Futurez  Kulkukoira

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882974 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #600 : 17.02.2014, 07:58:38 »
TM testannut  kuluneen kitkan kesäkäytössä!
Ehkä sitten, kun on 50v ajokokemusta tai 6milj km takana, niin uskaltaa lähteä tälläisillä renkailla vetämään letkaa perässä :D
NOKIAN Q on onneton ajettava kuivalla asfaltilla.
 Se luistaa paljon, ja heijaukset kertautuvat helposti vähänkin
rajumman väistöliikkeen seurauksena.Rengas karkaa helposti hallinnasta, sen
käytös on terävää ja pito huono. Märällä asfaltilla vanhalla kitkarenkaalla ajami-
nen on kuin pikajuoksu luistinradalla
huopatossuissa
. Pito on tasaisen olema-
ton, ja rengas luistaa koko ajan. Hyvää
on se, että pito on tosiaankin surkea ei-
kä rengas siten yllätä; se vain valuu, lipsuu ja luistaa koko ajan.
Kulunut kitkarengas on periaatteessa talvirengas, näyttää kesärenkaalta,
mutta todellisuudessa sillä ei kannattaisi ajaa mis-
sään olosuhteissa
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #601 : 17.02.2014, 08:02:02 »
Olen päättänyt antaa kitkoille vielä yhden tilaisuuden, ostan seuraaviksi talvirenkaiksi hyvät kitkat ja teen uuden analyysin tuolla bemarilla! Edelliset oli varmaan jotain huonoa valmistuserää, kun niillä ei tehnyt mitään...(nokian hakkapeliitta R). Pakko on vielä koittaa, kun vaivaamaan jäi... Vaikkakin lupasin itselleni, että olivat ensimmäiset ja viimeiset... Olen aina ajanut nastarenkailla ja ensimmäinen kokemus "hyvistä" kitkarenkaista oli katastrofi, niin näiden tekstien perusteella, on PAKKO koittaa vielä kerran!! :)
Ensi talveksi nastat varastoon ja kitka kauppaan siis...
« Viimeksi muokattu: 17.02.2014, 08:04:10 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #602 : 17.02.2014, 11:19:25 »
Ehkä nykyään saman kokoiset laadukkaat kesärenkaat on myös melultaan mukavammat, kuin  kitkat!
Turvallisuudesta puhumattakaan..
Vai koska olet vertailun tehnyt kitka vs kesärengas?

Turvallisuus on varmasti kesärenkailla kesäkeleillä parempi. Mutta melu on kyllä kovempi. Kitkarenkaat ovat hiljaisemmat kuin kesärenkaat, mikä nyt ei kait oikeasti suuri yllätys ole.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #603 : 17.02.2014, 11:35:47 »
Olen päättänyt antaa kitkoille vielä yhden tilaisuuden, ostan seuraaviksi talvirenkaiksi hyvät kitkat ja teen uuden analyysin tuolla bemarilla! Edelliset oli varmaan jotain huonoa valmistuserää, kun niillä ei tehnyt mitään...(nokian hakkapeliitta R). Pakko on vielä koittaa, kun vaivaamaan jäi... Vaikkakin lupasin itselleni, että olivat ensimmäiset ja viimeiset... Olen aina ajanut nastarenkailla ja ensimmäinen kokemus "hyvistä" kitkarenkaista oli katastrofi, niin näiden tekstien perusteella, on PAKKO koittaa vielä kerran!! :)
Ensi talveksi nastat varastoon ja kitka kauppaan siis...
Kokeileppas Continentalin kitkarenkaita, sain emännänkin ylipuhtuttua kitkarenkaisiin syksyllä, se ei ole metriäkään kitkoilla suostunut ajamaan, ei edes kokeilemaan aikaisemmin. Tässä yks päivä oli melko liukasta kun istuin sen kyydissä, ja kysyin sitten että mites on ajot sujunut kitkoilla, niin oli sitä mieltä ettei enää oo nastarenkaisiin paluuta, ja mitä oon itsekin kyseisellä autolla ajanut, niin kyllä ne vaan mukavat on, ja pitoakin tarjoaa, ei ole luistoneston valo turhia vilkkunut liukkaissakaan mäkilähdöissä. Samaa mieltä olen kuin joku muukin tässä ketjussa kirjoitti, että nykynastarenkaat pitää lähinnä sen äänen, ja luo sillä turvallisuudentunnetta, nastojen määrää vähennetään ja ulkonemaa pienennetään, nastarenkaan kulutuspinta ja kumiseos muuten on hyvin lähellä kitkarengasta nykyään.
Volvo PV&Duett

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #604 : 17.02.2014, 11:47:17 »
Continentalit on ainakin TM:n mukaan pudenneet parhaimmistosta. Michelinin arvosana 7,6, kun Continental saa enää nykymalleilla 7,0. Muiden kehitystyö on ollut rivakampaa.

