KL-varaosat  Race.fi

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882941 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2610 : 17.04.2017, 12:37:35 »
Missä ne sun faktat on? Ja jos et ole keski-suomessa käynyt, niin täällä on mäkiä ja myös vielä tähän aikaan vuodesta lunta sekä jäätäkin.

Mitkä faktat? Nauran näille jutuille täällä. Ei voi olla enää sattumaa tämä mökki ja jyrkkä mäki, joka aina jäässä. Vähän alkaa kuulostaa legendalta.

Sinällään ihan sama vaikka olisi totta, koska huumoripuoli enää tässä kiehtoo tässä vaiheessa kesää.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2611 : 17.04.2017, 12:39:26 »
Ahdistaa oikeasti kun lukee näitä juttuja, kuinka lokeroituja käyttötarkoituksia ihmisillä voi olla... Miten kaupunkiajo sulkee pois ajon maalla jne... Mikä estää omistamasta kaupunkiasuntoa, metsätilaa ja mökkiä saaressa. Silloin tarvitsee suht monenlaista kampetta liikkumiseen, kyllä vituttaisi jos pitäisi vain yksi valita.  ;) Molempi parempi, kesärenkaat meni pääasiallisessa ajoautossa alle eilen, seuraavat ykkösauton talvirenkaat tulee kyllä olemaan kitkat koska sillä ei tarvitse metsäteitä ajaa, mutta maasturin hankinta sopivalla rengastuksella on muuhun ajoon vahvasti harkinnassa, koska sille on myös tarvetta.

Turhaan ahdistuu, kun ottaa huumorilla. Toki ahdistaa vähän aikaa, kun sitten huumori otetaan taas tosissaan ja vuodatetaan ummet ja lammet näppikselle, mutta kun tarkemmin miettii, onhan sekin vain hauskaa.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2612 : 17.04.2017, 12:39:32 »
Mitkä faktat? Nauran näille jutuille täällä. Ei voi olla enää sattumaa tämä mökki ja jyrkkä mäki, joka aina jäässä. Vähän alkaa kuulostaa legendalta.

Sinällään ihan sama vaikka olisi totta, koska huumoripuoli enää tässä kiehtoo tässä vaiheessa kesää.
Voi sinua, eihän kitkoilla tee mitään liukkaalla, kesärenkaatkin pitävät paremmin. Kyä nastat pitää olla.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2613 : 17.04.2017, 12:40:54 »
Pitääkö nyt jotain läppää perustella faktoilla? Eikö kirjoitusasu soita kelloja?  :2funny:

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2614 : 17.04.2017, 12:44:28 »
Näinhän se on.

En ehkä jaksaisi ihan kaikkien kanssa mennä käymään baarissa oluella.
Ihan nyt ketään erityisesti nimeämättä.

On sen verran ilotonta ja huumoritonta elämä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2615 : 17.04.2017, 14:17:15 »
Ei voi olla enää sattumaa tämä mökki ja jyrkkä mäki, joka aina jäässä. Vähän alkaa kuulostaa legendalta.
Sinällään ihan sama vaikka olisi totta, koska huumoripuoli enää tässä kiehtoo tässä vaiheessa kesää.

Eikös olekkin jännittävää, että järvet syntyvät tietynlaisiin paikkoihin?  ;)

Kovin harvassa ovat ne paikat, joissa järvenrantamökiltä pääsee autolla lähtemään alamäkeen...   :buck2:



Kuudesta osoittava nuoli kertoo lähtöpaikan, puoli kahdesta tien korkeimman paikan ja verrokkina kahdestatoista osoittava nuoli kertoo lammen sijainnin.
Korkein paikka 115m merenpinnasta, lampi 104m ja lähtöpiste 85m, joten nousuhan siitä tulee sen 30m verran ja suhteellisen jyrkästi vielä.

Joten saattaapi olla, että pohjavesi pyrkii tielle tietyissä paikoissa koska peruskallio rajoittaa sen kulkua alaspäin.....   ::)

Ps. suvi-gummeilla mennään jo....


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2616 : 17.04.2017, 16:51:59 »
Ketjut taitaa olla enempi takavetomiesten juttuja?  ::)
Jos oikein huonoihin paikkoihin (eli vaikkapa sinnne routineen metsäautotien päähän) täytyy mennä, niin ketjut voivat olla ihan pätevä lisä talviauton varustuksessa. Monessa paikkaa voi säästää autoa, kun ei tarvitse vauhdilla rymytä, vaan voi körötellä ja väistellä. Kovin monessa autossa ei vain mahdu ketjut kovin hyvin pyörimään.

Savi/hiekka/loskalieju on semmosta mössöä, ettei auta juuri mikään rengas jos pahaksi menee, ketjut voivat auttaa siinäkin.

Kahdesti olisin eläessäni oikeasti tarvinnut ketjuja. Ensimmäisen kerran etuvetoisella, toisen kerran takavetoisella autolla. Molemmissa tapauksissa routinyt peltotie petti alta.
Monessa paikkaa niistä olisi kyllä apua ollut.

Vannetukun "pilipalirenkaita" tekisi kyllä mieli kokeilla, mutta vähän hinnakas kokeilu minulle. Samaan hintaan saa hyväkuntoiset (7mm) parivuotiaat testimenestyjä-renkaat.

