Futurez  Kulkukoira

Volvo 360 Turbo -86 Tulevan tekniikan pohdintaa

  • 253 Vastauksia
  • 90253 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*Kytkin asiaa*
« Vastaus #180 : 14.08.2013, 19:50:20 »
Nyt iski sitten yksi kysymys lisää. paljonko b230ft vakio kanget,männät ym sisuskalut kestää tehoa ja painetta.
Itselähtisin heittämään n.300hp 1,5bar? vai olenko ihan hukassa :idiot2:
Paksuilla kangilla oleva kellari pitäs kestää 400hv(Tieto eilen kankien tuojan suusta). Tosin siihen tarvii moottoriin tehä muutakin kuin iso ahdin varmaan että saa nuo lukemat.

Mutta jos auto ei ole selkeästi riittävän uusi, niin tarkista ehdottamasti kun koneen nostat pihalle niin kummat kanget on, se on helppo tarkistaa, öp pois, ja jos 12mm kiintoavain mahtuu kankeen niin sitten on linnunluut, mitkä ei kestä mitään  :pomo:

Ja jos se on joku 400tkm ajettu, niin tee tosiaan koko remppa ennen kauheilla paineilla kiusaamista, niin ei tuu turhaa rikkoa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*Kytkin asiaa*
« Vastaus #181 : 14.08.2013, 20:01:43 »
Paksuilla kangilla oleva kellari pitäs kestää 400hv(Tieto eilen kankien tuojan suusta). Tosin siihen tarvii moottoriin tehä muutakin kuin iso ahdin varmaan että saa nuo lukemat.

Mutta jos auto ei ole selkeästi riittävän uusi, niin tarkista ehdottamasti kun koneen nostat pihalle niin kummat kanget on, se on helppo tarkistaa, öp pois, ja jos 12mm kiintoavain mahtuu kankeen niin sitten on linnunluut, mitkä ei kestä mitään  :pomo:

Ja jos se on joku 400tkm ajettu, niin tee tosiaan koko remppa ennen kauheilla paineilla kiusaamista, niin ei tuu turhaa rikkoa.

Entäs männät? joo ei se pelkkä HX40 riitä.
Auto on vm-92 usa tuonti ajettu 206tm että en sitten tiedä. ja öp joutuu ottamaan muutenkin pois kun joutuu vaihtamaan 300-sarjan oman öp :)
Tarkotatko miten avain kankeen? :idiot2:
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*Kytkin asiaa*
« Vastaus #182 : 14.08.2013, 20:16:49 »
Tarkotatko miten avain kankeen? :idiot2:

le opaskuva
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*Kytkin asiaa*
« Vastaus #183 : 14.08.2013, 20:21:01 »
aa niijoo..
oisko nupissa vikaa kun ei tuommosta tajua :idiot2:
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*Kytkin asiaa*
« Vastaus #184 : 14.08.2013, 20:26:36 »
aa niijoo..
oisko nupissa vikaa kun ei tuommosta tajua :idiot2:
Ei se mitää, onneks on työkalut ja linnunluut tossa 20m päässä :D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*Kytkin asiaa*
« Vastaus #185 : 16.08.2013, 01:37:45 »
Kahta rengasta, varmaan viis kertaa sudittaen yhteensä kesän aikana räjähti 180tkm ajettu huoltohistoriallinen perä hurjilla b200kn 101hevosvoimalla....  ::)

Olen vahvasti sitä mieltä että laatikko eteen ja taakse bemarin perä jos jotain voimaa oikeesti haluaa laittaa tohon, eikä jaksa taistella sellasten kehtopatenttien kanssa niinkuin sinä  ::)
Haluan eka nähdä ekan 300 sarjalaisen jossa joku vaivautuu sen lootan siirtämään eteen :D

Jaa... tuolla 408hv/664Nm koneella antautui kyllä 5kpl laatikkoa, mutta vain 1 perä, ja siitäkin lohkes lautaspyörästä hammas, eikä pikkurattaat... ja 30 paria takarenkaita paloi...

Käytöstä kaikki kiinni wanhoilla romuilla... kaveri ajoi 500km raaseria yhdellä transaxlella, ja laitoin omaan alle, 10km ni laatikko sanoi pox. Perä siinä oli todella väljä, mutta kesti kasassa.

Kehtopatenteista sitten... jos pilkkua väännetään lain puolesta, niin laatikkoa ei saisi siirtää eteen (akselistorakenne) :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*Kytkin asiaa*
« Vastaus #186 : 16.08.2013, 01:47:15 »
Haluan eka nähdä ekan 300 sarjalaisen jossa joku vaivautuu sen lootan siirtämään eteen :D
Eikö makkiveri oo jo vihdoin saanu etulaatikon aikaan?

