, et onks ne kapeakaista seosmittarit sama asiakun kävis kattoo auton takaa mitä putkesta tulee... Vai voiko niil tehä kunnollista säätöö?  ???
-Onks noi 300- sarjan vollen kytkin ja aski  minkä kestävii ?

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: strömberg 175 cd paineistu/säätö
« Vastaus #5 : 03.02.2014, 13:09:20 »
citikka

Poissa hapla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: strömberg 175 cd paineistu/säätö
« Vastaus #6 : 03.02.2014, 16:52:07 »
Moottoriöljy 10w40
745 n1 paku 945 Classic 944Ft  245td  745Ft. 745Et + 13 varaosa Volvoa ja 4motion vaggilainen

Poissa Skubu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: strömberg 175 cd paineistu/säätö
« Vastaus #7 : 04.02.2014, 21:50:52 »
Joo se onki pierburggi. Löytyy 3 kpl strömbergei ja yks pierburggi ja kaikki vaakaimuja ni ei muistanut kumpi siel o  8)
-Pitää muistaa toi moottoriöljy kikka jos ei ala toimii muute.
-Nyt on säädetty kaasari ja tuntuis kulkeva iha napakasti verrattuna siihe solexii.


Poissa Tomppade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: strömberg 175 cd paineistu/säätö
« Vastaus #8 : 05.02.2014, 15:06:03 »
aidossa turboströmbergissä on sininen öljykorkki sekä 8mm bensalinjan liitin, vaparissa on 6mm liitin ja musta korkki. Vapariströmbergin saa toimimaan turbossa ihan hyvin neulaa viilailemalla ja säätämällä, soossimittarista ei olis ainakaan haittaa.

turboströmbergissä on myöskin alunperin ollut kannessa tarra jossa kehoitetaan käyttämään moottoriöljyä, en muista oliko sae 10w40 vai 15w40, mutta tuollainen tarra omassa r-sport seiskassani aikanaan oli.

Poissa Skubu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: strömberg 175 cd paineistu/säätö
« Vastaus #9 : 05.02.2014, 19:14:53 »
Okei.
Vissii ollaan laittaas sittekin pierbburgin 175 cd (keltainen korkki) (ollut b230 kiinni ennen, et pitäs riittää soppa b200k iha hyvin).
Käysuoraa siihen B21 imursarjaa ja onkin paketti jo paikoillaan.

Joo alotellaan toi eka turbotus projekti tol kaasarilla, ja varmaan on viimoinen kaasari turbo yritys :))
Tullaan vissii tekemää showroomiin esitys siitä tai johkin.
Sama volle on kyseessä kun on showroomin tossa osiossa oleva talvi volle 360:

pontiac volvon d24 koneella ja talvi volle 360
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44190.0

 

Samppasport  Futurez