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #605 : 17.02.2014, 11:48:56 »
Olen päättänyt antaa kitkoille vielä yhden tilaisuuden, ostan seuraaviksi talvirenkaiksi hyvät kitkat ja teen uuden analyysin tuolla bemarilla! Edelliset oli varmaan jotain huonoa valmistuserää, kun niillä ei tehnyt mitään...(nokian hakkapeliitta R). Pakko on vielä koittaa, kun vaivaamaan jäi... Vaikkakin lupasin itselleni, että olivat ensimmäiset ja viimeiset... Olen aina ajanut nastarenkailla ja ensimmäinen kokemus "hyvistä" kitkarenkaista oli katastrofi, niin näiden tekstien perusteella, on PAKKO koittaa vielä kerran!! :)
Ensi talveksi nastat varastoon ja kitka kauppaan siis...

Jos haluat hyvät kitkat, ÄLÄ osta ainakaan Nokialaisia, koska varmasti tulet pettymään, niistä on paljon kokemuksia ja ne eivät pidä niin kun hyvien talvirenkaiden kuuluu pitää. Tosin aivan uusimmista ei ole mitään kokemuksia, mutta jos kehitys ei ole niissä mennyt suurin harppauksin eteen päin, niin tilanne on edelleen sama. Minäkin kitka-miehenä voin heti tunnustaa ettei kaikilla kitkoilla tee yhtään mitään. Se onkin niin että oikeat renkaat oikeaan autoon, on paras ratkaisu, sitä en osaa sanoa toimiiko Nokian kitka missään autossa hyvin, mutta Volvossa ja WV konsernin autoissa ei ainakaan toimi niin kun pitää. Siksi onkin älyttömän epäoikeudenmukaista kun testeissä käytetään Nokian kitkoja jotenkin ns. verrokki- tai referenssirenkaina jotka antavat ihan väärän kuvan kitkoista ylipäänsäkin, eikä siksi ole mikään ihme miksi lehtimiesten kommentit on mitä on. Käyttäisivät esim. Continentalin malleja jotka ovat tänne pohjolaan suunniteltuja, niin väitän että tulos olisi parempi. Yleensäkin oli lehtitesti mikä tahansa, ne on vaan testitilanteita eivätkä perustu todelliseen liikennetilanteeseen ja siksi niiden perusteella ei kenenkään kannata tuudittautua mihinkään...

Ehkä nykyään saman kokoiset laadukkaat kesärenkaat on myös melultaan mukavammat, kuin  kitkat!
Turvallisuudesta puhumattakaan..
Vai koska olet vertailun tehnyt kitka vs kesärengas?
Tuosta 30v ja 1500000km ajokokemuksesta sen verran, että  ns "alamäki" ajotaidoissa/huomioinnissa liikenteessä on valitettavastin alkanut :pomo:

Olen ostanut AINA parhaimmat kesä- ja talvirenkaat, eli vertailu on ollut saman ikäsiin ja laatuisiin kumeihin. Paitsi että viime kesänä alla olleet Contin kesäkumit olivat uudemmat kun tämän hetkiset kitkat ja silti en niillä aijo ajaa enää yhtään kesää ja ne vielä mainostettiin olevan hiljaiset, aivan niin kun niitä edelliset Misukan Energy Saveritkin, jotka osoittautuivat aivan surkeiksi kumeiksi melunsa vuoksi, siksi laitoinkin ne kuukauden ajettuani kiertoon ja ostin nämä Contit jotka olivat selvästi hiljaisemmat, muttei riittävästi minun makuuni.

