Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 740+ld28 2.8TDIC

  • 78 Vastauksia
  • 38851 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #60 : 23.01.2012, 00:09:40 »

 Astran iskareitaki oon aatellu (vai mitkä ne tähän passas) ku perällekkään ei paljo painoa tuu niin ne vois jopa kestääkki siellä.

Juu G-mallin Astran takaiskarit käy taakse ja on reilusti lyhkäsemmät ku volvon omat  :pomo:
Alapäähän joutu vissiin holkit tekeen.
Ja etupäähän sopii toyota camryn patruunat ! Tosin joutuu tolpan sisälle sinnekin tekeen holkit ettei jää iskari liian alas.. Ite leikkasin vanhoista iskareista pätkät camryn patruunoiden alle ja lyhensin tolppaa viel pari senttiä ni runkopalkin kohalta just röökiaskin verran maavaraa  ::)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #61 : 01.02.2012, 23:00:01 »
viikonloppuna ei nosturille päässy niin alottelin vähä korihommia :)


tein tommosen ilmanotto aukon. jos siitä nyt ees mitään hyötyä ilman ottamisen kannalta on:)


ja otin suojankaarta 1.5senttiä ulommas ja taivutin vielä pokkauksen kaksin kerroin että mahtuu ratas paremmin pyörimään. eihän tuo levitys paljoo ole mutta ehkä tarvittavan verran. ja onhan siinä melkeen puolet lisää pulleutta vanhaan kaareen  :D

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #62 : 02.02.2012, 10:10:32 »
Hyvältä näyttää! 8)
Korihommista tuliki mieleen, että mulla ois ylimääränen 850:sen konepelti.. ;)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #63 : 02.02.2012, 12:44:13 »
mää oon joskus aatellukki että jos ois 850 keulan laittanu tähän mutta ei kyllä nyt jaksa ruveta tekemään :) sais nyt ees liikenteeseen tämän niin sitte ens talvena vois miettiä jotain erikoista  :) 

niin ja tuosta camryn alustasta vielä että löytyykö siihen jämäkämpiä iskareita ku vakiot tuskin on sen jäykemmät ku volvonkaan. ::)
ku tuossa on nyt jo eessä sorvatut iskarit.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #64 : 02.02.2012, 20:08:41 »
niin ja tuosta camryn alustasta vielä että löytyykö siihen jämäkämpiä iskareita ku vakiot tuskin on sen jäykemmät ku volvonkaan. ::)
ku tuossa on nyt jo eessä sorvatut iskarit.

En oo tutkinu ite et löytyykö. Motonetist noudin vaa iskarit ja laitoin paikalleen ja vertailu kohtana oli vakio iskarit ilman mehuja ni parannus oli huomattava  :D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #65 : 09.02.2012, 00:07:33 »
nyt on pakoputki putkenpäätä vaille valmis ja huomenna vois siihen jonku rännin pätkän laittaa  :pomo: kuuden kumin varassa roikkuu tuo putki niin luulis varmaanki pysyvän :) ei oo ihan kuvan kaunis ku osa putkesta tehty kolme vuotta sitte niin on kerenny jo vähä pinta rusketusta ottamaan. sitte muutama photo




 
enään ei paljo nosturia tähän projektiin tarvi muutako sitte kun rupee perän vaihto hommiin/alustan päivitykseen. onko porukka hommannu mistä lukkoperiä näihin ja mistä sen perän tyyppinumeron näki?? löytys varmaan vastaus noihin jostain perä keskusteluistakin ku jaksais ehtiä  :idiot2: niin ja tulipa käännettyä vaihteetki oikeen päin tai vielä enemmän sekaisin :D

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #66 : 25.03.2012, 18:53:59 »
nyt tuli käytyä piene testi lenkki suoritettua ja meinaa kulku loppua kesken ahtopaineetkaan ei nouse kuin 1bar. syöttöä oli testilenkillä noin 120kuutiomilliä. seuraavana pitäs kierroksia nostaa koneeseen ja kahtoo saisko hukkaporttiin jousia lisäämällä lisää paineita tai sitte vaan koneesta loppuu kierrokset

ja joku hätäseen otettu videon pätkä :)
http://s1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/?action=view&current=MVI_0826.mp4


Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #67 : 13.05.2012, 15:53:28 »
En ole varmaan mistään lukenut/kuullut mitään positiivistä kyseisestä firmasta. Aina lupailevat nopeita toimituksia ja hyviä tarjouksia mutta saa olla kiitollinen jos tilaus tulee edes kuukaudessa vaikka viikosta tai korkeintaan kahdesta viikosta sovittu. Mitä tarjouksiin tulee niin eräs tuttu tilasi myös alustasarjan tuningstudiolta ja hinta oli alunperin noin 800 euroa (en nyt tarkalleen muista) ja hinta neuvoteltiin vajaaseen 700 euroon toimituksineen ja toimitusajan piti olla korkeintaan 2viikkoa. No toimitus saapui 6 viikon päästä ja hintaa perittiin tottakai tuo alkuperäinen vajaat 800euroa vaikka toisin oli sovittu. Itse en ole uskaltanu käyttää kyseistä firmaa enkä käytä. (Jälki viisaana mainitsin että olisi maksanut etukäteen tuon vajaa 700 niin olis sillä selvinny mutta olisko pakettia koskaan tullut?)

Mutta joo ei kai tämä mikään tuningstudio boikottiin topic ole eli sanotaan nyt vielä autosta että tonttiin vaan ja sarja jostain muualta kuin tuolta mainitusta paikasta  :hello: Pannuhuonekkin vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta  :pomo:

Itellä ei oo hirveesti moittimista.. en tilannu laskulla vaan ennakkomaksulla -40-80mm GTS:t 240:seen. Vähä oli toimitus myöhässä, mutta tuli kuitenki 3 viikon sisällä ja ne piti työstää viel (sorvata) siellä ennen ku ne pysty lähettää. Pohjaanlyöntikumet jäi puuttumaan, mutta lähettivät jälkeenpäin ja tuli alle viikossa. Hinta tingittiin -49€ ja maksoin OIKEAN laskun ja ne tuli. Nimittäin kun sulla on virallinen lasku, niin jos homma ei pelitä niin ---> käräjille. Eikä noinkin "isolla" yrityksellä ole varaa hävitä tommosissa asioissa.. Syynä, ettei laskulla voinu tilata oli juuri toi, että piti työstää ne iskarit ennen lähetystä.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #68 : 21.10.2012, 23:26:24 »
Paljopa ei tätäkään oo kerenny laitella ku ollu kaikkee muuta hommaa tässä kesällä mutta jos tuon sais ens kesäksi ajoon.  Nyt on saanu isoimman korihomman alta pois ku sai nuo kaaret "levitettyä" ::) loppu kopassakaan ei paljo ois enään tekemistä, muutama ruosta täplä puhaltaa nuista kattokaitesta vai mitkä ne nyt on, sitte vaihta terveet ovet ja muut luukut niin sais vetää pohjamaalin yli asti. Pohjamaalin päälle tulee tieten perus kiiltävän musta pinta:)







ja tuli sitä taas vähä sutattuaki ennen ku lumet tulee maahan:D penkissä aattelin vielä tälle vuojelle käyttää niin saa penkki lapun kans käyä konttorilta kysyyn mitä pitää tehä että leiman saa.

http://s1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/?action=view&current=MVI_3217.mp4

ja jos jollaki on tämmönen TÄYSIN toimiva mittaristo (ulkolämpö mittaria ei tarvi) niin saa tarjota vaikka yv:llä

http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/muuta/IMG_3219.jpg

http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/muuta/IMG_3220.jpg

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #69 : 22.10.2012, 19:32:34 »
Siistiä rakentelua, tekniikka on mielenkiintonen O0 Ja näköjään naapurikyläs :hello:

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #70 : 22.10.2012, 21:25:20 »
Siistiä rakentelua, tekniikka on mielenkiintonen O0 Ja näköjään naapurikyläs :hello:

Toivottavasti tuo tekniikka volvon dieselin päihittäs :) (mersua ei varmaankaan mutta ainaki hiukan edullisempi tämä on) Ja oon muutaman kerran varmaan nähny tuon sun kolmisatasen täällä ylivieskassa, ite ajanu mustalla 850 t-5 farmarilla ja nykyään viininpunanen v70 D5 :) 

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #71 : 28.04.2013, 22:19:45 »
päivetään tätäki pitkästä aikaa ku jotain näkyvää sai aikaseks. eli tuli tänään auto vedettyä pohjamaaliin, ja loput pelti osat on tullukki maalattua aikasemmin (paitsi "uus" kontiluukku joka oottaa vähäsiä pohja töitä.) tulevalla viikolla vois maalata oven välit ja ehkä ovien+muitten luukkujen sisäpinnat niin pääsis niputtaan autoo ja lykkäämään kammioon pintaväriä varten :)







tulipa ostettu litran verran ärrä-volvon keltastaki niin saa nuo oven välit ja muuta pikkuosaa maalata kotosalla :)

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #72 : 05.05.2013, 22:36:12 »
Nyt on oven välitkin maalissa, kuvista ei kyllä ainakaan omalla koneella kovin väriä nää mutta cream-yellow se pitäs olla :)







etukenossahan tuo menee mutta jos siihen kohta sais kuormajouset niin sais ne pilkkoo tuonne lesförssien tilalle.
Uus öljyjäähyki oottas asennusta. :)

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #73 : 03.12.2013, 21:49:51 »
Eipä oo tälle tapahtunu toukokuun jälkeen mitään ku on oman tallin remontit ja muut hommat painanu päälle niin voimakkaasti, mutta ois tämä tarkotus kuitenki ajoon saada niin tuli tuommoset vanteet mitä oon aina himoinnu niin hommattua.  :)



katotaan ens vuoden puolella jos löytys taas aikaa värkätä  ;)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
« Vastaus #74 : 05.12.2013, 08:25:45 »
On kyllä pervon värinen konehuone  :smitten: Muutenkin ihan kiva nähdä välillä, jotain muuta siellä kuin deeku  :) Jännä nähä mitä antaa irti tuo motti. Nismo :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Elekma  Autoracing