Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882984 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4089
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1875 : 31.12.2015, 12:26:49 »
Täydellisessä maailmassa ei tällaisia sääntöja edes tarvita, jokianen osaa päätellä ja valita renkaat jne. kelin ja tarpeen mukaan.

Ikävä kyllä maailma eikä sen ihmiset ole täydellisiä, itse asiassa yllävänkin nerokkaita tekemään asiat ihan päin helvettiä ja vielä keksivät omasta mielestään nerokkaita selityksiä toiminnalleen.


Itse olen sitä mieltä että tallaiset sääntelyt joutavat poistaa lainsäädännöstä.

Mutta luulen että vastaavasti keksitään joukko lakeja joilla sama velvoite kuitenkin säilyy ettei touhu mene ihan päättömäksi.

Lopputulos: yksinkertainen laki poistetaan ja saadaan tilalle monimutkainen ja sekava lakivyyhti josta ei kukaan ota selvää ja lakimiehet kiittävät ja oikeusasteet kiroavat.

Tämän lähemmäksi totuutta tuossa asiassa on vaikea päästä.
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1876 : 31.12.2015, 13:14:00 »
Otsikkoon viitaten ...

Kaksi autoa käytössä, toisessa kitkat ja toisessa nastat (Nokian tuotteita molemmissa). Matti Näsää mukaillen "... ja taas jälleen kerran väärinpäin ..." eli etuvetoisessa nastat ja turbotakavetoisessa kitkat. Mutta tilanteen mukaan mennään.  ;)  Nooh, on tuohon takavetoonkin nastarenkaat jemmassa ...
« Viimeksi muokattu: 31.12.2015, 13:16:49 kirjoittanut Pikku-Matti »
Dont mess with grey bearded men!

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1877 : 04.01.2016, 11:49:33 »
Eilen oli ensimmäinen päivä kun ei olisi kovinkaan hyvin pärjännyt kesärenkailla.

Tosin Kehä1 oli ihan kuivaa paljasta asvalttia suurimmaksi osaksi.

Risteyksissä "lähtöpaikoissa" oli vähän liukasta, mutta kummasti kun itse lähti normaalisti liikkeelle - sutimatta - taakse jäi *joka kerta* etääntyvä ääni nastojen ruopimisesta  :2funny:

"Rallia" ei tee mieli ajaa liikenteessä, mutta 100%:sti pärjää kitkoilla tähän asti.

Se paha lumisadekin jäi ainakin vielä tulematta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1878 : 04.01.2016, 14:23:55 »
Olikos sun penari Rodion neliveto?

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1879 : 04.01.2016, 14:43:12 »
Olikos sun penari Rodion neliveto?

Eihän niitä saa Suomesta muuta kuin nelivetoisina.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1880 : 04.01.2016, 15:39:00 »
Eihän niitä saa Suomesta muuta kuin nelivetoisina.
Niinpäniin. Kun neliveto häipyy äänettömästi kitkoin paikalta, kaksiveto nastoin sutii.

Vertailukohta on epäreilu.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1881 : 04.01.2016, 15:43:33 »
Niinpäniin. Kun neliveto häipyy äänettömästi kitkoin paikalta, kaksiveto nastoin sutii.

Vertailukohta on epäreilu.

Kyllähän täällä on mainittu, että kiillottunut jää on niin liukasta, että kitkarenkailla varustettu auto paiskautuu vaikka paikaltaan samantien mäntyyn.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1882 : 04.01.2016, 16:21:58 »
Kyllähän täällä on mainittu, että kiillottunut jää on niin liukasta, että kitkarenkailla varustettu auto paiskautuu vaikka paikaltaan samantien mäntyyn.
No tuo nyt on ihan paskapuhetta.

Mutta silti vertailukohta on invalidi...

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1883 : 04.01.2016, 16:56:03 »
Kyllähän täällä on mainittu, että kiillottunut jää on niin liukasta, että kitkarenkailla varustettu auto paiskautuu vaikka paikaltaan samantien mäntyyn.

Ja kuka täällä trollaa...
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1884 : 04.01.2016, 17:02:46 »
Risteyksissä "lähtöpaikoissa" oli vähän liukasta, mutta kummasti kun itse lähti normaalisti liikkeelle - sutimatta - taakse jäi *joka kerta* etääntyvä ääni nastojen ruopimisesta  :2funny:

Ja jos kaikilla muilla olisi ollut kitkat et olisi kuullut mitään mutta sinne ne olisi jääneet silti. Pointti tässä oli?

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1885 : 04.01.2016, 17:10:07 »
Ja kuka täällä trollaa...

No ihan faktahan tuo on, täällä on kirjoitettu, että paikallaan ollut kitkarenkain varustettu auto on liukunut ojaan.

On muuten jo kolmatta vuotta alla nämä tappovehkeet. Toistaiseksi "ikääntyminen" ei ole tuntunut juuri mitenkään. Jos jatkuu samoin, pitänee uskaltaa neljäskin vuosi vetää kokeilumielessä.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1886 : 04.01.2016, 20:54:29 »
Onhan myös oma, nastarenkain varustettu auto lähtenyt lukumaan itsestään.

Hyvin on pärjänyt piikkipyörilläkin.... ja taaksen on jäänyt niin rapisijoita kuin ilman rapinaa liikkeelle yrittäviä.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1887 : 04.01.2016, 23:02:13 »
Ja kuka täällä trollaa...

Toivottavasti tämän viestini jälkeen ei enää kukaan. ;)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1888 : 04.01.2016, 23:18:23 »
Liekö sitten siinä ajotyylissä eroja jonkin verran?  ???

Mutta perusteletkö miten C-rengas on "hölmöyttä" hlö-autossa, jos sen omamassa on punnitusti yli 1500kg?
Mikä C-renkaassa on huonoa/heikkoa vs. hlö-kuljettimen tavis-rengas?

Kannattasko oikeasti jos oikeasti ajat niin järjettömästi niin harkita siihen ajoon soveltuvampia renkaita? Oli kesä tai talvi. Itellä ainakin radalle auttanut kummasti kun kasvatti leveyttä ja vähenti paksuutta, niin loppui alletaittuminen, sama efekti kävi talvella. Sekä laadukkaat renkaat tekee myös kummasti.

C-renkaissa myös vaihtoehdot on paljon vähemmässä, äänekkäitä ja paljon epämukavempia ajaa. Toki jos oikeasti haluaa niitä kottikärrynpyöriä väkisin alle laittaa niin sitten C luokka taitaa olla ainoa järkevä.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1889 : 05.01.2016, 10:55:45 »
Niinpäniin. Kun neliveto häipyy äänettömästi kitkoin paikalta, kaksiveto nastoin sutii.

Vertailukohta on epäreilu.
Kyllä se 2wd BMW jättää nastoilla nelivetoisetkin. https://www.youtube.com/watch?v=STaximkaQxo
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Autoracing  KL-varaosat