Missä iässä sinun mielestä se ajotaidon alamäki alkaa, ehkä 40 ikävuoden jälkeen, minä taas luulen että ajotaito paranee, tietty tapauksesta riippuen, tuonne 50 saakka ja 60 se on jo hiipumaan päin. 20-30 vuotiaat ovat mielestään kovia kuskeja, mutta todellisuudessa kova kouhaaminen ei todista todellista ajotaitoa mitenkään, se mitataan ihan eri tavalla ja suurin osa tuon ikäisistä ovat vielä untuvikkoja mitä tulee auton käsittelytaitoon tai ylipäänsä liikennesilmän kehittymiseen. Itse koen että minulla on vielä aikaa jäljellä kehittyä ainakin keskivertokuljettajaksi. Mielestäni hyviä kuskeja ei ole kun rallikuskeissa ja joitakin ammatikseen PALJON ajaneissa. Itse en ole ammatikseen ajanut kun vähän yli 10 vuotta, siksi en ole saavuttanut keskivertokuljettajan ajosilmää kummempaa taitoa, jos siis sitäkään vielä. Joku laskee että miten on mahdollista olla tuon ikäinen ja noin pitkällä ajokokemuksella, sanotaan näin että kaikilla se aktiivinen ajoura ei ala vasta 20 vuotiaana tai silloin joskus ennen vanhaa ainakaan.  :pomo:

Turvallisuus on varmasti kesärenkailla kesäkeleillä parempi. Mutta melu on kyllä kovempi. Kitkarenkaat ovat hiljaisemmat kuin kesärenkaat, mikä nyt ei kait oikeasti suuri yllätys ole.

Näin voisi ajatella, mutta aina se ei välttämättä niin ole, TAAS riippuu siitä mistä kumeista puhutaan.
Olen toisinaan kesällä kunnon vesisateessa kokeillut saada nuo Contin kitkat hallitsemattomaan vesiliirtoon, mutta en ole siinä onnistunut yhtään sen helpommin kun kesäkumeillakaan (ehkä tämä johtuu niin vaatimattomasta ajokokemuksestani). Toki kaikki renkaat saa luistamaan jos haluaa, kunhan ajaa riittävän älyttömästi ja samalla unohtaa kokonaan miten autoa pitää luistossa käsitellä.

Kokeileppas Continentalin kitkarenkaita, sain emännänkin ylipuhtuttua kitkarenkaisiin syksyllä, se ei ole metriäkään kitkoilla suostunut ajamaan, ei edes kokeilemaan aikaisemmin. Tässä yks päivä oli melko liukasta kun istuin sen kyydissä, ja kysyin sitten että mites on ajot sujunut kitkoilla, niin oli sitä mieltä ettei enää oo nastarenkaisiin paluuta, ja mitä oon itsekin kyseisellä autolla ajanut, niin kyllä ne vaan mukavat on, ja pitoakin tarjoaa, ei ole luistoneston valo turhia vilkkunut liukkaissakaan mäkilähdöissä. Samaa mieltä olen kuin joku muukin tässä ketjussa kirjoitti, että nykynastarenkaat pitää lähinnä sen äänen, ja luo sillä turvallisuudentunnetta, nastojen määrää vähennetään ja ulkonemaa pienennetään, nastarenkaan kulutuspinta ja kumiseos muuten on hyvin lähellä kitkarengasta nykyään.

Tässä on asiaa. Meillä on ihan sama tilanne. Kun emäntä aikoinaan sai KUNNOLLISET kitkarenkaat autoonsa, niin nastoihin ei ole enää ollut paluuta. Tänä talvena yritin puoliksi painostaenkin saada hänet hankkimaan nastarenkaat autoonsa kun viime talvena tuli YKSI kerta jolloin hänen auto lähti jo hiukan liian kuluneilla kitkoilla lievään luisuun liian suuren tilannenopeuden vuoksi (joka ei kuitenkaan johtanut ojaan ajoon tai vastaavaa), täysin peilikirkkaalla jäällä pikkutiellä, mutta silti hän ei huoli nastoja vieläkään...ehkä sitten kun ikää alkaa olemaan sen verran että se ajotaito alkaa vähenemään, niin hän alkaa harkitsemaan nastoja, mene ja tiedä.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2014, 11:54:00 kirjoittanut Volvo-car »

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #606 : 17.02.2014, 11:54:35 »
[...] nastarenkaan kulutuspinta ja kumiseos muuten on hyvin lähellä kitkarengasta nykyään.