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2617 : 19.04.2017, 15:14:08 »
Hyvin onnistui pääsiäisen mökkireissu loppuunajetuilla kesärenkailla lapset etusutiauton kyydissä. Vaikka on mökki sen jyrkän, mutkaisen ja varjoisan mäen alla :)
Kukaan ei kuollut.

Tuon mäen keskivaiheilla näin ainoan lumilaikun tiellä koko matkalla. Muuten oli aurinkoista ja kuivaa keliä koko matka ainakin keskisen Suomen itäosissa.

Toki kitkat olisi ollut se kivuttomin vaihtoehto, ettei niin hartaasti olisi sääennusteita tarvinnut tavata. Mutta nastoja ei vaan enää yhtään jaksanut. Yksi turvallisuuspointti tuokin kitka vs. nasta.

Silestoneihin ei ainakaan mökkitien kivet tarttunu, mistä perässä nuohonneet lienee kiitollisia. Nyt on taas se vuoden jännittävin aika, kun rampilta eteen kiihdyttää joku lamellikivilinko nastoilla tai ilman. Niin paukkuu laseja nyt.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2618 : 21.04.2017, 17:14:02 »
Olipa mukava vetää eilen loskassa, nollakelissä, räntäsateessa kitkat alla kotiin. Kesärenkailla olisi voinut vähän kuumottaa, vaikka kotiin niilläkin olisi päässyt, ehkä vähän varovaisemmin ajaen.

Kitkoilla voi näin huoletta ajella pidempäänkin, kun kelit viileinä pysyvät.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2619 : 21.04.2017, 17:19:13 »
Kitkoilla voi näin huoletta ajella pidempäänkin, kun kelit viileinä pysyvät.
Miksei nastoilla voi?

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2620 : 21.04.2017, 17:23:38 »
Miksei nastoilla voi?

Kysy niiltä, jotka ovat jo nastat pois vaihtaneet.

Veikkaan:

1) nastojen melu vituttaa
2) alitajuisesti kokevat huonoa omaatuntoa, kun kuluttavat nastoillaan paljasta asvalttia
3) "kun muutkin vaihtaa"
4) heitä vituttaa, kun muut kiihdyttelee valoista kovempaa heidän jäädessä ruopimaan nastojensa kanssa
5) heitä vituttaa, kun muut kanttaa mutkiin kovempaa, kun nastarenkaat jo antaa periksi

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2621 : 21.04.2017, 19:32:58 »
Väittäisin suurimman osan nastailijoista vaihtaneen siksi, että pelkäävät nastojen kulumista. Toki kohta 3) on aivan yhtä todennäköinen, "seuraa johtajaa".

Ainakin jyväskylässä 98% autoilijoista lähtee valoista kuin lehmä makuulta ja ajelee mutkat muutenkin hissukseen. Nämä ovat jääneet jälkeen, vaikka olisikin vielä nastat alla ja paljas asfaltti, loput menevät sitten menojaan, kun ei näillä minun mopoilla rakettia leikitä. Joten en voi allekirjoittaa kohtia 4)/5).

Tosin, jos paljaalla asfaltilla jää nastoilla paikoilleen sutimaan, kun muut ovat jo menneet, kannattaa soittaa hinuri, hinauttaa auto korjaamolle ja kertoa jonkun jarrun hirttäneen kiinni.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2622 : 21.04.2017, 22:05:53 »
Kysy niiltä, jotka ovat jo nastat pois vaihtaneet.

Veikkaan:

1) nastojen melu vituttaa
2) alitajuisesti kokevat huonoa omaatuntoa, kun kuluttavat nastoillaan paljasta asvalttia
3) "kun muutkin vaihtaa"
4) heitä vituttaa, kun muut kiihdyttelee valoista kovempaa heidän jäädessä ruopimaan nastojensa kanssa
5) heitä vituttaa, kun muut kanttaa mutkiin kovempaa, kun nastarenkaat jo antaa periksi

1) Ei vituta, kun auto on vaimennettu
2) Mikä helvetin omatunto
3) Antaa muiden olla laumasopuleita. Mä vaihdan, kun kelit on sellaisia
4) Nelivedolla kiihdytän ihan samallalailla kesällä ja talvella oli kitkat/nastat/kesärenkaat
5) No jaa. Ilmeisesti tänä aamuna joku muukin oli kantannut, mutta mua ei haitannut ku oli NASTAT alla.

Eilen satoi vettä ja yöllä oli pakkasta ja ainakin yksi volvo aiheutti sen, ettei vanhaa tietä päässyt käymään Uuraisilla, kun oli kesärenkaineen metsähallituksen puolella. Näin siis Keski-Suomessa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2623 : 21.04.2017, 22:16:37 »
Pitäsköhän vaihtaa kitkat takasin nastoihin ihan vaan siksi että kestäis kantata mutkiin paremmin...? Loppus tuo purukumien päällä hyllyminen...

Enpä viiti.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2624 : 22.04.2017, 00:54:40 »
Millainen teidentukko pitää olla, jos ei tunne (talvi) nastarenkaiden taittumista alle pitävällä pinnalla?

Huonosti kuluu nykynastat sulalla tiellä, tie sensijaan sitakin kovempaa, ja kyllä vitutti ajaa turha viikko nastoille luvatun räntä/vesisateen + aamupakkasen pelossa.

 

Autoracing  KL-varaosat