Ateho  Elekma

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882919 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1170 : 22.11.2014, 23:23:31 »


Eniten itseä tuolla närästi perinteinen turvavälin puuttuminen, parkit/päivävalot päällä ajaminen eikä nämä aasit edes noissa olosuhteissa osaa käyttää vilkkua. Hyvin pienistä asioista homma olisi kiinni jos ajateltaisiin karvan verran omaa nokkaa pidemmälle eikä siinä ole renkailla juurikaan loppujen lopuksi tekemistä.
Juurikin noin. Ja turha takasumarin käyttö. Mun mielestä turhin kapistus mitä autoissa voi olla, ainakin verrattuna hetkiin jolloin oikeasti tarpeellinen / turhiin käyttöihin, jolloin hämää jarruvalojen käyttöä.  Mua ainakin häiritsee, toisinkuin sumarien "turha" käyttö ei ole mulle ongelma.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1171 : 22.11.2014, 23:41:17 »
Hohoo. Parasta huumoria mitä olen lukenut pitkästä aikaa.

Voin väittää ihan empiirisen tutkimuksen perusteella, että takasumaria käyttää 1/10 sumuvalojen käyttäjistä ja nekin tarpeesta, kun taas 9/10 käyttää etusumareita keskellä kirkasta päivääkin eikä takasumari pala vaikka niistä ei ole mitään hyötyä, mutta näyttäähän ne pirun hienoilta.

Juurikin noin. Ja turha takasumarin käyttö. Mun mielestä turhin kapistus mitä autoissa voi olla, ainakin verrattuna hetkiin jolloin oikeasti tarpeellinen / turhiin käyttöihin, jolloin hämää jarruvalojen käyttöä.  Mua ainakin häiritsee, toisinkuin sumarien "turha" käyttö ei ole mulle ongelma.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1172 : 22.11.2014, 23:47:39 »
Hohoo. Parasta huumoria mitä olen lukenut pitkästä aikaa.

Voin väittää ihan empiirisen tutkimuksen perusteella, että takasumaria käyttää 1/10 sumuvalojen käyttäjistä ja nekin tarpeesta, kun taas 9/10 käyttää etusumareita keskellä kirkasta päivääkin eikä takasumari pala vaikka niistä ei ole mitään hyötyä, mutta näyttäähän ne pirun hienoilta.
Tuo olikin mun mielipide, tosin OT, mutta kuitenkin.
Ja sä olet oikeutettu sun (väärään) mielipiteeseen myös. ;)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1173 : 22.11.2014, 23:50:39 »
Siinä olisikin oikein hyvä uusi aihe :2funny:

Ei edes 200000€ autoissa toimi valot pimeällä ::)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1174 : 22.11.2014, 23:58:57 »
Tuo olikin mun mielipide, tosin OT, mutta kuitenkin.
Ja sä olet oikeutettu sun (väärään) mielipiteeseen myös. ;)

Mun mielipide perustuu ihan siihen huviin, että seuraan näitä sumarispedejä ihan tarkoituksella kuinka monella palaa myös takasumari ja voin sanoa, että 1/10 tai 1/20. Kerran pääsin jopa 1/23 autoilijasta.

Tämän keskustelun voi siirtää tuonne valotopic:n.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4089
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1175 : 23.11.2014, 11:31:24 »
Kitkat, lausuma perustuu siihen että eilen ajoin autolla jossa oli kitkarenkaiden paistoleima vuodelta 2001 ja jumalauta mikä pito niissä oli :o "Asiantuntijat" saavat työntää päänsä pe..nsaaseen, jos kumi kerran noin vanhanakin pitää noin tautisen hyvin. Tai sitten ennen oli vaan kaikki paremmin ;)
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1176 : 23.11.2014, 18:12:46 »
Ostin eilen Nokian Rsi kitkat (215/45-17) joissa 8mm merkit näkyvissä, mutta paistoleima 09/07. Myyjän mukaan ostettu edelliseksi talveksi "uutena" rengasliikkeestä. Olivat halvat, ja jos setti on säilytetty asian mukaisesti niin toivon että ovat ok. Mutta tiedostan riskin, persaukisena ei ollut varaa tilata uutta kierrosta ja ajattelin testata miten käy. Jos ovat koppurat niin ei auta kuin vilkuilla vihaisesti peiliin.

