Kuten itse huomasin cossupäivillä, S80 vakiojarrut kestivät kierroksen ennen pettämistään. Erinomainen paikka nähdä mihin oma auto pystyy. Ei helppo rata, paljon yllätyksiä, mutta yhtä paljon vakioautoille kuin viimeisen päälle hinkatuille ratakilpureille. Tuon mukanani kaksi ylimääräistä kypärää, jotka on lainattavissa ratatoimistolta, että varmasti kaikki halukkaat pääsevät radalle.
Katsastuksessa katsotaan vain perusasiat mitkä vaikuttavat lopulliseen kustannukseen mitä ratapäivä maksaa. Eli jos auto vuotaa alleen öljyä, nesteitä tms, lasku tulee yhdistykselle. Jos auto palaa akun huonon kiinnityksen takia, lasku asfaltin uusimisesta tulee yhdistykselle. Ja Db mittaus tehdään radan ympäristöluvan takia, jos ne ylittyy, koko rata menee kiinni ja lasku yhdistykselle. Sen takia tarkastetaan että autot ovat kunnossa ennen radalle pääsyä. Järjestämme paikalle myös muutaman sammuttimen ja tarvittaessa öljynimeytysainetta, mutta yritetään välttää näiden käyttöä etukäteiskatsastuksilla.