Tämähän oli mainittu jo aiemminkin, oliko se Hakkapeliitta 2 joka oli ensimmäinen "kitkanasta" eli käytännössä kitkarengas johon on mätetty vielä nastat kaupan päälle. Ja tottahan se on mutta se tekee tavallaan vielä oudommaksi sen kitkarenkaiden ylistyksen ja nastojen haukkumisen kun itse rengas on kuitenkin samaa tavaraa, nastarenkaassa vain on ne nastat lisäämässä jääpitoa. Äkkiseltään luulisi että moinen yhdistelmä on melkoinen win-win ratkaisu?

Ei sillä etteikö kieltämättä itseäkin kiinnostaisi kokeilla omassa autossa ja päivittäisessä ajossa millainen on hyvä nykyaikainen kitkarengas mutta 500€ kokeilu ei oikein innosta varsinkin kun on yhden talven ajetut nastat alla. Vähän myöskin veikkaan että takaveto ilman mitään elektroniikka-apuja vaatii renkaalta jotain muuta kuin neliveto jossa on enemmän kirjainlyhenteitä kuin jenkkiarmeijan käsikirjassa, siinä on jo se pidon rajasta varoittava rahinakin arvossa arvaamattomassa kun turvaverkko puuttuu.

On niissä nastarenkaissakin kyllä eroja jo ihan sen mukaan missä ne on alla, firman autossa on pakasta vedetyt Hakkapeliitta seiskat jotka oli oman aikansa testivoittajat mutta paremmin tuntuu toimivan omat Noranza 2 Evot jotka testien mukaan oli huonommat. Tuleeko ero autosta vai renkaista, en tiedä mutta Noranza tuntuu pitävän paremmin ja lähtevän irti rauhallisemmin.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #607 : 17.02.2014, 12:08:06 »
Sanottiinpa mitä tahansa, ei kumiseos ja rakenne ole sama kitka/nasta renkaassa. Perus peukalotesti kertoo paljon...

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #608 : 17.02.2014, 12:10:22 »
On niissä nastarenkaissakin kyllä eroja jo ihan sen mukaan missä ne on alla, firman autossa on pakasta vedetyt Hakkapeliitta seiskat jotka oli oman aikansa testivoittajat mutta paremmin tuntuu toimivan omat Noranza 2 Evot jotka testien mukaan oli huonommat. Tuleeko ero autosta vai renkaista, en tiedä mutta Noranza tuntuu pitävän paremmin ja lähtevän irti rauhallisemmin.

Se on juuri näin, eroja on eri renkaissa, siis myös niissä kitkoissa ja niin kun tässäkin käy ilmi, testituloksiin ei kannata kauheesti luottaa, vaan käytännön pito riippuu niin monesta muusta asiasta, kuten esim. juuri autosta. Vaikka yritänkin koko ajan tolkuttaa että ei se Nokia ole nykyään mikään referenssi sen enempi renkaissa kun puhelimissakaan, niin voi toki olla joku auto millä pärjää Nokialaisillakin.
Minullakin on Nokialainen, nimittäin puhelin ja mitään muita ei koskaan ole ollutkaan ja siksi kokekumksiakaan ei muista ole, mutta halua on vaihtaa välillä merkkiä ja katsoa mitä hyvää ne muut pystyy tarjoamaan...uskon että sama merkkiuskollisuus on monella rengaspuolella, sen pitää aina olla Nokiaa kun niin se on ollut tähänkin asti, mutta jos kerran erehdyt tai tajuat kokeilla muita laatuvalmisteita, voi käsitys laadusta muuttua. Tätä samaa haen itsekin kun olen puhelinta vaihtamassa toisen valmistajan leiriin.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #609 : 17.02.2014, 12:26:50 »
Olen ostanut AINA parhaimmat kesä- ja talvirenkaat, eli vertailu on ollut saman ikäsiin ja laatuisiin kumeihin. Paitsi että viime kesänä alla olleet Contin kesäkumit olivat uudemmat kun tämän hetkiset kitkat ja silti en niillä aijo ajaa enää yhtään kesää ja ne vielä mainostettiin olevan hiljaiset, aivan niin kun niitä edelliset Misukan Energy Saveritkin, jotka osoittautuivat aivan surkeiksi kumeiksi melunsa vuoksi, siksi laitoinkin ne kuukauden ajettuani kiertoon ja ostin nämä Contit jotka olivat selvästi hiljaisemmat, muttei riittävästi minun makuuni.

No tässä argumentoinnissa unohdat kertoa esimerkiksi mitkä continental:n kesärenkaat sinulla on. Minulla toisessa autossa Premiumcontact 5 ja toisessa Michelinin Energy saverit, mutta koska autot eivät ole samat en pysty vertailemaan niitä, mutta autobild:n mukaan jälkimmäisillä ajetaan noin 20tkm pidempään joten epäilen rengasseoksen olevan kovempaa=jolloin pitää myös kovempaa ääntä (Eivät ole myöskään minun mielestä hiljaisimmasta päästä, mutta hainkin kestävyyttä renkaisiin, koska toiseen autoon tulee tuplasti kilometrejä vuoteen). Tuossa testissä myös sanottiin michelinien olevan huonommat vesisateessa ja tuokin on tullut huomattua viime kesänä (Toki taas autot on erit).

Tässä keskustelussa on minusta myös typerää, kun keskustelijat EIVÄT kerro seuraavia faktoja A:Millä autolla ajavat B:Missä päin Suomea ajavat C:Mitä luistonestojärjestelmiä autosta löytyy. Ilman noita faktoja en pistäisi minkäänlaista painoarvoa "mielipiteille".

Itsellä ei kummastakaan käyttöautosta löydy mitään luistonestoja ja ajan pääsääntöisesti Keski-Suomessa jossa on lunta ja jäätä.

BTW: Nokian ja Nokia ei ole sama asia. Ei ole ollut vuosikymmeniin  ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nokian_Renkaat
« Viimeksi muokattu: 17.02.2014, 12:29:47 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #610 : 17.02.2014, 12:43:51 »
Se on juuri näin, eroja on eri renkaissa, siis myös niissä kitkoissa ja niin kun tässäkin käy ilmi, testituloksiin ei kannata kauheesti luottaa, vaan käytännön pito riippuu niin monesta muusta asiasta, kuten esim. juuri autosta. Vaikka yritänkin koko ajan tolkuttaa että ei se Nokia ole nykyään mikään referenssi sen enempi renkaissa kun puhelimissakaan, niin voi toki olla joku auto millä pärjää Nokialaisillakin.
Itsellä kun ei ole varaa ostaa montaa sarjaa renkaita niin pakko luottaa mitattuun dataan. Täällä ihmiset vain MuTuilevat. Itse olen kokeillut omissa Volvoissa Nokian, Michelinin Good yearin, Bridgestonen ja Continentalin renkaita kesä sekä talvi käytössä. Kesärenkaissa palasin takaisin Nokialaisiin ja ensi syksynä jos ei mitään mullistavaa tapahdu niin talvivanteille pyörähtää Nokian uudet kitkat.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #611 : 17.02.2014, 12:44:59 »
...uskon että sama merkkiuskollisuus on monella rengaspuolella, sen pitää aina olla Nokiaa kun niin se on ollut tähänkin asti, mutta jos kerran erehdyt tai tajuat kokeilla muita laatuvalmisteita, voi käsitys laadusta muuttua. Tätä samaa haen itsekin kun olen puhelinta vaihtamassa toisen valmistajan leiriin.

Muista toki että tämäkin pätee myös toisin päin. Vielä tulee se päivä kun joku tekee paremman kitkan kuin Continental tai joku tekee vielä sitäkin paremman nastan. On jopa täysin mahdollista että se päivä on jo nähty, tuossa ylempänä mainitaan että Michelin kerää parempia testituloksia joten se on ainakin jossain parempi. Mutta sille ei tunnetusti mahda mitään että kun ihminen on jotain päättänyt niin edes faktoja ei aina halua alkuun myöntää vaan löytää selityksen toisensa perään kunnes loppujen lopuksi on vain pakko todeta että vaikka vanha olikin loistava niin on tämä uusi parempi.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #612 : 17.02.2014, 12:48:26 »
Volvo-Carin käsissä kaikki nyt muuttuu vähintään keskiarvoa paremmaksi - tänäpäivänä keskinkertaiset renkaat paremmaksi kuin mikään tällä pallolla ja janoinen Volvo poikkeuksellisen taloudelliseksi. ;D