Tällä hetkellä alla Michelin X-Ice 3:t (mallimerkintä muistaakseni) koossa 205/50-17, pintaa ehkä 4mm eikä noilla kahden talven ajojen jälkeen sohjossa mitää tee.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1177 : 23.11.2014, 20:23:52 »
Alkoi jo sen verran olla lunta, että oli aika siirtyä välikelin nastoista (Goodyear Extreme:t vm08) noihin talven ajetuihin hakkapeliitta 8 nastarenkaisiin. Kyllä sen eron huomasi heti tuossa lumella kumpi pitää ja kumpi ei. Kerkeshän tuolla 100 euron setillä ajella tälle syksylle/talvelle 3000km  ;D. Saa nähdä montako nastaa tänä talvena katoaa noista kaseista.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ambasador

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1178 : 23.11.2014, 23:20:12 »
Lainattu toselta foorumilta liityen kitkarenkaisiin, "jos putoat avantoon kummat ovat paremmat, jäänaskalit vai näppylähanskat.

Poissa volvo nro 5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1179 : 24.11.2014, 00:56:10 »
Lainattu toselta foorumilta liityen kitkarenkaisiin, "jos putoat avantoon kummat ovat paremmat, jäänaskalit vai näppylähanskat.
Paremmat on 2 palaa kitkarenkaan kulutuspintaa narussa, tulee jätkä avannosta sulavasti kuin saukko  :hello:
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1180 : 24.11.2014, 02:01:01 »
Paremmat on 2 palaa kitkarenkaan kulutuspintaa narussa, tulee jätkä avannosta sulavasti kuin saukko  :hello:

Jep. Sitoo ne palat lujasti siihen naruun, avannossa olija saa niistä tukevan otteen ja kaveri kiskaisee narusta pulikoijan ylös. Toimii.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1181 : 24.11.2014, 03:25:42 »
Tällä hetkellä alla Michelin X-Ice 3:t (mallimerkintä muistaakseni) koossa 205/50-17, pintaa ehkä 4mm eikä noilla kahden talven ajojen jälkeen sohjossa mitää tee.
Ihme olisi, jos tekisi, kun ei tehnyt uutenakaan. Michelin X-Ice North on TM talvirengastestin testihäviäjä, joka on kunnon kitkarengasta huonompi kaikissa olosuhteissa. Vaihdoin juuri omastani pois vuoden vanhoilla paistoleimoilla olleet yli 9-milliset heti ensimmäisen talvisen viikonlopun jälkeen.

Seuraavan kerran Sitikkamieheltä autoa ostaessa ymmärrän ottaa puuttuven renkaiden hinnan pois, kun alla pyörii kuitenkin jotkut normaaliin autoon sopimattomat Misukat. Kesärenkaat ovat onneksi melkein lopussa, ja on niistä uratutkista jo riittävästi kärsittykin.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1182 : 24.11.2014, 06:26:56 »
Lainattu toselta foorumilta liityen kitkarenkaisiin, "jos putoat avantoon kummat ovat paremmat, jäänaskalit vai näppylähanskat.

Touché. Tuohon ei ole lisättävää  ;D ;D ;D
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1183 : 24.11.2014, 10:50:53 »
Nastoista ja kitkarenkaista pätee myös aika hyvin vanha viisaus: taitava kuljettaja nastarenkailla selviytyy tilanteista joihin hyvä kuljettaja ei kitkarenkailla edes joudu.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1184 : 24.11.2014, 10:55:20 »
Lainattu toselta foorumilta liityen kitkarenkaisiin, "jos putoat avantoon kummat ovat paremmat, jäänaskalit vai näppylähanskat.
Luulenpa, että jos lasketaan pintapaine tuolle jäänaskalille, on se "hieman" enemmän kuin nastarenkaan nastassa.

Yhtä typerä vertaus tähän keskusteluun, kuin "rallinasta vs. Kitka".

 

Autoracing  KL-varaosat