Carwist  Race.fi

Volvo Amazon -69

  • 1523 Vastauksia
  • 320370 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1977
Volvo Amazon -69
« : 18.04.2011, 16:06:42 »
Morjesta ! Jatketaampa tänne nyt omaa projektia volvolandian puolelta, (http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=51747.0) :) Alkaa autotalli (piha  :D) olla sula niin pääsee jatkamaan töitä pikkuhiljaa.
Nätisti auto palveli talven yli vaikka kesken jäikin syksyllä. 8500km ajettu 4.5kk  8)
Onko muuten muilla ongelmaa että etu ylätukivarsien korin puolen kiinnitys ei kestä tiukalla, ne pultit joista säädetään camber kulmia ?
Toinen kysymys olisi että onko kellään kokemuksia tällaisesta kun keula pitää armotonta narsketta joustaessa(eli melkein kokoajan ajaessa), aivan kuin kumi narskuisi, mutta puslat ovat uudet ja mielestäni ei niistä ääni lähde, etujousien päällä olevat kumitkin otin kokonaan pois kun luulin että ongelma on niissä, tuli samalla laikattua joka kulma matalaksi  :P Melkein ainut vaihtoehto on enää että vakaajan kumit natisee, kokeilen tässä viikolla että otan koko vakaajan pois, ärsyttävä narske kun se KUULUU ja kauas !
Kuvia autosta löytyy http://kuvablogi.com/blog/25321/1/4/

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1977
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1 : 21.06.2011, 21:33:52 »
Nyt on laturi vaihdettu uuteen, niinkun tuolla toisella palstalla kirjoittelinkin aiheesta. Moottori tosin itse taisi vähän ylikuumentua liikaa vähän aikaa sitten ruisinkissa, niin koneremppa olisi edessä, tai purku ja tiivisteiden vaihto ainankin. Samalla maalaan koneen ja konehuoneen, sitten olisi alusta kokonaan käyty läpi. Vuosi sittenhän vedin auton alustan puhtaaksi ja maalasin Inertalla 4 kertaa ja suihkuttelin tectyl massat. hyvin kesti talven suola- ja hiekkakylvyt :) tosin massa on liuennut osittain pois.
Osatilaus moottorille on nyt vetämässä (kiitos jupetti:lle) ja muita osia on talven aikana haalittu kasaan valmiiksi, kuten tupla SU ja uutta kantta ja pakosarja jne. Ensikuun alussa olisi tarkoitus laittaa auto osiin ja laitella sisustaa vaille kokonaan valmiiksi :) Ovet pitää vielä hitsata kuntoon, ja ovenkahvat ja lukot uusia, Saa tarjota jos löytyy avaimellisia kahvoja !!
Sitten on vielä ongelma että perä kolisee rajusti jatkuvasti, tukivarret kolkuttaa, puslat ovat uudet kuitenkin ja pusliin sopivat pultit paikallaan, pultit ilmeisesti ovat löysät korin kiinnityksistä.. Onko hyviä ideoita miten ne saisi tiukoiksi ???

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1977
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #2 : 11.03.2014, 21:48:41 »
Herätelläämpäs tämä topikki niin ei tarvitse pommittaa kokoajan uusia aiheita tuonne korjaamoon.

Keräsin lyhyen tuollaisen kuvakertomuksen oman autoni ostohetkestä nykypäivään. Viimoiselta sivulta alkaa, en tiedä saako noita käännettyä toistepäin vähän loogisemmin selattavaksi :idiot2: Eniveis, tässä on: http://s1351.photobucket.com/user/luchadore__/library/Amazon/Amazon%20Project

Muutamia kuvia voin tähän laittaa kuitenkin. Tämännäköistä oli siis ostohetkellä, ja kun auto saatiin uuteen kotiin :)








Auto oli lähestulkoon täysin mätä:








Jne. Ensimmäinen hitsaus:




Sitruunahappo on kaveri :)



Jarrutkin sai uuden elämän:






Kevät tuli ja korin parsiminen alkoi:












Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1977
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #3 : 11.03.2014, 21:57:28 »
Akseli alkoi olemaan valmiina



Kontti kasassa pikkuhiljaa. pohjamaalit vedettynä. Allekkin saatiin jo vähän maalia.





Iltapuhteina kotona osien kiilloitusta:



Etupää lähti sitten vuorostaan remppaan. Tässä pari ennen-jälkeen kuvia






Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1977
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #4 : 11.03.2014, 22:01:00 »


Siinä auto pari vuotta sitten.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1977
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #5 : 11.03.2014, 22:10:55 »
Pistetäämpäs oviremontista seuraavaksi näytille muutama kuva.






Itse pitää avaimetkin viilata kun ei ollut seppää paikalla  ???



Oviremppa jatkuu:



Senverran kittiä että laatat lähti helpoiten piikkaamalla...



Totesin että hitoille koko pelti ja uutta putkeen. tässä mallailua.






Alareuna piti rakentaa uusiksi.























Siinä sitä olikin näprääminen.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1977
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #6 : 11.03.2014, 22:12:33 »


Happopohjat vedetty. Ihmeen nätisti istui pelti paikalleen vaikka ei ollut mikään valmiiksi muotoiltu korjauspelti.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1977
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #7 : 11.03.2014, 22:17:51 »
Tuommoista putkenrimpulaa koitin värkätä. 2"



Mäkeen ei onneksi hyydy :) Eikä ole edes lukkoa ???



Tästä vanhan koulun kaasut löysi tiensä alle:



Vielä viimekevään kuosi. Juuri puunattuna. Lahden messuille oli lähtövalmistelut menossa  :)


Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1977
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #8 : 11.03.2014, 22:19:06 »
Wanhasta parisängystä saa muuten pirun kätevän tavarahyllyn :P


Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1977
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #9 : 11.03.2014, 22:23:49 »
Viimeaikaisia puuhia auton kanssa ollut pyyhkijän sulat, kun ei saa mitään kiinni mihinkään niin piti tehdä itse taas.



Nämä sulan kiinnitys muovimötikät ovat siis POM muovista mallia Do_It_Yourself.



Samoin piti tehdä uudet kiinnitykset rosterista autoon (Nokkela tunnistaa nuo varret Bilteman myymiksi veneen sulan varsiksi :) Modattuna tosin)


Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1977
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #10 : 11.03.2014, 22:36:56 »
Tällä hetkellä työn alla on Taka-akselin päivitys. 1030 Torsen lukolla tulossa alle kesäksi.



Tällanen herkku odottaa asennusta S*



Ja jotta saadaan akseli pysymään paikallaan, tällanen palapeli on myös työn alla:



Muuten tosiaan 1031 kulkeutui myös nurkkiin, (akseli tuli torsenin mukana), jos jollakin tarvetta !

Korvakkeiden vaihto, ja pulttijaon muutos pitäisi tehdä. Lukon asennus, joka aiheutti vähän harmaita hiuksia kun tuon pikkuperän avoimen murikan shimmit oli mennyt jauhoksi :buck2: Nyt en osaa laittaa lukkoa kiinni enää että menisi välykset oikein.


Ja jotta saadaan auto liikkumaan vähän lukon kanssa niin SU:t vaihtuu lopultakin Dellortoihin:



Ettei kyydistä tiputa niin uudet istuimetkin odottaa asennusta. Pientä teknistä ongelmaa on noidenkin kanssa, kun noissa ei ole kippiä, ja se olisi vähän pakollinen, koska lapsi istuu turvaistuimessa takapenkillä :idiot2:


Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1977
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #11 : 11.03.2014, 22:38:17 »
Siinä vielä pieni fiilistelykuva 8)


Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2044
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #12 : 11.03.2014, 23:05:39 »
Oho, olipa aika paha lähtökohta. Moni ei jaksa tuollaista peltiurakkaa viedä loppuun. Hienoa työtä, varsinkin tuo oven korjaus. Propsit täältä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1977
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #13 : 11.03.2014, 23:33:51 »
Kiitoksia :) Viikkoa vaille täysi vuosi meni, että sai ajokuntoon, ostopäivästä. Lähelläkään valmista se ei sillon vielä ollut, eikä ole vieläkään tosin :idiot2:

Syksyllä ostin auton, purin kaiken siitä irti mitä sai ja tein niitä sisätiloissa talven ajan, osien hapotusta ja korjausta, maalailua, alustan osia jne. Heti kun kevätaurinko salli niin aloitin korin työstämisen, tallia kun ei ole niin ulkona tehtävä. Menihän siinä tosiaan 6kk ylikin, että sain peltihommat ja muut tehtyä. Tuolla photobucketissa on enemmin kuvia, koneella on yli pari tuhatta kuvaa koko projektista :)

Tässä vähän videota kun meni hyvin koneen säätö :)
http://www.youtube.com/watch?v=USxjGPuiq0I

Oli jostain syystä mennyt prikka imusarjan pinnapulttiin, jota en huomannut, ja veti vähän ilmaa välistä. Kyllä otti monet hermot ja varapäreetkin ennenkun vika löytyi :buck2:

Tässä viimekesän yritys kiihdytyspäivillä. Avoin perä ja seokset (eli SU:t) täysin sekasin.

http://www.youtube.com/watch?v=dVUerRbEufY   (Noin 2:25 kohdilla lähtö)

Tulos oli, että kierti ehkä 4500-5000 ja alkoi röpöttämään, joka vaihteella, kolmosella sitten suli tulppa jo. Siihen meni se 6 tunnin jonotus  ;D



Ensikesänä uudestaan, Lortot ja torsen kiinni toivottavasti. Tavoite olisi rikkoa 230kmh. Viimeeksi huiput jäi kolmoselle 150kmh, jonka otti kyllä ihan napakasti, huomioon ottaen että ei päässyt tehoalueelle asti millään vaihteella. Kone Kiertää 9500rpm nykyisillän, eipä vaan halunnut kiertää tuolla :)

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1977
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #14 : 11.03.2014, 23:53:37 »
Laitampa vielä tämänhetkisen tilanteen autosta esiin tähän.

Eli Auto on siis koriltaan vakiokunnossa, alustasta löytyy tällä hetkellä vakiojouset laikattuna, bilteman jotkut oldschool kaasuiskarit, uretaanipuslat. Perä on amukan vakioakseli avoimella 4.1 pyörästöllä.

Moottorina on 030 ylikoko B20, joka on aika heikossa hapessa(lohko), kevennetty ja tasapainotettu kampiakseli ja veivit, vakio vauhtipyörä ja kytkin (joka luistaa vähän). R-nokka kiinni, joka toimii muuten ihmeellisen hyvin loppujenlopuksi SU:iden kanssa. Sähköflekti vaihdettu vanhan roplottimen tilalle. Boschin syttyboksilla oleva kärjetön sytytys, msd blaster 2 puola.
Kantena on KG:n kuvaston mukaan steg6, eli maximaxi kanavat 8) jossa 46/40 venat tuplajousilla ja tuhdilla keinuvivustolla, aluretainerit.
Pakopuolella tietenkin 421 peltisarja ja 2" putkisto (mallia tein itse).
Imupuoli on SU HS6:set, Itsetehdyt imutorvet.

Sellaisina päivinä kun kone tahtoo toimia, sillä on oikein kiva ajella. Toisinaan se ei jaksa vääntää mitään, tuntuu että sillä on oma tahto.

Ensikesäksi tosiaan tekniikkapäivitystä ainakin sen verran, että venttiileihin tulee lisäviisteet, lohko mielellään vaihtuisi kunnolliseen (kone polttaa öljyä 4 litraa kuukaudessa :idiot2: ), Imupuoli menee uusiksi, Dellorto DHLA 40:set tulee ruokkimaan. Nokka saattaa vaihtua, Taka-akseli menee uusiksi (torsen, välitys muuttuu 4.1:stä 3.9:iin, levyjarrut tulee taakse, WATT linkki tulee), ja jos rahat riittää niin vakaajasarjan laitan. Lisäksi tarkoitus olisi keventää koria vaihtamalla peltejä kuituosiin, ja akku konttiin jne.

Siinäpä sitä. Jatketaan taas kun saadaan harrastettua lisää :)

 

Race.fi  TamCar