Arvaa kumpaa ennemmin arvostan valintaa tehdessä, testiä vai edellisen mutuilia?
« Viimeksi muokattu: 17.02.2014, 12:53:04 kirjoittanut D5GT »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #613 : 17.02.2014, 12:54:52 »
Turvallisuus on varmasti kesärenkailla kesäkeleillä parempi. Mutta melu on kyllä kovempi. Kitkarenkaat ovat hiljaisemmat kuin kesärenkaat, mikä nyt ei kait oikeasti suuri yllätys ole.
Oli äänekkäin Nokian kesärenkaiden kanssa saaden arvosanaksi 8!
Michelin Energy oli hiljaisin saaden 10
Joten kai se joillekkin on yllätys, ettei ne edes ole hiljaiset ;)
Jos jotain hyvää haetaan, niin vierintävastus oli pienin..
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #614 : 17.02.2014, 12:56:25 »
No tässä argumentoinnissa unohdat kertoa esimerkiksi mitkä continental:n kesärenkaat sinulla on. Minulla toisessa autossa Premiumcontact 5 ja toisessa Michelinin Energy saverit, mutta koska autot eivät ole samat en pysty vertailemaan niitä, mutta autobild:n mukaan jälkimmäisillä ajetaan noin 20tkm pidempään joten epäilen rengasseoksen olevan kovempaa=jolloin pitää myös kovempaa ääntä (Eivät ole myöskään minun mielestä hiljaisimmasta päästä, mutta hainkin kestävyyttä renkaisiin, koska toiseen autoon tulee tuplasti kilometrejä vuoteen). Tuossa testissä myös sanottiin michelinien olevan huonommat vesisateessa ja tuokin on tullut huomattua viime kesänä (Toki taas autot on erit).

Tässä keskustelussa on minusta myös typerää, kun keskustelijat EIVÄT kerro seuraavia faktoja A:Millä autolla ajavat B:Missä päin Suomea ajavat C:Mitä luistonestojärjestelmiä autosta löytyy. Ilman noita faktoja en pistäisi minkäänlaista painoarvoa "mielipiteille".

Itsellä ei kummastakaan käyttöautosta löydy mitään luistonestoja ja ajan pääsääntöisesti Keski-Suomessa jossa on lunta ja jäätä.

BTW: Nokian ja Nokia ei ole sama asia. Ei ole ollut vuosikymmeniin  ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nokian_Renkaat

Kyseiset Continentalin kesäkumit olivat juurikin nuo Premium Contact:it kun kävin tarkistamassa ja niillä on nyt ajettu 40 tkm ja vielä ne menisi yhden kesän kulutuspintansa (n. 4 mm) puolesta, eli ovat kuluneet n. 1 mm jokaista 10 tkm kohti. Onko se sitten hyvä vai huono kulutuskestävyys, sitä en osaa sanoa...

Mitä sen enempää merkitystä pistät puheilleni kun kerron että autona on V70 2002 D5 ja ajan pääosin etelä- ja keskisuomessa, mutta jonkin verran myös ympäri Suomea ja luistonestojahan näissä alle 15 vuotta vanhoissa autoissakin on jo aikalailla, tässäkin oikein ajonhallintajärjestelmä.

Tiedän toki ettei kyseessä ole sama Nokia, mutta vertailuna kuitenkin hyvä, koska molemmilla on uskollisia asiakkaita jotka eivät välttämättä ymmärrä että on olemassa muitakin yhtä hyviä tai jopa parempia vaihtoehtoja, molemmissa tuotteissa.  ;)

Volvo-Carin käsissä kaikki nyt muuttuu vähintään keskiarvoa paremmaksi - tänäpäivänä keskinkertaiset renkaat paremmaksi kuin mikään tällä pallolla ja janoinen Volvo poikkeuksellisen taloudelliseksi. ;D

Arvaa kumpaa ennemmin arvostan valintaa tehdessä, testiä vai edellisen mutuilia?

 :2funny: :2funny: Liioittelun mestari puhuu...  :2funny: :2funny:

Suomalaiset on siitä hassua kansaa kun niitä on niin helppo ohjailla "ylhäältä" (esim. painettu sana), kun omia kokemuksia ei ole, eikä niitä haluta edes hankkia. Helppoahan se on mennä sinne minne muutkin menee...  :2funny:

Esimerkiksi juuri tämä Nokia-uskollisuus on saatu syötettyä NIIN kovaksi ettei monellakkaan ole mitään muuta vaihtoehtoa edes olemassa. Toisaalta aika lutusta, mutta myös hieman säälittävää ja valinnanvapauden rajoittamistakin kun ihmisille ei todellisuudessa annata muita vaihtoehtoja...toki on hyvä kun suosii suomalaista, en minä sitä sano, mutta hei kuitenkin...  :)
« Viimeksi muokattu: 17.02.2014, 13:09:14 kirjoittanut Volvo-car »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron