Autoracing  KL-varaosat

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882978 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1845 : 26.12.2015, 00:45:46 »
Ei jumalauta, laitatteko te oikeesti henkilöautoihin jotain pakun renkaita  :2funny:

Kyllä!   :D

Vanhoilla takapotku Commodore (B)/ Rekord (D) päästelin menemään C-sarjan renkailla, kun sen punnittu omapaino pyöri siellä ~1700kg nurkissa täysin tyhjänä. Profiiliakin gummeissa oli mukavat 80-sarjaisen verran.

Pitivät muuten penteleesti jäällä ja lumessa. Ajotuntuma napakka reilummissakin kurvi-nopeuksissa.

Ysissä etupääntuennan rakenne rajoittaa ikävästi talvirenkaa profiilin korkeutta....   :'(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1846 : 26.12.2015, 07:32:46 »
Kyllä!   :D

Vanhoilla takapotku Commodore (B)/ Rekord (D) päästelin menemään C-sarjan renkailla, kun sen punnittu omapaino pyöri siellä ~1700kg nurkissa täysin tyhjänä. Profiiliakin gummeissa oli mukavat 80-sarjaisen verran.
En tiedä että onko sulla tuossakin mennyt numerot sekaisin, mutta 70-luvun Ooppeli tai muukaan vastaavan kokoisen auton omapaino ei pyöri lähellekään 1700 kiloa. 240 Kartano Volvokaan omapaino ei taida olla kuin 1300-1400kg luokkaa koneesta/varusteista riippuen.
Tuskin sentään C-sarjan renkaat edes Ooppelin painoa noin paljoa nostaa, että päästään tuohon mainitsemaasi noin 1700kg :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1847 : 26.12.2015, 12:02:04 »
240 Kartano Volvokaan omapaino ei taida olla kuin 1300-1400kg luokkaa koneesta/varusteista riippuen.
Maatalousmallin eli GL B200K&M47-yhdistelmän omapainona otteessa 1340kg. 91-kantavuusluokan renkailla ei havaittavissa alle kaatumista.

Ens syksynä todennäköisesti kitkat kolmen nastatalven jälkeen taas alle.
Jäitä housuun!

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1848 : 26.12.2015, 13:43:19 »
En tiedä että onko sulla tuossakin mennyt numerot sekaisin, mutta 70-luvun Ooppeli tai muukaan vastaavan kokoisen auton omapaino ei pyöri lähellekään 1700 kiloa. 240 Kartano Volvokaan omapaino ei taida olla kuin 1300-1400kg luokkaa koneesta/varusteista riippuen.
Tuskin sentään C-sarjan renkaat edes Ooppelin painoa noin paljoa nostaa, että päästään tuohon mainitsemaasi noin 1700kg :D

Voit syyttää Raision Tehtaat Oy Ab:n autovaakaa lukemasta.  :o
Liekö sitten mädän pohjan uusiminen sitten nosti painoa, mutta kun tuo lukema punnittiin kahdesta eri autosta.  ???

Rekisteriotteessa sanottiin record d:n painavan 1160kg bensa-mallina ja dieselinä 1200kg. Tosin bensan etujouset pohjasivat kun diesel-moottorin nosti keulalle ilman laatikkoa ja kantta. Joten siitä voi miettiä rekisteriotteen paino-ilmoituksen paikkaansa pitävyyttä.

Kuten sanoin, C-renkaat olivat oivat talvi-renkaat em. härveleissä. Kaverini sattui työskentelemään rengasliikkeessä, sain C-renkaat ensimmäisen kerran autoni alle mukavalla hinnalla ja tykästyin niihin silloin.

Ja mainitakseni, 240 volvo on pieni auto Commodoreen ja Recordiin verrattuna. Olen noita vierekkäin tallissa makuuttanut muutamia kappaleita, joten olen "pienellä" käryllä asiassa. Mutta älkäämme jatkako Oitis Poistettava Euroopan Liikenteestä välineiden ruotimista oikealla auto-foorumilla.  :-[ :facepalm:

91-kantavuusluokan renkailla ei havaittavissa alle kaatumista.

Lienen erona ajotyylimme?  ::)
Vai puhutko kakkosesta? Ysissä 91-kantavuusluokan renkaat kaatuvat alle, minkä näkee selvästi renkaiden kulumisesta, pyörän kulmien ollessa kunnossa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1849 : 26.12.2015, 15:40:38 »
Lienen erona ajotyylimme?  ::)
Vai puhutko kakkosesta? Ysissä 91-kantavuusluokan renkaat kaatuvat alle, minkä näkee selvästi renkaiden kulumisesta, pyörän kulmien ollessa kunnossa.
Vitut sano Vatanen tohon ajotyyliin.

Ja kyllä, puhun 240 kartanosta.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2015, 15:59:15 kirjoittanut Elk »
Jäitä housuun!

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1850 : 26.12.2015, 17:42:11 »
Mahtaa myös pyöräntuenta vaikuttaa. Etenkin takana voi olla aika kaukana optimaalinen renkaan asento sisään- ja ulosjoustoissa. Edessäkään ei varmaan ole ollut kovin korkealla prioriteettilistalla tämä asia.

Poissa EMX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1851 : 28.12.2015, 13:18:34 »
Joko tän ketjun voi laittaa lukkoon?
C30 2.0D R-design

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1852 : 28.12.2015, 15:03:46 »
Joko tän ketjun voi laittaa lukkoon?

Miksi? Eikö tämä ole juuri foorumin idea! Jos ei kiinnosta lukea niin ei kannata klikata  ;)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1853 : 28.12.2015, 15:20:27 »
Miksi? Eikö tämä ole juuri foorumin idea! Jos ei kiinnosta lukea niin ei kannata klikata  ;)
Just noin ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1854 : 28.12.2015, 15:37:09 »
Näyttipä omat nastat olevan 96T XL ja kitkoissa taisi kantavuutta olla yli 100 ja jålkimmäiset oli lullat ajaa ;).

Tarkistin niin R2 on 102 ja suv:t
« Viimeksi muokattu: 28.12.2015, 15:39:50 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1855 : 28.12.2015, 19:06:24 »
Näyttipä omat nastat olevan 96T XL ja kitkoissa taisi kantavuutta olla yli 100 ja jålkimmäiset oli lullat ajaa ;).

Tarkistin niin R2 on 102 ja suv:t
Missä autossa nuo R2 suv:t on?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1856 : 28.12.2015, 20:33:15 »
Missä autossa nuo R2 suv:t on?

Scoutissa. Tuli auton mukana.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1857 : 28.12.2015, 20:53:18 »
Ehkä tännekin vielä saadaan liukkautta *taavih->

Näillä näkymin sunnuntaina alkaa sataa pölisevää lunta, joka tekee ajokelistä vaarallisen.

Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä alkaa ennusteiden mukaan sataa lunta Suomen etelärannikolla. Reippaat lumisateet jatkuvat koko sunnuntain. Vielä ei tiedetä tarkkaan, kuinka kauan lumisade jatkuu etelärannikolla.

- Uudenvuoden päivästä vielä selvitään, mutta sunnuntain ja loppiaisen välillä lunta tulee varsin reippaasti. Hirveän kylmä Siperian ilmamassa tulee ihan auki olevan Suomenlahden kautta Suomeen, mikä suosii lumisateen muodostumista rannikolle. Tilanne on pahannäköinen. Lumikaaosta on luvassa, kertoo Ilmatieteen laitoksen päivystävä meteorologi Ari Mustala.

Etelärannikolle saattaa paikoitellen kertyä jopa 15 senttiä lunta. Samaan aikaan sää kylmenee, sillä Etelä-Suomeenkin on luvassa 10 asteen pakkaslukemia. Kun lunta sataa kireillä pakkasilla, lumi on kevyttä.

- Lumi on jauhoa, joka pölisee paljon. Kun ajaa autolla, ei näe eteensä. Kevyt lumi tekee ajokelistä erittäin hankalan, Mustala varoittaa.

- Lumi haittaa sataessaan näkyvyyttä tieliikenteessä. Kun se hieroutuu tien pintaan, tiet ovat pian ihan jäisiä. Lämpötilat ovat sellaisia, että suola ei tehoa. Kaikki lumi jää tien pintaan, eikä sitä saada auralla pois. Olosuhteet ovat hyvin talvisia, kuvailee myös Forecan päivystävä meteorologi Kristian Roine.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1858 : 28.12.2015, 21:23:27 »
Lisää tehoa taivaalta  ;D ;D ;D
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1859 : 28.12.2015, 22:51:24 »
Täytyy sanoa että kunnon renkaat kunnon alustalla eikä ole normaaleilla renkailla mitään allesortumista havaittavissa, ei edes omalla idioottiajotyylillä. C-luokan renkaat henkilöautoon? Se on jo hölmöyttä.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron