Autoracing  KL-varaosat

Amazonin perän vetolaippa

  • 2 Vastauksia
  • 1500 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gft67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Amazonin perän vetolaippa
« : 16.01.2016, 17:53:46 »
Käykö amazonin (vm -67) perään 1030/1031 perän vetolaippa ja onko niitä erikokoisia? Olen vaihtamassa autoon m47 vaihdelaatikkoa ja samalla vaihdan kardaanin paksumpaan. Etuputki 50.8mm ja kaikki ristinivelet tais olla samankokoset.
Amazon -67

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6382
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazonin perän vetolaippa
« Vastaus #1 : 16.01.2016, 18:39:00 »
Käy.

Laippoja on kahta eri kokoa, joista pienempi just se, mikä Amazonissa on alunperinkin.

Isolaippainen kardaani ei mahdu Amazonin kardaanitunnelin läpi kokonaisena, joten se pitää laittaa paikalleen kahdessa osassa ja ennen vaihdelaatikon lopullista asennusta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Amazonin perän vetolaippa
« Vastaus #2 : 16.01.2016, 20:09:59 »
Saa poistaa jos menee liikaa ohi aiheen.

Heräsi tuosta kysymys, kun itse painin paksun kardaanin ja m46 kanssa kesällä. Jää millin osia varmaan tilaa, kun hakee laatikolle juuri sopivan korkeuden :idiot2: Kardaani tuettu ysin tukikumilla.

Niin, varsinainen kysymys siis olikin että onko kukaan/ onko mahdollista edes että tunnelin "lattian" rälläköisi pois kokonaan, ja korvaisi sen jollain pultattavalla jykevällä laatalla, juurikin helpottamaan tuota kardaanin asennusta. Vai onko liian kantava rakenne kyseessä ? Mietin tuota kesällä hiljaa mielessäni.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Kulkukoira  Proturbo