Joskus totesin asian voiman hankkimisen suhteen, kohtuu työlääksi tuon takia, niin siksi siirryin oikeeseen volvoon  :2funny:

Mutta eiköhä tässä ollu tarpeeks aiheesta karkaaminen  ELK
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*Kytkin asiaa*
« Vastaus #187 : 16.08.2013, 06:30:42 »
Ite oon josku miettiny, että miksi siirtää laatikkoa..miksei vain sovita vaikka jtn getragia sinne m47:n paikalle perälle tekee siihen pätkän kardaania itte ja käy tasapainottaan..ja sitte muutamat laipat käy koneistamolta hakemassa ja tekee siihen vaihteenvälittäjä systeemin jonku näkösen patentin että se toimii...saattaa maksaa sovitustyö jonkin verran mut maksaisko se vaivan ettei tarvi konttorilla tapella eikä tehä siitä ikuisuusprojektia.. :idiot2: voihan se olla kyllä ikuisuusprojekti siltikin.. :D Tämmösiä ajatuksia..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*Kytkin asiaa*
« Vastaus #188 : 16.08.2013, 09:19:18 »
Oli se purku 945 vaan komea mikä eilen haettiin Kuopiosta :)
Tekniikan osalta varmasti on kunnossa, muutenkin vaikutti tosi hyvä kuntoiselta.

Harmihan se on purkaa noinkin siistiä autoa, mut onpa ainakin kunnossa.
Parempi ostaa hyvä eikä sellaista jota ei oo huollettu.


V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*Kytkin asiaa*
« Vastaus #189 : 19.08.2013, 20:34:26 »
Mitäs täällä on tapahtunut?
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*Kytkin asiaa*
« Vastaus #190 : 21.08.2013, 15:52:58 »
Mitäs täällä on tapahtunut?

No eipä ihmeempiä ole tapahtunut. Viikonverran oon nyt ajellu tolla 945 ja senkin ajot loppuivat nyt.
Tältä se tällähetkellä vielä näyttää.
Tässä ovat nyt ajatukset pyörineet päässä miten sattuu näitten autojen kanssa ja nyt lopputulos on selvillä mikäli yksi asia tässä saadaan vaan
sovittua ja jos asiat näin menevät tuo turbo tekniikka ei tulekkaan tähän autoon vaan jonnekkin muualle sillä
kun tätä rupesin miettimään on niin iso homma tehdä voiman siirrosta ym kestävää ettei huvita vaan rupeampa jotakin muuta sitten rakentelemaan. :)



Tässä kuva tuosta ko usa 945..

-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*Kytkin asiaa*
« Vastaus #191 : 21.08.2013, 21:55:10 »
Näköjään jos on pikkuvolvo niin on sitte usamerikonttikin. Minullakin sattuu olemaan?  ;D

Kiva stanssihan tuossa on nyt tolla alustalla. Millonka tuut hakemaan ne pannat?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*Kytkin asiaa*
« Vastaus #192 : 21.08.2013, 21:58:58 »
Sininen usavolvo on aina komeeta  ;) Mikset pidä tota tommosenaan?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*Kytkin asiaa*
« Vastaus #193 : 22.08.2013, 14:42:58 »
Näköjään jos on pikkuvolvo niin on sitte usamerikonttikin. Minullakin sattuu olemaan?  ;D

Kiva stanssihan tuossa on nyt tolla alustalla. Millonka tuut hakemaan ne pannat?

Näköjään se noin menee :D
Joo onhanse ihan, tässä kunhan kerkeää kaiken kiireen keskellä.

Sininen usavolvo on aina komeeta  ;) Mikset pidä tota tommosenaan?

Onhanse komea peli ym varusteineen. ei ole tilaa/varaa kun on muita suunnitelmia tuolle tekniikalle.

/P
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360GL uuteen kuosiin.
« Vastaus #194 : 21.09.2013, 02:02:25 »
Kertokaapa nyt hyvät ihmiset mistä voi johtua tuon kaasari koneen jäkikäynti ongelmat?!?
Rahaa jos olisi tulis ruisku tekniikka tilalle muttakun kaikki menevät nyt tuohon toiseen projektiin ei tähän hirveesti ole rahaa laittaa..

Mutta tuo jälkikäynti ei sitten lopu millään välillä sammuu normaalisti mutta usenmiten ei..
Kaikkea on koitettu vaihtaa mutta mikään ei auta.
Kaasari vaihdettu
Tulpat uusittu
Tulpan johdot uusittu
Sulakkeet ehjät
Jälkikäynnin estojärjestelmän solenoidi toimii
Kenkää annettu
Nätisti on myös koitettu vikaa etsiä.

Mutta mikään yllämainituista ei vaikuta joten missä voi vika olla? :uglystupid2:
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

 

Kulkukoira  Proturbo